De grootste aderlating is nog het afscheid van Mart van den Heuvel. Dat zie ik een Bas Roorda niet zomaar even opvangen. Mart ademt PSV; iedere speler loopt met hem weg. Puur oppervlakkig gezien, qua gezicht, uitstraling en geboorteplaats, zie ik Bas Roorda die Brabantse gemoedelijkheid er niet inhouden, maar ik laat me verrassen.
 
Volgens mij ging Mart weer doen, waar hij een ster in was vroeger... Namelijk het persoonlijk begeleiden van diverse (nieuwe/buitenlandse) spelers. Ik begreep dat Roorda de taken mbt het team op zich nam.
 
Volgens mij ging Mart weer doen, waar hij een ster in was vroeger... Namelijk het persoonlijk begeleiden van diverse (nieuwe/buitenlandse) spelers. Ik begreep dat Roorda de taken mbt het team op zich nam.

Oh, ik dacht dat hij met pensioen ging. In dat geval goed nieuws! De staf spreekt me tot nu toe wel aan iig, tenminste die Duitsers.
 
Welke taal verwachten jullie in interviews en persconferenties van Schmidt ? Engels, Nederlands, Duits? Komt er een tolk bij de persconferenties te zitten?
 
Welke taal verwachten jullie in interviews en persconferenties van Schmidt ? Engels, Nederlands, Duits? Komt er een tolk bij de persconferenties te zitten?

Duits, en vrijwel iedere Nederlandse journalist spreekt voldoende Engels en Duits om vragen te kunnen stellen dus zal er dan geen tolk naast zitten denk ik. Of misschien neemt ie Unnerstall mee voor de eerste wedstrijd?
 
Dumfries heeft deze hele Corona-periode effectief gebruikt door een LOI-cursus Duits te volgen,...als aanvoerder moet hij natuurlijk wel de coach goed begrijpen en op de persconferenties moet hij datgene wat Schmidt zegt, kort en bondig kunnen samenvatten in het Nederlands...ik wacht vol ongeduld om Dumfries in het Duits te horen brabbelen...lijkt me geweldig !!! :ROFL::lmao:(a)
 
Laatst bewerkt:
Duits, en vrijwel iedere Nederlandse journalist spreekt voldoende Engels en Duits om vragen te kunnen stellen dus zal er dan geen tolk naast zitten denk ik. Of misschien neemt ie Unnerstall mee voor de eerste wedstrijd?
Ik hoop zelf op Engels, dat kan ik tenminste goed verstaan. Daarbij Engels is toch een beetje de zakelijke voertaal in Europa.
 
Zojuist in een interview gelezen dat Roger Schmidt een week nodig heeft om zijn speelstijl te introduceren bij een nieuw elftal. Volgende week zijn we dus het Leverkusen van de Lage Landen.
 
Of het Beijing Guoan van Nederland?

Zonder gekheid, ik ben wel erg benieuwd! Mooi dat de trainingen beginnen.
 
Uit diverse media begrijp ik dat Schmidt met een 4-2-2-2 systeem wil gaan spelen bij PSV. Ik ken dit systeem niet en geb grote clubs nooit met een dergelijk systeem zien spelen. De gebruikelijke systemen zijn 4-3-3, 4-4-2 en 5-4-1. Bij 4-2-2-2 lijkt mij dat het middenveld wel erg goed moet zijn en dat ontbreekt al zeker 2-3 seizoenen bij PSV. JDJ moet dan toch zeker wel een creatieveling aantrekken voor het middenveld. Nogmaals, ik ben niet bekend met 4-2-2-2, maar ik heb er weinig vertrouwen in met de huidige selectie. Uiteraard ben ik er wel benieuwd naar en laat mij graag aangenaam verrassen door Schmidt. Forza PSV, Viva PSV....PSV ki Jai Hoh...!!! :biceps:
 
Zojuist in een interview gelezen dat Roger Schmidt een week nodig heeft om zijn speelstijl te introduceren bij een nieuw elftal. Volgende week zijn we dus het Leverkusen van de Lage Landen.

Hier het zeer interessante interview met Roger Schmidt:

Let op: openen in incognitovenster.
 
,,Toen ik na Salzburg de kans kreeg in de Bundesliga bij Bayer Leverkusen, wilden ze daar van een afwachtende speelstijl toe naar een actieve stijl. Ik wilde zelf niet stukje bij beetje de omslag maken, maar al meteen bij de eerste competitiewedstrijd. Die was uit bij Borussia Dortmund. We maakten daar de snelste goal in de geschiedenis van de Bundesliga, na 9 seconden. Ik moet de spelers nog steeds bedanken dat zij toen geloofden dat het meteen kon, zo spelen. We wonnen die wedstrijd met 0-2. De tweede goal kwam in de 95ste minuut na een resolute balverovering op de helft van Dortmund. Dat was het zinnebeeld van een perfecte start.’’

Mooi man!

Als ik het zo allemaal lees lijkt hij mij eigenlijk een heel goede Ajaxtrainer. Dus we hebben straks twee keer Ajax in de Eredivisie! Waarbij een copycat natuurlijk niet beter is dan het origineel. :clap2:
 
Nee toch? Deze man wil graag resultaat, terwijl men bij ajaks "mooi spel volgens een gedateerd principe" voorop stelt.
Zo gedateerd dat er binnen 2 jaar tijd een EL-finale en een bijna CL-finale werd gehaald terwijl (vooral vorig jaar) heel Europa likkebaardend, inclusief veel PSV'ers hier, voor de tv zat. Ja, heel gedateerd hoor! :grin:
 
Zo gedateerd dat er binnen 2 jaar tijd een EL-finale en een bijna CL-finale werd gehaald terwijl (vooral vorig jaar) heel Europa likkebaardend, inclusief veel PSV'ers hier, voor de tv zat. Ja, heel gedateerd hoor! :grin:
Een bijna finale heb je niets aan, Nederland was bijna 3 x wereldkampioen
 
Terug
Bovenaan Onderaan