Niet nodig, je bent gewoon dom als je zo'n gok neemt met onervaren/onbewezen gast. Wie het niet mee eens is tja, heeft veel te leren of is een gokker.

Als het bedrijfsleven of sportgelegenheden zo werkte dan kon elke tuinman ook manager of trainer worden.
De sportwereld zit juist heel anders in elkaar dan het bedrijfsleven an sich. Marcel Brands was niet eens een topspeler en werd manager bij Willem II, AZ, PSV en Everton. Frank de Boer had alleen Jong Ajax getraind en werd trainer van het eerste en 4x op rij kampioen. Louis van Gaal was trainer van jong Ajax toen hij naar voren werd geschoven. Van Bronckhorst was trainer van jong Feyenoord. Max Huiberts was speler en werd manager bij AZ. En zo kan ik nog blijven doorgaan. Soms is het erg succesvol en soms mislukt het. Een garantie dat het lukt of niet lukt heb je dus niet.
 
Als ik het plaatje zo zie, met bovenaan Ajax en als titel "de hand van de trainer" kan het zomaar gaan over de misstanden bij Ajax tijdens het regime van overmars.
Gaat er over hoe ver de invloed van een trainer reikt. Op zich kan die Jonker best goed er over praten, alleen dat accent...:sick:
 
Soms is het erg succesvol en soms mislukt het. Een garantie dat het lukt of niet lukt heb je dus niet.

Het blijft een gok, dat is het altijd. Maar iemand die ervaring heeft kan haast altijd meer trucjes dan een beginner, daarom statisch gesproken altijd de betere keus. Daarom had Ruud in geen 100 jaar van mij de kans gekregen, bij een subtopper prima maar niet bij PSV of Ajax.
 
Het blijft een gok, dat is het altijd. Maar iemand die ervaring heeft kan haast altijd meer trucjes dan een beginner, daarom statisch gesproken altijd de betere keus. Daarom had Ruud in geen 100 jaar van mij de kans gekregen, bij een subtopper prima maar niet bij PSV of Ajax.
Zowel voor de beginnende trainer als voor de ervaren trainer geldt dat je in principe net zo goed of slecht bent als je materiaal. Zet Guardiola of Klopp met al hun ervaring en successen, bij een Sparta en ze degraderen wellicht heel snel. Er zijn maar weinig trainers die een elftal echt veel beter maken dan ze zijn, die trainers zijn echt op een hand te tellen en meer ook niet. De rest van de trainers in de grote competities vind ik vaak overrated en weinig toevoegen. Schmidt is een ervaren trainer maar heeft desondanks te weinig wedstrijd inzicht. Cocu was onervaren maar werd hier toch in 5 jaar tijd 3x kampioen en presteerde redelijk in de CL. Als van Nistelrooij straks geen goede keeper, geen top cv en geen waardige vervanger voor Sangare en eventueel Gakpo krijgt, dan wordt hij 3e of 4e zelfs. Een ervaren trainer zou daar niet zoveel aan gaan veranderen.
 
Ten Hag heeft Rutte dus gevraagd om assistent te worden in Engeland, wat Rutte heeft afgewezen. Hij blijft dus bij PSV volgend seizoen.

 
Ten Hag heeft Rutte dus gevraagd om assistent te worden in Engeland, wat Rutte heeft afgewezen. Hij blijft dus bij PSV volgend seizoen.

Gaaf. Mooi dat hij psv verkiest boven man utd. Toch ook een gave club om voor te werken.
 
Na Rutten schoof Swart aan en hij presteerde het om mij al na 4 zinnen te laten zoeken naar de afstandbediening. Sjaak -oeh wat praat ik graag over mezelf en naarmate ik dat meer doe, wordt mijn carrière steeds mythischer, althans dat vind ik zelf- Swart had het over de rug van pa Kraaij (figuurlijk dan, want hij had het over een ander lichaamsdeel), maar weer mooi over een schitterend moment uit zijn voetballoopbaan….zapp.

Dan luister ik liever naar Rutten. Normaal gesproken tekent hij tegenwoordig nooit langer dan voor 1 jaar. Dat zei hij nu niet, ook niet dat zijn familie/dochters hem liever uit de spotlights zien. Hij zei het anders, maar hij kiest duidelijk voor zijn familie ipv wespennest United.
 
Ten Hag heeft Rutte dus gevraagd om assistent te worden in Engeland, wat Rutte heeft afgewezen. Hij blijft dus bij PSV volgend seizoen.

Lekker dan. Terwijl hij al bij PSV zou tekenen. Rare gast die Ten Hag.
 
Schmidt heeft groot gelijk. 90 minuten domineren in de Kuip is eigenlijk niet mogelijk. Je speelt een uitstekende eerste helft en daarna wordt ‘t een vechtwedstrijd: logisch. Als de scheidsrechter niet een belachelijke beslissing neemt win je er gewoon. Het is een grove schande.
 
Kan idd ook niet wachten op Ruud…een prachtig icoon weer aan de leiding, hopelijk hebben ze geduld met hem, ook als het volgend jaar niet meteen lukt…ik vind het vooral belangrijk dat we wel in het eerste seizoen al iets van een lijn in het spel kunnen ontdekken, dat zou al een grote stap voorwaarts zijn…
 
Schmidt heeft groot gelijk. 90 minuten domineren in de Kuip is eigenlijk niet mogelijk. Je speelt een uitstekende eerste helft en daarna wordt ‘t een vechtwedstrijd: logisch. Als de scheidsrechter niet een belachelijke beslissing neemt win je er gewoon. Het is een grove schande.
Als ik hem goed begrijp had hij dit van feyenoord verwacht en besloot massaal te gaan verdedigen. Niet voor de eerste keer leest hij een wedstrijd compleet verkeerd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan