Tim Matavz

Kan niet wachten tot we eindelijk weer eens een psv-waardige spits hebben, maar geduld is ongetwijfeld nog even een schone zaak.
 
Goede spits, maar erg duur en afhankelijk van Tadic' voorzetten. Wie gaat die bij PSV geven?


Misschien een package-deal :rolleyes:?

Maar even serieus: er ontbreekt in deze selectie inderdaad iemand die 15 assists kan geven per seizoen. Maargoed, drie keer 5 is ook 15.
 
Goede spits, maar erg duur en afhankelijk van Tadic' voorzetten. Wie gaat die bij PSV geven?

Nu heeft hij Tadic, bij PSV zal hij misschien anders bediend worden, maar dat zegt niet dat het slechter is dan met Tadic, weten we niet, misschien scoord hij er wel 40 met Mertens en Lens om hem heen..
 
Op vi.nl wordt gesuggereerd dat PSV Pieters eerst moet verkopen alvorens er budget is. (7 miljn.)
Echter wordt er geen rekening mee gehouden dat PSV dit geld al in huis heeft en dat het maar een vraagprijs is.

PSV heeft het geld al in huis:
Heel simpel er was buiten de 18 miljn. die reeds is uitgegeven nog altijd een pot, welke al eerder was vrijgemaakt, voor een spits. (ong. 5 miljn. bron: Brands zelf in div media enkele weken geleden)
Tevens heeft PSV in die tussentijd nog Mazza verkocht voor iets meer dan 3 miljn. (bron: oa VI)
Maakt ong. 8 miljn. in pot min 7,5 ton voor Derijck is ong. 7 miljn. in pot nu.

Kortom PSV hoeft Pieters niet te verkopen om Matavs te kunnen halen.
Echter denk ik dat Brands er nog een verdediger (lees (rechts)back) bij wil hebben.
Als PSV dan nu die pot leegmaakt aan een spits, heeft het dus geen geld meer voor deze verdediger.
Toch is het maar de vraagprijs en misschien krijg je er een miljn. af, waar je dan een talent voor kunt gaan zoeken.
Overigens, als Pieters daarna alsnog gaan voor 7 à 8 miljn. kun je voor dit geld makkelijk twee nieuwe verdedigers halen en houd je waarschijnlijk nog wat over ook.

Conclusie: Er staat nu momenteel niets in de weg om een spits (lees Matavs) te halen en ik zou dit dus ook snel (morgen) doen.
Morgen melden bij Groningen en een bod van 5,5 miljn. wegleggen.
Eerste bod wordt altijd afgeslagen, dus daarna een tweede voor 6 en je komt uiteindelijk tussen de 6,5 en 7 uit. (dit is althans zoals ik het hoop!)
Dit moet snel gebeuren, voordat een of andere buitenlandse subtopper er weer met een eredivisie juweeltje vandoor gaat.

Ik vermoed dat de samenwerking Wijnaldum-Toivonen en Matavs extreem goed zal verlopen en met de aanvoer van Lens en Mertens zal Matavs topscorer worden van de eredivisie! Mark my words!
 
Goede spits, maar erg duur en afhankelijk van Tadic' voorzetten. Wie gaat die bij PSV geven?

Uuhmm... even denken... :unsure: Wat dacht je van:

Toivonen, Wijnaldum, Lens, Mertens en zelfs Strootman en Manolev... ja Manolev!

Bij Groningen is hij afhankelijk van 1 persoon (heel gevaarlijk met blessures en zo), bij PSV heeft hij nog meer aanvoer.
Daarbij is Matavs een speler die, in tegenstelling tot Berg, ook in staat is zelf kansen te creeeren en ze vervolgens af te maken.

Kortom halen! Hij is de man die PSV zoekt en wellicht nog goedkoper dan EH.
 
Vind Matavz meer een Ajax-spits die het moet hebben van de aanvoer van de buitenspelers. Bovendien maakt hij lelijke doelpunten; vaak intikkertjes of kopballen. Ik vind dat de psv-traditie weer in ere hersteld moet worden met een mooie, technische, sierlijke en ja ook lastige spits. Dat is er maar 1 op dit moment in de eredivisie en die word in een ander topic besproken ;)
 
Vind Matavz meer een Ajax-spits die het moet hebben van de aanvoer van de buitenspelers. Bovendien maakt hij lelijke doelpunten; vaak intikkertjes of kopballen. Ik vind dat de psv-traditie weer in ere hersteld moet worden met een mooie, technische, sierlijke en ja ook lastige spits. Dat is er maar 1 op dit moment in de eredivisie en die word in een ander topic besproken ;)

Dan ben je abuis en moet je nog maar eens de actie van Matavzs tegen Ado nakijken waarbij hij in de 16 3 verdedigers eruit pingelt. Leidde net niet tot een goal.
 
Dan ben je abuis en moet je nog maar eens de actie van Matavzs tegen Ado nakijken waarbij hij in de 16 3 verdedigers eruit pingelt. Leidde net niet tot een goal.

Ben ik niet zo van onder de indruk. Hij kapte maar 1 man uit en daarna verspeelde hij de bal. Bovendien was dat tegen zeer maar dan ook zeer matige verdedigers. Vind het echt typisch een leuk eredivsievoetballertje die tegen een Europese subtopper wordt weggeblazen door de verdediging. Is enerzijds heel licht en anderzijds niet technisch genoeg om dat eerste te compenseren. Ik begrijp dat hij heel hot is onder de psv-supporters. Denk dat dat een teken is dat de psv-aanhang flink aan het verjongen is. De wat 'oudere garde' zal iets minder snel tevreden zijn als je jongens als Romario, Nilis en Ronaldo hebt zien spelen.
 
Ben ik niet zo van onder de indruk. Hij kapte maar 1 man uit en daarna verspeelde hij de bal. Bovendien was dat tegen zeer maar dan ook zeer matige verdedigers. Vind het echt typisch een leuk eredivsievoetballertje die tegen een Europese subtopper wordt weggeblazen door de verdediging. Is enerzijds heel licht en anderzijds niet technisch genoeg om dat eerste te compenseren. Ik begrijp dat hij heel hot is onder de psv-supporters. Denk dat dat een teken is dat de psv-aanhang flink aan het verjongen is. De wat 'oudere garde' zal iets minder snel tevreden zijn als je jongens als Romario, Nilis en Ronaldo hebt zien spelen.

Ik heb die grote jongens aan het werk gezien, maar je moet als supporter realistisch blijven. Matavz is op dit moment een prima optie voor PSV die er direct kan staan. De nieuwe spits mag niet te veel tijd nodig hebben om te acclimatiseren en moet van meet af aan goed kunnen communiceren met zijn teamgenoten. Zeker gezien het feit dat Brands zich met name op de Nederlandse markt richt, is Matavz een prima optie.
 
Ben ik niet zo van onder de indruk. Hij kapte maar 1 man uit en daarna verspeelde hij de bal. Bovendien was dat tegen zeer maar dan ook zeer matige verdedigers. Vind het echt typisch een leuk eredivsievoetballertje die tegen een Europese subtopper wordt weggeblazen door de verdediging. Is enerzijds heel licht en anderzijds niet technisch genoeg om dat eerste te compenseren. Ik begrijp dat hij heel hot is onder de psv-supporters. Denk dat dat een teken is dat de psv-aanhang flink aan het verjongen is. De wat 'oudere garde' zal iets minder snel tevreden zijn als je jongens als Romario, Nilis en Ronaldo hebt zien spelen.

Ik voel me gestreeld maar moet mezelf toch onder de oude garde scharen met mijn 41 jaar :unsure:
Ik was vorig jaar al onder de indruk van Matavzs. Een echte spits, neusje voor de goal, heeft een actie maar het belangrijkste is dat hij uit alle hoeken en standen gewoon scoort. De goals van vandaag waren niet echt een schoolvoorbeeld. Twee intikkertjes (ja, je moet maar op de juiste plaats staan) en een 1 op 1 met de keeper. Maar hij kan terwijl hij gedekt wordt gewoon dat kleine gaatje vinden en een scherp hard schot afleveren. Daarnaast ook technische hoogstandjes als (meen ik) vorige week. Achter het standbeen, goal. Kortom, een echte spits en niet een die maar op een manier kan spelen.
Dat is het sportieve verhaal. Om te halen vind ik hem eigenlijk te duur. Niet omdat hij geen 7 miljoen waard is maar omdat ik vind dat PSV goedkoper aan zijn spelers zou moeten komen. En nee, ik heb zelf geen beter alternatief.

Edit: nou nog zijn naam leren spellen :)
 
Laatst bewerkt door een ninja:
Mmm... Ik krijg een beetje een Berg/Sigthorsson gevoel bij deze jongen, maar dan een stuk slapper. In mijn optiek is dit een speler die maximaal een miljoen of 2 mag kosten.

Kom op scouting! Heel leuk dat iemand Nederlands spreekt en dat daar voorkeur aan wordt gegeven, maar rasvoetballers spreken de voetbaltaal.
 
PSV moet Tim Matavz halen,is de spits voor ons PSV.
Is jong,heeft een neus voor de goal,en meerwaarde.

En een harde werker,die alles geeft,en dat hebben we nodig (Y)

Dat zijn voor mij dus precies de argumenten voor een PSV-spits om hem NIET te halen. Laten de harde werkers lekker hun heil zoeken bij Feyenoord. Ik wil een heerlijk luie spits hebben bij PSV die 80 minuten letterlijk geen bal uitvoert, maar die 10 minuten dat hij wel wat doet bijna in zijn geheel wordt uitgezonden tijdens de samenvattingen op zondagavond bij de nos. Een PSV-spits moet het publiek verroeren met mooie sleepactie en elegante doelpunten. Een psv-spits krijgt van mijn geen applaus als hij de zoveelste sliding heeft ingezet.
 
Laatst bewerkt:
Ik voel me gestreeld maar moet mezelf toch onder de oude garde scharen met mijn 41 jaar :unsure:
Ik was vorig jaar al onder de indruk van Matavzs. Een echte spits, neusje voor de goal, heeft een actie maar het belangrijkste is dat hij uit alle hoeken en standen gewoon scoort. De goals van vandaag waren niet echt een schoolvoorbeeld. Twee intikkertjes (ja, je moet maar op de juiste plaats staan) en een 1 op 1 met de keeper. Maar hij kan terwijl hij gedekt wordt gewoon dat kleine gaatje vinden en een scherp hard schot afleveren. Daarnaast ook technische hoogstandjes als (meen ik) vorige week. Achter het standbeen, goal. Kortom, een echte spits en niet een die maar op een manier kan spelen.
Dat is het sportieve verhaal. Om te halen vind ik hem eigenlijk te duur. Niet omdat hij geen 7 miljoen waard is maar omdat ik vind dat PSV goedkoper aan zijn spelers zou moeten komen. En nee, ik heb zelf geen beter alternatief.

Edit: nou nog zijn naam leren spellen :)

Toen Suarez bij Groningen speelde was hij voor PSV voor ongeveer 10 miljoen op te halen. Ik heb toen zo vaak gepleit voor zijn komst. Want nog steeds vind ik het totaal geen Ajax-speler. Hij is nou typisch een PSV-spits. Ook qua persoonlijkheid. Ik hoor hem bijna nog zeggen in gebroken Nederlands: "vandaag was moeilijk met pie es vie, suarez beetje moe". Matavsz is toch geen PSV-speler. Oke, drie aaneengesloten medeklinkers in zijn naam doet al gauw associaties oproepen met Dszudszak, maar het is gewoon een net-niet voetballer. Type Smolarek. Ik weet niet. Enerzijds hoop ik niet dat hij komt. Anderzijds met de wetenschap dat Brands het verdomd om te kijken over de landsgrenzen ben ik bang dat hij anders inderdaad uitkomt op spelers als Everton en Amoah.
 
Dat zijn voor mij dus precies de argumenten voor een PSV-spits om hem NIET te halen. Laten de harde werkers lekker hun heil zoeken bij Feyenoord. Ik wil een heerlijk luie spits hebben bij PSV die 80 minuten letterlijk geen bal uitvoert, maar die 10 minuten dat hij wel wat doet bijna in zijn geheel wordt uitgezonden tijdens de samenvattingen op zondagavond bij de nos. Een PSV-spits moet het publiek verroeren met mooie sleepactie en elegante doelpunten. Een psv-spits krijgt van mijn geen applaus als hij de zoveelste sliding heeft ingezet.

Ik hoef niet eens een mooie spits. Ik wil gewoon een spits die als hij 1 op 1 op de keeper afgaat de rust kan bewaren om de juiste keuze te maken. Matavz is een afmaker en heeft zeker nog potentie. Het is alleen bizar hoe PSV nu 'scout'.
 
Ik hoef niet eens een mooie spits. Ik wil gewoon een spits die als hij 1 op 1 op de keeper afgaat de rust kan bewaren om de juiste keuze te maken. Matavz is een afmaker en heeft zeker nog potentie. Het is alleen bizar hoe PSV nu 'scout'.

Bulykin en Junker hebben meer gescoord dan Matavz. Volgens jouw redenatie zie jij hen nog liever komen dan Matavz. Voor mij is voetbal meer dan resultaat. Ik ben als broekkie supporter geworden van PSV omdat ik in de eerste plaats supporter was van Romario. Schoonheid van het spel gaat voor mij absoluut boven het resultaat. Vaak zie dat die twee hand in hand samen gaan. In uitzonderlijke gevallen als Arsenal misschien niet. Maar het zegt genoeg dat Arsenal mijn favoriete ploeg is in Engeland en niet Man U die de beste resultaten boeken.
 
Toen Suarez bij Groningen speelde was hij voor PSV voor ongeveer 10 miljoen op te halen. Ik heb toen zo vaak gepleit voor zijn komst. Want nog steeds vind ik het totaal geen Ajax-speler. Hij is nou typisch een PSV-spits. Ook qua persoonlijkheid. Ik hoor hem bijna nog zeggen in gebroken Nederlands: "vandaag was moeilijk met pie es vie, suarez beetje moe". Matavsz is toch geen PSV-speler. Oke, drie aaneengesloten medeklinkers in zijn naam doet al gauw associaties oproepen met Dszudszak, maar het is gewoon een net-niet voetballer. Type Smolarek. Ik weet niet. Enerzijds hoop ik niet dat hij komt. Anderzijds met de wetenschap dat Brands het verdomd om te kijken over de landsgrenzen ben ik bang dat hij anders inderdaad uitkomt op spelers als Everton en Amoah.

Ik hoef niet eens een mooie spits. Ik wil gewoon een spits die als hij 1 op 1 op de keeper afgaat de rust kan bewaren om de juiste keuze te maken. Matavz is een afmaker en heeft zeker nog potentie. Het is alleen bizar hoe PSV nu 'scout'.

Speciaal voor jullie. Gewoon op Youtube te vinden: http://www.youtube.com/watch?v=GKYCz4CTefM
Daar zie je dus precies dat hij een pure afmaker is met alle bijbehorende kwaliteiten. En nou geen gemopper dat dat alleen maar tegen slechte verdedigers is. Ja het is de eredivisie. Of dat je van iedereen een leuk youtube filmpje kan maken. Maar let eens op hoe hij de kleinste kansen omzet in een goal. Daarnaast een paar 1 op 1tjes op de keeper en cool erin prikken. Scoren met het hoofd. Enzovoort.

Maar ik ben het van harte met Mocro eens. Bizar hoe PSV nu scout. Aan de andere kant qua beleidslijn wel duidelijkheid. Jonge maar geen superjonge spelers met bewezen kwaliteiten en doorgroei- (en doorverkoop) mogelijkheid.
 
Laatst bewerkt door een ninja:
Bulykin en Junker hebben meer gescoord dan Matavz. Volgens jouw redenatie zie jij hen nog liever komen dan Matavz. Voor mij is voetbal meer dan resultaat. Ik ben als broekkie supporter geworden van PSV omdat ik in de eerste plaats supporter was van Romario. Schoonheid van het spel gaat voor mij absoluut boven het resultaat. Vaak zie dat die twee hand in hand samen gaan. In uitzonderlijke gevallen als Arsenal misschien niet. Maar het zegt genoeg dat Arsenal mijn favoriete ploeg is in Engeland en niet Man U die de beste resultaten boeken.

Nee, dat zijn 30-plussers zonder potentie om beter te worden. Matavz had ook nog 5 wedstrijden gemist door een blessure met ook een reeks late invalbeurten om weer ritme op te doen. Als PSV toch met lange termijn bezig is, dan moet je voor Matavz gaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan