Leuk allemaal, maar met wat minder wisselen en wat minder B garnituur erin gooien hadden we ook eerste kunnen staan.
Glas half leeg? Met een goede CV was t anders geweest. zonder covid was t anders geweest. Met een minder arrogante scheids bij VIT PSV was t anders geweest. Tja t is niet anders, vooralsnog ben ik zeer hoopvol voor de 2e helft.
 
Glas half leeg? Met een goede CV was t anders geweest. zonder covid was t anders geweest. Met een minder arrogante scheids bij VIT PSV was t anders geweest. Tja t is niet anders, vooralsnog ben ik zeer hoopvol voor de 2e helft.
Niet half leeg, maar we doen net of Schmid het wagenwiel heeft uitgevonden. Met zijn wisselbeleid hadden we ook 4e kunnen staan.
 
Niet half leeg, maar we doen net of Schmid het wagenwiel heeft uitgevonden. Met zijn wisselbeleid hadden we ook 4e kunnen staan.
Zijn wisselbeleid of de krapte van de selectie tgv t virus. Daarnaast tegen twente hadden we al voor rust ruim voor moeten staan. Dat Schmidt uiteindelijk wisselt ivm andere wedstrijden is mi te verantwoorden.
 
Niet half leeg, maar we doen net of Schmid het wagenwiel heeft uitgevonden. Met zijn wisselbeleid hadden we ook 4e kunnen staan.

Ik geef je gelijk dat het wisselbeleid hier en daar wel riskant was, met als toppunt Sparta thuis. Echter hebben we wel bijna een maand met een gehalveerde selectie gespeeld door corona en die spelers moesten daarna ook weer fit worden (vergeet niet dat die spelers enkele weken niet op volle kracht hebben kunnen trainen). Risico's moet je dan nemen. Daarin heeft Schmidt niet louter de juiste keuzes gemaakt, maar hij heeft mijns inziens wel er nog aardig wat van gemaakt ondanks die situatie. 2e op een punt van Ajax, 1e geworden in de EL poule en de sfeer in de groep is goed. Ihattaren lijkt mentaal en fysiek de boel weer op de rit te hebben. Kijk even waar we vorig jaar rond dit tijdstip stonden. Je had er voor getekend om weer te zijn waar we nu staan: we doen mee om de titel, laten ons Europees zien en hebben een overwegend sterk elftal waar echt wel zwakke plekken in zitten, maar ook met aansprekende spelers als Malen ( ;) ), Gakpo, Madueke, Ihattaren (in vorm groeiende), Gotze, Dumfries, Max en Mvogo.

Het had allemaal zoveel erger gekund. Schmidt heeft geen wiel uitgevonden, maar levert wel prima werk tot dusver (tussenrapport). Dat je daar soms geluk bij nodig hebt is inherent aan voetbal.
 
Ik ben zeer tevreden over de eerste helft van het seizoen. Schmidt wisselt puur om de belasting van vermoeide spelers te verlagen. Ik vind dat juist heel goed. Als je voor de TV zit en een wedstrijd kijkt en hij wisselt dan een goeie speler voor een mindere speler, dan irriteer je je op dat moment natuurlijk, maar hij doet het, naar eigen zeggen, met een duidelijke reden en die begrijp ik dan wel. Hij is wel degene die elke dag met die jongens werkt. Wij kijken langs de 'zijlijn' en weten eigenlijk niks van de fitheid en vermoeidheid van spelers. Hij neemt ze in bescherming. Ik vind dat een goeie eigenschap. Hopelijk de 2e helft wat minder corona en blessures en op naar een mooie 2e seizoenshelft met Ajax als fijne aftrapper!
 
Ik ben eigenlijk wel tevreden met Schmidt. Geeft jonge spelers de kans. Het noemen van B garnituur is overbodig want hoe krijgen die jongens wedstrijd ervaring of hoe kun je ze verkopen als ze niet eens gespeeld hebben. Mee eens sommige zie ik liever vertrekken zonder speelminuten maar ze hebben nu eenmaal een contract dus beter gebruik maken van ze dan. Een speler als Piroe of Ledezma is me erg mee gevallen. Oppegard heeft nog te weinig gespeeld. Maar door ze nu te laten spelen kan je ze straks in de 2e gedeelte van de competitie wellicht een wedstrijd laten starten tegen een team uit het rechter rijtje. Boscagli hadden we vorig jaar ook al afgeschreven wellicht maar nu moeten we het er mee doen. Teze vorig jaar bij de het eerste gehaald uit de opleiding staat er ook. Wellicht niet de beste 2 maar hoe word je beter door wedstrijden te spelen.
 
Wat was deed Schmidt vandaag fout volgens jou?
Gaat niet om alleen vandaag. Deze meneer die het uitgevonden heeft allemaal, heeft al sinds 6 maanden geen enkel automatisme kunnen creëren in dit elftal. Telkens de spelers die goed bezig zijn toch wisselen omdat meneer zijn schemaatjes moet volgen. En toch zijn zijn spelers continu niet fit...
Zijn wisselbeleid is dramatisch, ik verlang nog naar Cocu..
Ook vandaag: in de 86e minuut komen aanzetten pas met Piroe en van Ginkel? Echt? Als van Ginkel niet fit is, dan heeft het geen nut om hem 4 minuten te laten invallen in zo’n moeilijke wedstrijd. En als hun wel fit genoeg is, dan kan hij al vanaf de 60e minuut spelen. Maar kennelijk paste dat niet in het schema.
En ik zie al maanden een PSV die 20 munten goed voetbal, ALS het een keer goed voetbalt. Dat patroon is al maanden het geval. Zo’n groot verval tegen Ajax en dan de 2-0 weggeven. Dat is gewoon lachwekkend! Hij heeft zogenaamd al die dingen gedaan om in januari klaar te zijn. Nou hij heeft nog meer geblesseerden, Mo is al maanden zogenaamd fit maar dat zien we niet, Dumfries is zichzelf niet meer en Zahavi komt ( op de twee momenten tegen Ajax na) niet voor in het plaatje. Waarom is deze type spits eigenlijk gehaald? Om hem verkeerd te gebruiken? Hou toch op met je nietszeggende systeem en schemaatjes.
 
Wij speelden toch een 4-3-3 als ik het goed zag? Maar als je aanvallers mist, waarom dan niet gewoon met 2 spitsen spelen?
 
Wat was deed Schmidt vandaag fout volgens jou?
Wat deed hij niet fout? Om te beginnen heeft hij AZ blijkbaar niet geanalyseerd. Heb jij iets gezien waardoor AZ in de problemen kwam omdat PSV het positioneel goed had staan?
Gaat niet om alleen vandaag. Deze meneer die het uitgevonden heeft allemaal, heeft al sinds 6 maanden geen enkel automatisme kunnen creëren in dit elftal. Telkens de spelers die goed bezig zijn toch wisselen omdat meneer zijn schemaatjes moet volgen. En toch zijn zijn spelers continu niet fit...
Zijn wisselbeleid is dramatisch, ik verlang nog naar Cocu..
Ook vandaag: in de 86e minuut komen aanzetten pas met Piroe en van Ginkel? Echt? Als van Ginkel niet fit is, dan heeft het geen nut om hem 4 minuten te laten invallen in zo’n moeilijke wedstrijd. En als hun wel fit genoeg is, dan kan hij al vanaf de 60e minuut spelen. Maar kennelijk paste dat niet in het schema.
En ik zie al maanden een PSV die 20 munten goed voetbal, ALS het een keer goed voetbalt. Dat patroon is al maanden het geval. Zo’n groot verval tegen Ajax en dan de 2-0 weggeven. Dat is gewoon lachwekkend! Hij heeft zogenaamd al die dingen gedaan om in januari klaar te zijn. Nou hij heeft nog meer geblesseerden, Mo is al maanden zogenaamd fit maar dat zien we niet, Dumfries is zichzelf niet meer en Zahavi komt ( op de twee momenten tegen Ajax na) niet voor in het plaatje. Waarom is deze type spits eigenlijk gehaald? Om hem verkeerd te gebruiken? Hou toch op met je nietszeggende systeem en schemaatjes.
Dit dus. Schmidt doet het gewoon dusdanig dramatisch dat zelfs Cocu van mij nog de voorkeur krijgt boven deze man, en dat wil echt heel wat zeggen, als je mij een beetje kent. Je kan blijven aanhalen dat de selectie niet compleet is, nog maar kort bij elkaar is en whatever cliché je er maar bij wil halen, maar uiteindelijk is de conclusie dat hij, ondanks dat hem carte blanche is gegeven door de directie m.b.t. zo'n beetje alles, hij tot nu toe qua spel en zijn amateuristische en bijna lachwekkende wisselbeleid en zijn fitness schemaatjes (aantal blessuregevallen bij PSV is nog steeds hoog te noemen) helemaal niks teweegbrengt; behalve dan in negatieve zin. En van enig tactisch benul is bij hem al helemaal geen sprake. Tactische omschakelingen e.d., dat kon je zelfs bij Cocu tenminste wél nog ontdekken, ook al was ik het er niet mee eens.
 
Laatst bewerkt:
Wat deed hij niet fout? Om te beginnen heeft hij AZ blijkbaar niet geanalyseerd. Heb jij iets gezien waardoor AZ in de problemen kwam omdat PSV het positioneel goed had staan?

Dit dus. Schmidt doet het gewoon dusdanig dramatisch dat zelfs Cocu van mij nog de voorkeur krijgt boven deze man, en dat wil echt heel wat zeggen, als je mij een beetje kent. Je kan blijven aanhalen dat de selectie niet compleet is, nog maar kort bij elkaar is en whatever cliché je er maar bij wil halen, maar uiteindelijk is de conclusie dat hij, ondanks dat hem carte blanche is gegeven door de directie m.b.t. zo'n beetje alles hij tot nu toe, qua spel en zijn amateuristische en bijna lachwekkende wisselbeleid en zijn fitness schemaatjes (aantal blessuregevallen bij PSV is nog steeds hoog te noemen) helemaal niks teweegbrengt; behalve dan in negatieve zin. En van enig tactisch benul is bij hem al helemaal geen sprake. Tactische omschakelingen e.d., dat kon je zelfs bij Cocu tenminste wél nog ontdekken, ook al was ik het er niet mee eens.

Er zit nog steeds geen lijn in het geheel als we dan eens goed beginnen zakt het na 30 min als een slappe pudding in mekaar.
Geef ons de bal en laat ons maar eindeloos traag breien ook mede door gebrek aan een kopbalsterke spits . Niks gevaar geen schoten uit de tweede lijn.
Laat Malen nog vertrekken ( als hij slim is en een goed aanbod krijgt ) en het vat is helemaal af.
 
Je mist drie bepalende spelers en komt 0-2 achter door twee k*t fouten van de keeper. Daarnaast heb je een bank vandaag, welke bij Heerenveen nog niet zouden spelen. Wat moet je als coach? Lekker simpel om het op hem af te schuiven. Je bent gewoon afhankelijk van je eerste 13 spelers. Als daarvan er een paar niet zijn dan is het gewoon niet veel. En ja, dan kan je op je bek gaan tegen AZ.
 
Je mist drie bepalende spelers en komt 0-2 achter door twee k*t fouten van de keeper. Daarnaast heb je een bank vandaag, welke bij Heerenveen nog niet zouden spelen. Wat moet je als coach? Lekker simpel om het op hem af te schuiven. Je bent gewoon afhankelijk van je eerste 13 spelers. Als daarvan er een paar niet zijn dan is het gewoon niet veel. En ja, dan kan je op je bek gaan tegen AZ.
Zeker als de basisspelers die er wel staan onder hun gemiddelde presteren
 
Terug
Bovenaan Onderaan