Timo Baumgartl (V)

Laten wij maar ff bescheiden blijven wanneer het gaat om aangekochte CV’s. Onze vriend Magallan was net zo duur en minstens 3x zo slecht, als het geen 5x of 8x is. En of Alvarez wel de juiste CV gaat zijn, moet nog maar blijken aangezien hij bijna alleen maar op het middenveld heeft gespeeld tot nu toe.

Nee, dan vind ik deze Duitser nog best aardig.

Ik weet niet waarom je een gigantische miskoop van Ajax als referentiekader gebruikt voor Baumgartl. Dat maakt hem niet beter ofzo.

Voor best aardig leg je geen 10 miljoen neer. Dat de concurrent van PSV ook miskopen doet heeft daar helemaal niets mee te maken.
 
Denk dat Van der Vaart het toch wel goed heeft gezien. Hier leg je toch geen tien miljoen voor neer? Een vrij simpele beperkte Duitse verdediger die nergens in uitblinkt.
Een beetje overdreven vind je niet? Hij is geen Moreno of Sanchez aankoop, maar beperkt? Hij heeft tot nu toe gewoon heel goed meegedaan, en heeft meerdere malen uitgeblonken als een verdediger die rust bracht, en deze wedstrijd dus niet. Nou, kan dat even? Het is net of je van der Vaart zelf bent om na deze wedstrijd even snel je gelijk te halen. Of zou jij ook over de Ligt zeggen dat hij blijkbaar geen verdediger is voor de topclubs?
 
Een beetje overdreven vind je niet? Hij is geen Moreno of Sanchez aankoop, maar beperkt? Hij heeft tot nu toe gewoon heel goed meegedaan, en heeft meerdere malen uitgeblonken als een verdediger die rust bracht, en deze wedstrijd dus niet. Nou, kan dat even? Het is net of je van der Vaart zelf bent om na deze wedstrijd even snel je gelijk te halen. Of zou jij ook over de Ligt zeggen dat hij blijkbaar geen verdediger is voor de topclubs?

Nee hoor... Heb die Baumgartl ook zien schutteren tegen Tadic. Gisteren weer.

Vergelijking met de Ligt snap ik ook niet. Die heeft zich in tegenstelling tot een degradant uit de Bundesliga wel bewezen vorig seizoen toch?
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Nee hoor... Heb die Baumgartl ook zien schutteren tegen Tadic. Gisteren weer.

Vergelijking met de Ligt snap ik ook niet. Die heeft zich in tegenstelling tot een degradant uit de Bundesliga wel bewezen vorig seizoen toch?
Die heeft zich bewezen... In de Eredivisie! En in wedstrijden in de CL. Maar niet in een totaal betere competitie als de Serie A.

Zoals Bouterbaas zegt, ik vind de Ligt een goede speler, maar ik gebruik jouw redenering even ergens anders. Baumgartl kan ook goed gespeeld hebben bij die degradant. (Dat weet ik niet, maar ik ga er wel van uit) En nu moet hij het hoger laten zien, en dat doet hij op 2 wedstrijden na (ja, dus ook tegen Ajax) goed.

Je zegt dat je hem ook tegen Ajax hebt zien schutteren. Heb je hem ook goede wedstrijden zien spelen in de Europa League en tegen de overige Eredivisie tegenstanders?
 
Laatst bewerkt:
Als we Tadic in de tas hebben als referentiekader gaan gebruiken dan ben ik bang dat we geen verdediger meer kunnen kopen.
 
Baumgartl is een aardige simpele verdediger en meer ook niet en dat zeg ik niet obv de wedstrijd gisteren. Dat heb ik vanaf het begin gezegd. Kleurloos en te simpel voor een topclub. Het kan echter anders worden als hij met een dominante verdediger naast zich speelt. Hij voor het simpele uitschakelen van zijn man die en diegene naast hem voor zich bemoeien met de andere zaken en die linie neerzetten. Met Viergever naast hem heb je te veel simpelheid achterin en dan met Rosario en Hendrix voor je en Sadilek aan die andere kant wordt het helemaal dramatisch kwa opbouw naar voren. JdJ zijn aandacht was net als zijn voorganger gelijk gericht op het halen van een aanvaller i.p.v. het versterken van de andere linies. Daar kan Baumgartl weinig aan doen.
 
Vrij simpele verdediger inderdaad, is niet erg. Ik kan me drukker maken over de miljoenen die Bruma (aanvaller) heeft gekost dan Baumgartl. Zie ergens ook nog wel wat groeimogelijkheden voor hem. Nee ik heb Jeffrey Bruma veel erger zien schutteren en die werd uiteindelijk ook nog (meer dan) degelijk.

Wat mij wel bevalt is dat hij een harde inspeel-pass heeft naar voren, dat heb ik wel gemist. Het is een basiskwaliteit, maar na de traditie van onze cv's om minstens 300 keer naar elkaar toe te spelen in een wedstrijd vind ik het ook weleens wat hebben als er eens een bal naar voren gaat.
 
Maar is ie nou geblesseerd, of wordt hij gewoon gepasseerd?
In dat laatste geval heeft hij wel erg weinig krediet.
 
Verwacht m zobdag met Schwaab achterin.

Denk het ook, Baumgartl als jonge speler op een sleutelpositie hebben we tegen AZ zeker nodig (geen blessure-risico of oververmoeid zijn) en Schwaab kon gelijk ritme op doen voor dezelfde wedstrijd tegen AZ. Gezien de vorm van Viergever momenteel vind ik zijn schorsing zo slecht nog niet, Wie weet dat de Duitsers de komende weken kunnen laten zien een prima centrum te vormen en dan mag Viergever vervolgens met Sadilek strijden om wie de betere LB is.
 
Denk het ook, Baumgartl als jonge speler op een sleutelpositie hebben we tegen AZ zeker nodig (geen blessure-risico of oververmoeid zijn) en Schwaab kon gelijk ritme op doen voor dezelfde wedstrijd tegen AZ. Gezien de vorm van Viergever momenteel vind ik zijn schorsing zo slecht nog niet, Wie weet dat de Duitsers de komende weken kunnen laten zien een prima centrum te vormen en dan mag Viergever vervolgens met Sadilek strijden om wie de betere LB is.

DIE MAUER achterin! Daar komt niemand langs!

Wat mij vooral verbaast is hoe inconsequent er krediet wordt gegeven aan spelers, door MvB. Rosario mag maandenlang klooien en Baumgartl moet meteen banken. Apart.
 
Denk het ook, Baumgartl als jonge speler op een sleutelpositie hebben we tegen AZ zeker nodig (geen blessure-risico of oververmoeid zijn) en Schwaab kon gelijk ritme op doen voor dezelfde wedstrijd tegen AZ. Gezien de vorm van Viergever momenteel vind ik zijn schorsing zo slecht nog niet, Wie weet dat de Duitsers de komende weken kunnen laten zien een prima centrum te vormen en dan mag Viergever vervolgens met Sadilek strijden om wie de betere LB is.
daar hoef je toch niet om te strijden, dat is toch zo helder als maar mogelijk is. Viergever is met aftstand de allerbeste LB
 
DIE MAUER achterin! Daar komt niemand langs!

Wat mij vooral verbaast is hoe inconsequent er krediet wordt gegeven aan spelers, door MvB. Rosario mag maandenlang klooien en Baumgartl moet meteen banken. Apart.

Was de reden hem te banken dat MvB ontevreden was over zijn inbreng dan? Lijkt me niet logisch. Maar wellicht heb ik in interview van de trainer waarin hij de keuze toelichtte gemist.
 
DIE MAUER achterin! Daar komt niemand langs!

Wat mij vooral verbaast is hoe inconsequent er krediet wordt gegeven aan spelers, door MvB. Rosario mag maandenlang klooien en Baumgartl moet meteen banken. Apart.
MvB had toch al aangegeven dat dat alleen was omdat Viergever zaterdag geschorst was en Schwaab ritme op moest doen. Niet zo'n hele gekke gedachte toch?
 
daar hoef je toch niet om te strijden, dat is toch zo helder als maar mogelijk is. Viergever is met aftstand de allerbeste LB

Als hij op LB door zijn gebrekkige snelheid om de haverklap domme overtredingen moet begon (lijkt me geen ondenkbaar idee) is het ook geen verbeteren. Qua passing zou het vast beter moeten gaan. Qua aanbieden bied Sadilek meer. Qua aanvallende bijdrage voldoen beiden niet (schat ik in).
 
Als hij op LB door zijn gebrekkige snelheid om de haverklap domme overtredingen moet begon (lijkt me geen ondenkbaar idee) is het ook geen verbeteren. Qua passing zou het vast beter moeten gaan. Qua aanbieden bied Sadilek meer. Qua aanvallende bijdrage voldoen beiden niet (schat ik in).
Klopt allemaal wat je over Viergever zegt. Maar dan nog is hij 10 keer beter dan Sadilek op LB. Sadilek heeft echt niets, maar dan ook helemaal niets, wat hem ook maar in de verste verte geschikt maakt voor die positie. Dat hebben we nu allemaal een wedstrijd of 15 aan kunnen zien. Het is echt verschrikkelijk, verdedigen kan hij niet, en aanvallend is hij een echte stoorzender, die door de tegenstanders consequent aan de bal gelaten wordt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan