Ze hebben het nog niet in Duits vertaald dat we al officieel 2de zijn.. :sleep:
En dan nog, al wist je vanaf dag 1 al dat je kansloos was voor de kampioenschap mag je dat als club/trainer niet hardop zeggen, denken wel dat is logisch.
Hij hoort te zeggen is kut dat we 2de zijn geworden, valse hoop en soms een leugentje is prima in zulke gevallen al weten we allemaal beter.

Al zie ik hem nog steeds graag ophoepelen, ik zou zelf nog geld doneren om Fraser te halen

(en meest trieste van alles, hoe ze negatieve berichten wissen op psv FB/insta als je wat over hem, Rosario enz zegt, zie ik dat me bericht tig keer geliked is en dan is het weg want niet lievvvv)


237db944d8fabba1fbbf4b720d175bdc.png
Ehm we zijn nog niet officieel tweede...
 
Dus jij mag het hele seizoen zeggen maar Schmidt mag niet zeggen dat dit seizoen (corona bijv.) De tweede plek het maximale haalbaar was?

En zo is het maar net, ik mag alles roepen en afbranden wie ik wil, hij hoort teleurgesteld te zijn dat die geen kampioen is, dus 2de plek kan en mag je niet eens vieren. Hij word er voor betaald om het maximale er uit te halen, wat hij niet doet. Wat ik wel of niet roep boeiend niemand verder. Maar we weten dat de PSV lat laag ligt dus 2de plek is prima, met of zonder corona uiteraard. Men begint te wennen aan de 2de viool rol, de een alleen sneller dan de ander.
 
En zo is het maar net, ik mag alles roepen en afbranden wie ik wil, hij hoort teleurgesteld te zijn dat die geen kampioen is, dus 2de plek kan en mag je niet eens vieren. Hij word er voor betaald om het maximale er uit te halen, wat hij niet doet. Wat ik wel of niet roep boeiend niemand verder. Maar we weten dat de PSV lat laag ligt dus 2de plek is prima, met of zonder corona uiteraard. Men begint te wennen aan de 2de viool rol, de een alleen sneller dan de ander.

Maar het maximale is dan toch die tweede plek?
 
Maar het maximale is dan toch die tweede plek?

1ste is het maximale en waar het streven naar moet zijn. Dat het nu niet lukt en aankomende 10 jaar ook niet snap ik wel, maar van hun mag ik verwachten dat ze er voor knokken al zijn ze bij voorbaat al kansloos tegen ajaks, maar ik wil zien dat ze knokken en er voor gaan en ZIJ er in geloven. Dat ik jank en de boel afkraak is prima, hun worden dik betaald om onze dromen in leven te houden en dat is prijzen pakken. 2de plek is dus niks boeiends. Als de CL/EL voordelen er niet waren en je puur speelde voor de kampioenschap, dan stond 2de plek gelijk aan 12de bij mij.
 
Malen zegt dat hij baalt en absoluut geen polonaise gaat lopen omdat ze 2e zijn geworden en daarna zie ik een zeer tevreden trainer Ajax ophemelen en zeggen dat hij de tweede plaats een goede prestatie vindt. Ik kan hier slecht aan wennen maar voor anderen is het denk ik makkelijker.

Vroeger streden we met Ajax en werden we natuurlijk ook weleens tweede, maar riepen we niet het hele seizoen dat Ajax beter is en 2e al goed zou zijn. In toppers klapten we erop en wanneer er 1 wedstrijd verloren werd van deze topwedstrijden was iedereen er doodziek van. Nu is het allemaal wel prima en zou het mooi meegenomen zijn om eens een topper te winnen.

Hopende op betere tijden rond 2025, deze Directie/TS/spelercyclus beschouw ik als verloren.
 
Soms lijkt het wel alsof ik zelf gewoon manager zou kunnen worden, want ligt het aan mij of is dat wel heel erg dom als dat waar is? Je hoeft toch maar een paar keer stats van je wedstrijd te bekijken om tot dat soort inzichten te komen? Dat natuurlijk naast het toch wel vrij voor de hand liggende feit dat PSV als topclub in de competitie vaak de bal heeft. Tegenwoordig worden wedstrijden tot in de puntjes gekwantificeerd.
Een plan hebben, roeien met de riemen die je hebt, dealen met de omstandigheden en dat alles onder het vergrootglas van tienduizenden morrende supporters, geldbeluste sponsors en sensatiezoekende media. Is niet voor iedereen weggelegd.
 
Malen zegt dat hij baalt en absoluut geen polonaise gaat lopen omdat ze 2e zijn geworden en daarna zie ik een zeer tevreden trainer Ajax ophemelen en zeggen dat hij de tweede plaats een goede prestatie vindt. Ik kan hier slecht aan wennen maar voor anderen is het denk ik makkelijker.

Vroeger streden we met Ajax en werden we natuurlijk ook weleens tweede, maar riepen we niet het hele seizoen dat Ajax beter is en 2e al goed zou zijn. In toppers klapten we erop en wanneer er 1 wedstrijd verloren werd van deze topwedstrijden was iedereen er doodziek van. Nu is het allemaal wel prima en zou het mooi meegenomen zijn om eens een topper te winnen.

Hopende op betere tijden rond 2025, deze Directie/TS/spelercyclus beschouw ik als verloren.
Hoe harder men roept dat het gat met Ajax onoverbrugbaar is geworden, hoe zekerder je weet dat PSV gewoon weer dichterbij gaat komen. Dit jaar was Ajax gewoon al te pakken. Hoewel er genoeg aan te merken is op ons elftal, hadden we met een beetje meer geluk serieus meegedaan om de titel. Het heeft ook niet altijd meegezeten. Dat is geen excuus om je achter te verschuilen, maar gewoon een belangrijk onderdeel van sport. Van Bommel zou de titel van Ajax tot 2098 ontkend hebben, Schmidt lijkt een wat sportievere verliezer. Verliezen hoort bij sport. Sterker nog, vaak leer je meer van verliezen dan van winnen. Ik heb wel vertrouwen in komende transferzomer en in volgend seizoen. Zolang ze maar nooit meer Rosario én Sangaré naast elkaar op het middenveld zetten. 😉
 
Hoe harder men roept dat het gat met Ajax onoverbrugbaar is geworden, hoe zekerder je weet dat PSV gewoon weer dichterbij gaat komen. Dit jaar was Ajax gewoon al te pakken. Hoewel er genoeg aan te merken is op ons elftal, hadden we met een beetje meer geluk serieus meegedaan om de titel. Het heeft ook niet altijd meegezeten. Dat is geen excuus om je achter te verschuilen, maar gewoon een belangrijk onderdeel van sport. Van Bommel zou de titel van Ajax tot 2098 ontkend hebben, Schmidt lijkt een wat sportievere verliezer. Verliezen hoort bij sport. Sterker nog, vaak leer je meer van verliezen dan van winnen. Ik heb wel vertrouwen in komende transferzomer en in volgend seizoen. Zolang ze maar nooit meer Rosario én Sangaré naast elkaar op het middenveld zetten. 😉
Ik heb daar nu juist met deze TD en scoutingsapparaat helemaal geen vertrouwen in, Daardoor, ben ik bang, gaat het gat alleen maar groter worden. Er gaan een hoop spelers vertrekken en tot nu toe heeft De Jong me nog niet kunnen overtuigen wat betreft mooie verkopen. De inkoop is natuurlijk helemaal drama. Hij heeft mij nog niet kunnen overtuigen dat hij het dit jaar beter gaat doen, het is volgens mij wel zo , als hij het nog een jaar slecht doet dat Ajax dan de eerste komende jaren ver bij ons vandaan loopt.
 

Schmidt zegt iig te willen kijken naar het systeem, dat is al winst.
 
Hoe harder men roept dat het gat met Ajax onoverbrugbaar is geworden, hoe zekerder je weet dat PSV gewoon weer dichterbij gaat komen. Dit jaar was Ajax gewoon al te pakken. Hoewel er genoeg aan te merken is op ons elftal, hadden we met een beetje meer geluk serieus meegedaan om de titel. Het heeft ook niet altijd meegezeten. Dat is geen excuus om je achter te verschuilen, maar gewoon een belangrijk onderdeel van sport. Van Bommel zou de titel van Ajax tot 2098 ontkend hebben, Schmidt lijkt een wat sportievere verliezer. Verliezen hoort bij sport. Sterker nog, vaak leer je meer van verliezen dan van winnen. Ik heb wel vertrouwen in komende transferzomer en in volgend seizoen. Zolang ze maar nooit meer Rosario én Sangaré naast elkaar op het middenveld zetten. 😉

Nou, een beetje meer geluk? PSV heeft geen enkele wedstrijd die er echt toe deed, gewonnen. Met de hakken over de sloot zijn ze 2e geworden. Ik heb vrede met de 2e plaats, mits er goed gevoetbald zou zijn, maar helaas. Nu is 2e worden een goed resultaat na een wat mij betreft behoorlijk dramatisch verlopen seizoen. Eigenlijk zegt het vooral veel over de concurrentie. Nog zo'n seizoen en AZ wordt met 2 vingers in de spreekwoordelijke neus 2e.
 
Laatst bewerkt:
Nou, een beetje meer geluk? PSB heeft geen enkele wedstrijd dier echt toe doet, gewonnen. Met de hakken over de sloot zijn ze 2e geworden. Ik heb vrede met de 2e plaats, mits er goed gevoetbald zou zijn, maar helaas. Nu is 2e worden een goed resultaat na een wat mij betreft behoorlijk dramatisch verlopen seizoen. Eigenlijk zegt het vooral veel over de concurrentie. Nog zo'n seizoen en AZ wordt met 2 vingers in de spreekwoordelijke neus 2e.
AZ gaat sterkhouders kwijtraken (Stengs, Boadu, Wijndal en Koopmeinders sowieso denk ik) en hoewel ze een leuke jeugdopleiding hebben gaat dat, zeker in het begin, punten kosten. Als ze komend seizoen weer 3e worden doen ze het wat dat betreft al goed, hoewel ze zelf de bakkes vol zullen hebben over meedraaien om t kampioenschap.
 
AZ gaat sterkhouders kwijtraken (Stengs, Boadu, Wijndal en Koopmeinders sowieso denk ik) en hoewel ze een leuke jeugdopleiding hebben gaat dat, zeker in het begin, punten kosten. Als ze komend seizoen weer 3e worden doen ze het wat dat betreft al goed, hoewel ze zelf de bakkes vol zullen hebben over meedraaien om t kampioenschap.

Dat gaat zeker impact hebben. Toch blijf ik me verbazen dat AZ al jaren goed en verzorgt voetbal speelt. Hun budget is veel lager dan dat van PSV, het loopt gewoon een stuk beter. Systeemtechnisch doen ze het eigenlijk prima bij AZ en eerlijk is eerlijk, qua voetbal hadden ze wat mij betreft meer recht op de 2e plaats dan PSV.
 
Nou, een beetje meer geluk? PSB heeft geen enkele wedstrijd dier echt toe doet, gewonnen. Met de hakken over de sloot zijn ze 2e geworden. Ik heb vrede met de 2e plaats, mits er goed gevoetbald zou zijn, maar helaas. Nu is 2e worden een goed resultaat na een wat mij betreft behoorlijk dramatisch verlopen seizoen. Eigenlijk zegt het vooral veel over de concurrentie. Nog zo'n seizoen en AZ wordt met 2 vingers in de spreekwoordelijke neus 2e.
Maar voor onze 2e plaats geldt natuurlijk wel gewoon hetzelfde principe als het kampioenschap van ajax: de rest heeft gewoon slechter gepresteerd. Simpele statistiek.
En je vergeet ook nog die wedstrijden dat AZ voor stond en ze het alsnog weggaven? Bijvoorbeeld 4-0 voor staan tegen Sparta en toch 4-4 spelen? Onderdeel van hun 5 opeenvolgende gelijkspelen?
En toen het moest (tegen Groningen) gaven ze ook geen thuis.
Nee, dat AZ ons voorbijstreeft, daar ben ik niet zo bang voor.
 
Dat gaat zeker impact hebben. Toch blijf ik me verbazen dat AZ al jaren goed en verzorgt voetbal speelt. Hun budget is veel lager dan dat van PSV, het loopt gewoon een stuk beter. Systeemtechnisch doen ze het eigenlijk prima bij AZ en eerlijk is eerlijk, qua voetbal hadden ze wat mij betreft meer recht op de 2e plaats dan PSV.
t gaat om goals, t is geen jurysport!

Daarbij, AZ doet t zeker goed, laatste 10 hele seizoenen 3x in de top 3, was vorig seizoen afgemaakt was daar een 4e aan toegevoegd. Aan de andee kant, in die periode zijn ze ook 8e en 10e geworden. Druk om komend seizoen beter te presteren zal aanwezig zijn, maar met jonge jongens kan dat ook juist fout lopen. En kwaliteitservaring halen zoals hun buren in Duivendrecht zal niet zo snel lukken.
 
Hoe harder men roept dat het gat met Ajax onoverbrugbaar is geworden, hoe zekerder je weet dat PSV gewoon weer dichterbij gaat komen. Dit jaar was Ajax gewoon al te pakken. Hoewel er genoeg aan te merken is op ons elftal, hadden we met een beetje meer geluk serieus meegedaan om de titel. Het heeft ook niet altijd meegezeten. Dat is geen excuus om je achter te verschuilen, maar gewoon een belangrijk onderdeel van sport. Van Bommel zou de titel van Ajax tot 2098 ontkend hebben, Schmidt lijkt een wat sportievere verliezer. Verliezen hoort bij sport. Sterker nog, vaak leer je meer van verliezen dan van winnen. Ik heb wel vertrouwen in komende transferzomer en in volgend seizoen. Zolang ze maar nooit meer Rosario én Sangaré naast elkaar op het middenveld zetten. 😉
16 punten verschil is echt niet met 'een beetje meer geluki' te verklaren.
 
t gaat om goals, t is geen jurysport!

Daarbij, AZ doet t zeker goed, laatste 10 hele seizoenen 3x in de top 3, was vorig seizoen afgemaakt was daar een 4e aan toegevoegd. Aan de andee kant, in die periode zijn ze ook 8e en 10e geworden. Druk om komend seizoen beter te presteren zal aanwezig zijn, maar met jonge jongens kan dat ook juist fout lopen. En kwaliteitservaring halen zoals hun buren in Duivendrecht zal niet zo snel lukken.
Maar laten we niet vergeten: AZ is qua budget ook geen RKC, Fortuna of Sparta. Is qua budget gewoon de 4/5 club van Nederland, en dan is met dat klassieke gestuntel van Feyenoord een plaats in de top 3 best te verwachten.
En dat „verzorgde spel“, is dat niet net zo‘n onbewezen clichée als de jeugdopleiding van ajax of het countervoetbal van PSV?
 
AZ gaat sterkhouders kwijtraken (Stengs, Boadu, Wijndal en Koopmeinders sowieso denk ik) en hoewel ze een leuke jeugdopleiding hebben gaat dat, zeker in het begin, punten kosten. Als ze komend seizoen weer 3e worden doen ze het wat dat betreft al goed, hoewel ze zelf de bakkes vol zullen hebben over meedraaien om t kampioenschap.
PSV gaat ook sterkhouders kwijtraken: Malen en Dumfries. Plus hun 2 grootste talenten: Mo en Noni. Ik heb er een heel hard hoofd in dat dat kwalitatief opgevangen kan worden
 
Terug
Bovenaan Onderaan