Technisch Manager

Zo dramatisch is het ook niet als we 2e worden.

2e plek
Overwintering EL
Kwart(?)finale beker
Aantal spelers goed ontwikkeld die we niet aan hadden zien komen (Teze en Boscagli centraal ipv op de backs)
Precies, tuurlijk is er ruimte voor verbetering en dat moet ook echt wel, maar vorig seizoen stonden we 4e en wat verwacht men nu dat we opeens kampioen worden een jaar later? Schmidt heeft echt wel goede dingen gedaan en moet natuurlijk ook een systeem bij de spelers er in slijpen die ze niet gewend zijn, dat kost tijd.
 
Ik ben bang dat de aankopen ook in potentie niet gebracht hebben wat we er van
Is gewoon een feit. Romero,Bami,Sangare,Gotze,Max,Doan,Bruma,Ginkel,Fein,Mvgo zijn allemaal mislukt.
Het gevoel wat ik hierbij heb is dat ze continue op zoek zijn naar koopjes en wat minder naar een bepaald type speler. Een gast als Luuk de Jong is onmisbaar in de wedstrijden tegen clubs die met z’n allen voor de goal gaan staan. Niet omdat Luuk zo’n fantastische voetballer is, maar hij is levensgevaarlijk in de lucht. Als hij voor de goal gaat staan heeft ie standaard 3 man om zich heen om te voorkomen dat hij de bal binnenknikt. Bij elke corner was het voor de tegenstander billenknijpen. Dat heb je nu helemaal niet meer PSV stelt in de lucht niks meer voor. Enige die daar nog wat potten kan breken is Dumfries maar die heeft niet altijd z’n vizier op scherp en die gaat vertrekken.
 
Precies, tuurlijk is er ruimte voor verbetering en dat moet ook echt wel, maar vorig seizoen stonden we 4e en wat verwacht men nu dat we opeens kampioen worden een jaar later? Schmidt heeft echt wel goede dingen gedaan en moet natuurlijk ook een systeem bij de spelers er in slijpen die ze niet gewend zijn, dat kost tijd.
Als we 2e worden......
Zoniet heeft de Duitse inbreng weinig resultaat opgeleverd toch?
 
Zolang Schmidt vast blijft houden aan zijn tactiek en opvatting over een centraal verdedigend blok op het middenveld wordt het ook volgend jaar helemaal niks vrees ik. En ook qua inzet mag er wel een tandje bij wat mij betreft.
Dat verdedigende blok is het probleem niet. Of niet alleen. Die hoge backs. Daar zit het euvel. Team is bij balverlies compleet uit balans.
Het gevoel wat ik hierbij heb is dat ze continue op zoek zijn naar koopjes en wat minder naar een bepaald type speler. Een gast als Luuk de Jong is onmisbaar in de wedstrijden tegen clubs die met z’n allen voor de goal gaan staan. Niet omdat Luuk zo’n fantastische voetballer is, maar hij is levensgevaarlijk in de lucht. Als hij voor de goal gaat staan heeft ie standaard 3 man om zich heen om te voorkomen dat hij de bal binnenknikt. Bij elke corner was het voor de tegenstander billenknijpen. Dat heb je nu helemaal niet meer PSV stelt in de lucht niks meer voor. Enige die daar nog wat potten kan breken is Dumfries maar die heeft niet altijd z’n vizier op scherp en die gaat vertrekken.
Tsja..... net als bij Malen heb ik me bij Luuk de Jong ook regelmatig geërgerd aan het missen van opgelegde kansen. Spelers op de bank of die vertrokken zijn, lijken altijd beter. Hij werkte zich wel altijd een slag in de rondte, dat zie je bij anderen helaas niet altijd. Maar niet elke spits is kopsterk. Dat hoeft toch ook niet? Maar in je basis 11 een paar goede koppers is wel handig bij standaardsituaties.
 
Klopt, de komst van Angelino op 1 juli zullen we hem dan niet toeschrijven. Maar Sainsbury en Behich kwamen op 29 augustus, toen Brands al 2 maanden weg was dus.
Hij is toch hoe dan ook verantwoordelijk voor de huidige selectie?

Soms zegt een foto meer dan 1000 woorden. Twee pareltjes van De Jong:

john-de-jong-of-psv-bruma-of-psv-willy-van-der-kuylen-of-psv-during-picture-id1152497590


H7780027.MP4.18_39_41_16.Still001.jpg
Het is toch verschrikkelijk, Willy vd Kuylen strak in het pak en JdJ in zijn t-shirtje.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Dat verdedigende blok is het probleem niet. Of niet alleen. Die hoge backs. Daar zit het euvel. Team is bij balverlies compleet uit balans.
Het hangt heel sterk samen. Als je backs hebt die gewoon hun verdedigende taak uitvoeren, heb je geen 2 controleurs meer nodig, maar kun je een voetballende middenvelder naast Sangare/Rosario opstellen. Kun je ook gewoon met Boscagli en Teze als CVs spelen, alhoewel een kwaliteitsinjectie daar zeer gewenst zou zijn. En dan kan de aanvoer naar voren van Gakpo en Gotze komen, ipv Max en Dumfries. Zo moeilijk is het inderdaad allemaal niet ;)
 
Precies, tuurlijk is er ruimte voor verbetering en dat moet ook echt wel, maar vorig seizoen stonden we 4e en wat verwacht men nu dat we opeens kampioen worden een jaar later? Schmidt heeft echt wel goede dingen gedaan en moet natuurlijk ook een systeem bij de spelers er in slijpen die ze niet gewend zijn, dat kost tijd.
Systeem inslijpen? 4222 is niet aan te gluren alles door het midden spelen met gegarandeerd balverlies tot gevolg. hoe bedenk je het.
 
Systeem inslijpen? 4222 is niet aan te gluren alles door het midden spelen met gegarandeerd balverlies tot gevolg. hoe bedenk je het.
Systeem heeft gewoon gewerkt bij een aantal clubs en coaches. Het huidig materiaal voert het niet juist uit. Met het systeem is in principe niet mis (zoals bijna elk systeem)
 
Systeem heeft gewoon gewerkt bij een aantal clubs en coaches. Het huidig materiaal voert het niet juist uit. Met het systeem is in principe niet mis (zoals bijna elk systeem)
bij de Ftjes zie ik het ook. Maar dan gaat heel snel de Hollandse school erin 433.
 
Systeem inslijpen? 4222 is niet aan te gluren alles door het midden spelen met gegarandeerd balverlies tot gevolg. hoe bedenk je het.
Jij komt op mij over als een wat ouder persoon (excuus als ik het verkeerd heb) maar kun je je Brazilië herinneren dat 4222 speelde?
 
als je de ambitie hebt om kampioen te spelen en je wordt op een grote straatlengte gespeeld ................
Straat lengte en al oktober november bekend wie de kampioen wordt. Is top club onwaardig. Maar goed nog een jaar nou ja tot de kerst maximaal en dan gaan de ogen pas open en Roger er uit gekickt wordt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan