Dat is waar en was vanaf het begin al een punt van zorg ondanks dat sommigen hier de hele tijd roepen dat “ de transfer periode tot 5 oktober nog duurt”. Ajax had de selectie al begin juli rond! Later is vd Beek weg gegaan en is een oude bekende Klaassen terug gehaald. Toevallig of niet: alle drie spelers die ze hebben gehaald zijn gelijk hun beste spelers geworden en passen perfect in het spel van de trainer.
Ze hadden de selectie al rond...gehaald is Anthony, Stekelenburg en Kudus. Er was dus maar heel weinig nodig om de selectie rond te krijgen. En ondanks dat het vertrek van v.d. Beek een zekerheid was, wachtte men tot het laatst om dan maar oude (half-mislukte) Klaassen terug te halen. Om het dan af te maken met het halen van Klaiber. En die topspits (Suarez)? Die kwam, ondanks de dikke portemonnee niet.
 
Anderzijds, er is veel te laat ingekocht waardoor je de 11 meest voor de hand liggende spelers nog niet in een team hebt zien spelen. En ook niet tezamen hebt kunnen trainen, want er zitten internationals tussen. Een aantal van hen zijn met blessures en besmetting teruggekeerd. Nu moet je wachten totdat de spelers weer allemaal fit zijn en heb je te maken met een volgende interland periode die eraan komt. Met andere woorden.

Te laat is niks , de spelers die komen moeten een echte meerwaarde zijn en de zwakke plaatsen opvullen en daar zijn nog veel vraagtekens .
Sangre vb lijkt met niet het type dat we echt nodig hadden ( althans tot op heden bewijst hij het nog niet .)
van Ginkel als hij ooit fit raakt en vooral blijft is het type van een ontbrekende schakel
Een goede opbouwende C verdediger is al langer een groot gemis doch werd niet gehaald.
Een trainer mag dan wel grootste plannen en ideeën hebben de spelers moeten het nog kunnen/willen uitvoeren.
Hoop doet echter leven zelfs ten tijde van Corona..........
 
Ze hadden de selectie al rond...gehaald is Anthony, Stekelenburg en Kudus. Er was dus maar heel weinig nodig om de selectie rond te krijgen. En ondanks dat het vertrek van v.d. Beek een zekerheid was, wachtte men tot het laatst om dan maar oude (half-mislukte) Klaassen terug te halen. Om het dan af te maken met het halen van Klaiber. En die topspits (Suarez)? Die kwam, ondanks de dikke portemonnee niet.
En PSV wist van te voren niet dat de miskopen van JdJ niet in de plannen van Schmidt voor zullen komen? Wilde PSV het nog een jaar proberen met Bruma, Baumgartl en Doan en Sadilek? Volgens mij niet. Het was bij ons allang bekend wie we nodig hadden en wie er uit moest. De enige verassing bij ons was het vertrek van Sam Lammers. Vooralsnog en na veel bombarie van de nieuwe aankopen, hebben we nog geen geschikte cv en die verbindingsspeler is er ook niet gekomen, ja wel eentje die al ruim 2 jaar niet meer heeft gespeeld. Sangare is dat namelijk niet.
 
Schmidt komt op mij heel goed over en ik denk dat we hem veel tijd moeten gunnen.

Daarbij moet we wel van het hart dat ik al ruim anderhalf jaar geen goed voetbal meer zie bij PSV; ook niet in de afgelopen weken / maanden voordat het coronavirus een deel van de selectie buitenspel zette.
 
Ik ben het helemaal met je eens behalve de laatste alinea: gezien de grote aankopen die er zijn gedaan en spelers die gehaald zijn voor te hoge salarissen zijn de verwachtingen her hoog en terecht. Schmidt heeft geen tijd om geen kampioen te worden en als we de CL niet halen zitten we aan de afgerond! PSV heeft alles op alles gezet om dit seizoen kampioen te worden en heeft spectaculaire aankopen gedaan. Als je spelers als Götze en Zahavi of een back van 9 miljoen binnen haalt, dan kun je je niet verschuilen achter een “opbouwfase”. Dan heb je namelijk ingekocht om kampioen te worden. Mijn vrees is echter dat we een jaar krijgen zoals destijds met Advocaat: grote aankopen gedaan met Strootman, Mertens, Lens en het terughalen van Van Bommel maar uiteindelijk 2e geworden omdat je centraal achterin te kwetsbaar was.
Je hebt volledig gelijk, maar ik denk dat je één belangrijk punt over het hoofd ziet:

Götze, Dumfries, Gakpo, Rosario, Teze, Zahavi en Malen (kwam er later in, maar niet fit) zijn allemaal belangrijke basisspelers die minstens één van de duels ontbraken, terwijl voor spelers die tegen de basis aan zitten (Romero, Guti, Baumgartl, Thomas) hetzelfde geldt. Daarnaast hebben we nog een topper, Mo, en die overduidelijk niet fit. En dat is nog los van de wedstrijden waarbij er bepaalde belangrijke spelers nog niet speelgerechtigd waren (Götze, Sangaré, Zahavi etc).

Los van het feit dat je gigantisch veel kwaliteit mist bij het ontbreken van deze spelers, is er een nog veel belangrijkere vraag: hoe ga je ooit automatismen of een bepaald spelsysteem in een ploeg krijgen als dit al de waslijst aan spelers is die je mist na vijf (!!!) wedstrijdjes voetballen?

Al zet je een hogere macht voor de ploeg, dat is onmogelijk. Ik ben het met je eens dat we geen tijd hebben, maar het is niet anders. Schmidt, Van Gaal of Andreas Isaksson voor de groep maakt niet uit als je zo goed als je hele basis nog geen enkele keer samen hebt kunnen laten spelen, laat staan aan elkaar hebt kunnen laten wennen. Zoiets kost vaak maanden tijd, en wij hebben door deze omstandigheden nog niet eens het eerste stapje kunnen zetten.

Desondanks vind ik dat we bij vlagen echt wel leuk voetbal laten zien en vind ik Schmidt echt een verademing. Zijn hele houding straalt klasse en professionaliteit uit.
 
Je hebt volledig gelijk, maar ik denk dat je één belangrijk punt over het hoofd ziet:

Götze, Dumfries, Gakpo, Rosario, Teze, Zahavi en Malen (kwam er later in, maar niet fit) zijn allemaal belangrijke basisspelers die minstens één van de duels ontbraken, terwijl voor spelers die tegen de basis aan zitten (Romero, Guti, Baumgartl, Thomas) hetzelfde geldt. Daarnaast hebben we nog een topper, Mo, en die overduidelijk niet fit. En dat is nog los van de wedstrijden waarbij er bepaalde belangrijke spelers nog niet speelgerechtigd waren (Götze, Sangaré, Zahavi etc).

Los van het feit dat je gigantisch veel kwaliteit mist bij het ontbreken van deze spelers, is er een nog veel belangrijkere vraag: hoe ga je ooit automatismen of een bepaald spelsysteem in een ploeg krijgen als dit al de waslijst aan spelers is die je mist na vijf (!!!) wedstrijdjes voetballen?

Al zet je een hogere macht voor de ploeg, dat is onmogelijk. Ik ben het met je eens dat we geen tijd hebben, maar het is niet anders. Schmidt, Van Gaal of Andreas Isaksson voor de groep maakt niet uit als je zo goed als je hele basis nog geen enkele keer samen hebt kunnen laten spelen, laat staan aan elkaar hebt kunnen laten wennen. Zoiets kost vaak maanden tijd, en wij hebben door deze omstandigheden nog niet eens het eerste stapje kunnen zetten.

Desondanks vind ik dat we bij vlagen echt wel leuk voetbal laten zien en vind ik Schmidt echt een verademing. Zijn hele houding straalt klasse en professionaliteit uit.
Klopt feitelijk maar denk je dat men in mei 2021 nog iets weet over de afwezigen bij de eerste wedstrijden van 2020? Dat is dan allang vergeten. En financieel wordt het ondanks deze feiten echt dramatisch. Het jaar er op kan Schmidt opnieuw gaan “opbouwen” want de helft van die spelers is weg. En geld is dan ook op. Ik ben benieuwd of hij of een Götze en Zahavi dan nog hier blijven. Dat is nog toekomstmuziek maar je moet er toch niet aan denken....
 
Maar waar baseren we nu op dat we dit seizoen geen kampioen gaan worden? PSV gaat dus alleen maar beter worden, als straks alle basisspelersfit zijn. En tot nu toe hebben we alleen verloren van Vitesse, die op dit moment erg goed draaien en ook boven ons staan. Ajaks staat 2 puntjes los van ons. We hebben toch juist alle redenen om positief te zijn, dat we nu al wedstrijden winnen en zo af en toe ook nog leuk voetbal laten zien? Het gras is altijd groener bij de buren, maar Ajaks doet 't echt niet veel beter dan ons hoor.. Europees ook verloren (jaja, andere tegenstander I know) en 1x meer gewonnen dan wij hebben.

We zijn nog nergens uitgeschakeld en we hebben geen onoverbrugbare achterstand. We spelen nog niet best, maar daar zijn duidelijk aantoonbare redenen voor die buiten de macht van de trainer omliggen.
 
Maar waar baseren we nu op dat we dit seizoen geen kampioen gaan worden? PSV gaat dus alleen maar beter worden, als straks alle basisspelersfit zijn. En tot nu toe hebben we alleen verloren van Vitesse, die op dit moment erg goed draaien en ook boven ons staan. Ajaks staat 2 puntjes los van ons. We hebben toch juist alle redenen om positief te zijn, dat we nu al wedstrijden winnen en zo af en toe ook nog leuk voetbal laten zien? Het gras is altijd groener bij de buren, maar Ajaks doet 't echt niet veel beter dan ons hoor.. Europees ook verloren (jaja, andere tegenstander I know) en 1x meer gewonnen dan wij hebben.

We zijn nog nergens uitgeschakeld en we hebben geen onoverbrugbare achterstand. We spelen nog niet best, maar daar zijn duidelijk aantoonbare redenen voor die buiten de macht van de trainer omliggen.
We hebben idd geen glazen bol en jij ook niet. Maar zowel jij als anderen schrijven hier een aantal scenario’s. Je gaat er van uit dat het alleen maar beter wordt. Dat komt omdat je denkt dat als Götze enz terug komen, we nog alleen maar beter kunnen zijn. Dat is idd een mogelijk scenario. Daar tegenover is er een ander scenario gebaseerd op het feit dat wat we nodig hadden ( een goede ervaren cv en een verbindingsspeler) niet gehaald is. Het verleden heeft echter en zeker bij PSV laten zien dat je as heel erg cruciaal is voor het behalen van de titel. Eerder gaf ik het voorbeeld van het jaar met Advocaat: alles werd uit de kast gehaald behalve twee goede cv. We maakten in dat seizoen 102 goals! Maar kregen ze ook heel makkelijk tegen. Ook het eerste jaar met van Bommel begon ontzettend goed, onze eigen jeugd spelers scoorden er op los. Maar ook toen hadden we die verbindingsspeler en een goed centraal duo niet. Je kon wel zoveel scoren maar in de as was je erg kwetsbaar, op het middenveld werd je overlopen en achterin was het dramatisch.
De situatie nu, ondanks een Götze en Zahavi brengen allerlei associaties naar voren. Dat is echter een van de scenario’s maar kennelijk kan of mag je het hier niet over hebben....
Het enige lichtpunt tov de tijd met Advocaat is dat we wel een redelijk tot goede keeper hebben. En hopelijk kunnen we op tijd beschikken over van Ginkel en daarmee het probleem van die verbindingsspeler kunnen tackelen.
 
Ik heb de wedstrijd gisteren niet gezien, maar vooraf wist iedereen toch al in de wedstrijd chat dat het niks zou worden?

Je aanvoerder, beide topscorers en je beste speler er niet bij, plus nog een aantal andere basiskrachten. Dan is 2-1, zeker met het onterechte wedstrijdverloop (veel meer schoten, inclusief op goal, twijfelgevallen die volledig de andere kant op uitvallen etc) toch nog best aardig?

Ik heb tot nu toe in ieder geval genoeg mooie dingen gezien en weiger in paniek te raken vanwege twee wedstrijden die, in het geval van een fitte selectie, makkelijk de andere kant hadden kunnen opvallen.

En dat interview van Schmidt na de wedstrijd was gewoon baas. Wij zijn er na al die jaren aan gewend, maar Nederland is ook gewoon een vreemd (voetbal-)land. Hansie met z'n jasjes, geilen op iemands vriendin, een scheidsrechter die zegt dat je zelf maar moet scoren als hij in de Kuip twee penalties geeft en gisteren Popie Jopie gaat doen met z'n "wil je een gele of een rode kaart?!" nadat hij samen met z'n kameraadje Makkelie de hele wedstrijd aan gort heeft geholpen (een lastige uitwedstrijd waarin je elf(!) spelers miste en alsnog de beste kansen had). Dan ben je een grote trainer uit de Bundesliga die overal naartoe kon en dan krijg je dit soort amateurisme op je bord. Zijn interview na de wedstrijd kwam rechtstreeks uit het hart. Prachtig.

Geef deze man de tijd. En niet twee maanden, maar gewoon een volledig seizoen en beoordeel hem dan nog eens. En zelfs dat is te kort met deze volledig geblesseerde selectie waardoor je maar drie veldspelers op de bank hebt zitten en aanvallende middenvelders op rechtsback moeten spelen.

Hoe dan ook: op donderdag ''we go again!''
Mooie invalshoek.
 
We hebben idd geen glazen bol en jij ook niet. Maar zowel jij als anderen schrijven hier een aantal scenario’s. Je gaat er van uit dat het alleen maar beter wordt. Dat komt omdat je denkt dat als Götze enz terug komen, we nog alleen maar beter kunnen zijn. Dat is idd een mogelijk scenario. Daar tegenover is er een ander scenario gebaseerd op het feit dat wat we nodig hadden ( een goede ervaren cv en een verbindingsspeler) niet gehaald is. Het verleden heeft echter en zeker bij PSV laten zien dat je as heel erg cruciaal is voor het behalen van de titel. Eerder gaf ik het voorbeeld van het jaar met Advocaat: alles werd uit de kast gehaald behalve twee goede cv. We maakten in dat seizoen 102 goals! Maar kregen ze ook heel makkelijk tegen. Ook het eerste jaar met van Bommel begon ontzettend goed, onze eigen jeugd spelers scoorden er op los. Maar ook toen hadden we die verbindingsspeler en een goed centraal duo niet. Je kon wel zoveel scoren maar in de as was je erg kwetsbaar, op het middenveld werd je overlopen en achterin was het dramatisch.
De situatie nu, ondanks een Götze en Zahavi brengen allerlei associaties naar voren. Dat is echter een van de scenario’s maar kennelijk kan of mag je het hier niet over hebben....
Het enige lichtpunt tov de tijd met Advocaat is dat we wel een redelijk tot goede keeper hebben. En hopelijk kunnen we op tijd beschikken over van Ginkel en daarmee het probleem van die verbindingsspeler kunnen tackelen.
Dat. En als Boscagli er iedere wedstrijd eentje maakt, mag hij ook iedere wedstrijd wat weggeven. ;)
 
Maar waar baseren we nu op dat we dit seizoen geen kampioen gaan worden? PSV gaat dus alleen maar beter worden, als straks alle basisspelersfit zijn. En tot nu toe hebben we alleen verloren van Vitesse, die op dit moment erg goed draaien en ook boven ons staan. Ajaks staat 2 puntjes los van ons. We hebben toch juist alle redenen om positief te zijn, dat we nu al wedstrijden winnen en zo af en toe ook nog leuk voetbal laten zien? Het gras is altijd groener bij de buren, maar Ajaks doet 't echt niet veel beter dan ons hoor.. Europees ook verloren (jaja, andere tegenstander I know) en 1x meer gewonnen dan wij hebben.

We zijn nog nergens uitgeschakeld en we hebben geen onoverbrugbare achterstand. We spelen nog niet best, maar daar zijn duidelijk aantoonbare redenen voor die buiten de macht van de trainer omliggen.

Fijn dat we nog geen onoverbrugbare achterstand hebben na 6 wedstrijden. De lat ligt wel erg laag he ;)

Nee met dit centrum wordt je gewoon geen kampioen. Nooit.
 
Fijn dat we nog geen onoverbrugbare achterstand hebben na 6 wedstrijden. De lat ligt wel erg laag he ;)

Nee met dit centrum wordt je gewoon geen kampioen. Nooit.
Alleen met dit centrum niet idd. ;) Ik denk dat we het pas kunnen beoordelen als ze een tijdje samen ballen en we niet steeds te maken hebben met niet fitte / besmette spelers.
 
Amper. Ik las ergens dat we 12 schoten op doel hadden. Maar die heb ik niet gezien. Tenzij je iedere poging op doel meetelt.
Hoe ik het nu lees klopt het. Maar het zijn 12 schoten totaal (bijv ook schot van Mo wat het doel miste). Op doel slechts 4. Maar goed Vitesse heeft er 5 gehad en scoort er twee.
 
En PSV wist van te voren niet dat de miskopen van JdJ niet in de plannen van Schmidt voor zullen komen? Wilde PSV het nog een jaar proberen met Bruma, Baumgartl en Doan en Sadilek? Volgens mij niet. Het was bij ons allang bekend wie we nodig hadden en wie er uit moest. De enige verassing bij ons was het vertrek van Sam Lammers. Vooralsnog en na veel bombarie van de nieuwe aankopen, hebben we nog geen geschikte cv en die verbindingsspeler is er ook niet gekomen, ja wel eentje die al ruim 2 jaar niet meer heeft gespeeld. Sangare is dat namelijk niet.
Wellicht is dat Adrian Fein wél.
Waarom wordt die niet opgesteld?
 
Wat een visonair, wat een inzicht!!
Gewoon Thomas laten staan en de goede Madueke er uit halen. Iedereen vervloekt je. Die man is niet goed!
Maar potverdriedubbeldubbeltjesenkwartjesnogaantoe, wie geeft daar die subtiele en makkelijk uitziende maar oh zo briljante assist op Malen, 20 seconden voor t einde van de wedstrijd?

Dát voorzien, dat kunnen alleen de grootsten :HB:

:PSV:
 
Terug
Bovenaan Onderaan