Want zonder VAR was het vanmiddag anders verlopen???
Dat is niet zeker want ook vier jaar en langer geleden kwam Ajax er bij twijfelgevallen vaak goed vanaf.
Maar wel is er dit fenomeen;.
Vierde jaar VAR, vierde keer Ajax bovenaan.
Vast en zeker toeval.
 
Dat is niet zeker want ook vier jaar en langer geleden kwam Ajax er bij twijfelgevallen vaak goed vanaf.
Maar wel is er dit fenomeen;.
Vierde jaar VAR, vierde keer Ajax bovenaan.
Vast en zeker toeval.
Dus de VAR maakte gister niet uit zeg je nu, maar het scheelde gister wel een slok op een borrel zoals je daarvoor schreef :ROFL: :ROFL:
 
Dus de VAR maakte gister niet uit zeg je nu, maar het scheelde gister wel een slok op een borrel zoals je daarvoor schreef :ROFL: :ROFL:
Waar zeg ik wat jij er nu weer van maakt. Je verdraait voor de zoveelste keer mijn woorden. :unsure:
Ik beantwoord jouw vraag over het eventuele verschil tussen wel of geen VAR gisteren.
Met het duidelijke antwoord dat ik niet weet hoe dat zou zijn geweest.
Makkelie had PSV namelijk al meer dan eens benadeeld voór het VAR tijdperk.
En nu in deze 4 seizoenen ook, zowel als scheidsrechter als wanneer hij VAR was.
Maar ja; het "topsportklimaat" bij onze club is zodanig dat daarover blijkbaar steeds gezwegen schijnt te moeten worden.
Liever branden wij onze eigen achtereenvolgende coaches , TD en AD af.
Vreemd toch, dat losers DNA in onze favoriete club, vind je ook niet?
Of gewoon teveel angst om calimero genoemd te worden door de Ajax gunstig gezinde media?
 
Er zijn zeker verzachtende omstandigheden voor Roger. En ik sta wel achter zijn visie om de volledige selectie gemotiveerd te houden door iedereen te gebruiken en onderdeel te laten zijn.

Maar van mij hoeft er niet meer verlengd te worden.
Er zit toch amper lijn in het spel van PSV. Zelfs tegen de ‘kleinste’ tegenstanders kunnen we zelden 5 fatsoenlijke kansen creëren.
Als een stel blinde paarden proberen ze keer op keer zichzelf dwars door het midden te duwen.
Ligt er ruimte? Gebruiken we die niet. Eerst weer terug naar achter, vanuit de organisatie kunnen we dan weer proberen onszelf het doel van de tegenstander in te wurmen.

Naast dat ik mij echt stoor aan de vaak domme manier van voetballen, vind ik de tactiek vaak ook raar.
Tegen Real sociedad (pot mochten we gelijk spelen) gaan we in de stromende regen en op een moeilijk veld ‘fullgass’ druk zetten. Want hij wilt zijn team altijd op dezelfde manier laten spelen. En gaan we er kansloos met 3-0 vanaf.
Om vervolgens thuis tegen Ajax als een stel angsthazen het midden maar helemaal vol zetten en helemaal geen druk zetten? Slappe hap in mijn ogen.

En dan dat gelul over budgetten en weet ik het wat. Dat was al zo toen je hier je contract tekende.
Ja budget is een belangrijk onderdeel van voetbal. Maar uiteindelijk blijft het een spelletje van 11 tegen 11.

Helaas is meneer Schmidt in mijn ogen ongeschikt gebleken. Zou graag zien dat de club doorschakelt.

Helaas weten we inmiddels ook dat JdJ over het algemeen niet heel vlot schakelt 😂.
 
Er zijn zeker verzachtende omstandigheden voor Roger. En ik sta wel achter zijn visie om de volledige selectie gemotiveerd te houden door iedereen te gebruiken en onderdeel te laten zijn.

Maar van mij hoeft er niet meer verlengd te worden.
Er zit toch amper lijn in het spel van PSV. Zelfs tegen de ‘kleinste’ tegenstanders kunnen we zelden 5 fatsoenlijke kansen creëren.
Als een stel blinde paarden proberen ze keer op keer zichzelf dwars door het midden te duwen.
Ligt er ruimte? Gebruiken we die niet. Eerst weer terug naar achter, vanuit de organisatie kunnen we dan weer proberen onszelf het doel van de tegenstander in te wurmen.

Naast dat ik mij echt stoor aan de vaak domme manier van voetballen, vind ik de tactiek vaak ook raar.
Tegen Real sociedad (pot mochten we gelijk spelen) gaan we in de stromende regen en op een moeilijk veld ‘fullgass’ druk zetten. Want hij wilt zijn team altijd op dezelfde manier laten spelen. En gaan we er kansloos met 3-0 vanaf.
Om vervolgens thuis tegen Ajax als een stel angsthazen het midden maar helemaal vol zetten en helemaal geen druk zetten? Slappe hap in mijn ogen.

En dan dat gelul over budgetten en weet ik het wat. Dat was al zo toen je hier je contract tekende.
Ja budget is een belangrijk onderdeel van voetbal. Maar uiteindelijk blijft het een spelletje van 11 tegen 11.

Helaas is meneer Schmidt in mijn ogen ongeschikt gebleken. Zou graag zien dat de club doorschakelt.

Helaas weten we inmiddels ook dat JdJ over het algemeen niet heel vlot schakelt 😂.
Behalve over je eerste twee zinnen denken we nier bepaald hetzelfde over onze coach.
Iedereen bij de ploeg gemotiveerd houden is een taak van de coach die hij prima invult.

Dat er in het veld domme keuzes gemaakt worden ligt aan het gebrek aan inzicht bij diverse spelers die nu eenmaal geen absolute top zijn.
Slechts een paar van hen zouden in het team van de potentiele CL winnaar van 2005 vaste kracht zijn.

Tegen Ajax werd helemaal niet als angsthazen gespeeld - die onzin zal wel uit de mond van een of andere "flut analist" gekomen zijn.
Het was een uitstekende taktiek van Roger tegenover een team van superhelden, dure Europese toppers, die van PSV zelfs dreigden te gaan verliezen.
Het wachten was op de 2-1 voor ons, toen er weer eens arbitraal geblunderd werd in ons nadeel.
Daar kan geen coach aan de kant iets aan doen.

Wijzen op budgetten is helemaal geen gel*l. Integendeel. Zij bepalen dat jaarlijks Manchester City, Paris SG, Bayern Munchen enzovoorts
steeds makkelijker en met grotere afstand op de rest titel na titel pakken. In feite verricht onze coach opvallender prestaties dan
Erik ten Hag die na jaren pas nu voor het eerst in Eindhoven kon winnen. Hoe weten we allemaal.

Van mij mag de sympathieke en beschaafde coach langer blijven al weet iedereen dat hij volgend seizoen moet opboksen tegen een rivaal
die dan weer tientallen miljoenen meer op de bankrekening heeft staan dan wij.
En dus ...
 
Behalve over je eerste twee zinnen denken we nier bepaald hetzelfde over onze coach.
Iedereen bij de ploeg gemotiveerd houden is een taak van de coach die hij prima invult.

Dat er in het veld domme keuzes gemaakt worden ligt aan het gebrek aan inzicht bij diverse spelers die nu eenmaal geen absolute top zijn.
Slechts een paar van hen zouden in het team van de potentiele CL winnaar van 2005 vaste kracht zijn.

Tegen Ajax werd helemaal niet als angsthazen gespeeld - die onzin zal wel uit de mond van een of andere "flut analist" gekomen zijn.
Het was een uitstekende taktiek van Roger tegenover een team van superhelden, dure Europese toppers, die van PSV zelfs dreigden te gaan verliezen.
Het wachten was op de 2-1 voor ons, toen er weer eens arbitraal geblunderd werd in ons nadeel.
Daar kan geen coach aan de kant iets aan doen.

Wijzen op budgetten is helemaal geen gel*l. Integendeel. Zij bepalen dat jaarlijks Manchester City, Paris SG, Bayern Munchen enzovoorts
steeds makkelijker en met grotere afstand op de rest titel na titel pakken. In feite verricht onze coach opvallender prestaties dan
Erik ten Hag die na jaren pas nu voor het eerst in Eindhoven kon winnen. Hoe weten we allemaal.

Van mij mag de sympathieke en beschaafde coach langer blijven al weet iedereen dat hij volgend seizoen moet opboksen tegen een rivaal
die dan weer tientallen miljoenen meer op de bankrekening heeft staan dan wij.
En dus ...
.. weer geen kampioen en weer naast alle echte prijzen grijpen.

Mooi verhaal, maar wat vind je zelf van de progressie die PSV voetballend heeft gemaakt na 1,5 seizoen Schmidt? Zie jij op het veld terug wat hij beloofde te brengen? Ja, hij houdt de ploeg gemotiveerd, maar verbeteringen in het spel zien we niet echt; althans, een gestaag stijgende lijn is niet te ontdekken. En nagenoeg alle toppers gaan verloren. Schandalig en beschamend gewoon. Je kan wel de spelers de schuld geven, maar een goede coach past zijn systeem aan aan zijn beschikbare materiaal. Maar zelfs al zou je de benodigde spelers voor zijn systeem wel hebben, wat krijg je dan te zien? Hoog druk zetten en de tegenstander ophopen in de eigen zestien en daar dan doorheen zien te komen, met opportunistische passes van de zijkant, gepingel of gepriegel. Niet erg opwindend om naar te kijken imo.
 
Er zijn zeker verzachtende omstandigheden voor Roger. En ik sta wel achter zijn visie om de volledige selectie gemotiveerd te houden door iedereen te gebruiken en onderdeel te laten zijn.

Maar van mij hoeft er niet meer verlengd te worden.
Er zit toch amper lijn in het spel van PSV. Zelfs tegen de ‘kleinste’ tegenstanders kunnen we zelden 5 fatsoenlijke kansen creëren.
Als een stel blinde paarden proberen ze keer op keer zichzelf dwars door het midden te duwen.
Ligt er ruimte? Gebruiken we die niet. Eerst weer terug naar achter, vanuit de organisatie kunnen we dan weer proberen onszelf het doel van de tegenstander in te wurmen.

Naast dat ik mij echt stoor aan de vaak domme manier van voetballen, vind ik de tactiek vaak ook raar.
Tegen Real sociedad (pot mochten we gelijk spelen) gaan we in de stromende regen en op een moeilijk veld ‘fullgass’ druk zetten. Want hij wilt zijn team altijd op dezelfde manier laten spelen. En gaan we er kansloos met 3-0 vanaf.
Om vervolgens thuis tegen Ajax als een stel angsthazen het midden maar helemaal vol zetten en helemaal geen druk zetten? Slappe hap in mijn ogen.

En dan dat gelul over budgetten en weet ik het wat. Dat was al zo toen je hier je contract tekende.
Ja budget is een belangrijk onderdeel van voetbal. Maar uiteindelijk blijft het een spelletje van 11 tegen 11.

Helaas is meneer Schmidt in mijn ogen ongeschikt gebleken. Zou graag zien dat de club doorschakelt.

Helaas weten we inmiddels ook dat JdJ over het algemeen niet heel vlot schakelt 😂.
Over dat fullgas. Dat spelen we sowieso niet meer heb ik het idee. En als we het spelen wordt het goed verborgen
 
Iedere keer wanneer dit topic omhoog komt hoop ik dat er is besloten niet verder te gaan met Schmidt, maar helaas.

Zondag lag -buiten zijn beroerde wissels (wie zet er nou 3 spitsen in en gaat spelen praktisch zonder middenveld?)- niet aan hem overigens; de selectie staat er echt enorm pover voor. Daar mag hij zijn chef, -korte broek gezellig samen op de foto-, John de Jong voor bedanken. En dan bedank ik nog even Gerbrands voor het wegfakkelen van het laatste beetje topsportmentaliteit bij PSV. De tijd dat het gewoon was niet lullen maar winnen ligt helaas achter ons.
 
Terug
Bovenaan Onderaan