Thomas Deng (V) (Gehuurd van Melbourne Victory en alweer op weg naar de uitgang)

PSV huurt Australische verdediger Deng (19)

mldf8vanfmfjg.jpg


PSV heeft zich voor de duur van minstens één seizoen versterkt met de Australische verdediger Thomas Deng (19). Deng komt op huurbasis over van Melbourne Victory en sluit aan bij de selectie van Jong PSV. De club heeft tevens een optie tot koop op Deng bedongen.

Centrale verdediger
Thomas Deng, van 20 maart 1997, is een Australische centrale verdediger van Afrikaanse afkomst en speelde tot nu toe dertien wedstrijden in de Australische A-League. Hij is geboren in Kenia, maar speelde al jeugdinterlands voor vertegenwoordigende elftallen van Australië. Deng arriveerde maandagmorgen op De Herdgang en werd ’s middags aan de aanwezige pers gepresenteerd. Eerder werd hij al medisch goedgekeurd door PSV.

'PSV grote club in Europa'
Deng gaf voor de camera van PSV TV zijn eerste interview. Daar vertede hij 'erg blij' te zijn bij PSV getekend te hebben. "PSV is een grote club in Europa. Ik hoop me hier te ontwikkelen tot een goede speler en snel mee te trainen met het eerste team. Uiteindelijk hoop ik natuurlijk in de selectie te komen." Technisch manager Marcel Brands presenteerde Deng deze middag en heeft vertrouwen in de nieuwe aanwinst. “We hebben Deng al een tijdje in beeld. We willen hem via deze constructie een jaar de kans geven te wennen aan Nederland en de Nederlandse competitie. Als het van beide kanten bevalt zoals we verwachten en hopen, willen we hem aan het eind van het seizoen meerjarig vastleggen.”

ymgn9ny7nj4al.jpg
 
Laatst bewerkt:
PSV huurt Australische verdediger Deng (19)

PSV heeft zich voor de duur van minstens één seizoen versterkt met de Australische verdediger Thomas Deng (19). Deng komt op huurbasis over van Melbourne Victory en sluit aan bij de selectie van Jong PSV. De club heeft tevens een optie tot koop op Deng bedongen.

Centrale verdediger
Thomas Deng, van 20 maart 1997, is een Australische centrale verdediger van Afrikaanse afkomst en speelde tot nu toe dertien wedstrijden in de Australische A-League. Hij is geboren in Kenia, maar speelde al jeugdinterlands voor vertegenwoordigende elftallen van Australië. Deng arriveerde maandagmorgen op De Herdgang en werd ’s middags aan de aanwezige pers gepresenteerd. Eerder werd hij al medisch goedgekeurd door PSV.

'PSV grote club in Europa'
Deng gaf voor de camera van PSV TV zijn eerste interview. Daar vertede hij 'erg blij' te zijn bij PSV getekend te hebben. "PSV is een grote club in Europa. Ik hoop me hier te ontwikkelen tot een goede speler en snel mee te trainen met het eerste team. Uiteindelijk hoop ik natuurlijk in de selectie te komen." Technisch manager Marcel Brands presenteerde Deng deze middag en heeft vertrouwen in de nieuwe aanwinst. “We hebben Deng al een tijdje in beeld. We willen hem via deze constructie een jaar de kans geven te wennen aan Nederland en de Nederlandse competitie. Als het van beide kanten bevalt zoals we verwachten en hopen, willen we hem aan het eind van het seizoen meerjarig vastleggen.”

https://www.mupload.nl/img/ymgn9ny7nj4al.jpg

Ik vind dat PSV het wel slim doet met die 1-jarige huurcontracten voor dit soort talenten. Als het niks is, gaat ie na een jaar weer terug. Mooi hoe Brands dit weet te vertellen als "We willen hem via deze constructie een jaar de kans geven te wennen aan Nederland en de Nederlandse competitie.".
 
Ik vind dat PSV het wel slim doet met die 1-jarige huurcontracten voor dit soort talenten. Als het niks is, gaat ie na een jaar weer terug. Mooi hoe Brands dit weet te vertellen als "We willen hem via deze constructie een jaar de kans geven te wennen aan Nederland en de Nederlandse competitie.".

Ja zeker slim. We hebben echt een shitload aan buitenlandse talenten gehaald voor de jeugdopleiding die nooit tot een wedstrijd zijn gekomen bij PSV 1. Het scheelt natuurlijk wel of je een veelbelovend talent haalt die ook naar andere clubs kan gaan of zo'n jongen uit Australië die staat te popelen om zich te bewijzen in Europa. Maar ik zou altijd kijken of talenten op deze manier kunt aantrekken voordat je ze meerjarig vastlegt.
 
Mooi Australië heeft een heel behoorlijke sportcultuur dus ik verwacht wel een fatsoenlijke mentaliteit.
 
Maar die gast moet dan toch een godsvermogen verdienen als inwoner van buiten de EU ?

Ik heb ergens vernomen dat die bedragen de laatste jaren behoorlijk zijn afgenomen, iets met verhoudingen ten opzichte van het gemiddelde salaris o.i.d. maar dat weet ik dan niet precies.
 
En is er al iemand die wat zicht heeft gekregen hoe keDeng keDeng het doet?? :)
 
Heeft hij überhaupt al gespeeld?

Hij heeft één keer mogen invallen, zelfs Kardes, iemand zonder contract, heeft meer speelminuten gekregen. Ik ben bang dat hij onder verwachting traint, of ze willen hem heel, heel rustig brengen :D Maar goed, hij is slechts gehuurd :)
 
Krijgt geen contract. Mag het seizoen van PSV bij PSV afmaken, echter wil de club ook helpen bij een andere sportieve keuze. Bron:VZ
 
Alweer eentje die niet weet door te breken bij Jong PSV, laatstaan kans maken op speelminuten in het eerste elftal.....:(
 
Alweer eentje die niet weet door te breken bij Jong PSV, laatstaan kans maken op speelminuten in het eerste elftal.....:(

Mij meer een voorbeeld van het feit dat je zo'n jonge jongen nooit van de andere kant van de planeet moet weghalen. Beelden van hem gezien, die jongen kan echt wel voetballen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan