Er bestaat ook nog een verschil tussen Corona als excuus gebruiken of Corona als reden gebruiken
Sowieso heeft het de voorbereiding ver klopt door de eerste lockdown, daarna kwam de selectie onder druk te staan. Sommige spelers die normaal gesproken rust krijgen en raken daardoor vermoeid. Het heeft impact gehad.. zowel mbt voorbereiding plus selectiegrootte..
 
Neee, scouts hun werk na laten doen, nieuw vlees de wei in. Ik denk dat de scouting echt de zwakste plek is in onze organisatie. Daarbij hebben we een TD die niet kan verkopen, dus we vangen nooit geen hoofdprijs.
Daarom juist, ik heb niet zoveel vertrouwen in onze scouting. Dus daarom maar iemand terugbrengen waarvan we wel weten wat hij kan brengen. Ik zie natuurlijk ook graag een nieuwe speler, alleen de kans is groter dat het tegenvalt. Zelfde zou natuurlijk ook voor Willems kunnen gelden.

Ik ben dan wel benieuwd of je dan een talent of een ervaren kracht wil zien als concurrent van Max. Met een talent is het soms wisselvallig, terwijl een ervaren speler vaak solide is maar wel duur. Ook is het maar de vraag of een speler van 25+ jaar die niet zeker van zijn plek is naar PSV zou willen komen om op de bank te komen zitten.
 
Is het geen idee om spelers te scouten zoals Madueke die bij de topclubs als talenten worden gezien maar nooit doorbreken? Daar zit heel veel potentie in en als we die spelers een mooi traject aan kunnen bieden zie ik de kans dat wij zo'n speler kunnen krijgen echt groot. Het gaat vooral om speeltijd voor de jonkies willen ze groeien, dus PSV heeft daar behoorlijke papieren voor en ook de reputatie van de Eredivisie staat bekend om ontwikkeling.
 
Is het geen idee om spelers te scouten zoals Madueke die bij de topclubs als talenten worden gezien maar nooit doorbreken? Daar zit heel veel potentie in en als we die spelers een mooi traject aan kunnen bieden zie ik de kans dat wij zo'n speler kunnen krijgen echt groot. Het gaat vooral om speeltijd voor de jonkies willen ze groeien, dus PSV heeft daar behoorlijke papieren voor en ook de reputatie van de Eredivisie staat bekend om ontwikkeling.
Het is een idee, en het zal vast al wel gebeuren, maar of het slagingskans heeft, heeft vooral met de mindset van die jonkies te maken. Er zit een goeie kop op Noni, die snapt hoe hij zichzelf het beste kan ontwikkelen en wat het beste is voor zijn carrière, maar je kan niet verwachten dat al die jochies er hetzelfde instaan.
 
Neee, scouts hun werk na laten doen, nieuw vlees de wei in. Ik denk dat de scouting echt de zwakste plek is in onze organisatie. Daarbij hebben we een TD die niet kan verkopen, dus we vangen nooit geen hoofdprijs.
Hun werk doen maar dan veel beter, de laatste twee seizoen zijn de aankopen niet echt een succes te noemen laat staan dat het versterkingen zijn.
 
Daarom juist, ik heb niet zoveel vertrouwen in onze scouting. Dus daarom maar iemand terugbrengen waarvan we wel weten wat hij kan brengen. Ik zie natuurlijk ook graag een nieuwe speler, alleen de kans is groter dat het tegenvalt. Zelfde zou natuurlijk ook voor Willems kunnen gelden.
Willems is verdedigend en aanvallend beter dan Max (wie is er verdedigend niet beter dan Max, dus dat zegt niet veel), maar hij heeft niet de juiste mentaliteit. Denk dat die binnen de kortste keren een aanvaring zou gaan krijgen met Schmidt. Die Oppegard gewoon doorschuiven, en op zoek gaan naar een linksback die wél kan verdedigen. Maar goed, dit soort discussies horen niet in dit topic thuis.
 
Is het geen idee om spelers te scouten zoals Madueke die bij de topclubs als talenten worden gezien maar nooit doorbreken? Daar zit heel veel potentie in en als we die spelers een mooi traject aan kunnen bieden zie ik de kans dat wij zo'n speler kunnen krijgen echt groot. Het gaat vooral om speeltijd voor de jonkies willen ze groeien, dus PSV heeft daar behoorlijke papieren voor en ook de reputatie van de Eredivisie staat bekend om ontwikkeling.
In ieder geval ook een keer zelf gaan kijken bij een speler, niet alleen via FM scouten.
 
Schmidt heeft het minimale bereikt dit seizoen. We spelen nagenoeg zeker Europees en er is (een welleswaar zeer beperkt) perspectief op CL. Over de gehele linie ben ik behoorlijk teleurgesteld, want vooraf verwachtte ik wel meer van deze trainer en deze selectie. Maar goed, het is een aardige overgang geweest van de vertrouwde clubiconen en vrienden naar buitenstaanders. Ik ben er absoluut niet voor om Schmidt te ontslaan, wat ook niet zal gebeuren. Ik zie er weinig heil in om nu al weer de boel om te gooien en een nieuwe trainer voor de groep te zetten. Als het komend seizoen ook niks wordt loopt het contract van Schmidt al af en kun je verder kijken. Wordt het een topseizoen en leert hij van zijn fouten dit seizoen, dan kun je altijd nog kijken of je kunt verlengen. Hij zal behoorlijk wat spelers zien vertrekken en komen en ik ben benieuwd wat hij in een tweede seizoen voor elkaar kan krijgen. Ik hoop van harte dat er na de zomer een team staat dat consistenter voetbal op de mat kan leggen en dat ook in topwedstrijden weer eens goed voor de dag komt. We gaan het zien.
 
Hoorde ik vandaag en zo had ik het nog niet bekeken.
Schmidt komt uit een voetbalfilosofie dat je ploeg de bal niet heeft en dat je dat ding veroveren moet. Dat hij daarom altijd de twee, wiens namen ik hier niet zal noemen, verdedigende middenvelders als eerste op het wedstrijdformulier zette. En dat het lang heeft geduurd voordat het tot hem doorgedrongen is dat PSV in de eredivisie de bal vaak al heeft.

Blijft staan dat hij met zijn filosofie en inborst dan toch wel vaker betere resultaten had mogen boeken in topwedstrijden.
 
Hoorde ik vandaag en zo had ik het nog niet bekeken.
Schmidt komt uit een voetbalfilosofie dat je ploeg de bal niet heeft en dat je dat ding veroveren moet. Dat hij daarom altijd de twee, wiens namen ik hier niet zal noemen, verdedigende middenvelders als eerste op het wedstrijdformulier zette. En dat het lang heeft geduurd voordat het tot hem doorgedrongen is dat PSV in de eredivisie de bal vaak al heeft.

Blijft staan dat hij met zijn filosofie en inborst dan toch wel vaker betere resultaten had mogen boeken in topwedstrijden.

Soms lijkt het wel alsof ik zelf gewoon manager zou kunnen worden, want ligt het aan mij of is dat wel heel erg dom als dat waar is? Je hoeft toch maar een paar keer stats van je wedstrijd te bekijken om tot dat soort inzichten te komen? Dat natuurlijk naast het toch wel vrij voor de hand liggende feit dat PSV als topclub in de competitie vaak de bal heeft. Tegenwoordig worden wedstrijden tot in de puntjes gekwantificeerd.
 
Hoorde ik vandaag en zo had ik het nog niet bekeken.
Schmidt komt uit een voetbalfilosofie dat je ploeg de bal niet heeft en dat je dat ding veroveren moet. Dat hij daarom altijd de twee, wiens namen ik hier niet zal noemen, verdedigende middenvelders als eerste op het wedstrijdformulier zette. En dat het lang heeft geduurd voordat het tot hem doorgedrongen is dat PSV in de eredivisie de bal vaak al heeft.

Blijft staan dat hij met zijn filosofie en inborst dan toch wel vaker betere resultaten had mogen boeken in topwedstrijden.
Ik snap ook wel hoe hij wil spelen. De eerste helft was daar een goed voorbeeld van. Toen stond het middenveld (Ginkel) goed. Net als vorige week. Het middenveld is het grote probleem dit seizoen (terwijl we omkomen in middenvelders). Op papier heb je een middenveld Ginkel en Gotze, dan ga je een stuk makkelijker de topwedstrijden in.
 
Soms lijkt het wel alsof ik zelf gewoon manager zou kunnen worden, want ligt het aan mij of is dat wel heel erg dom als dat waar is? Je hoeft toch maar een paar keer stats van je wedstrijd te bekijken om tot dat soort inzichten te komen? Dat natuurlijk naast het toch wel vrij voor de hand liggende feit dat PSV als topclub in de competitie vaak de bal heeft. Tegenwoordig worden wedstrijden tot in de puntjes gekwantificeerd.

Toch heeft PSV vaak niet de bal gehad de afgelopen 20 jaar. Zelfs in de topjaren.
Hiddink vond het best destijds, Cocu komt uit die tijd als speler, Van Bommel speelde vaak op reactie.
Zo gek is het dus niet, te denken dat PSV de bal moet veroveren.
 
Toch heeft PSV vaak niet de bal gehad de afgelopen 20 jaar. Zelfs in de topjaren.
Hiddink vond het best destijds, Cocu komt uit die tijd als speler, Van Bommel speelde vaak op reactie.
Zo gek is het dus niet, te denken dat PSV de bal moet veroveren.

Maar nogmaals, statistieken. Die heb je tegenwoordig toch wel? Kun je zo zien hoe vaak PSV balbezit heeft gemiddeld, welke spelers het meeste in balbezit komen etcetera. We leven al lang niet meer in tijden waarin je dat vooral vanuit de dugout of met videobeelden moet inschatten.
 
Maar nogmaals, statistieken. Die heb je tegenwoordig toch wel? Kun je zo zien hoe vaak PSV balbezit heeft gemiddeld, welke spelers het meeste in balbezit komen etcetera. We leven al lang niet meer in tijden waarin je dat vooral vanuit de dugout of met videobeelden moet inschatten.

Komt toch vaak in beeld. Het is zelfs tegen subtoppers als, weet ik veel, Groningen of zo toch vaak 53 PSV- 47 de ander. Zoveel zit er vaak toch niet tussen?

En dat statistieken bedriegen heb ik dit jaar geleerd. Ik heb vaak gezien en gelezen (ook hier) dat de statistieken van bijvoorbeeld een Rosario zeer best zijn.
 
Komt toch vaak in beeld. Het is zelfs tegen subtoppers als, weet ik veel, Groningen of zo toch vaak 53 PSV- 47 de ander. Zoveel zit er vaak toch niet tussen?

En dat statistieken bedriegen heb ik dit jaar geleerd. Ik heb vaak gezien en gelezen (ook hier) dat de statistieken van bijvoorbeeld een Rosario zeer best zijn.
Volgens transfermarkt staat PSV dit seizoen nummer 2 in balbezit: 59,3%. Dat is ongeveer 5% minder dan Ajax, maar ca. 5% meer dan AZ, Vitesse en Feyenoord. Voor mijn gevoel doen ze er dan weinig mee, maar PSV heeft dus de bal veel vaker dan de tegenstander.

P.S. grappig feitje: volgens deze site is Donyell Malen met 30M de waardevolste speler van de competitie.

Hmm, dit percentage terugvinden van vroegere competities lukt me helaas niet zo snel. Maar ik kan me niet voorstellen dat dit ooit anders was in de Eredivisie. Zeker niet de laatste jaren.
 
Ze hebben het nog niet in Duits vertaald dat we al officieel 2de zijn.. :sleep:
En dan nog, al wist je vanaf dag 1 al dat je kansloos was voor de kampioenschap mag je dat als club/trainer niet hardop zeggen, denken wel dat is logisch.
Hij hoort te zeggen is kut dat we 2de zijn geworden, valse hoop en soms een leugentje is prima in zulke gevallen al weten we allemaal beter.

Al zie ik hem nog steeds graag ophoepelen, ik zou zelf nog geld doneren om Fraser te halen

(en meest trieste van alles, hoe ze negatieve berichten wissen op psv FB/insta als je wat over hem, Rosario enz zegt, zie ik dat me bericht tig keer geliked is en dan is het weg want niet lievvvv)


237db944d8fabba1fbbf4b720d175bdc.png
 
Ze hebben het nog niet in Duits vertaald dat we al officieel 2de zijn.. :sleep:
En dan nog, al wist je vanaf dag 1 al dat je kansloos was voor de kampioenschap mag je dat als club/trainer niet hardop zeggen, denken wel dat is logisch.
Hij hoort te zeggen is kut dat we 2de zijn geworden, valse hoop en soms een leugentje is prima in zulke gevallen al weten we allemaal beter.

Al zie ik hem nog steeds graag ophoepelen, ik zou zelf nog geld doneren om Fraser te halen

(en meest trieste van alles, hoe ze negatieve berichten wissen op psv FB/insta als je wat over hem, Rosario enz zegt, zie ik dat me bericht tig keer geliked is en dan is het weg want niet lievvvv)


237db944d8fabba1fbbf4b720d175bdc.png
Eens. Verkeerde tweet dit.
 
Ze hebben het nog niet in Duits vertaald dat we al officieel 2de zijn.. :sleep:
Het is niet officieel?

ja een heel kleine kans. Maar ik denk wel goed dat Schmidt zijn team wel probeert scherp te houden. Je zal maar niet getuigen zijn van een laatste dag wonder.
En dan nog, al wist je vanaf dag 1 al dat je kansloos was voor de kampioenschap mag je dat als club/trainer niet hardop zeggen, denken wel dat is logisch.
Dus jij mag het hele seizoen zeggen maar Schmidt mag niet zeggen dat dit seizoen (corona bijv.) De tweede plek het maximale haalbaar was?
Hij hoort te zeggen is kut dat we 2de zijn geworden, valse hoop en soms een leugentje is prima in zulke gevallen al weten we allemaal beter.
Mjaw Ajax was erg stabiel en psv had o.a. met blessures en corona wat pech. Ik denk zeker dat we meer punten hadden moeten pakken en zeker dat spel beter kon. Maar kampioen was lastig dit jaar.
Al zie ik hem nog steeds graag ophoepelen, ik zou zelf nog geld doneren om Fraser te halen
Weet niet of dat beter is..
 
Terug
Bovenaan Onderaan