Toch was het in het begin ook allemaal maar net toevallig goed afgelopen. En helaas een schijtbakkenbeslissing van MvB in de uitwedstrijd tegen Ajax, door ipv door te drukken tegen 10 man van Ajax ineens voor de Cocu-methode te gaan kiezen en alsnog verliezen. Daar werd toen het kampioenschap verloren.
Om volledig te zijn bij het schrijven van historie; het kampioenschap ging toch echt ook door wat andere oorzaken dat seizoen verloren.
Waar Mark onschuldig aan was.;)
Was het ook niet alleen maar het eerste half jaar van Van Bommel dat het lekker liep? In de winter klapte er iets waardoor alles en iedereen als een onzelfverzekerde over het veld ging lopen en niemand durfde meer iets. Wellicht Mark die eens flink op de tafel sloeg dat het nergens op slaat hoe het bij PSV ging.

Mij staat in ieder geval bij dat we voor die periode zeer attractief voetbal speelden en ook met een puntenrecord de winterstop in gingen
En toch echt ook met een (bijna)puntenrecord eindigden na 34 wedstrijden. Maar ja, vanaf VVV-Ajax 0-1 ipv 1-0 was de VAR dat jaar actief. Lucky Ajax, unlucky Mark.

Mocht het kloppen dat het gaat om Bosz of Cocu - geruchten zijn altijd nog alleen maar geruchten - dan a.u.b Cocu.
Tenzij we voortaan 1 keer per 10 jaar kampioen willen worden. Dan zou Bosz hier nog wel 4 jaar kunnen werken.
 
Terugkijkend op de afgelopen dagen moet ik zeggen dat ik het een ontzettend lastige situatie vind. Er is veel geschreven, gesuggereerd wie de schuldige is, waar de oorzaak ligt. We hebben de mensen binnen de club gehoord en hun kant van het verhaal gehoord. De een roept dit, de ander spreekt dat tegen. En uiteindelijk weten we alsnog niet het goede verhaal, en dat komt vooral omdat we de kant van Ruud nog niet hebben gehoord. Wat ik snap, die komt vooral nu niet in de media omdat het nog vers is maar ik denk ook omdat hij de focus van zondag niet naar hem wil verplaatsen.

Ik heb daarom ook geen zin om te gaan wijzen op basis van wat we nu weten. De media wil ik daarin vooral niet te zwaar meenemen. Natuurlijk weten ze ergens wel wat er aan de hand is, maar ik weet ook dat die met alle liefde de dingen veel zwaarder maken dan dat ze zijn. Neem de situatie Slot, die vanuit Engeland zwart wordt gemaakt dat hij Tottenham gebruikte voor de onderhandelingen van zijn nieuwe contract bij Feyenoord. Natuurlijk zal dat onzin zijn. Maar ergens weet iedereen ook wel dat Slot nooit bij Feyenoord had bijgetekend als hij niet die grote salarisstijging zal krijgen. Dus denken ze in Engeland, oh hij krijgt een beter contract -> Slot gebruikte Tottenham. Waarmee ik wil zeggen dat ieder verhaal ergens op is gebaseerd, maar dat de media het met alle liefde op hun eigen manier interpreteert en ook aandikt.

Zo zal dat bij PSV ook zijn gelopen. Het zal gerommeld hebben. Ruud zal vast lastig zijn geweest in dingen. Er zal vast iets gerommeld hebben binnen de staf. Spelers zullen vast moeite hebben gehad met zijn werkwijze. Maar betekent dat dat dan meteen dat de spelers een stel lamme dieren zijn die liever niets willen uitvoeren. Nee natuurlijk niet, ik kan me dat gewoon niet voorstellen. Dat je iemand zijn werkwijze vervelend vindt betekent niet dat je lui bent, maar gewoon moeite hebt met een bepaalde manier van werken. Joey wordt al aangevallen, omdat hij een grote bek heeft en te lui om te werken. Maar ik heb afgelopen zondag diezelfde Joey als enige compleet uit zijn plaat zien gaan na de 1-3 en ook als enige een niveau zien halen. Natuurlijk, zijn mentaliteit is een dingetje. Maar die gast zit hier niet om uit zijn neus te eten, het is zijn werk en wil ook een carrière opbouwen om zichzelf en zijn toekomstige gezinnetje te onderhouden.

Soms moeten we niet vergeten dat PSV een bedrijf is en we dit soort situaties moeten verplaatsen naar onze eigen werksituatie. Als we daar problemen hebben met iemand, dan zullen we ook snel gaan klagen.
Natuurlijk moet je in dat soort situaties altijd eerst naar jezelf kijken, maar je moet ook altijd de ruimte kunnen hebben om met mensen te kunnen praten over de manier van werken. Ik vind het ook gek dat we raar staan te kijken dat een directie niet zegt dat ze naar zichzelf moeten kijken. De directie heeft, volgens zeggen, juist goed gehandeld door de spelers met vragen direct door te sturen naar de trainer. In dit soort situaties moeten mensen namelijk een gesprek aangaan. Het afkappen van iemand zijn gevoel tegenover een ander persoon binnen het bedrijf, gaat je alleen maar meer ellende opleveren.

En dat brengt me ook bij het volgende lastige punt. Wat als spelers ontevreden waren. Hoeveel waren dit er? Ik zie veel spelers hem bedanken. Ik zie dat Ruud tijdens de bekerfinale, toch de periode waarin dit speelde, feest viert met de kleedkamer. Niemand die mij had kunnen wijsmaken dat er toen iets negatiefs speelde in de selectie. En stel we hadden ontevreden spelers, dan waren dat er hoeveel? 1, 2, 3, 4? Zou een select groepje zo cruciaal zijn geweest dat Ruud het niet meer leuk vond? Ruud is een winnaar en lijkt me ook echt niet te beroerd om deze "sfeerverpesters" op de bank te zetten. Dat zal binnen de club ook opvallen gezien de gesprekken die er plaats vonden en de blik op de toekomst om met Ruud verder te gaan.

Waar ging het dan wel mis. Voelde Ruud zich bedrogen door het gesprek met de directie, de terugkoppeling zoals Marcel het noemde? Zijn er daar dingen geroepen die hij niet had verwacht? Of is het de technische staf die een bom onder hem heeft gelegd? Of een combi van een aantal spelers + technische staf? Als ik Fred zie reageren dan kan ik me ook niet voorstellen dat het echt zo klote liep tussen deze twee. Natuurlijk zal hij nu nooit zeggen dat de relatie kut was. Vooral omdat, wat ik vandaag gewoon sterk vond, de focus vol op zondag ligt en we dus nog meer speculatie kunnen gebruiken. Dat Fred vandaag zo "kortaf" deed is omdat we nu maar 1 doel hebben, en zo moet het nu ook even hoe kut de situatie ook is. En daarmee pleit ik Fred niet makkelijk vrij, ik kan me namelijk ergens ook niet voorstellen dat er niets is gebeurd. Maar hoe de situatie nu wel is, blijft nog steeds gissen.

Dan komen we nog bij de top van PSV. Brands en Stewart. Het zijn twee mensen die sowieso al helemaal niks goed kunnen doen. Blijkbaar zit de haat al zo diep dat we ieder woord wat ze uitspreken al zien als liegen. We kijken liever naar wat De Telegraaf schrijft dan dat we mensen op hun eigen woord geloven. En dat vind ik echt kwalijk worden. Natuurlijk zal ook hier het verhaal in het midden liggen en zal er ergens vanuit hun kant worden gekeken hoe zij het beste uit deze situatie komen. Maar het kan toch niet zo zijn dat ze afgelopen woensdag die hele persconferentie uit hun nek aan het zwetsen waren. Ja Brands loog ook altijd over spelers. Ja joh, dat is ook totaal vergelijkbaar met deze situatie. Ik geloof echt wel dat die gasten hun best hebben gedaan om met Ruud te kijken naar hoe ze deze situatie konden oplossen. Je moet een verdomd goeie leugenaar zijn wil je een half uur lang dingen uit je duim zuigen, dat is een gave waar alleen de meest psychotische seriemoordenaars van deze wereld over beschikken.

Het laatste stuk van dit ellendig lange betoog wijdt ik aan Ruud. Want hij maakte deze situatie nog moeilijker. Hij uit zijn waardering, spreekt zijn steun uit en lijkt geen wrok te hebben naar de club. Natuurlijk wil zoiets niets zeggen, maar als je echt gekrenkt bent dan lijkt het me verdomd lastig om zo'n bericht de wereld in te slingeren. Dus wat is er nou echt fout gegaan. Trok Ruud het trainerschap niet meer? Was deze situatie hetgeen wat de emmer echt deed overlopen nadat hij dit seizoen al meer twijfels had? Al is dat ook maar gissen na een media bericht. Of was de situatie echt zo erg dat Ruud zich weggedreven voelde? Ik sluit nog niks uit tot ik zijn antwoord heb gehoord. In welke situatie dan ook neem ik het hem niet kwalijk. Ik ben ergens van mening dat het trainerschap ook niets voor je is als het door 2/3 spelers wordt beïnvloed. In het topvoetbal zal er geen enkele selectie zijn waarin iedereen doet wat je wil en zal er altijd kritiek zijn op je werkwijze. Je kunt niet een selectie van 30 man tevreden houden, er zal altijd irritatie zijn. Mocht hij dus echt beseffen dat hij dit niet trekt, dan heeft hij de eer aan zichzelf gehouden. En ondanks dat de timing dan ontzettend klote is, heeft hij wel aan zichzelf gedacht. Wat in sommige situaties het belangrijkste is. Mocht het wel zo zijn dat er echt een grote shitshow was binnen de selectie dan geef ik hem ook groot gelijk. Als mensen je dwars zitten en je werk "saboteren" dan moet je ook de eer aan jezelf houden en mensen een middelvinger geven.

Tldr; Ruud doe volgende week effe een interviewtje zodat wij weten wat nou de hele situatie is. Dan kunnen we zeiken of je keuze accepteren dat dit het gewoon niet was, en kunnen we door.
Heb chatgpt gevraagd om een samenvatting te maken, hier het antwoord:

Doe het lekker zelf. Ben wel ai, maar niet gek 🤷
 
Zowel Luuk als Veerman ontkennen dus en zeggen naderhand contact te hebben gehad met Ruud. Xavi was al meteen heel duidelijk. Veerman en Luuk eigenlijk niet. Want een jongeling komt het openlijk met een statement maar de aanvoerder blijft stil. Veerman geloof ik nog wel dat hij de waarheid spreekt. Bij Luuk heb ik toch veel twijfels over wat ie zegt. Sangare was het ook duidelijk niet. Wie weet heeft Mwene lopen klagen dan.. :nocheer:
Ja, zou wat zijn als Waterman de kwade genius blijkt te zijn van vertrek Ruud
 
Lijkt me een enkeltje uitgang voor Ramzi na dit interview. Heeft nu wel bewezen nooit geschikt te zijn als trainer van PSV 1.
Je vinger opsteken voor de vacante positie van hoofdtrainer maakt je natuurlijk niet ongeschikt. Hij kan oprecht overtuigd zijn van zijn trainerskills en het beter te kunnen dan Ruud. Laat hem zijn ambitie uitspreken. Het is aan Stewart om die ambitie uiteraard de grond in te stampen.
 
Dam krijg je wel rust in de organisatie maar dat is dan direct ook het enige voordeel wat mij betreft. Paniekerig teruggrijpen naar het verleden
De organisatie in het team bedoel je? Dat heeft ie wel voor elkaar. Bij PSV en ook Vitesse.
 
De organisatie in het team bedoel je? Dat heeft ie wel voor elkaar. Bij PSV en ook Vitesse.
Team ja maar met zijn ervaring en kennis van de club zal het in het geheel veel rust brengen. Maar het draait allemaal om voetbal en met Cocu komt er ook saai voetbal
 
Cocu toch niet he.. krijgen we weer t oude kliekje terug? Voetbal was dodelijk saai. Ja kampioen dat wel, mede dankzij falen anderen.
Saai is een begrip dat iedereen anders invult.
Kampioen worden is waar je als PSV 34 wedstrijden voor speelt.

En dat Cocu dat werd door falen van anderen?
Dat geldt overal en altijd.
Arne Slot haalt de titel door het nu en dan falen van mannen uit Zeist, onze RvC, falende mensen bij Ajax en nog een reeks andere factoren.

Het mag van mij best een ander worden dan Cocu, maar geen types die zogenaamd mooi voetbal belangrijker vinden dan winnen.
Dat mag je alleen vinden in het amateurvoetbal wat een erg leuke sport is.
Ik heb er tientallen jaren veel plezier aan beleefd; het gras ruiken en het net horen zwiepen als je scoorde. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan