Ik vind het nu ook echt wel een beetje kinderachtig worden, kom op zeg. Laten we het hier allemaal wel een beetje gezellig houden met z'n allen.
 
Dit dus. Niks 'zuur', gewoon de lat leggen waar ie hoort te liggen.

Dat dikgedrukte bevestigt voor mij dat je het bereikte wel prima vindt. Dat mag, maar ik doe daar niet aan mee. Ik wil niet tot de laatste wedstrijd 'meedoen om het kampioenschap', ik wil elk seizoen kampioen worden, en als dat niet lukt, is het seizoen mislukt; zo simpel is het. Europees wil ik meer dan slechts 'overwinteren', en de beker moet ook gewoon gewonnen worden. Dat kan uiteraard niet altijd bereikt worden, maar dat moet wel de maatstaf zijn. Dat kan jij 'onzin uitkramen' vinden, of 'arrogant', maar zo kijk ik er tegenaan, en je post toont voor mij wel degelijk aan dat je genoegen neemt met minder. Hoe oud je bent maakt me daarbij niks uit (maar ik vermoed inderdaad dat de nieuwe, 'glashalfvolgeneratie' opgegroeid is in de armoedige jaren van PSV onder o.a. Rutten en Reker, waardoor men toch anders tegen de club aankijkt en minder streng is qua eisen). Waren we maar wat meer arrogant hier, dan werd de lat misschien wat hoger gelegd. Sterker nog, ik heb helemaal geen hekel aan die Amsterdamse bluf, vind dat eigenlijk beter dan dat gemoedelijke knuffelgeleuter waarmee iedereen een aai over de bol krijgt en alles vergoelijkt wordt. Ik wil een topsportklimaat zien; dat gemoedelijke mag men overlaten aan de Mart van den Heuvels binnen de PSV gelederen.
Maar realistisch is dat niet. PSV zal nooit elk jaar kampioen worden. Ik ben het wel met je eens dat het beleid van de laatste jaren daar zeker niet aan meegeholpen heeft. Zie ook de problemen die Van Bommel tegen kwam. Die wilde overal het maximale uithalen.

Helaas kunnen Nederlandse clubs Europees niet standaard meer meedoen. Ook Ajax niet. Dat zie je. Te weinig geld, te matige binnenlandse competitie.
 
Jij hebt het toch over een jongere generatie hier op het forum die het gewend is dat PSV 2e wordt, waardoor de mentaliteit en het verwachtingspatroon lager is. Maar toch heeft PSV de afgelopen 20 jaar meer kampioenschappen gepakt dan Ajax. Denk dat hier op het forum de jongste rond de 18/19 zijn, wilde gok geen idee, die hebben toch gewoon een periode meegemaakt dat PSV vaak kampioen wordt of denk je dat je hier met een stel 13 jarigen zit te discussiëren die allemaal zijn beïnvloed door de laatste jaren dat Ajax wat vaker kampioen werd?

Verder kan je het “scorebordjournalistiek” noemen maar als je wordt tegengesproken met feiten is het opeens “scorebordjournalistiek” goed argument
Jazeker wel scorebordjournalistiek, want van die jongere generatie kun je de eerste 5 jaar al afschrijven, dat is sowieso al geen bewust verleden meer, en die heeft nu echt geen duidelijke herinnering meer over de totstandkoming van de kampioenschappen van PSV van voor zijn tiende jaar, hooguit een vage herinnering. Hou je 3 a 4 kampioenschappen over. Dat zijn de feiten.
 
Jazeker wel scorebordjournalistiek, want van die jongere generatie kun je de eerste 5 jaar al afschrijven, dat is sowieso al geen bewust verleden meer, en die heeft nu echt geen duidelijke herinnering meer over de totstandkoming van de kampioenschappen van PSV van voor zijn tiende jaar, hooguit een vage herinnering. Hou je 3 a 4 kampioenschappen over. Dat zijn de feiten.
Prima we gaan het duidelijk niet eens worden, fijne wedstrijd vandaag in ieder geval !
 
De Telegraaf: Schmidt ging verschrikkelijk tekeer tegen Ten Hag

Niets van meegekregen en vreemd dat dat pas nu naar buiten komt
Vind ik ook. Weer raar hoor van die Driessen. Ook over Ihattaren. Hou dat dan intern. Psv heeft het al drie kwart jaar intern gehouden. Op een gegeven moment moet je wel uitleg geven als je een groot talent uit de selectie laat tegen Ajax. Dat was echt niet meer intern te houden. Psv heeft gewoon een keurig statement gegeven en Mo staat weer op de training.

Maar goed Driessen is ook eigenlijk nooit serieus te nemen.
 
Roger Schmidt is jarig. :)

EwWgCflXIAg0bGd


Morgen een cadeau van de selectie ... Een overwinning op Feyenoord. :D
 
Kan iemand mij eens uitleggen wat restverdediging precies is? Hoor het steeds vaker in het voetbal en nu ook bij PSV persconferenties.
 
Kan iemand mij eens uitleggen wat restverdediging precies is? Hoor het steeds vaker in het voetbal en nu ook bij PSV persconferenties.
Bij een aanval doen de backs tegenwoordig vaak mee. Die blijven dus niet achterin om te verdedigen.
De spelers die wel achterin blijven is de restverdediging
 
Dat was 20 jaar geleden al zo toen Heintze en Fredje op de linksback positie stonden.
Oké zou kunnen, dat is voor mijn tijd.
10/15 jaar geleden zag je vaak back opkomen bij een aanval, maar wanneer het momentum weg was, zakten ze terug. Tegenwoordig zie je veel vaker dat ze veel vaker en langduriger voorin staan. Dat is het verschil wat ik probeerde aan te duiden.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Ik hoor Adil Ramzi net heel veel nuttige dingen zeggen bij ESPN. Is hij op voorspraak van Schmidt weer teruggegaan naar de jeugdafdeling na zijn half jaartje bij het eerste? Kan wat dat betreft wellicht wel een aanwinst zijn voor het eerste team om de spelers mentaal bij te spijkeren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan