Tim Matavz

Je gaat toch geen medelijden hebben met iemand die miljoenen verdient en niet presteert? Dat is het leven dat hij gekozen heeft, kritiek en (financiële) beloning hoort er bij. Mensen/clubs investeren veel in je, speel je niet zoals het hoort of lever je niet wat er van je verwacht word dan mag je zeker op afgebrand worden.

We waren ooit een topclub, wat voor kwaliteit, schoonheid en winst ging. Dat we nu verpauperd zijn en emotioneel vind ik maar niks, bij een topclub horen hoge eisen nou eenmaal. Of hij nou gewoon ruk is of Groningen zijn top doet er ff niet aan toe, je word beoordeeld en afgerekend wat je nu doet of niet doet.

Ik heb helegaar geen medelijden met die mensen. Ik geef alleen maar aan dat ik vind dat sommigen hier soms een ongenuanceerd grote bakkes opzetten.
 
Dit zijn reacties in 2011 vlak voor de aankoop van Matavz. Iedereen was laaiend enthousiast behalve...





Ik zeg laat de scouting op het forum voortaan maar over aan de Noord-Afrikanen van dit forum :D

Kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat ik ooit laaiend enthousiast ben geweest over deze jongen. In ieder geval was dat enthousiasme dan wel heel snel bekoeld...
 
thijsslegers ‏@thijsslegers 8 min.
Matavz is goedgekeurd, tekent voor 5 jaar. PSV krijgt om en nabij 4 mln en bedong prestatiebonussen én doorverkooppercentage.
Goede zaak dat we ook doorverkooppercentage hebben afgesproken, al mag je hopen dat Ausburg niet net als Roma het kampioenschap als extra bonussen ziet.....
 
Maar goed, weer een afgesloten hoofdstuk. Mogen we hem nu scharen als een geflopte spits? Hoe kan het zijn, dat hij het bij Grunn het goed deed bij ons PSV niet?
 
Maar goed, weer een afgesloten hoofdstuk. Mogen we hem nu scharen als een geflopte spits? Hoe kan het zijn, dat hij het bij Grunn het goed deed bij ons PSV niet?
Het verhaal van "een goede speler voor de subtop en lager maar niet goed genoeg voor de top". De druk is hier groter en de ruimtes veel kleiner. Hij is niet behendig genoeg, is geen echte killer en komt handelingssnelheid te kort, dus niet goed genoeg voor de top.
 
Laatst bewerkt:
Laat nu eerst de medische keuring maar eens goed verlopen! :unsure:

En ALS die positief verloopt, dan is dat een mooie opsteker voor de zaak tegen Kazan.
 
Eens. Maar wees eerlijk, welk bedrag is realistischer?

Wat Ausburg betaalt, zeker. Zou natuurlijk raar zijn als Matavz na zijn toch niet al te indrukwekkende periode voor méér geld verkocht wordt dan dat PSV voor hem betaalde.

Hij is volgens mij al goedgekeurd.

Yes, PSV.nl heeft de transfer bevestigd:

Tim Matavz vertrekt naar FC Augsburg

04 juli 2014 17:15

e3ffd372-8f6b-47c3-91ea-a59222d6f56b_Matavz1415-225.jpg

Matavz tijdens de eerste training.

Tim Matavz speelt komend seizoen voor FC Augsburg. De Bundesligaclub heeft de aanvaller vrijdag overgenomen van PSV. De Sloveense spits (25) kwam drie seizoenen uit voor PSV, waarvoor hij in 70 competitieduels 24 keer scoorde. PSV.nl wenst Matavz veel succes bij zijn nieuwe club en hoopt op een mooi seizoen in een prachtige competitie.

Contract voor 5 jaar
Tim Matavz kwam in de zomer van 2011 over van FC Groningen. De Sloveen was onder meer van grote waarde in Europees verband. Hij scoorde in totaal 14 keer tijdens Europese wedstrijden, waaronder een hattrick in het uitduel met Napoli in de UEFA Europa League in het seizoen 2012-2013. Eerder ketste een transfer naar FC Rubin Kazan op het laatste moment af, met FC Augsburg heeft Matavz alsnog een mooie club waar hij voor 5 jaar heeft getekend. FC Augsburg speelt sinds het seizoen 2011-2012 in de Duitse Bundesliga, afgelopen jaar eindigde de Zuid-Duitse club op de achtste plaats. Vrijdagmiddag tekende Matavz zijn contract en kwam de overgang helemaal rond.



En zelf twittert hij:

Tim Matavz ‏@TimMatavz9 40 min.
Thank you to #PSV Eindhoven for good times. Now im really happy to play for #FCAugsburg. A new country and a strong league ��
 
Nu het topic snel sluiten en wissen uit ons geheugen, faal-case#33

Hij was toch ook gekocht voor rond 4 miljoen, nu gaat Groningen cashen omdat psv hem doorverkoopt en komen wij <4ml = dus verlies op de deze pannenkoek. Tim, bedankt en tot nooit meer ziens...
 
Nu het topic snel sluiten en wissen uit ons geheugen, faal-case#33

Hij was toch ook gekocht voor rond 4 miljoen, nu gaat Groningen cashen omdat psv hem doorverkoopt en komen wij <4ml = dus verlies op de deze pannenkoek. Tim, bedankt en tot nooit meer ziens...

Doorverkoop percentages gaan vaak alleen over de winst.
 
Terug
Bovenaan Onderaan