Iedere keer wanneer dit topic omhoog komt hoop ik dat er is besloten niet verder te gaan met Schmidt, maar helaas.

Zondag lag -buiten zijn beroerde wissels (wie zet er nou 3 spitsen in en gaat spelen praktisch zonder middenveld?)- niet aan hem overigens; de selectie staat er echt enorm pover voor. Daar mag hij zijn chef, -korte broek gezellig samen op de foto-, John de Jong voor bedanken. En dan bedank ik nog even Gerbrands van het wegfakkelen van het laatste beetje topsportmentaliteit bij PSV. De tijd dat het gewoon was niet lullen maar winnen ligt helaas achter ons.

PSV is de ultieme papieren tijger geworden. Topduels gaan standaard verloren, met hier en daar een verdwaald resultaat. Een titelkandidaat zijn we niet meer. Dat lijkt alleen zo omdat we winnen van de kleintjes. Verdedigend is PSV al jaren pover.
 
PSV is de ultieme papieren tijger geworden. Topduels gaan standaard verloren, met hier en daar een verdwaald resultaat. Een titelkandidaat zijn we niet meer. Dat lijkt alleen zo omdat we winnen van de kleintjes. Verdedigend is PSV al jaren pover.
Ajax is niet het Bayern van Nederland, wij zijn gewoon het Dortmund van Nederland. Wanneer het er echt om gaat, schieten we tekort. Praten over de titel kunnen we wel, maar het gaat altijd fout wanneer we een grote stap naar het kampioenschap kunnen nemen.
 
Ajax is niet het Bayern van Nederland, wij zijn gewoon het Dortmund van Nederland. Wanneer het er echt om gaat, schieten we tekort. Praten over de titel kunnen we wel, maar het gaat altijd fout wanneer we een grote stap naar het kampioenschap kunnen nemen.
Volgens mij heeft Ajax toch echt "iets" meer budget dan PSV en nog wat anderen samen.
En geldt bepaalt steeds vaker de eindstand.

En volgt er ook nog jouw analyse hoe het steeds fout ging wanneer we een grote stap konden zetten richting het kampioenschap?
Dat kun je nu wel bij onze staf neerleggen maar het was niet Mark van Bommel bij Blind/Lozano en Neres/Schwaab en niet Roger Schmidt bij
de handsbal van Gravenberg in de Arena of Vertessen's goal en Tadic penalty vorig seizoen en de uitbal van Blind deze zondag?
Mogen we dus horen waar "de staf" op het moment supreme steeds faalt volgens jou?

Overigens ga ik wel met je mee dat er naast al deze dubieuze zaken de nodige kritiek op RvC, directie, Gerbrands en John de Jong op zijn plaats is
Het predicaat topclub zal PSV steeds moeilijker kunnen handhaven nu we sinds 2019 op een schijnbaar onoverbrugbare financiele achterstand zijn gezet.
Dat "we" dat zonder morren hebben laten gebeuren valt de club zeker te verwijten.
 
Volgens mij heeft Ajax toch echt "iets" meer budget dan PSV en nog wat anderen samen.
En geldt bepaalt steeds vaker de eindstand.

En volgt er ook nog jouw analyse hoe het steeds fout ging wanneer we een grote stap konden zetten richting het kampioenschap?
Dat kun je nu wel bij onze staf neerleggen maar het was niet Mark van Bommel bij Blind/Lozano en Neres/Schwaab en niet Roger Schmidt bij
de handsbal van Gravenberg in de Arena of Vertessen's goal en Tadic penalty vorig seizoen en de uitbal van Blind deze zondag?
Mogen we dus horen waar "de staf" op het moment supreme steeds faalt volgens jou?

Overigens ga ik wel met je mee dat er naast al deze dubieuze zaken de nodige kritiek op RvC, directie, Gerbrands en John de Jong op zijn plaats is
Het predicaat topclub zal PSV steeds moeilijker kunnen handhaven nu we sinds 2019 op een schijnbaar onoverbrugbare financiele achterstand zijn gezet.
Dat "we" dat zonder morren hebben laten gebeuren valt de club zeker te verwijten.
geld (of moneys zoals je wildt)
 
En geldt bepaalt steeds vaker de eindstand.
En in de afgelopen 40 jaar toen op een enkele keer na een van de drie rijkste clubs van NL kampioen werd was dat anders? Romantiseer het verleden niet te veel joh. Kijken we langer terug dan zien we sinds invoering betaalt voetbal(65 jaar ofzo?) in NL gingen slechts 6 kampioenschappen naar andere clubs. Waarbij je die van 09/10 zelfs aan geld kan toeschrijven.

Als je dat vergelijkt met de periode vóór betaald voetbal kan je heel goed vaststellen dat geld altijd al gold.
 
En in de afgelopen 40 jaar toen op een enkele keer na een van de drie rijkste clubs van NL kampioen werd was dat anders? Romantiseer het verleden niet te veel joh. Kijken we langer terug dan zien we sinds invoering betaalt voetbal(65 jaar ofzo?) in NL gingen slechts 6 kampioenschappen naar andere clubs. Waarbij je die van 09/10 zelfs aan geld kan toeschrijven.

Als je dat vergelijkt met de periode vóór betaald voetbal kan je heel goed vaststellen dat geld altijd al gold.
Zie jij echt geen verschil met de periode voordat deze eeuw clubs in handen kwamen van oliesjeiks , Gazprom en meer van dat fraais?
Is de kloof rijk-arm niet enorm vergroot, OOK in het voetbal?
Van competitie is geen sprake meer.
Dat ik romanticus ben klopt wellicht. ;)
 
Volgens mij heeft Ajax toch echt "iets" meer budget dan PSV en nog wat anderen samen.
En geldt bepaalt steeds vaker de eindstand.

En volgt er ook nog jouw analyse hoe het steeds fout ging wanneer we een grote stap konden zetten richting het kampioenschap?
Dat kun je nu wel bij onze staf neerleggen maar het was niet Mark van Bommel bij Blind/Lozano en Neres/Schwaab en niet Roger Schmidt bij
de handsbal van Gravenberg in de Arena of Vertessen's goal en Tadic penalty vorig seizoen en de uitbal van Blind deze zondag?
Mogen we dus horen waar "de staf" op het moment supreme steeds faalt volgens jou?

Overigens ga ik wel met je mee dat er naast al deze dubieuze zaken de nodige kritiek op RvC, directie, Gerbrands en John de Jong op zijn plaats is
Het predicaat topclub zal PSV steeds moeilijker kunnen handhaven nu we sinds 2019 op een schijnbaar onoverbrugbare financiele achterstand zijn gezet.
Dat "we" dat zonder morren hebben laten gebeuren valt de club zeker te verwijten.
Ok - doen we even of je gelijk hebt, en het budget eigenlijk alles bepalend is geworden:

Dan blijft het schandalig slecht dat met al de gedane investeringen en betaalde salarissen door PSV - clubs als Telstar, Groningen, Willem2, of welke andere eredivisieclub dan ook niet zonder al te veel problemen aan de kant worden geschoven.

Maar dat ligt niet hoofdzakelijk aan het materiaal, op de trainer, de scouting, de tactiek, of het beleid van de club-leiding dus? Nee, als ik jou betogen lees komen we net die paar miljoen aan euro's - die ajax wel heeft -tekort; met 12x het jaarbudget van het gemiddelde in het rechterrijtje is het zwoegen (PSV), maar met 15x het gemiddelde is het vanzelfsprekend dat alles gemakkerlijker gaat (Ajax). En er is er dus geen reden om iets positief over hoe de concurrent het doet te zeggen, onzin daar iets van te willen leren, dat is 100% het geld (spelersinzet, trainer, beleid, tactiek etc is echt niet beter dan in Eindhoven?).

Het zal wel aan mij liggen, maar ik zie echt wel wat nuttigere houvaten om de prestaties te verbeteren die niks te maken hebben met miljoenen of media-aandacht.
 
Iedere keer wanneer dit topic omhoog komt hoop ik dat er is besloten niet verder te gaan met Schmidt, maar helaas.

Zondag lag -buiten zijn beroerde wissels (wie zet er nou 3 spitsen in en gaat spelen praktisch zonder middenveld?)- niet aan hem overigens; de selectie staat er echt enorm pover voor. Daar mag hij zijn chef, -korte broek gezellig samen op de foto-, John de Jong voor bedanken. En dan bedank ik nog even Gerbrands voor het wegfakkelen van het laatste beetje topsportmentaliteit bij PSV. De tijd dat het gewoon was niet lullen maar winnen ligt helaas achter ons.
In zijn defense. Gerbrands zie je eigenlijk al een tijdje amper meer. Dus lullen doet ie ook al niet meer..
 
Zie jij echt geen verschil met de periode voordat deze eeuw clubs in handen kwamen van oliesjeiks , Gazprom en meer van dat fraais?
Is de kloof rijk-arm niet enorm vergroot, OOK in het voetbal?
Van competitie is geen sprake meer.
Dat ik romanticus ben klopt wellicht. ;)
De kloof rijk/arm was er sinds invoering van betaald voetbal altijd al. Alleen zat PSV tot voorkort in de groep rijk en viel je dat klaarblijkelijk niet op of maakte het je niet uit.
 
Ok - doen we even of je gelijk hebt, en het budget eigenlijk alles bepalend is geworden:

Dan blijft het schandalig slecht dat met al de gedane investeringen en betaalde salarissen door PSV - clubs als Telstar, Groningen, Willem2, of welke andere eredivisieclub dan ook niet zonder al te veel problemen aan de kant worden geschoven.
Dit vind ik wat kort door de bocht.
Ik kan ook wat uitslagen neerplempen van Ajax, Bayern Munchen, Real Madrid etc tegen kleintjes die volgens deze redenering schandalig zijn.
Wel ben ik het met je eens, en dat zeg ik ook steeds, dat kritiek op hoe het nu gaat bij PSV in bepaalde mate terecht is.
Maar de voorbeelden die ik aan Nep Scout gaf spelen ook een grote rol.
Hoeveel zou er nu niet anders uitzien als PSV gewoon de titel had behaald in het gemanipuleerde seizoen 2018/19?
 
De kloof rijk/arm was er sinds invoering van betaald voetbal altijd al. Alleen zat PSV tot voorkort in de groep rijk en viel je dat klaarblijkelijk niet op of maakte het je niet uit.
En als we dan eens een paar seizoenen CL spelen dan pissen we het geld weg aan middelmaat (hallo Boomwortel)
 
De kloof rijk/arm was er sinds invoering van betaald voetbal altijd al. Alleen zat PSV tot voorkort in de groep rijk en viel je dat klaarblijkelijk niet op of maakte het je niet uit.
Hij viel me wel op. Ik zeg alleen dat de proporties anders zijn.
Vind jij het nog leuk; standenlijsten van competities in allerlei landen waar dezelfde nummer 1 elk jaar ver voor staat op de rest?
Dat krijgen we/hebben we nu ook voortaan hier.
 
En gij geleuft deh.
Ik nie.
Doen we weer alsof jij gelijk hebt:

Als je nu nog altijd wekelijks sportief slecht of zeer moeizaam presteert (ondanks veel meer financiele mogelijkheden dan 17 vd 18 concurrenten) - omdat je 3 seizoenen geleden een plekje lager geeindigd bent dan waar je "recht" op had (een gevoel dat ik overigens niet deel) - dan is er toch juist nog veel meer reden te twijfelen of de juiste mensen de sturing van de club in handen hebben toch? :unsure: Ik geloof er niks van dat dit een hoofdoorzaak is van het tegenvallende spelbeeld en (onder)presteren in toppers.
 
Dit vind ik wat kort door de bocht.
Ik kan ook wat uitslagen neerplempen van Ajax, Bayern Munchen, Real Madrid etc tegen kleintjes die volgens deze redenering schandalig zijn.
Wel ben ik het met je eens, en dat zeg ik ook steeds, dat kritiek op hoe het nu gaat bij PSV in bepaalde mate terecht is.
Maar de voorbeelden die ik aan Nep Scout gaf spelen ook een grote rol.
Hoeveel zou er nu niet anders uitzien als PSV gewoon de titel had behaald in het gemanipuleerde seizoen 2018/19?
Gemanipuleerd seizoen? Ik herinner hem anders. PSV die in de Arena niet wist te winnen na tegen 10 man te komen, waarbij Bergwijn/Lozano de genadeklap in de wedstrijd was geweest als er niet voor eigen succes was gekozen. Vervolgens 3-3 tegen Vitesse, waar PSV een makkelijk gegeven strafschop kreeg.

Of die bal wel/niet op de stip moest tegen Ajax is niet de enige factor geweest, dus kan je zeker niet van een gemanipuleerd seizoen praten.

Dat is evenals zondag, hoe kut het ook was dat die bal over de zijlijn leek. Als je geen kampioen wordt heeft het echt niet alleen aan die bal gelegen.

Verder eens dat niet alles bij Schmidt ligt, maar ook aan een gemankeerd elftal waar je continue mee moet spelen. Het spel had echter wel al veel beter moeten zijn. Zelfs met de beschikbare spelers.

Zondag speelde Schmidt om niet te verliezen tegen Ajax. Dat blijkt nu al meerdere seizoenen niet te werken, dus dat kan je hem wel kwalijk nemen.
 
Gemanipuleerd seizoen? Ik herinner hem anders. PSV die in de Arena niet wist te winnen na tegen 10 man te komen, waarbij Bergwijn/Lozano de genadeklap in de wedstrijd was geweest als er niet voor eigen succes is gekozen. Vervolgens 3-3 tegen Vitesse, waar PSV een makkelijk gegeven strafschop kreeg.

Of die bal wel/niet op de stip moest tegen Ajax is niet de enige factor geweest, dus kan je zeker niet van een gemanipuleerd seizoen praten.

Dat is ook zondag, hoe kut het ook dat die bal over de zijlijn prei. Als je geen kampioen wordt heeft het echt niet alleen aan die bal gelegen.

Verder eens dat niet alles bij Schmidt ligt, maar ook aan een gemankeerd elftal waar je verder moet spelen. Het spel had echter veel beter moeten zijn. Zelfs met de beschikbare spelers.

Zondag speelde Schmidt om niet te verliezen tegen Ajax. Dat blijkt nu al meerdere seizoenen niet te werken, dus dat kan je hem wel nemen.
Er is inderdaad een trainer en een spelersgroep ..........beiden moeten voldoende kwaliteiten hebben om tot (zeer) goede resultaten te komen ????
 
Zondag speelde Schmidt om niet te verliezen tegen Ajax. Dat blijkt nu al meerdere seizoenen niet te werken, dus dat kan je hem wel kwalijk nemen.
Ik vond het zondag wel een logische tactiek aangezien we ook niet hoefden te winnen..
 
Doen we weer alsof jij gelijk hebt:

Als je nu nog altijd wekelijks sportief slecht of zeer moeizaam presteert (ondanks veel meer financiele mogelijkheden dan 17 vd 18 concurrenten) - omdat je 3 seizoenen geleden een plekje lager geeindigd bent dan waar je "recht" op had (een gevoel dat ik overigens niet deel) - dan is er toch juist nog veel meer reden te twijfelen of de juiste mensen de sturing van de club in handen hebben toch? :unsure: Ik geloof er niks van dat dit een hoofdoorzaak is van het tegenvallende spelbeeld en (onder)presteren in toppers.
Ik kan vanaf mijn plek niet beoordelen wat er binnen directie en staf allemaal gebeurt. Of zij wel of niet goed bezig zijn.
Als ik terugkijk naar het verleden heb ik eén keer mij duidelijk daarover uitgelaten; toen Thijs Liebregts Willy van der Kuylen
piepelde. Zo iemand is maf en moet meteen weg vond ik.
Verder denk ik te zien dat b.v. Ben van Gelder, Kees Rijvers Guus Hiddink en Harrie van Raay wel topmensen waren.
Over Gerbrands en John de Jong kan ik geen harde uitspraken doen zoals ik dat na zoveel jaar wel durf te doen over
een buiten ons om "gemanipuleerd" voetbalseizoen.
Hoewel ik niet in alles zomaar ja zeg tegen Schmidt houd ik hem wel graag de hand boven het hoofd omdat ik zie
hoe machteloos hij langs de lijn is vanwege gebrek aan voetbalhersens bij een aantal van zijn spelers.
En ja, ik geloof wel dat het feit dat er tientallen miljoenen extra in de kas van Ajax vloeiden in plaats van in de onze
in 2019 heel veel gevolgen heeft gehad.
Als Ajax toen voor de 5e maal op rij de titel gemist had en van Bommel PSV aan de 4e titel had geholpen in 5 jaar
was er niet alleen 60 miljoen of meer verschil in ons nadeel ontstaan wat inmiddels nog veel groter is geworden,
maar had dat waarschijnlijk ook heel andere volgende seizoenen opgeleverd in Amsterdam zowel als in Eindhoven.
Nogmaals; er kan heel veel beter bij ons op menig terrein, dat geef ik je. Maar dat andere speelt ook mee.
Dat is mijn bescheiden mening in deze. ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan