Een bijna finale heb je niets aan, Nederland was bijna 3 x wereldkampioen
Behalve geloof. Bijna niemand dacht dat het nog mogelijk was voor een Nederlandse club om een Europese finale te halen. Nu weten we weer dat het kán, mits alles niet tegenzit. Dat geeft een geweldige boost voor je imago en daar ga je van profiteren.
 
Openingsbericht is ook weer bijgewerkt. Op de website is Boudewijn Zenden onderdeeel van de "begeleidende staf" en niet de "technische staf", maar omdat hij wel op de foto mocht heb ik hem ook maar genoemd.
 
Zo gedateerd dat er binnen 2 jaar tijd een EL-finale en een bijna CL-finale werd gehaald terwijl (vooral vorig jaar) heel Europa likkebaardend, inclusief veel PSV'ers hier, voor de tv zat. Ja, heel gedateerd hoor! :grin:
Met name tegen de Spurs vloeiden wel tranen van genot ja.
En kreeg Ten Hag niet erg veel kritiek? Om over de feyenoord-man kaar te zwijgen...
 
Hoe dan ook, er staat een enthousiaste trainer met een duidelijk verhaal en die pittig traint. Als ik zo de koppen bij een aantal spelers zag was dat ook wel nodig, maar als ze dit doorzetten hebben we straks 28 afgetrainde bloedhonden die ruim 95 minuten lang de tegenstander opvreten. Ik kan nu al niet wachten tot de eerste wedstrijd!
 
Hoe dan ook, er staat een enthousiaste trainer met een duidelijk verhaal en die pittig traint. Als ik zo de koppen bij een aantal spelers zag was dat ook wel nodig, maar als ze dit doorzetten hebben we straks 28 afgetrainde bloedhonden die ruim 95 minuten lang de tegenstander opvreten. Ik kan nu al niet wachten tot de eerste wedstrijd!

Ik zou tekenen voor spel a la Ijsland een paar jaar terug, of Leicester City toen ze kampioen werden. Niet eens puur op individuele kwaliteiten winnen, maar op basis van strijd, minstens 90 minuten lang.
 
Mooi man!

Als ik het zo allemaal lees lijkt hij mij eigenlijk een heel goede Ajaxtrainer. Dus we hebben straks twee keer Ajax in de Eredivisie! Waarbij een copycat natuurlijk niet beter is dan het origineel. :clap2:
Interviews zeker niet helemaal meegekregen? Hij gaf zelf reeds aan dat er op een gegeven moment Duitse ploegen waren die zijn systeem hadden gekopieerd en het beter uitvoerden dan zijn spelers. Dus wees niet te zeker van je zaak. :p
 
Interviews zeker niet helemaal meegekregen? Hij gaf zelf reeds aan dat er op een gegeven moment Duitse ploegen waren die zijn systeem hadden gekopieerd en het beter uitvoerden dan zijn spelers. Dus wees niet te zeker van je zaak. :p
Kun je nagaan hoe slecht hij zijn eigen systeem uitvoert.
Bij nader inzien hoef ik hem toch niet bij Ajax te zien. :unsure:
 
Een ten Hag zal altijd 5x beter en 5x lelijker blijven, al verstaat niemand hem en heeft die 0% charisma.
Betere spelers en veel meer geld, daar win je wedstrijden mee, een Duitser meer of minder niet. Corona + kwaliteitsverschillen, ik blijf me twijfels houden over dit PSV. Het kan best lekker lopen maar boven de bijlmerboys en hun 'jeugd' uit de hele wereld eindigen zie ik echt niet gebeuren.
 
Zojuist in een interview gelezen dat Roger Schmidt een week nodig heeft om zijn speelstijl te introduceren bij een nieuw elftal. Volgende week zijn we dus het Leverkusen van de Lage Landen.

Het klinkt allemaal goed, maar ik hoop wel dat Schmidt niet dezelfde denkfout begaat als MvB: namelijk, er vanuit gaan dat al zijn spelers net zo'n instelling (en kwaliteit) hebben als hijzelf. Degenen die zo'n instelling van nature niet bezitten, kunnen er misschien wel even in meegaan, maar zodra je ze een beetje loslaat zal het uiteindelijk weer terugvallen naar de oorspronkelijke instelling.

Uiteraard hoop ik dat we met Schmidt eindelijk eens van het verschrikkelijke laffe en slappe spel afkomen, en dat wat we onder MvB zage in het begin van het eerste seizoen, niet alleen verbeterd wordt maar ook seizoenenlang kan worden vastgehouden, i.p.v. max. een half seizoen.
 
Het klinkt allemaal goed, maar ik hoop wel dat Schmidt niet dezelfde denkfout begaat als MvB: namelijk, er vanuit gaan dat al zijn spelers net zo'n instelling (en kwaliteit) hebben als hijzelf. Degenen die zo'n instelling van nature niet bezitten, kunnen er misschien wel even in meegaan, maar zodra je ze een beetje loslaat zal het uiteindelijk weer terugvallen naar de oorspronkelijke instelling.

Uiteraard hoop ik dat we met Schmidt eindelijk eens van het verschrikkelijke laffe en slappe spel afkomen, en dat wat we onder MvB zage in het begin van het eerste seizoen, niet alleen verbeterd wordt maar ook seizoenenlang kan worden vastgehouden, i.p.v. max. een half seizoen.
Verschil is wel dat Schmidt dit bij verschillende clubs/spelers heeft doorgevoerd. Dus hij is meer variatie gewend dan MvB. Qua voetballer denk ik niet dat Schmidt natuurlijke hoge kwaliteit verwacht. Want volgensmij was hij een niveau lager dan MvB.

Dus denk dat dit wel een voordeel is van Schmidt ten opzichte van MvB. Of het motiveren lukt is natuurlijk afwachten.
 
Het grote probleem bij Van Bommel was dat hij die speelstijl ging hanteren na een te korte voorbereiding. Spelers waren fysiek niet klaar om het soort pressing te spelen dat hij wilde. Dat kun je dan even volhouden maar de fitheid en frisheid ebt geleidelijk aan weg. ZEKER ALS JE IEDERE WEDSTRIJD MET DEZELFDE SPELERS BEGINT.

Wat dat betreft heb ik er nu meer vertrouwen in. De voorbereiding is langer en staat vanaf dag 1 in het teken van dit soort voetbal.
Maar Schmidt heeft aangegeven ook niet al te veel te willen rouleren. Ik denk dat dat ze nog wel eens zou kunnen gaan opbreken.
 
Het grote probleem bij Van Bommel was dat hij die speelstijl ging hanteren na een te korte voorbereiding. Spelers waren fysiek niet klaar om het soort pressing te spelen dat hij wilde. Dat kun je dan even volhouden maar de fitheid en frisheid ebt geleidelijk aan weg. ZEKER ALS JE IEDERE WEDSTRIJD MET DEZELFDE SPELERS BEGINT.

Wat dat betreft heb ik er nu meer vertrouwen in. De voorbereiding is langer en staat vanaf dag 1 in het teken van dit soort voetbal.
Maar Schmidt heeft aangegeven ook niet al te veel te willen rouleren. Ik denk dat dat ze nog wel eens zou kunnen gaan opbreken.
Hoe bedoel je dat de voorbereiding langer is? De voorbereiding is nu een kleine 2 maanden, dat is normaal ook zo.
 
Hoe bedoel je dat de voorbereiding langer is? De voorbereiding is nu een kleine 2 maanden, dat is normaal ook zo.

Dit seizoen begon PSV op 20 juli, en de eerste wedstrijd is 13 september. Dat zijn bijna 8 weken.
In 2018-2019 begon PSV op 28 juni aan de voorbereiding. De eerste wedstrijd was op 4 augustus. Dat is iets meer dan 5 weken. De eerste competitiewedstrijd was een week later, maar alsnog heb je dan gewoon 2 weken minder aan voorbereiding gehad. Bovendien was Van Bommel tussendoor ook nog een week op vakantie.
 
Dit seizoen begon PSV op 20 juli, en de eerste wedstrijd is 13 september. Dat zijn bijna 8 weken.
In 2018-2019 begon PSV op 28 juni aan de voorbereiding. De eerste wedstrijd was op 4 augustus. Dat is iets meer dan 5 weken. De eerste competitiewedstrijd was een week later, maar alsnog heb je dan gewoon 2 weken minder aan voorbereiding gehad. Bovendien was Van Bommel tussendoor ook nog een week op vakantie.
Ah ja je hebt gelijk, ik had de Supercup over het hoofd gezien.
In 2018 begonnen we trouwens 25 juni en de eerste 'echte' wedstrijd op 12 augustus. Dat verschilt dus zes dagen met wat we nu hebben.
Dat Mark van Bommel op vakantie ging tijdens deze periode is trouwens vrij onhandig van hem.
 
Wat dat betreft heb ik er nu meer vertrouwen in. De voorbereiding is langer en staat vanaf dag 1 in het teken van dit soort voetbal.
Maar Schmidt heeft aangegeven ook niet al te veel te willen rouleren. Ik denk dat dat ze nog wel eens zou kunnen gaan opbreken.

Dat zullen we nog wel zien met 5 wissels en onze brede selectie qua middenveld/aanval + hoge intensiteit van de tactiek.
 
Schmidt maakt tot nu toe een heel goede indruk op mij:

- een visie op voetbal
- communicatief prima; een visitekaartje voor de club
- bouwt het elftal van achter op en lijkt daarbij ook door te pakken als het ‘net niet’ is (zoals onze keepers)

Weet natuurlijk nog niet hoe goed hij is in wedstrijden en groepsprocessen, maar mijn eerste indruk is heel goed
 
Terug
Bovenaan Onderaan