Thomas Ouwejan, AZ (V)

Mohr

Routinier
Ik kan de gedachte om dat te willen doen begrijpen, maar als je er ook maar een beetje verder over nadenkt wordt het volkomen irrealistisch, arrogant en iets dat uiteindelijk alleen maar kan backfiren. Zelfs clubs als Dortmund ontkomen er uiteindelijk niet aan om toch te blijven verkopen aan Bayern, als de spelers zelf graag willen. Het blijft objectief in alle gevallen gewoonweg altijd een stap omhoog. Zelfs de status van Feyenoord heeft er in de afgelopen decennia voor gezorgd dat spelers van AZ, Vitesse, Utrecht etc alsnog naar de Kuip willen. Terwijl dat objectief onlogisch zou zijn. Bij Ajax en PSV is dat nog meer het geval.

Alleen al het effect op je aankoopbeleid en de houding in je eigen selectie kan enorm negatief zijn. Als talentvolle speler weet je nu (als het waar is) dat zelfs als je op de bank terechtkomt je club je niet naar PSV, Ajax of Feyenoord laat gaan. Ze sturen je blijkbaar liever naar Zwitserland. Dat zou ik meenemen in mijn overweging om überhaupt voor AZ te willen kiezen. En ik kan me niet voorstellen dat een groot gedeelte van hun huidige spelersgroep dit ook ontzettend fout vindt. Net zoals de PSV'ers Casal een zak zullen vinden en meeleven met Pereiro vindt een AZ-selectiespeler hier ook wat van. Contractverlenging? Salarisverhoging is leuk, maar mocht het minder gaan en ik op de bank terechtkom is een overstap in Nederland plotseling geen optie meer. Daar denk ik dan toch maar weer eens over na. AZ wil een Gudmundson of De Wit kopen? Zou je als Ajax of PSV zijnde hierna nog meewerken? Ik dacht het niet. Zo kan ik nog wel even doorgaan.

Als het waar is wat AZ hier probeert te doen zou ik als Ouwejan ook wel weten wat mijn volgende move was. Regel dat Mino Raiola je zaakwaarnemer wordt, die laat een club een van z'n spelers niet op deze manier naaien. Volgens mij zou die aankondiging alleen al voldoende zijn om AZ de keutel in te laten trekken.

Edit: ik lees dat hij ook niet naar Vitesse zou mogen. Waar meent AZ nou serieus mee bezig te zijn?
AZ wil geloof ik niet meewerken aan een binnenlandse transfer. Vandaar ook niet Vitesse.

Ik snap je beredenering (en ben het er ergens wel mee eens), maar dat is (bijna) hetzelfde als Bergwijn aan Ajax verkopen. Het is momenteel objectief gezien een stap omhoog, vooral als we kijken naar Europees en transfer waarde. Moet PSV eraan meewerken? Ik denk dat voor de meeste fans het antwoord een absolute nee.

Kronos

Assistent Bondscoach
Dus als ajax 30m voor Ihattaren zou bieden, wat op dit moment een reele prijs is, en Mo aangeeft dat hij heel gaag naar ajax wil, zou jij daar geen problemen mee hebbe? En het belachelijk vinden als de PSV leiding zou zeggen: we verkopen niet aan ajax?

Of een ander voorbeeld: ajax, of AZ biedt 2.5m voor Pereiro, zou jij dat een goed idee vinden?
Als 30 miljoen 'normaal' zou zijn eis ik er waarschijnlijk 40 van Ajax. Maar ik denk dat mocht dat zou gebeuren, Ajax wil dat betalen, en Mo wil heel graag gaan, dat je het dan moeilijk kunt tegenhouden. Problemen heb ik er zeker mee, maar dat is iets anders. Je sterspeler uit de eigen jeugdopleiding of een ster met gigantisch verkooppotentieel vind ik ook iets anders dan de linksback die helaas op het tweede plan is geraakt en dus lastig vergelijkbaar. En bij die speler gooit AZ nu de spreekwoordelijke haak op de telefoon op moment dat een Nederlandse club (of het nou Heracles, Vitesse of PSV is) belt en informeert naar een speler. Dat vind ik te absurd voor woorden en zoals ik eerder al aangaf onmogelijk vast te houden.

rico

Assistent Coach
Als 30 miljoen 'normaal' zou zijn eis ik er waarschijnlijk 40 van Ajax. Maar ik denk dat mocht dat zou gebeuren, Ajax wil dat betalen, en Mo wil heel graag gaan, dat je het dan moeilijk kunt tegenhouden. Problemen heb ik er zeker mee, maar dat is iets anders. Je sterspeler uit de eigen jeugdopleiding of een ster met gigantisch verkooppotentieel vind ik ook iets anders dan de linksback die helaas op het tweede plan is geraakt en dus lastig vergelijkbaar. En bij die speler gooit AZ nu de spreekwoordelijke haak op de telefoon op moment dat een Nederlandse club (of het nou Heracles, Vitesse of PSV is) belt en informeert naar een speler. Dat vind ik te absurd voor woorden en zoals ik eerder al aangaf onmogelijk vast te houden.
En Pereiro naar AZ, feyenoord of WII in de winterstop?
En zou je dan zeggen: Ouwejan mag naar PSV voor 8m?

Laatst bewerkt:

Kronos

Assistent Bondscoach
En Pereiro naar AZ, feyenoord of WII in de winterstop?
En zou je dan zeggen: Ouwejan mag naar PSV voor 8m?
Pereiro naar AZ of Feyenoord zou ik als PSV zijnde zeker niet principieel blokkeren.

8 miljoen voor Ouwejan lijkt me nogal aan de hoge kant. Misschien dat ze dat afgelopen zomer na een sterk seizoen van zijn kant als basisspeler hadden kunnen vragen.

PSVNEC

Invaller
Pereiro naar AZ of Feyenoord zou ik als PSV zijnde zeker niet principieel blokkeren.

8 miljoen voor Ouwejan lijkt me nogal aan de hoge kant. Misschien dat ze dat afgelopen zomer na een sterk seizoen van zijn kant als basisspeler hadden kunnen vragen.
Voor 8 miljoen kan je net zo goed Wijndal halen. Die is jonger en beter

666

Invaller
Edit: ik lees dat hij ook niet naar Vitesse zou mogen. Waar meent AZ nou serieus mee bezig te zijn?
AZ is bezig met slim topclubsport beleid voeren, iets waar wij bij PSV alleen maar van kunnen dromen op dit moment.

rico

Assistent Coach

40m voor Ihattaren is ook aan de nogal hoge kant. Maar het punt was, jij vond het vreemd dat AZ liever niet aan de concurrent verkoopt, ik kan dat wel begrijpen. Als het omgekeerd was, zoals ik aan probeerde te geven met een paar hypothetische voorbeeldjes, zouden wij allemaal op tilt slaan.

Kronos

Assistent Bondscoach
40m voor Ihattaren is ook aan de nogal hoge kant. Maar het punt was, jij vond het vreemd dat AZ liever niet aan de concurrent verkoopt, ik kan dat wel begrijpen. Als het omgekeerd was, zoals ik aan probeerde te geven met een paar hypothetische voorbeeldjes, zouden wij allemaal op tilt slaan.
Zoals ook eerder gezegd kan ik de gedachte wel begrijpen. Ik vind het alleen op de middellange termijn dus onhoudbaar en onverstandig. Niet alleen vanuit PSV geredeneerd, maar ook vanuit hun eigen aankoopbeleid en hoe (ook je eigen) spelers de club gaan zien.

En of 40 miljoen voor Mo veel is weet ik niet. Arsenal betaalde pas nog 80 miljoen voor een one season wonder uit de Franse competitie.

rico

Assistent Coach
Zoals ook eerder gezegd kan ik de gedachte wel begrijpen. Ik vind het alleen op de middellange termijn dus onhoudbaar en onverstandig. Niet alleen vanuit PSV geredeneerd, maar ook vanuit hun eigen aankoopbeleid en hoe (ook je eigen) spelers de club gaan zien.

En of 40 miljoen voor Mo veel is weet ik niet. Arsenal betaalde pas nog 80 miljoen voor een one season wonder uit de Franse competitie.
Ja, uit de franse competitie. We zullen gaan zien hoe de ontwikeling rond ouwejan zich ontwikkelen.

Bovenaan Onderaan