Thomas Ouwejan, AZ (V)

Davitamonnetje

Routinier
Thomas Ouwejan Staat in serieuze belangstelling van PSV.
Laatste bericht van Elfrink:

Rik Elfrink@RikElfrink
Thomas Ouwejan geeft dus aan dat PSV hem zou willen huren, met een optie tot koop. AZ wil hem eventueel alleen verkopen, is wat we vernemen. Eerder was het verhaal dat hij niet weg mocht. Voor geld is ook in de voetballerij bijna alles te koop, benieuwd of en hoe het verder gaat.

zoals ik in een ander topic vermeldde was hij volgens Opta de beste speler van AZ vorig seizoen (gaf hij zelf aan). hij wil graag naar ons toe.

Die andere

Jeugdspeler

Rik Elfrink@RikElfrink
Thomas Ouwejan geeft dus aan dat PSV hem zou willen huren, met een optie tot koop. AZ wil hem eventueel alleen verkopen, is wat we vernemen. Eerder was het verhaal dat hij niet weg mocht. Voor geld is ook in de voetballerij bijna alles te koop, benieuwd of en hoe het verder gaat.

zoals ik in een ander topic vermeldde was hij volgens Opta de beste speler van AZ vorig seizoen (gaf hij zelf aan). hij wil graag naar ons toe.
Is prima linksback, zou directe versterking zijn

Ongezouten

Trainer Coach
Jezus, de reserveback van AZ moet nu de basis-LB van PSV worden? Hoe diep zijn we gezakt? Vond het al erg genoeg dat we een afdankertje van Ajax als basisspeler aankochten en later zelfs even aanvoerder maakten. Als dit doorgaat is het gewoon bijna een kopie van het desastreuze Reker tijdperk, toen we zelfs voor vele miljoenen een bankzitter van AZ naar PSV haalden (Koevermans).

Kronos

Assistent Bondscoach

Rik Elfrink@RikElfrink

Statistisch beste speler geeft wel aan dat hij vorig jaar erg sterk presteerde. Wat dat betreft wel erg bijzonder dat hij dit jaar niet meer speelt. In het algemeen is een jonge, Nederlandse back die het goed doet bij AZ een prima optie voor PSV. De omstandigheden die hij nu heeft maken het financieel in ieder geval ook nog net iets aantrekkelijker.

Post van Elfrink staat wel haaks op de verhalen die elders te lezen zijn dat AZ überhaupt niet wil verkopen aan PSV. Als dat zo zou zijn dan vind ik daar heel nadrukkelijk wat van. Dat zou enorme misplaatste arrogantie zijn die je zowel als speler(sgroep) als PSV zijnde keihard moet afstraffen. Als je vanuit hoogmoedswaanzin weigert om je reserve-linksback naar een Nederlandse topclub te laten gaan omdat je zogenaamd de concurrentie niet sterker wil maken snap je er echt niks van mijns inziens. Zowel vanuit de spelers (als de zaakwaarnemer van Pereiro een schandaal is, wat is dan AZ die tegen deze jongen zegt dat hij maar naar Zwitserland moet i.p.v. naar PSV) als vanuit PSV en Ajax. Vanuit die clubs zou ik ze dan duidelijk te kennen geven dat ze op alle vlakken de wind keihard gaan tegen krijgen, en dat deals als die van De Wit en Gudmundson ook tot het verleden behoren. Daar moeten ze zich dan ook maar te goed voor voelen.

Boodschap we willen alleen verkopen maar niet verhuren geeft in ieder geval nog ruimte tot onderhandeling. Logisch dan ook dat PSV niet direct door pakt op dat vlak, er zal nog op meerdere paarden gewed worden op het moment. En hetgeen in het topoverleg van Faber, Guus, JdJ en Gerbrands is besproken zal ook impact kunnen hebben op de prioriteit die wordt gelegd in de transferwindow. Benieuwd wat het gaat worden.

Mohr

Routinier
Post van Elfrink staat wel haaks op de verhalen die elders te lezen zijn dat AZ überhaupt niet wil verkopen aan PSV. Als dat zo zou zijn dan vind ik daar heel nadrukkelijk wat van. Dat zou enorme misplaatste arrogantie zijn die je zowel als speler(sgroep) als PSV zijnde keihard moet afstraffen.
Volgens mij is hun standpunt dat ze niet binnen de eredivisie willen verkopen, niet specifiek PSV. Ik snap het wel eigenlijk. Ze zijn al een behoorlijke tijd een van de betere sub-toppers. Dit is niet een jaartje dat ze toevallig beter presteren maar ze spelen door goed beleid al jaren mee bovenin. Europees doen ze het ook prima.

Ze proberen nu te kijken wat er verder te halen valt dit jaar wat niet onrealistisch is. Ze staan tweede voor het kampioenschap met leuk voetbal, doen nog mee op verschillende fronten.

Kronos

Assistent Bondscoach
Volgens mij is hun standpunt dat ze niet binnen de eredivisie willen verkopen, niet specifiek PSV. Ik snap het wel eigenlijk. Ze zijn al een behoorlijke tijd een van de betere sub-toppers. Dit is niet een jaartje dat ze toevallig beter presteren maar ze spelen door goed beleid al jaren mee bovenin. Europees doen ze het ook prima.

Ze proberen nu te kijken wat er verder te halen valt dit jaar wat niet onrealistisch is. Ze staan tweede voor het kampioenschap met leuk voetbal, doen nog mee op verschillende fronten.
Ik kan de gedachte om dat te willen doen begrijpen, maar als je er ook maar een beetje verder over nadenkt wordt het volkomen irrealistisch, arrogant en iets dat uiteindelijk alleen maar kan backfiren. Zelfs clubs als Dortmund ontkomen er uiteindelijk niet aan om toch te blijven verkopen aan Bayern, als de spelers zelf graag willen. Het blijft objectief in alle gevallen gewoonweg altijd een stap omhoog. Zelfs de status van Feyenoord heeft er in de afgelopen decennia voor gezorgd dat spelers van AZ, Vitesse, Utrecht etc alsnog naar de Kuip willen. Terwijl dat objectief onlogisch zou zijn. Bij Ajax en PSV is dat nog meer het geval.

Alleen al het effect op je aankoopbeleid en de houding in je eigen selectie kan enorm negatief zijn. Als talentvolle speler weet je nu (als het waar is) dat zelfs als je op de bank terechtkomt je club je niet naar PSV, Ajax of Feyenoord laat gaan. Ze sturen je blijkbaar liever naar Zwitserland. Dat zou ik meenemen in mijn overweging om überhaupt voor AZ te willen kiezen. En ik kan me niet voorstellen dat een groot gedeelte van hun huidige spelersgroep dit ook ontzettend fout vindt. Net zoals de PSV'ers Casal een zak zullen vinden en meeleven met Pereiro vindt een AZ-selectiespeler hier ook wat van. Contractverlenging? Salarisverhoging is leuk, maar mocht het minder gaan en ik op de bank terechtkom is een overstap in Nederland plotseling geen optie meer. Daar denk ik dan toch maar weer eens over na. AZ wil een Gudmundson of De Wit kopen? Zou je als Ajax of PSV zijnde hierna nog meewerken? Ik dacht het niet. Zo kan ik nog wel even doorgaan.

Als het waar is wat AZ hier probeert te doen zou ik als Ouwejan ook wel weten wat mijn volgende move was. Regel dat Mino Raiola je zaakwaarnemer wordt, die laat een club een van z'n spelers niet op deze manier naaien. Volgens mij zou die aankondiging alleen al voldoende zijn om AZ de keutel in te laten trekken.

Edit: ik lees dat hij ook niet naar Vitesse zou mogen. Waar meent AZ nou serieus mee bezig te zijn?

Laatst bewerkt:

PSVynadaMas

Invaller
Positieve is dat deze jongen wel wil, betere motivatie dan n broodvoetballer wat dat betreft. Qua niveau kan ik er weinig over zeggen
Ja leuk. Maar blijkbaar zijn we dus dieper aan het zinken dat een AZ-speler die op de bank zit, de linksback positie van PSV moet oplossen. Tjonge jonge jonge zeg. Over scouting gesproken.

Weer een fucking AZ-speler. Ben daar wel ff klaar mee. Luckassen kuch kuch.

Kronos

Assistent Bondscoach
Ja leuk. Maar blijkbaar zijn we dus dieper aan het zinken dat een AZ-speler die op de bank zit, de linksback positie van PSV moet oplossen. Tjonge jonge jonge zeg. Over scouting gesproken.

De vraag waarom deze jongen wel en een Maher, Luckassen etc het niet maakten moet zeker beantwoord worden. Maar uiteindelijk zijn er ook genoeg voorbeelden van spelers die uit de subtop komen en het ontzettend goed bij ons (of Ajax) hebben gedaan. Ik weet verder ook niet waarom hij er dit seizoen naast is komen te staan en wat dat zegt over zijn niveau, versus dat hij bijvoorbeeld statisch gezien vorig seizoen de beste AZ-speler zou zijn geweest.

DrJ

Routinier
Enige voordeel van deze AZ-speler: We zullen op de LB niet beter kunnen krijgen.

rico

Assistent Coach
Ik kan de gedachte om dat te willen doen begrijpen, maar als je er ook maar een beetje verder over nadenkt wordt het volkomen irrealistisch, arrogant en iets dat uiteindelijk alleen maar kan backfiren. Zelfs clubs als Dortmund ontkomen er uiteindelijk niet aan om toch te blijven verkopen aan Bayern, als de spelers zelf graag willen. Het blijft objectief in alle gevallen gewoonweg altijd een stap omhoog. Zelfs de status van Feyenoord heeft er in de afgelopen decennia voor gezorgd dat spelers van AZ, Vitesse, Utrecht etc alsnog naar de Kuip willen. Terwijl dat objectief onlogisch zou zijn. Bij Ajax en PSV is dat nog meer het geval.

Alleen al het effect op je aankoopbeleid en de houding in je eigen selectie kan enorm negatief zijn. Als talentvolle speler weet je nu (als het waar is) dat zelfs als je op de bank terechtkomt je club je niet naar PSV, Ajax of Feyenoord laat gaan. Ze sturen je blijkbaar liever naar Zwitserland. Dat zou ik meenemen in mijn overweging om überhaupt voor AZ te willen kiezen. En ik kan me niet voorstellen dat een groot gedeelte van hun huidige spelersgroep dit ook ontzettend fout vindt. Net zoals de PSV'ers Casal een zak zullen vinden en meeleven met Pereiro vindt een AZ-selectiespeler hier ook wat van. Contractverlenging? Salarisverhoging is leuk, maar mocht het minder gaan en ik op de bank terechtkom is een overstap in Nederland plotseling geen optie meer. Daar denk ik dan toch maar weer eens over na. AZ wil een Gudmundson of De Wit kopen? Zou je als Ajax of PSV zijnde hierna nog meewerken? Ik dacht het niet. Zo kan ik nog wel even doorgaan.

Als het waar is wat AZ hier probeert te doen zou ik als Ouwejan ook wel weten wat mijn volgende move was. Regel dat Mino Raiola je zaakwaarnemer wordt, die laat een club een van z'n spelers niet op deze manier naaien. Volgens mij zou die aankondiging alleen al voldoende zijn om AZ de keutel in te laten trekken.

Edit: ik lees dat hij ook niet naar Vitesse zou mogen. Waar meent AZ nou serieus mee bezig te zijn?
Vind je dit dan ook als zometeen Bergwijn, Malen of ihattaren naar ajax willen? Ik vermoed van niet

CNG MrKrateos

International

Nee, aan Luckassen lag het niet. Dat was op het conto van Mark van Bommel.

:cry:

Kruspe

Administrator
Medewerker
Positieve is dat deze jongen wel wil, betere motivatie dan n broodvoetballer wat dat betreft. Qua niveau kan ik er weinig over zeggen
Motivatie vind ik echt geen belangrijke reden. Dat is iets voor matige voetballers als Mike Zonneveld en Jorrit Hendrix.

Kronos

Assistent Bondscoach
Vind je dit dan ook als zometeen Bergwijn, Malen of ihattaren naar ajax willen? Ik vermoed van niet
Dat zijn gasten waarvoor je sowieso 30-40 miljoen zou eisen. Dan zou ik hoogstens er nog wat miljoentjes bovenop gooien omdat het Ajax is en je de kosten van het sterker maken van een directe concurrent (andere situatie dan AZ-PSV) mee rekent. Dan hanteer je dus gewoon de internationale prijzen i.p.v. dat je het uitsluit. AZ geeft hier aan überhaupt te weigeren om hem te laten vertrekken naar een Nederlandse club, los van bedragen. Het zou gewoon uitgesloten zijn. Vind ik wel een groot verschil.

rico

Assistent Coach
Dat zijn gasten waarvoor je sowieso 30-40 miljoen zou eisen. Dan zou ik hoogstens er nog wat miljoentjes bovenop gooien omdat het Ajax is en je de kosten van het sterker maken van een directe concurrent (andere situatie dan AZ-PSV) mee rekent. Dan hanteer je dus gewoon de internationale prijzen i.p.v. dat je het uitsluit. AZ geeft hier aan überhaupt te weigeren om hem te laten vertrekken naar een Nederlandse club, los van bedragen. Het zou gewoon uitgesloten zijn. Vind ik wel een groot verschil.
Dus als ajax 30m voor Ihattaren zou bieden, wat op dit moment een reele prijs is, en Mo aangeeft dat hij heel gaag naar ajax wil, zou jij daar geen problemen mee hebbe? En het belachelijk vinden als de PSV leiding zou zeggen: we verkopen niet aan ajax?

Of een ander voorbeeld: ajax, of AZ biedt 2.5m voor Pereiro, zou jij dat een goed idee vinden?

Bovenaan Onderaan