Technisch Manager

Ik heb toch een behoorlijke tijd, langer dan een aantal van jullie geloofd dat het goed zou komen met JDJ.

Wat is nu financieel gezien hetgeen John de Jong gedaan heeft bij PSV. Het bestuur heeft er geen problemen mee dat hij al die miljoenen besteed aan spelers die het nog niet kunnen brengen. Wat is de dan financiële balans van aan en verkoop onder John de Jong het overgang seizoen even niet meegerekend, want die vind ik op naam komen van Marcel Brands.

Daarnaast is het voor mij helemaal verbazingwekend om de lezen: In Nederland wil PSV spelen om de prijzen en internationaal streven wij een positie bij de beste 32 clubs van Europa na. Er is nog veel werk te verzetten."

PSV stond er beter voor toen hij begon als nu 3 jaar verder. Ja. Er was al veel werk te verzetten, dat zal er onder de Jong niet minder om geworden zijn.

Schiet mij maar af, op de zaken die ik verkeerd zie. En oooh ik hoop dat ik er zo naast zit.
 
Laatst bewerkt:
Zijn rechterhand is dus Vennegoor geworden (en zijn linker Hesselink?), dat zorgt voor een vrije positie op hoofdscout. Komt daar een nieuwe naam bij, of een oude bekende? Ik hoop op een nieuw iemand met goede reputatie en groot netwerk, moet wel gebeuren als we capabele spelers willen halen komende zomer.
Zijn rechterhand vijfde wiel wordt Jan VoH. Dat is toch ook geen ervaren persoon? Is waarschijnlijk nog minder lang actief in zijn nieuwe functie dan JdJ.
 
Hahaha.
Rosario staat tot Der Muzikant als, als, als JdJ staat tot, ach vooruit, Humtoezje.
Kom, laat ik de hoeder van JdJ worden op dit forum.
Hij heeft het de afgelopen zomer met Zahavi, Götze, Schmidt en Sangaré toch prima gedaan!
 
  • Hahaha!
Reactions: IPF
Hahaha.
Rosario staat tot Der Muzikant als, als, als JdJ staat tot, ach vooruit, Humtoezje.
Kom, laat ik de hoeder van JdJ worden op dit forum.
Hij heeft het de afgelopen zomer met Zahavi, Götze, Schmidt en Sangaré toch prima gedaan!
Alleen Götze is een mega-aankoop, maar dat is niet van hem uit gekomen. De rest is flop gebleken.
 
Hoewel...ik zie JdJ en VoH geen keiharde zakendeals maken.
VoH heeft voor mij altijd een bepaald groot Hans van Breukelen gehalte.
 
En dan vergeet ik Duits international Max nog.

Van Schmidt werd echt iedereen blij toen hij aangesteld werd. Ook jij!
Wat Schmidt daarna doet, kan JdJ niet helpen.
klopt ook, ik neem hem Schmidt ook niet kwalijk. Zahavi ben ik nooit echt enthousiast over geweest, Sangaré had ik direct twijfels over zijn snelheid plus handelingssnelheid. Helaas heeft hij voor mij alleen nog maar bevestigd dat hij beide zwaar tekort komt. Blijft toch over dat geen enkele aankoop stappen vooruit heeft gezet, alleen maar achteruit eigenlijk, qua niveau. Dat ze allemaal floppen komt toch op het bordje van de eindverantwoordelijken; Schmidt en JdJ. Blijkbaar heb je dan toch iets verkeerd gedaan.
 
Hoe zit het eigenlijk met de inzet van oud-PSVers?
Waarom is er nog geen Everton-bankzitter aan PSV verhuurd? (Everton-bankzitters blijken weleens te functioneren, elders)
Worden Ronaldo, Romario, Alex, Gomes, Mendez weleens ingezet in zuid-Amerika?
 
Hoe zit het eigenlijk met de inzet van oud-PSVers?
Waarom is er nog geen Everton-bankzitter aan PSV verhuurd? (Everton-bankzitters blijken weleens te functioneren, elders)
Worden Ronaldo, Romario, Alex, Gomes, Mendez weleens ingezet in zuid-Amerika?
Die is er al teveel? Is VoH automatisch een goede scout omdat hij een verleden heeft als profvoetballer en bij PSV heeft gespeeld?
Is dat zo? Welke Everton-bankzitters zijn elders geslaagd?
Gomes wil wel; de rest is er waarschijnlijk niet in geïnteresseerd.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Die is er al teveel? Is VoH automatisch een goede scout omdat hij een verleden heeft als profvoetballer en bij PSV heeft gespeeld?
Is dat zo? Welke Everton-bankzitters zijn elders geslaagd?
Gomes wil wel; de rest is er waarschijnlijk niet in geïnteresseerd.
Ik bedoel dat de inzet van oud-spelers per se op het vlak van scouten moet zijn.
Laat ik het anders duiden: een paar jaren geleden werden wedstrijden van PSV live uitgezonden in Mexico. Nu niet meer, neem ik aan. Maar ik hoor helemaal niets meer van eventuele talenten van die kant. Is de warme band met het land aan het verwateren?
Zelfde geldt voor Zuid-Korea.

Park, Salcido, doen die wat voor PSV en zou dat nuttig zijn? Iemand die dat weet?
 
Ik bedoel dat de inzet van oud-spelers per se op het vlak van scouten moet zijn.
Laat ik het anders duiden: een paar jaren geleden werden wedstrijden van PSV live uitgezonden in Mexico. Nu niet meer, neem ik aan. Maar ik hoor helemaal niets meer van eventuele talenten van die kant. Is de warme band met het land aan het verwateren?
Zelfde geldt voor Zuid-Korea.

Park, Salcido, doen die wat voor PSV en zou dat nuttig zijn? Iemand die dat weet?
Salcido is ooit eens benoemd tot ambassadeur van PSV in Mexico. De vraag is inderdaad of zo'n constructie of zulke banden nou echt zo veel zoden aan de dijk zetten. Ik denk dat je beter flink geld kan steken in hoge kwaliteit scouts. Bied zulke scouts het dubbele van wat ze bij hun huidige clubs verdienen. Het betaalt zich uit; het kan zomaar het verschil zijn tussen een Baumgartl voor 10 miljoen of een Tagliafico voor 4 miljoen. Uiteraard hoort daar ook een capabele TD bij, die die rapporten kan vertalen naar een elftal dat op elkaar aansluit. Dat is waarom ik JdJ toch zou vervangen, want dat heb ik hem, net als Brands, zijn leermeester, nog niet zien doen.
 
Salcido is ooit eens benoemd tot ambassadeur van PSV in Mexico. De vraag is inderdaad of zo'n constructie of zulke banden nou echt zo veel zoden aan de dijk zetten. Ik denk dat je beter flink geld kan steken in hoge kwaliteit scouts. Bied zulke scouts het dubbele van wat ze bij hun huidige clubs verdienen. Het betaalt zich uit; het kan zomaar het verschil zijn tussen een Baumgartl voor 10 miljoen of een Tagliafico voor 4 miljoen. Uiteraard hoort daar ook een capabele TD bij, die die rapporten kan vertalen naar een elftal dat op elkaar aansluit. Dat is waarom ik JdJ toch zou vervangen, want dat heb ik hem, net als Brands, zijn leermeester, nog niet zien doen.
Je hebt veel meer aan een TD die een flink internationaal netwerk heeft. Een scout alleen kan het niet doen en je vergeet daarbij gemakshalve dat vrijwel alle Zuid Amerikaanse spelers al op jonge leeftijd vastliggen en clubs uit bijv. Portugal wel 15 scouts daar hebben rondlopen. Denk jij nou echt dat je dan daar (voor bijna niets) een parel vandaan haalt. Het is mij verder niet duidelijk wat Baumgartl met Tagliafico te maken heeft; ook AJAX heeft zijn mislukkelingen.
Als je nou in paniek raakt en JDJ gaat vervangen dan kom je zeker nergens. Je gooit al je contacten weg en begint opnieuw. Ook de trainer eruit mikken en dan gaat het komend seizoen als een speer. Sommige geloven dit, maar goed als je A zegt moet je ook B zeggen. Noem mij maar 1 realistische naam die het dan moet overnemen van JDJ. En kom nou niet aan met de TD van AZ, want die hebben ook gefaald. Het gaat om consistent beleid en dat voortzetten ook als het minder gaat. Je zet een visie uit en die probeer je zo goed mogelijk uit te voeren. Als je de TD ontslaat als het resultaat tegenvalt dan begin je gewoon weer van voor af aan en dan maakt het ook niet uit wie je aanstelt. Die persoon moet de organisatie weer leren kennen, heeft waarschijnlijk zijn eigen contacten en zaakwaarnemers en voor je het weet wordt je volgens seizoen met de nieuwe TD ook geen kampioen en dan pleur je hem er ook uit. Kortom je bent van JDJ af, maar hebt geen enkele garantie op succes.
 
Je hebt veel meer aan een TD die een flink internationaal netwerk heeft. Een scout alleen kan het niet doen en je vergeet daarbij gemakshalve dat vrijwel alle Zuid Amerikaanse spelers al op jonge leeftijd vastliggen en clubs uit bijv. Portugal wel 15 scouts daar hebben rondlopen. Denk jij nou echt dat je dan daar (voor bijna niets) een parel vandaan haalt. Het is mij verder niet duidelijk wat Baumgartl met Tagliafico te maken heeft; ook AJAX heeft zijn mislukkelingen.
Als je nou in paniek raakt en JDJ gaat vervangen dan kom je zeker nergens. Je gooit al je contacten weg en begint opnieuw. Ook de trainer eruit mikken en dan gaat het komend seizoen als een speer. Sommige geloven dit, maar goed als je A zegt moet je ook B zeggen. Noem mij maar 1 realistische naam die het dan moet overnemen van JDJ. En kom nou niet aan met de TD van AZ, want die hebben ook gefaald. Het gaat om consistent beleid en dat voortzetten ook als het minder gaat. Je zet een visie uit en die probeer je zo goed mogelijk uit te voeren. Als je de TD ontslaat als het resultaat tegenvalt dan begin je gewoon weer van voor af aan en dan maakt het ook niet uit wie je aanstelt. Die persoon moet de organisatie weer leren kennen, heeft waarschijnlijk zijn eigen contacten en zaakwaarnemers en voor je het weet wordt je volgens seizoen met de nieuwe TD ook geen kampioen en dan pleur je hem er ook uit. Kortom je bent van JDJ af, maar hebt geen enkele garantie op succes.
Maar misschien is JdJ wel een garantie op falen. Als je altijd hetzelfde blijft doen, krijg je ook hetzelfde resultaat. Ik zou overigens geen naam weten, maar dat wil niet zeggen dat er geen betere te vinden is.
 
Maar misschien is JdJ wel een garantie op falen. Als je altijd hetzelfde blijft doen, krijg je ook hetzelfde resultaat. Ik zou overigens geen naam weten, maar dat wil niet zeggen dat er geen betere te vinden is.
Inderdaad er zullen ongetwijfeld TD's/ oud spelers te vinden zijn die een even groot mogelijk zelfs een beter netwerk hebben dan JdJ.
Wat ben je overigens met uitgebreide netwerken als zoals de laatste seizoen blijkt de aankopen niet voldoen.
JdJ eventueel nog enkele seizoenen laten "aanmodderen" om dan tot de vaststelling te komen dat hij toch te kort komt is ook geen oplossing.
Hetzelfde met Schmidt dat gewoon een trainer is van veertien in een dozijn zijnde volhouden aan één visie.
Een echt goede trainer analyseert zijn spelersgroep en past vervolgens zijn systeem en tactiek aan in functie van deze spelersgroep.
 
Wat een blunder nog twee jaar met JDJ.
Aan de andere kant is fatsoenlijk scouten ook geen hogere wiskunde. Maar dan moet je het wel goed doen.. Waarom kan AZ wel ieder seizoen het niveau behouden. Zitten daar dan betere scouts? Geloof ik niks van..
 
Aan de andere kant is fatsoenlijk scouten ook geen hogere wiskunde. Maar dan moet je het wel goed doen.. Waarom kan AZ wel ieder seizoen het niveau behouden. Zitten daar dan betere scouts? Geloof ik niks van..
PSV probeert de lat natuurlijk wel hoger te leggen door meer te investeren en dan ook structureel om het kampioenschap te spelen. Dat hoeft AZ niet. Veel minder druk. Overigens doet PSV dit al weer een aantal seizoenen niet goed. Dat ligt m.i. voornamelijk aan de inkoop van spelers en samenstelling van de selectie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan