Tim Matavz

Bas

Routinier
PSV en FC Groningen akkoord over Tim Matavz

150e104c-5294-474e-89e0-34e794254052_MatavzGRO-225.jpg


Tim Matavz.
PSV heeft overeenstemming bereikt met FC Groningen over de komst van Tim Matavz. PSV en de speler waren al tot overeenstemming gekomen. Afhankelijk van de medische keuring zal Matavz voor 5 jaar tekenen bij PSV. Met het aantrekken van de Sloveense aanvaller (22) zijn alle voorgenomen versterkingen afgerond, laat technisch manager Marcel Brands weten.

PSV zeer tevreden
De gesprekken met FC Groningen zijn voor de buitenwereld ondoorzichtig verlopen omdat het prijsverschil tussen vraag en aanbod te groot was. “Omdat PSV voor zichzelf een duidelijke grens getrokken had en daaraan heeft vastgehouden, was een normaal compromis, ergens in het midden, niet mogelijk. Met de huidige overeenkomst is PSV derhalve zeer tevreden”, aldus algemeen directeur Tiny Sanders. Manager Marcel Brands laat weten dat met de komst van Matavz alle voorgenomen versterkingen afgerond zijn.

Tim Matavz de eerste Sloveen bij PSV

Tim Matavz wordt de eerste Sloveense voetballer in het tenue van PSV. De komst van de 22-jarige aanvaller van FC Groningen werd vandaag bekendgemaakt. Matavz, vorig seizoen goed voor zestien competitiedoelpunten in de Eredivisie, kwam vorig jaar zomer in Zuid-Afrika namens zijn vaderland uit op het WK. Hij zal in Eindhoven voor vijf jaar tekenen.

02b94eaa-120d-4e0b-9c5d-6ab2838009fb_MatavzPSVGRO-225.jpg


Sinds 2007 in Nederland
PSV wordt de vierde club waarvoor Matavz zal uitkomen. De 22-jarige aanvaller begon zijn professionele carrière bij NK Gorica uit zijn geboorteland Slovenië. Als 18-jarige prof scoorde in zijn debuutjaar elf keer en verdiende daarmee in de zomer van 2007 een transfer naar FC Groningen. Na een half seizoen verhuurd te zijn geweest aan FC Emmen in de Jupiler League, kwam doelpuntenmachine Matavz vanaf 2009 ook in de Eredivisie op gang. In 2,5 seizoen scoorde de Sloveen 32 goals in 69 eredivisiewedstrijden namens de Groningers.

Wedstrijden met nationale ploeg
Matavz heeft inmiddels negen keer zijn opwachting mogen maken in de Sloveense nationale ploeg. Ook maakte hij deel uit van de Sloveense selectie die deelnam aan het WK in 2010. Voor Slovenië bleef het toernooi met vier punten uit drie duels beperkt tot de groepsfase, waarin Algerije, Engeland en de Verenigde Staten de tegenstanders waren. Matavz maakte in de laatste groepswedstrijd tegen Engeland zijn WK-debuut, waar hij elf minuten voor tijd inviel. Kort daarvoor, in de laatste thuiswedstrijd van PSV in het seizoen 2009-2010, maakte Matavz namens FC Groningen al na drie minuten de openingstreffer. PSV won uiteindelijk wel met 3-1.

9bc151a5-e677-4207-86db-3994ba48c383_MatavzSLO-4682.jpg
.
 
Laatst bewerkt:
Die is ook weer een miljoen duurder na vanmiddag. Zou wel een prima speler zijn die, volgens de tweet van Slegers, ongeveer hetzelfde zou kosten als El Hamdaoui. Matavz is wel jonger.
 
Dat betekent dus dat Brands spitsen met een prijskaartje van Matavz niet van tevoren uitsluit, interessant. Matavz lijkt echt op zo´n jaguar, ik zie hem wel topscorer worden bij ons :)
 
NATUURLIJK is PSV geïnteresseerd in een spits die bij een NL-club speelt EN scoort. Dat snapt iedereen.
Maar financieel een even grote aderlating als El H. PSV lijkt zich te richten op spelers met hoofdprijskaartjes
 
Die is ook weer een miljoen duurder na vanmiddag. Zou wel een prima speler zijn die, volgens de tweet van Slegers, ongeveer hetzelfde zou kosten als El Hamdaoui. Matavz is wel jonger.

+ heeft nou al de aandacht van buitenlandse clubs dus wel een goede kans op een goede door verkoop
 
Meteen halen
Ik zweer het als hij komt bestel ik meteen een nieuw shirt met Matavz achterop, en noem ik mijn kind ook Tim, ik koop dezelfde kleding als hem, trouw een sloveense blonde dame, ga sloveens leren, en bied hem aan als suiker-oom voor mijn sloveense kind!
 
Meteen halen
Ik zweer het als hij komt bestel ik meteen een nieuw shirt met Matavz achterop, en noem ik mijn kind ook Tim, ik koop dezelfde kleding als hem, trouw een sloveense blonde dame, ga sloveens leren, en bied hem aan als suiker-oom voor mijn sloveense kind!

Ik was al niet tegen zijn komst, maar nu hoop ik erop :D
 
Zou een geweldige aankoop zijn als het doorgaat. Te duur, dat wel. Veel te duur.
 
7-8 miljoen is te veel vind ik. max 5 miljoen!

Voor 5 miljoen koop je tegenwoordig nog erg weinig.. Voor Anita werd 20 miljoen gevraagd, Bulykin kost al 2.5, een speler van Jong Ajax 4.5, Pieters kost 7 miljoen, Immers kost veel geld, enzovoorts..

Matavz is met een goede aangever achter zich (bij Groningen heeft hij Tadic) goed voor 20-25 doelpunten. Ik vraag me echter wel af wie zich bij PSV zou kunnen ontpoppen tot aangever.. Dszudszak was dat vorig jaar, maar hij had een clown naast zich in de spits.. Mertens heeft een prima actie en een prima schot, maar aan zijn voorzet moet nog worden geschaafd. Manolev's voorzetten zijn lachwekkend, Lens' cijfers zijn ook niet indrukwekkend..
 
Terug
Bovenaan Onderaan