Buitenspelgoal

Aanvoerder
Toch heeft PSV vaak niet de bal gehad de afgelopen 20 jaar. Zelfs in de topjaren.
Hiddink vond het best destijds, Cocu komt uit die tijd als speler, Van Bommel speelde vaak op reactie.
Zo gek is het dus niet, te denken dat PSV de bal moet veroveren.

Maar nogmaals, statistieken. Die heb je tegenwoordig toch wel? Kun je zo zien hoe vaak PSV balbezit heeft gemiddeld, welke spelers het meeste in balbezit komen etcetera. We leven al lang niet meer in tijden waarin je dat vooral vanuit de dugout of met videobeelden moet inschatten.

Humtoezje

Aanvoerder
Maar nogmaals, statistieken. Die heb je tegenwoordig toch wel? Kun je zo zien hoe vaak PSV balbezit heeft gemiddeld, welke spelers het meeste in balbezit komen etcetera. We leven al lang niet meer in tijden waarin je dat vooral vanuit de dugout of met videobeelden moet inschatten.

Komt toch vaak in beeld. Het is zelfs tegen subtoppers als, weet ik veel, Groningen of zo toch vaak 53 PSV- 47 de ander. Zoveel zit er vaak toch niet tussen?

En dat statistieken bedriegen heb ik dit jaar geleerd. Ik heb vaak gezien en gelezen (ook hier) dat de statistieken van bijvoorbeeld een Rosario zeer best zijn.

Mikasa

Internationale Legende
Komt toch vaak in beeld. Het is zelfs tegen subtoppers als, weet ik veel, Groningen of zo toch vaak 53 PSV- 47 de ander. Zoveel zit er vaak toch niet tussen?

En dat statistieken bedriegen heb ik dit jaar geleerd. Ik heb vaak gezien en gelezen (ook hier) dat de statistieken van bijvoorbeeld een Rosario zeer best zijn.
Volgens transfermarkt staat PSV dit seizoen nummer 2 in balbezit: 59,3%. Dat is ongeveer 5% minder dan Ajax, maar ca. 5% meer dan AZ, Vitesse en Feyenoord. Voor mijn gevoel doen ze er dan weinig mee, maar PSV heeft dus de bal veel vaker dan de tegenstander.

P.S. grappig feitje: volgens deze site is Donyell Malen met 30M de waardevolste speler van de competitie.

Hmm, dit percentage terugvinden van vroegere competities lukt me helaas niet zo snel. Maar ik kan me niet voorstellen dat dit ooit anders was in de Eredivisie. Zeker niet de laatste jaren.

Quagmire

Aanvoerder
Ze hebben het nog niet in Duits vertaald dat we al officieel 2de zijn.. :sleep:
En dan nog, al wist je vanaf dag 1 al dat je kansloos was voor de kampioenschap mag je dat als club/trainer niet hardop zeggen, denken wel dat is logisch.
Hij hoort te zeggen is kut dat we 2de zijn geworden, valse hoop en soms een leugentje is prima in zulke gevallen al weten we allemaal beter.

Al zie ik hem nog steeds graag ophoepelen, ik zou zelf nog geld doneren om Fraser te halen

(en meest trieste van alles, hoe ze negatieve berichten wissen op psv FB/insta als je wat over hem, Rosario enz zegt, zie ik dat me bericht tig keer geliked is en dan is het weg want niet lievvvv)

237db944d8fabba1fbbf4b720d175bdc.png

Mikasa

Internationale Legende
En dan nog, al wist je vanaf dag 1 al dat je kansloos was voor de kampioenschap mag je dat als club/trainer niet hardop zeggen, denken wel dat is logisch.
Hij hoort te zeggen is kut dat we 2de zijn geworden, valse hoop en soms een leugentje is prima in zulke gevallen al weten we allemaal beter.

Al zie ik hem nog steeds graag ophoepelen, ik zou zelf nog geld doneren om Fraser te halen

(en meest trieste van alles, hoe ze negatieve berichten wissen op psv FB/insta als je wat over hem, Rosario enz zegt, zie ik dat me bericht tig keer geliked is en dan is het weg want niet lievvvv)

Eens. Verkeerde tweet dit.

Kira

Routinier
Het is niet officieel?

ja een heel kleine kans. Maar ik denk wel goed dat Schmidt zijn team wel probeert scherp te houden. Je zal maar niet getuigen zijn van een laatste dag wonder.
Dus jij mag het hele seizoen zeggen maar Schmidt mag niet zeggen dat dit seizoen (corona bijv.) De tweede plek het maximale haalbaar was?
Mjaw Ajax was erg stabiel en psv had o.a. met blessures en corona wat pech. Ik denk zeker dat we meer punten hadden moeten pakken en zeker dat spel beter kon. Maar kampioen was lastig dit jaar.
Weet niet of dat beter is..

Der Jaufe

Internationale Legende

Ehm we zijn nog niet officieel tweede...

Bovenaan Onderaan