Timo Baumgartl (V)

Mijn twijfel ligt in het gegeven dat deze verdediger goed bekend moet zijn in de Bundesliga als hij er wat van bakt. Dan zou hij wel opgepikt worden door een middenmoter.
 
Degelijke verdediger met voldoende doorgroei mogelijkheden. Van deze naam wordt ik wel blij.

Zou er niet van staan te kijken als deze man samen met Luckassen het centrum gaat vormen en Dumfries en Viergever gaan backen. Want Lato maakte nu niet bepaald een sterke indruk en van Boscali weet ik eigenlijk nog niet genoeg.

Zou helemaal mooi zijn als ze naast Baumgartl als hij komt nog een sterke ervaren verdediger ala Moreno kunnen strikken.


Op welke wedstrijden die Lato afgelopen seizoen heeft gespeeld op niveau baseer je je indruk over lato?
 
Mijn twijfel ligt in het gegeven dat deze verdediger goed bekend moet zijn in de Bundesliga als hij er wat van bakt. Dan zou hij wel opgepikt worden door een middenmoter.

Ja. Daar heb je wel een punt.

Jonge, talentvolle verdediger die wat laat zien. Dan kun je wel ergens terecht in de Bundesliga. En dan is PSV natuurlijk kansloos.

Ken deze Baumgartl verder niet. PSV neemt zo wel behoorlijke risico's achterin, terwijl er wel zomaar even 14 miljoen wordt uitgetrokken voor Bruma.
 
Mijn twijfel ligt in het gegeven dat deze verdediger goed bekend moet zijn in de Bundesliga als hij er wat van bakt. Dan zou hij wel opgepikt worden door een middenmoter.
Volgens geruchten op het supportersforum van stuttgart hebben dusseldorf en gladbach ook interesse. Zijn voorkeur zou echter gaan naar een buitenlands avontuur...
 
Waarom kan je je dat niet voorstellen? PSV en Ajax hebben allang het salarisplafond losgelaten. Dacht jij nou echt dat LdJ hier voor 1 miljoen oer jaar voetbalde? Of Guardado of Moreno? Of nu Bruma die 4,5 miljoen bij Leipzig verdiende? En wat te denken van die Berghuis die bij Feyenoord al 1,5 miljoen verdient?

Eens met de strekking maar ik vermoed dat je t salaris van Bruma veel te hoog inschaald. Heb je n bron?

Kwam, zover ik weet, voor 1mio op jaarbasis bij Leipzig. Kan best dat die in de tussenjaren omhoog is gegaan of met bonussen meer heeft gekregen, maar 4.5 lijkt me sterk. Ook heeft PSV zelden of nooit verregaande interesse in spelers die dusdanig veel (willen) verdienen.

On topic, mochten we deze Baumgartl halen dan moeten we m voor de presentatie zeker aan een zilveren parachute uit een ballon kieperen en op de middenstip laten landen. Just saying.
 
Kijkend naar het VFB forum blijkt dat de meeste het jammer vinden als hij zou vertrekken, kunt maar ergens wat positiefs uithalen.

Hij speelde vorig seizoen overigens maar 18 wedstrijden wegens een hersenschudding
 
Op welke wedstrijden die Lato afgelopen seizoen heeft gespeeld op niveau baseer je je indruk over lato?

Ik bedoel tegen VFL Wolfsburg, ik weet het het is maar 1 wedstrijd en daar mag je niet op oordelen. Maar die wedstrijd plus dat Luckassen de hemel in geprezen wordt en Lato op het laatste moment slechts gehuurd kon worden maar P.S.V. moest meegaan omdat er geen LB in de selectie was en maar 3 centrale verdedigers . Hierdoor denk ik dat Lato een zwaar seizoen gaat krijgen er is te veel gedoe rond hem geweest.
 
Even wat artikelen gezocht: Baumgartl werd afgelopen jaar gebruikt als stand-in voor international en routinier Holger Badstuber. Die presteerde ook niet echt top. In januari loopt Timo een hersenschudding op en speelt hij maanden niet.
Ondertussen speelt hij al jaren voor alle jeugdelftallen van Duitsland. Deze zomer werd U21 tweede op het EK. Een sterke no-nonsense verdediger, die (naar verluid) goed tackeled en veel onderschept.
Maar hij wil zeker niet in de 2. bundeliga spelen als net-wel-net-niet basisspeler.

Eerlijk gezegd vraag ik mij af waarvoor hij zal kiezen nu andere 1. Bundesliga teams zich voor hem melden.
 
Even wat artikelen gezocht: Baumgartl werd afgelopen jaar gebruikt als stand-in voor international en routinier Holger Badstuber. Die presteerde ook niet echt top. In januari loopt Timo een hersenschudding op en speelt hij maanden niet.
Ondertussen speelt hij al jaren voor alle jeugdelftallen van Duitsland. Deze zomer werd U21 tweede op het EK. Een sterke no-nonsense verdediger, die (naar verluid) goed tackeled en veel onderschept.
Maar hij wil zeker niet in de 2. bundeliga spelen als net-wel-net-niet basisspeler.

Eerlijk gezegd vraag ik mij af waarvoor hij zal kiezen nu andere 1. Bundesliga teams zich voor hem melden.
Volgens transfermarkt speelde hij juist iedere wedstrijd tot zijn hersenschudding, daarna wisselvallig.
 
Hij is wel met Stuttgart in 16-17 gepromoveerd naar de 1. bundesliga en speelde toen bijna alle wedstrijden.
Die hersenschudding heeft hem zeker teruggeworpen. In maart weer begonnen in degroep, maar dat bleek te vroeg.
Volgens transfermarkt speelde hij juist iedere wedstrijd tot zijn hersenschudding, daarna wisselvallig.
Hij speelde pas vanaf half april weer als rechterverdediger en niet centraal.
Het is een leidertype, is een heel belangrijke speler voor Stuttgart (geweest) in beide liga's, maar is niet blij met een reserverol/
 
En voor welke Baumgartl kiest PSV? Die van voor of van na de hersenschudding?
 
:unsure: Goed beschouwd heeft PSV zelf een zware hersenschudding als we het transferbeleid bekijken. :cautious: :bandage::maniac: :sad:
Blijkbaar. Want ook deze speler (net als Bruma) is niet onbetwist maar men vraagt wel de hoofdprijs voor hem. Voor de hersenschudding was hij het misschien wel waard maar nu gedegradeerd en ook nog eens niet meer wat het was, en dan nog de hoofdprijs....
 
Een jarenlange Bundesliga basisspeler, die recent nog alles speelde op het EK-21 voor Duitsland (wat veelzeggend is met het overvloed aan talent wat Duitsland heeft), kan haast niet anders dan een directe versterking voor onze verdediging zijn.

Een verrassende naam, goed gescout. Die gaat binnen nu en een week zijn handtekening zetten.
 
Een jarenlange Bundesliga basisspeler, die recent nog alles speelde op het EK-21 voor Duitsland (wat veelzeggend is met het overvloed aan talent wat Duitsland heeft), kan haast niet anders dan een directe versterking voor onze verdediging zijn.

Een verrassende naam, goed gescout. Die gaat binnen nu en een week zijn handtekening zetten.
Dat laatste is nog geen zekerheid.....PSV wil niet meer dan 7-8 miljoen betalen, terwijl die Duitse club minimaal 10 miljoen euro wil....het moet geen gevalletje Alvarez of Lyanco worden, in ieder geval !!
 
Dat laatste is nog geen zekerheid.....PSV wil niet meer dan 7-8 miljoen betalen, terwijl die Duitse club minimaal 10 miljoen euro wil....het moet geen gevalletje Alvarez of Lyanco worden, in ieder geval !!

Ik heb liever dat ze die Halter of Lyanco voor grof geld halen dan weer zo'n gevalletje uit de grabbelbak, waar een mankementje aan zit. Deze speler heeft de degradatie van zijn team ook niet tegen kunnen houden en blijkbaar is er geen BL club die hem wel wil op wil pikken, dus ook hier zal wel weer een smetje op zitten.

Ik heb sinds de periode Reker niet meer zo niet uitgekeken naar het komende seizoen. Wat een armoede allemaal zeg.:bandage:
 
Terug
Bovenaan Onderaan