Technisch Manager

Hiljemark moet dat kunnen. Schaars in principe ook, alleen heeft Schaars een beetje het Bommel-virus. Alles lijkt via hem te moeten gaan. En Stijn is niet de snelste dus het wordt of voorspelbaar of hij leidt balverlies. Als Schaars meer als een Nigel de Jong zou spelen (meer uitgaan van de 2e bal opvangen en aansluiten dan van steeds betrokken worden in de aanval) zou hij beter tot zijn recht komen. Park - mits fit - kan het ook.

Schaars heeft naat het Van Bommel virus ook het blessure virus.
 
Ik vind dat je met mooie voetballers de oorlog juist wel wint. Mits in juiste balans met een aantal goed functionerende waterdragers.

Vergeet de granieten verdediging niet. Wij hebben weliswaar groeibriljantjes, maar iets meer beton zou niet verkeerd zijn.
 
Als-ie geen klapper had gemaakt met de verkoop van Strootman, denk ik niet dat Brands nog langer te handhaven viel.

Vorig jaar maakte hij de cruciale fout door in de winterstop niet één of twee ervaren cv's te halen - zoals Advocaat wilde - maar een onervaren verdedigende middenvelder. En te veel te vertrouwen in een speler die over the hill was. Dit jaar geeft hij zijn fiat over een onervaren trainersstaf. Het zijn cruciale zaken, waar hij verantwoordelijkheid voor moet nemen. Dit, gekoppeld met het rapport van het PSV Forum dat inmiddels onder de tafel is gemoffeld (in ieder geval nooi serieus is genomen), én de zwakke verdediging van Cocu, terwijl nu juist eensgezindheid nodig is (geldt ook voor Sanders), maakt in mijn ogen zijn positie zeer kwetsbaar.
 
Ik zat nog even mijn posts door te lezen in het topic speciaal voor Brands, van zo rond augustus, net na de zomertransfers. Daarbij reageerde ik op het feit dat Derksen had geroepen dat het beleid van Brands bij toeval een gouden randje had gekregen dankzij die zomertransfers. Ik sta daar nog steeds, misschien zelfs meer dan ooit, achter. Ben het niet altijd met d'n zeiksnor eens, maar daar had hij gelijk in en dat is inmiddels (en was het voor de zomer ook al) pijnlijk duidelijk.

Ik heb toch mixed feelings wat dat aangaat. Het doet inderdaad pijn om het elftal de voorbije weken steeds aan het kortste eind te zien trekken.
Toch vind ik dit seizoen een enorm verschil met vorig seizoen; we spelen een aantal wedstrijden best aardig en hoewel we best een paar wedstrijden verliezen omdat we op het eind door de hoeven zakken, vind ik dit toch bij verre niet zo ontluisterend als vorig seizoen een groot aantal keren gebeurde. Toen voelde het als complete onmacht , zat er gewoon echt niet meer in bij het elftal want was het gewoon een echt kwaliteitsprobleem. Daar waar ik dit seizoen echt het gevoel heb dat we wel degelijk kwalitatief gegroeid zijn maar er nog aan het elftal gesleuteld en geslepen moet worden. Maar de kern deugt!

Vorige seizoenen was the sky the limit. Sanders vroeg aan Fred Rutten : wat heb jij nog nodig om kampioen te worden? En gaf het hem. Resultaat nul. Advocaat kreeg wellicht niet alles wat zijn hartje wenste, maar met de terugkeer van van Bommel en een overwegend toch redelijk ervaren team, zakten we weer voor de test. En zoals gezegd, je voelde gewoon dat dat elftal niet beter kon.

Dit seizoen heeft PSV besloten het roer om te gooien en te gaan bouwen. Vriend en vijand, bijna iedereen snapte die koers. En de meeste PSV supporters waren er ronduit blij mee.
Direct werd gezegd dat dit een opbouwjaar zou worden, en ook dat snapten we allemaal. Geduld zou gevraagd zijn.

Geduld is echter een schone zaak, maar ook een lastige. Als je elftal iets langer en dieper zakt dan gehoopt, komt de visie al gauw onder druk. Daar komt dan nog bij dat we inmiddels al zoveel seizoenen slecht presteren, dat de emmer al bijna vol was voor dit seizoen goed en wel begonnen was. En tja, dan loopt hij dus ook sneller over dan alleen op basis van een eerste opbouwjaar normaal zou zijn.

Brands heeft fouten gemaakt. Komt nu niet sterk over.

Maar tel eens onze zegeningen; we hebben potentieel een goudmijn op het veld staan. We hebben geld op de bank. En dus itt de afbraakjaren onder Reker, zitten we niet in een afbraakproces, maar hebben we echt heel veel knoppen waar we aan kunnen draaien om het tij weer te keren.
De vraag die voorligt, is of Brands de man is om dat te doen?
Tja, ik kan je het antwoord moeilijk geven. Wel kan ik je zeggen, maar dat hoeft niemand te geloven, dat zijn positie wel degelijk ter discussie staat.
De kans dat als er nu offers gebracht moeten worden, Brands geofferd wordt, is heel reeel. Dat kan op vele manieren, waaronder een (naar buiten toe) "sjieke aftocht".

Met Brands wil ik overigens ook een hele grote kritische kanttekening zetten bij de scouting. Ooit onze kracht, maar al tijden onze zwakte. Wat daar door Reker is afgebroken, hebben we nooit meer terug gekregen. En tja, even met de actualiteit in het achterhoofd, maar kijk naar Vitesse en zie wat relaties voor een club kunnen betekenen.
Nou weet ik ook wel dat Vitesse een satellietclub is van Chelsea, maar zeker is dat wij best veel lijntjes hadden lopen (door Reker verbroken) waar we ook nu nog veel profijt hadden kunnen hebben.
En ja, ook op dat vlak mag van een TD verwacht worden dat hij dat soort netwerken opbouwt en onderhoud. Ook op dat vlak is Brands niet onverdeeld succesvol.
 
Laatst bewerkt:
Brands zegt vandaag dat het niet geloofwaardig zou zijn als hij Phillip nu ontslaat. Nee inderdaad. Je hebt ingestemd dat Cocu die zelf al onervaren was twee vriendjes meenam... En je hebt voor 2 miljoen extra voor Toitoi het hele elftal verziekt. En je dacht met Arias opnieuw een "international" te hebben binnen gehaald.
 
Brands zegt vandaag dat het niet geloofwaardig zou zijn als hij Phillip nu ontslaat. Nee inderdaad. Je hebt ingestemd dat Cocu die zelf al onervaren was twee vriendjes meenam... En je hebt voor 2 miljoen extra voor Toitoi het hele elftal verziekt. En je dacht met Arias opnieuw een "international" te hebben binnen gehaald.

Hij laat ook weten dat ze deze winter wel wat gaan doen, maar tegelijkertijd laat hij weten toch wel erg gehecht te zijn aan de spaarpot.
Kom op zeg; je ben verantwoordelijk voor het technisch gedeelte van de club, je bent niet de boekhouder!
En als je nu nog niet ziet dat er interventie nodig is, wanneer dan wel?

Brands heeft zichzelf met bovenstaande zaken een brevet van onvermogen uitgedeeld. De genadeklap kwam toen hij (bij BNR) vertelde dat deze zomer al duidelijk was dat "de houdbaarheid" van Toivonen op was.
Waarom, waarom dan in Godsnaam heb je deze Trojan bij de selectie gelaten, je zo laten ringeloren door zijn zaakwaarnemer en deze situatie zo aan laten etteren.

Als Sanders en de RvC nu niet ingrijpen mbt Brands dan weet ik het ook niet meer!

http://nos.nl/artikel/586582-staf-psv-mogelijk-versterkt.html
De technisch manager erkende dat PSV niet goed heeft gehandeld in de 'kwestie' Ola Toivonen. De Zweed verlengde zijn contract niet, maar werd desondanks toch opgesteld door trainer Phillip Cocu. Brands: ''Dat hebben we met name communicatief niet goed aangepakt. We hadden eerder iets moeten doen. Dat is nu gebeurd, maar wel te laat.''
 
Laatst bewerkt:
Ik heb liever dat ze ingrijpen mbt Brands hoor ;)
maar dat zal niet gebeuren, want Sanders heeft sowieso al aangegeven 100% achter Brands te staan, en dat als hij moet gaan, Sanders solidair zal zijn met hem. Niet voor niks is het contract van Brands onlangs nog verlengd :bye:

Ah, dank voor je terechte correctie (Y)

Zo zeker als jij over de positie van Brands bent, zou ik toch zeker niet zijn !
 
Ik wilde even kijken sinds wanneer Marcel Brands TD is en stuitte daarbij op dit stukje, anderhalf jaar oud, en met uitzondering van de namen 100% actueel. Lees en snap waarom onze club naar de kloten gaat. Hierbij een mooi citaat uit het stuk:

'Als ik het voor het zeggen zou hebben, win je waarschijnlijk geen wedstrijd, want ik kies vaak voor mooie voetballers met wie je de oorlog niet wint.' :| :eek: :huil:

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/6325...t-je-half-miljoen-euro-en-je-witte-Audi.dhtml

Marcel, bedankt voor de mooie jaren!

Groter brevet van onvermogen kan iemand zichzelf inderdaad niet geven.
Dus zitten we nu met `een herkenbaar,dominant spelletje` opgescheept. Zonder veel punten op de 10e plaats .

Daarnaast is het absurd om te denken dat je anno 2013 een opbouwjaar kunt invoeren.
Er is NIETS meer op te bouwen in de voetballerij in Nederland.
Tenzij met je dorpsclub in de 5e klasse amateurs, of met je E jeugd.
Waar zijn Strootman, Lens, Mertens nu ze eindelijk een beetje niveau hebben?
Waar zullen de eventueel doorbrekende talentvolle jongeren van PSV volgend seizoen spelen?
In het buitenland. En wij bouwen weer van voor af aan.
Hoe dom kan een clubleiding bezig zijn?:(
 
Brands denkt niet aan opstappen, volgens het AD.
"Brands zelf blijft voorlopig wel bij PSV. 'Ik ben een van de initiatiefnemers van de omslag die we bij PSV willen maken en heb aan trainer Phillip Cocu gevraagd of hij zich voor langere tijd wil binden. Dan moet ik daar zelf ook het voorbeeld in geven.'"

Ik mag toch hopen dat ze niet verlengen met die man? :|
 
Brands denkt niet aan opstappen, volgens het AD.
"Brands zelf blijft voorlopig wel bij PSV. 'Ik ben een van de initiatiefnemers van de omslag die we bij PSV willen maken en heb aan trainer Phillip Cocu gevraagd of hij zich voor langere tijd wil binden. Dan moet ik daar zelf ook het voorbeeld in geven.'"

Ik mag toch hopen dat ze niet verlengen met die man? :|

Dat is toch pas gebeurd?
 
Dat is toch pas gebeurd?
Yup: http://www.ad.nl/ad/nl/1433/PSV/art...-verlengt-in-stilte-contract-met-Brands.dhtml

Tot 2017.

Brands heeft wel een enorme plaat voor zijn kop. Denk aan het jarenlange geklungel achterin en het niet willen halen van versterkingen hiervoor(maar dat kan ook een beperking in budget zijn). Ook de soap rond Toivonen en het verlengen van het contract van Manolev zijn dieptepunten.

Anderzijds heeft hij toch in een paar jaar een behoorlijk hoog rendement gehaald qua transfer beleid en heeft hij toch centjes ontvangen voor Labyad, waar iedereen dacht dat dat nooit meer ging gebeuren.

Als ik kijk naar zijn laatste 2 voorgangers dan buigt de weegschaal toch wel in het voordeel van Brands op die plek. Wat zou het alternatief zijn?
 
Laatst bewerkt:
Yup: http://www.ad.nl/ad/nl/1433/PSV/art...-verlengt-in-stilte-contract-met-Brands.dhtml

Tot 2017.

Brands heeft wel een enorme plaat voor zijn kop. Denk aan het jarenlange geklungel achterin en het niet willen halen van versterkingen hiervoor(maar dat kan ook een beperking in budget zijn). Ook de soap rond Toivonen en het verlengen van het contract van Manolev zijn dieptepunten.

Anderzijds heeft hij toch in een paar jaar een behoorlijk hoog rendement gehaald qua transfer beleid en heeft hij toch centjes ontvangen voor Labyad, waar iedereen dacht dat dat nooit meer ging gebeuren.

Als ik kijk naar zijn laatste 2 voorgangers dan buigt de weegschaal toch wel in het voordeel van Brands op die plek. Wat zou het alternatief zijn?

Nou ja, de meeste verkopen, die hij gerealiseerd heeft, had jij of ik ook kunnen doen. De makkelijke spelers raakt hij kwijt, maar Manolev, Toivonen en Engelaar blijven/bleven maar zitten.

De aankopen zijn aardig, maar lijken slecht/niet goed genoeg bij elkaar te passen.

Al met al wellicht geen onvoldoende, maar of het meer dan een 6 is, weet ik ook niet.
 
Nou ja, de meeste verkopen, die hij gerealiseerd heeft, had jij of ik ook kunnen doen. De makkelijke spelers raakt hij kwijt, maar Manolev, Toivonen en Engelaar blijven/bleven maar zitten.

De aankopen zijn aardig, maar lijken slecht/niet goed genoeg bij elkaar te passen.

Al met al wellicht geen onvoldoende, maar of het meer dan een 6 is, weet ik ook niet.

Al jaren geen kampioen door hoofdzakelijk een selectie die niet in balans is en het negeren van de defensie. En dat gaat dus nog minimaal door tot 2017, waarna zijn opvolger (hopelijk) nog even puin moet ruimen. Gaan we waarschijnlijk nog een triest record breken; de langste periode zonder landskampioenschap.

De gifbeker is nog niet leeg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan