Wijsheid komt met de jaren:sneaky:
En wijn wordt beter met de jaren, of zuur... ;)

De goede periode zoals hierboven genoemd 1985-2007 kende een hele slechte europese periode in de 2e helft van de jaren negentig. Nee, onze resultaten zijn niet goed, maar tov voorgaande jaren hebben we in de EL weten te overwinteren, de beker serieus genomen, afhankelijk van wat er morgen gebeurt kan de competitie nog best spannend worden. Seizoen heeft lastige zaken gekend zoals t gekloot met covid, veel blessures, ook bij aankomend talent waardoor de spoeling dun is.
Verdedigend is het te dun, maar dat is al jaren zo.

Ik wacht 'rustig' af, a. omdat we eerder beroerde periodes hebben gekend en b. omdat alleen maar het negatieve benoemen op n forum niet bij mij past.
 
Helaas waar, trekken aan dooie paarden ( spelers/staff ) die je per direct hoort af te schrijven, maar nee wij zijn lievvvv dus iedereen krijgt 40 kansen. Al kost het punten maar ach we doen het voor die individueel om hem niet te kwetsen

dit is de beste omschrijving van het ontbreken van een topsportklimaat die ik de afgelopen weken gelezen heb

en naar mijn idee maar al te waar bij PSV de laatste jaren, waarbij steevast excuses worden gezocht om dit gedrag te vergoelijken

ben daar wel klaar mee, merk ik
 
Heb bovenstaande discussie nog maar eens gelezen

de door PSV zelf uitgesproken ambitie is top 32 Europa

als dat de lat is, moet het een heel stuk beter, op bijna alle fronten

dat vinden en benoemen maakt je geen zuurpruim, maar eerder een constructief kritisch volger van de club. Het is niet meer of minder dan PSV herinneren aan de zelf opgelegde doelstelling
 
Laatst bewerkt:
't Is maar goed dat de forummers hier niet de beleidsbepalers zijn. Dan waren we al lang failliet gegaan aan betaalde oprotpremies en tekenbonussen
 
't Is maar goed dat de forummers hier niet de beleidsbepalers zijn. Dan waren we al lang failliet gegaan aan betaalde oprotpremies en tekenbonussen

het is maar hoe je het bekijkt

ik vrees dat we eerder afhaken en/of failliet gaan door de vele keuzes die slecht uitpakken
 
Heb bovenstaande discussie nog maar eens gelezen

de door PSV zelf uitgesproken ambitie is top 32 Europa

als dat de lat is, moet het een heel stuk beter, op bijna alle fronten

dat te vinden en te benoemen maakt je geen zuurpruim, maar een constructief kritisch volger van de club. Het is niet meer of minder dan PSV herinneren aan de zelf opgelegde doelstelling
En toch:


Dit jaar 10 punten. Als PSV dat gemiddeld over 5 jaar zou hebben dan zou PSV op plaats 15 staan...
 
het is maar hoe je het bekijkt

ik vrees dat we eerder afhaken en/of failliet gaan door de vele keuzes die slecht uitpakken

PSV heeft voor meer dan EUR 60 miljoen vergoedingssommen op de balans staan in de laatste jaarrekening .... die gaan we bij lange na niet krijgen voor de betreffende spelers, vrees ik. We nemen de verliezen niet in 1 keer (‘doorselecteren’), maar zitten de contracten uit, verliezen door de mindere spelers wedstrijden (missen daardoor mogelijk lucratieve CL of EL plaatsingen) en de jaarlijkse afschrijvingen van deze vergoedingsommen drukken het resultaat.

Om de boel financieel sluitend te krijgen
moeten we goedkoop verkregen topspelers (komende zomer Malen, Ihataren en/of Gakpo) verkopen. Sportief kachelen we zo steeds verder achteruit
 
Laatst bewerkt:
En toch:


Dit jaar 10 punten. Als PSV dat gemiddeld over 5 jaar zou hebben dan zou PSV op plaats 15 staan...

dank voor de bemoedigende reactie 🥳

(klopt je telling? ik kan m niet volgen)
 
Laatst bewerkt:
En toch:


Dit jaar 10 punten. Als PSV dat gemiddeld over 5 jaar zou hebben dan zou PSV op plaats 15 staan...

Dat is jezelf voor de gek houden
 
Welke eerdere, want die direct eronder bevestigt het voor mij eigenlijk gewoon.

En terecht. Geen enkele club wordt er beter van als er elk seizoen een nieuwe trainer staat.

Ik vind het ook niet houdbaar dat ie t zo slecht zou doen zoals sommigen hier zeggen.
Het is zeker niet allemaal van t niveau waar we PSV graag zien.
We willen minstens tot de laatste wedstrijd meedoen om t kampioenschap, overwinteren in europa en minstens 1 knock out ronde doorkomen en de beker minstens halve finale halen. (Tenminste, dat niveau is wat ik wil zien)
.
Dat is niet gehaald. Gek vind ik dat ook niet, kijkend naar voorgaande seizoenen. En naar de selectie en m.n. de breedte ervan. En naar t feit dat er relatief weinig fatsoenlijk getraind kan worden vanwege het speelschema.
Europees was redelijk, iig overwintering. Beker eindelijk weer serieus genomen. Beetje pech met loting ajax uit.
Kampioenschap valt t meest tegen, maar nu met volle overtuiging ervoor gaan en zien waar t schip strandt.

Een topseizoen zal t niet meer kunnen worden, maar er kan wel iets neergezet worden waarop verder gebouwd kan worden. Komend jaar moet t gebeuren.
Ik heb wel vertrouwen in Schmidt om dat te gaan doen. In JdJ een stuk minder, maar das voor in een ander topic.

Kwalificaties als 'clown' e.d. vind ik onterecht en op weinig gebaseerd. Zo slecht was en is t niet. Als we nu 5e zouden staan met plek 2 ver uit zicht, europees de groepsfase niet waren doorgekomen en in de beker door n ander team dan ajax of angstgegner feyenoord waren uifgeschakeld, dan zou ik die kwalificatie snappen.

Schmidt werkt geheel op zn eigen manier. Dat vinden we in Nederland maar gek. Maar dat boeit m niet. Beetje eigenwijs mag een trainer wel zijn.

Ik ben sowieso benieuwd wat we voorgeschoteld gaan krijgen nu er weken komen met enkel in t weekend een wedstrijd. Minder roulaties? Fittere groep?Gaat dat een positief effect hebben op de uitvoering van bijv het roemruchte 'volgass'? Hoop t, zodat we meer met zn allen wat positiever naar komend seizoen gaan kijken. Want af en toe heb ik t gevoel na een forumbezoek aan de anti-depressiva te moeten :maniac:

Omdat je er direct naar vraagt toch nog 1 post dan. Bij deze de post die ik bedoel, ook het betreffende gedeelte nog dikgedrukt voor je. En dan kom jij met een reactie als deze:

Welkom bij de nieuwe generatie PSV-supporters; die vinden het allemaal wel prima. Tweede is prima, meedoen is belangrijker dan winnen, etc.:cautious:

Dus wat bevestigt dat voor je?

Kan volgens mij maar 1 ding zijn: dat je dus onzin uitkraamt in die post.

We zitten hier allemaal omdat we voor PSV zijn (al dan niet latent ) en graag willen dat ze alles winnen wat er te winnen valt.
Arrogant gedoe, door anderen neer te zetten als een stelletje jonkies dat niet beter weet zoals je met je generatieopmerking doet, zit ik daarom zeker niet op te wachten.
 
Heb bovenstaande discussie nog maar eens gelezen

de door PSV zelf uitgesproken ambitie is top 32 Europa

als dat de lat is, moet het een heel stuk beter, op bijna alle fronten

dat te vinden en te benoemen maakt je geen zuurpruim, maar een constructief kritisch volger van de club. Het is niet meer of minder dan PSV herinneren aan de zelf opgelegde doelstelling
Dit dus. Niks 'zuur', gewoon de lat leggen waar ie hoort te liggen.
Omdat je er direct naar vraagt toch nog 1 post dan. Bij deze de post die ik bedoel, ook het betreffende gedeelte nog dikgedrukt voor je. En dan kom jij met een reactie als deze:



Dus wat bevestigt dat voor je?

Kan volgens mij maar 1 ding zijn: dat je dus onzin uitkraamt in die post.

We zitten hier allemaal omdat we voor PSV zijn (al dan niet latent ) en graag willen dat ze alles winnen wat er te winnen valt.
Arrogant gedoe, door anderen neer te zetten als een stelletje jonkies dat niet beter weet zoals je met je generatieopmerking doet, zit ik daarom zeker niet op te wachten.
Dat dikgedrukte bevestigt voor mij dat je het bereikte wel prima vindt. Dat mag, maar ik doe daar niet aan mee. Ik wil niet tot de laatste wedstrijd 'meedoen om het kampioenschap', ik wil elk seizoen kampioen worden, en als dat niet lukt, is het seizoen mislukt; zo simpel is het. Europees wil ik meer dan slechts 'overwinteren', en de beker moet ook gewoon gewonnen worden. Dat kan uiteraard niet altijd bereikt worden, maar dat moet wel de maatstaf zijn. Dat kan jij 'onzin uitkramen' vinden, of 'arrogant', maar zo kijk ik er tegenaan, en je post toont voor mij wel degelijk aan dat je genoegen neemt met minder. Hoe oud je bent maakt me daarbij niks uit (maar ik vermoed inderdaad dat de nieuwe, 'glashalfvolgeneratie' opgegroeid is in de armoedige jaren van PSV onder o.a. Rutten en Reker, waardoor men toch anders tegen de club aankijkt en minder streng is qua eisen). Waren we maar wat meer arrogant hier, dan werd de lat misschien wat hoger gelegd. Sterker nog, ik heb helemaal geen hekel aan die Amsterdamse bluf, vind dat eigenlijk beter dan dat gemoedelijke knuffelgeleuter waarmee iedereen een aai over de bol krijgt en alles vergoelijkt wordt. Ik wil een topsportklimaat zien; dat gemoedelijke mag men overlaten aan de Mart van den Heuvels binnen de PSV gelederen.
 
Laatst bewerkt:
Welkom bij de nieuwe generatie PSV-supporters; die vinden het allemaal wel prima. Tweede is prima, meedoen is belangrijker dan winnen, etc.:cautious:
We zitten hier allemaal omdat we voor PSV zijn (al dan niet latent ) en graag willen dat ze alles winnen wat er te winnen valt.
Arrogant gedoe, door anderen neer te zetten als een stelletje jonkies dat niet beter weet zoals je met je generatieopmerking doet, zit ik daarom zeker niet op te wachten.
PSV afgelopen 20 jaar 10x kampioen
Ajax afgelopen 20 jaar 7x kampioen
Meer kampioenschappen gepakt afgelopen 20 jaar maar kennelijk toch gewend zijn aan vaker 2e worden..
 
PSV afgelopen 20 jaar 10x kampioen
Ajax afgelopen 20 jaar 7x kampioen
Meer kampioenschappen gepakt afgelopen 20 jaar maar kennelijk toch gewend zijn aan vaker 2e worden..
en dan om je punt te maken de afgelopen 20 jaar pakken, (waarvan de eerste 10 net degene waren die die nieuwe generatie niet bewust heeft meegekregen ) en niet de afgelopen 10 jaar. Mooi staaltje scorebordjournalistiek man :lmao:(Y):clap2:
 
en dan om je punt te maken de afgelopen 20 jaar pakken, (waarvan de eerste 10 net degene waren die die nieuwe generatie niet bewust heeft meegekregen ) en niet de afgelopen 10 jaar. Mooi staaltje scorebordjournalistiek man :lmao:(Y):clap2:
Jij hebt het toch over een jongere generatie hier op het forum die het gewend is dat PSV 2e wordt, waardoor de mentaliteit en het verwachtingspatroon lager is. Maar toch heeft PSV de afgelopen 20 jaar meer kampioenschappen gepakt dan Ajax. Denk dat hier op het forum de jongste rond de 18/19 zijn, wilde gok geen idee, die hebben toch gewoon een periode meegemaakt dat PSV vaak kampioen wordt of denk je dat je hier met een stel 13 jarigen zit te discussiëren die allemaal zijn beïnvloed door de laatste jaren dat Ajax wat vaker kampioen werd?

Verder kan je het “scorebordjournalistiek” noemen maar als je wordt tegengesproken met feiten is het opeens “scorebordjournalistiek” goed argument
 
Laatst bewerkt:
:unsure:nou nee, je geeft notabene zelf aan dat dat dikgedrukte het niveau is wat jij wil zien, toch? Wat ik ervan vind heb ik net uitgelegd.

je zegt dat ik t bereikte van nu wel prima vind.
Terwijl ik duidelijk in t dikgedrukte zeg dat dat niet zo is.

En vervolgens laat je voor t gemak t woordje 'minstens' weg in mn uitleg van welk niveau ik minstens zien. Daarmee niet zeggende dat ik elk seizoen nipt 2e worden prima vind.

Volgens mij is t onder aan de streep heel simpel.
Jij wil dat PSV elk seizoen kampioen wordt. Ik wil dat PSV elk seizoen kampioen wordt.
Laten we t daar bij houden. (Y)
 
Terug
Bovenaan Onderaan