Trainer & Technische Staf

PSV.nl:

Contract Darije Kalezic verlengd

09 april 2014 16:10

f58c525a-7793-4174-9678-1fc9f74c54ab_Kalezic1314-225.jpg

Darije Kalezic.

Darije Kalezic is ook volgend seizoen trainer van Jong PSV, maakt technisch manager Marcel Brands woensdagmiddag officieel bekend. Kalezic (44) verlengde zijn contract bij PSV met één seizoen. “Ik ben heel verheugd dat het eerste jaar zeer succesvol en boven verwachting verloopt”, aldus Kalezic in een reactie.

Reactie Marcel Brands
Technisch manager Marcel Brands is blij met het verlengen van het contract van Kalezic, die met Jong PSV onder meer op heel knappe wijze een periodekampioenschap wist te behalen. “Hij is een trainer die heel enthousiast aan de slag is gegaan met Jong PSV in de Jupiler League. Ik ben blij dat hij nog een jaar bij de club blijft. Darije is heel goed gevallen bij de spelersgroep, bij de staf en bij de PSV Jeugdopleiding.” Jong PSV komt dit seizoen voor het eerst uit in de Jupiler League en houdt zich op dat niveau prima staande.

Reactie Darije Kalezic
Trainer Darije Kalezic is blij dat PSV graag met hem verder wil. “Ik ben heel verheugd dat het eerste jaar zeer succesvol en boven verwachting verloopt. PSV is tevreden over mijn functioneren en dat geeft me veel voldoening om nog een jaar door te gaan. De jongens van Jong PSV hebben een goede ontwikkeling doorgemaakt, we hebben hen in het hart weten te raken. Ik heb daar veel waardering en respect voor teruggekregen. Er ligt een goede basis om door te gaan. PSV is een prachtige club, ik werk heel prettig samen met de stafleden en vooral ook met de technische staf van het eerste elftal. Het bevalt me goed bij PSV.”

Winnaar Bronzen Stier
De 44-jarige Kalezic was als voetballer in Nederland actief voor FC Den Bosch, RKC Waalwijk, AGOVV en De Graafschap. Als trainer begon hij als coach van Jong De Graafschap, waarmee hij naar de Eredivisie voor Beloften promoveerde. Daarna werd hij assistent en vervolgens hoofdtrainer bij De Graafschap. In 2010 werd Kalezic kampioen van de Jupiler League en werd hij uitgeroepen tot coach van het jaar. Het jaar erna handhaafde De Graafschap zich in de Eredivisie. Later was Kalezic werkzaam voor Zulte Waregem in België en Stockport County in Engeland. Met Jong PSV behaalde hij een periodetitel en kreeg hij ook een individuele Bronzen Stier als Beste trainer van de tweede periode. Jong PSV stond ook hoog op de ranglijst, recent nog op de zesde plaats.

PSV.nl feliciteert Darije Kalezic met zijn contractverlenging en wenst hem opnieuw succes
 
Van mij mag Kalezic wel een bijbaan nemen als scout, zodat hij de nieuwe Kezman kan vinden...
 
Daar zit je dan met een contract voor 4 jaar, waarvan de laatste 3 in de beloftencompetitie als trainer die het ook bij verschillende profclubs niet verkeerd gedaan heeft...

Behouden, ik zie hem nog wel het eerste trainen. Goed ingegrepen bij patsertjes, talent ontwikkelt zich en veldspel is aard id (wel wat lastig inschatten met kwalitatief minder spelersmateriaal)
 
Misschien dat het een jaar is omdat daarna de pilot met de beloftenteams afloopt?

valide punt, was ik niet opgekomen.

Maar het team houdt na dit seizoen niet op te bestaan. Ze gaan óf terug naar de Beloftendivisie, óf naar de nieuw op te richten tweede divisie (zou sprake van zijn), of ze blijven natuurlijk ook in de jupiler league. Zeker gezien de nieuwe initiatieven, het is goed om daar een zwaargewicht te hebben.
 
Met het materiaal wat hij tot zijn beschikking heeft doet hij het gewoon goed! Ik zou het jammer vinden als hij weg gaat. Mogelijk iets voor mark om dit elftal over te nemen, met een ervaren trainer als assistent.
 
Met het materiaal wat hij tot zijn beschikking heeft doet hij het gewoon goed! Ik zou het jammer vinden als hij weg gaat. Mogelijk iets voor mark om dit elftal over te nemen, met een ervaren trainer als assistent.

Denk eerder dat Van Nistelrooy dit dan over zal nemen omdat hij nu ook al in de technische staf zit.
 
Dan zie ik liever Ron Jans. Wanneer PSV met Cocu besluit te stoppen dan.
Ron Jans heeft in Belgie laten zien dat ie niet eens de druk bij een club als Standard kan verdragen. Hij was destijds warrig en niet meer zichzelf. Zoals spelers als Matavz het heel goed doen bij een Groningen maar zij verlammen bij ajax of psv, zo werkt het ook vaak met trainers.
 
Ron Jans heeft in Belgie laten zien dat ie niet eens de druk bij een club als Standard kan verdragen. Hij was destijds warrig en niet meer zichzelf. Zoals spelers als Matavz het heel goed doen bij een Groningen maar zij verlammen bij ajax of psv, zo werkt het ook vaak met trainers.
Ik denk dat Ron juist heel veel geleerd heeft daar, door die druk. Hiermee zeg ik niet dat hij gehaald moet worden o.i.d.
 
Ik denk dat Ron juist heel veel geleerd heeft daar, door die druk. Hiermee zeg ik niet dat hij gehaald moet worden o.i.d.
Dat is natuurlijk goed mogelijk. Vind hem verder een zeer aardige en beschaafde man maar heb mijn twijfels of hij een topclub kan leiden.
 
Mag van mij volgend jaar hoofdcoach worden. Ik heb in hem nog steeds meer vertrouwen dan in Cocu.

Ik weet het niet, maar heel misschien een poging doen om hem assistent van Cocu te laten worden met het perspectief dat hij het over mag nemen als alles gewoon goed gaat?
 
Terug
Bovenaan Onderaan