Technisch Manager

Denk serieus dat Brands een koorknaapje wil als TD die klusjes kan opknappen voor Brands en tegen hem opkijkt en graag van hem wil leren. Zo kan Brands in control blijven wat er gebeurt op TD-gebied zonder de tijdrovende klusjes die hij dan kan uitbesteden. Zo interpreteer ik deze hele situatie.

En dat lijkt mij geen goede zaak. Brands als TD zie ik wel zitten, maar dan moet hij van zijn luie stoel. Dan moet hij de hort op. Denk dat Van der Wallen een kapitale blunder heeft gemaakt door Brands als TD te strikken.

Dan had ik nog veel liever Ted van Leeuwen gehad. Vind ik de meest onderschatte TD van Nederland. Dat was wat mij betreft een ideale duo geweest met Arnesen.
Bedoel je niet AD?
 
Lees dat Stan Valckx wil, dan lijkt mij de keuze snel gemaakt. Prima kerel.
Waarom moet er bij PSV altijd intern gezocht worden? Ik heb liever iemand van buitenaf voor deze functie gecombineerd met iemand van PSV. Zuidam samen met Faber vind ik momenteel de beste optie.
 
Zoals zo vaak gooit PSV het badwater te snel weg.
Japanse markt, Koreaanse markt, de Braziliaanse markt, de Red Bull-connectie.
Jammer. In die laatste categorie zit zeker wat internationaal potentieel, in leidingevende functies, maar zeer zeker ook in adviserende functies. Of laat ik het anders stellen, het kan zomaar wat deuren openen die met Zuidam/Faber waarschijnlijk gesloten blijven.

Het veels te makkelijk weglopen van Schmidt en Götze afgelopen voorjaar zijn mijns inziens grote blunders geweest.
 
Laatst bewerkt:
Zoals zo vaak gooit PSV het badwater te snel weg.
Japanse markt, Koreaanse markt, de Braziliaanse markt, de Red Bull-connectie.
Jammer. In die laatste categorie zit zeker wat internationaal potentieel, in leidingevende functies, maar zeer zeker ook in adviserende functies. Of laat ik het anders stellen, het kan zomaar wat deuren openen die met Zuidam/Faber waarschijnlijk gesloten blijven.

Het veels te makkelijk weglopen van Schmidt en Götze afgelopen voorjaar zijn mijns inziens grote blunders geweest.
Eens, ik zelf zou ook graag een (grote) buitenlandse naam zien. Zodat we weer een nieuw netwerk beschikken dan een Ajax/Feyenoord. Ik denk dat iedere TD weet dat een Veerman aardig kan voetballen en hem binnen kan halen met PSV. Maar om een Gotze of andere grote naam (of talent) binnen te halen. Daar werkt het als je net een goeie visie/netwerk voor hebt. Bij de Nederlandse kandidaten heb ik het gevoel dat ze het vast prima doen maar niet uitmuntend of verassend.


Edit: ik vind trouwens de constructie met twee man ook vrij apart. Lijkt me een prima functie die iemand alleen kan beoefenen.
Alleen omdat Ajax het doet moeten wij het ook doen. Ik vind het ook een beetje te vroeg om te concluderen dat ze het bij Ajax in de huidige opzet ook goed doen.
Liever 1 topper dan twee wel oké mensen. Gaat elkaar toch bijten in de toekomst.
 
Zoals zo vaak gooit PSV het badwater te snel weg.
Japanse markt, Koreaanse markt, de Braziliaanse markt, de Red Bull-connectie.
Jammer. In die laatste categorie zit zeker wat internationaal potentieel, in leidingevende functies, maar zeer zeker ook in adviserende functies. Of laat ik het anders stellen, het kan zomaar wat deuren openen die met Zuidam/Faber waarschijnlijk gesloten blijven.

Het veels te makkelijk weglopen van Schmidt en Götze afgelopen voorjaar zijn mijns inziens grote blunders geweest.
Hear,hear.
Nooit begrepen waarom Philips en PSV niet meer gebruik maakten van hun reputatie in het buitenland.
Moet in je laatste zin niet het woord "laten" worden toegevoegd na "makkelijk"?
 
Op Twitter hebben enkele PSV supporters geopperd om Peter Bozs als nieuwe TD van PSV aan te stellen ....interessante gedachte, vind ik. 🤔⚽
 
Zouden ze bij PSV nog wel bezig zijn met het aanstellen van een nieuwe TD? Het is al ruim een maand erg stil op dat gebied...of wordt die nieuwe TD pas in de winterstop gepresenteerd?
 
Zouden ze bij PSV nog wel bezig zijn met het aanstellen van een nieuwe TD? Het is al ruim een maand erg stil op dat gebied...of wordt die nieuwe TD pas in de winterstop gepresenteerd?
Bizar inderdaad. Uit het niets JdJ ontslaan, en vervolgens niks doen. Hopelijk is de reden dat het zo lang duurt dat ze het originele lijstje met kandidaten opnieuw hebben bekeken en tot de conclusie zijn gekomen dat geen van hen een verbetering vormt op JdJ.
 
Bizar inderdaad. Uit het niets JdJ ontslaan, en vervolgens niks doen. Hopelijk is de reden dat het zo lang duurt dat ze het originele lijstje met kandidaten opnieuw hebben bekeken en tot de conclusie zijn gekomen dat geen van hen een verbetering vormt op JdJ.
Op zich moet je natuurlijk ook niet zomaar iemand aan gaan nemen om het aannemen.
Ik hoop eigenlijk dat de RVC zich nog wat meer gaat roeren. Scouting, jeugdopleiding. Pak maar aan die bende. Als je financieel de grote concurrent niet bij kunt benen, zul je uit andere vaatjes moeten tappen. Niet alleen een hele goede scouting (die we gezien de aankopen van de afgelopen jaren gewoon niet hebben) maar ook veel meer hardheid en winnaars mentaliteit in de jeugdopleiding. Er komt veel te weinig echte kwaliteit door. Allemaal leuke spelers, maar zelden voor de absolute top.
 
Op zich moet je natuurlijk ook niet zomaar iemand aan gaan nemen om het aannemen.
Ik hoop eigenlijk dat de RVC zich nog wat meer gaat roeren. Scouting, jeugdopleiding. Pak maar aan die bende. Als je financieel de grote concurrent niet bij kunt benen, zul je uit andere vaatjes moeten tappen. Niet alleen een hele goede scouting (die we gezien de aankopen van de afgelopen jaren gewoon niet hebben) maar ook veel meer hardheid en winnaars mentaliteit in de jeugdopleiding. Er komt veel te weinig echte kwaliteit door. Allemaal leuke spelers, maar zelden voor de absolute top.
je kan van onervaren jeugd dat fysiek ook nog niet volgroeid is meteen hardheid en mentaliteit verwachten. In de kkd zijn ze daar mee bezig, maar eigenlijk speelt jong psv ook nergens echt voor. Sommige spelers nu (baka, maar ook Vertessen bijvoorbeeld) moeten verhuurd worden. Zorgen dat ie wekelijks spelen. Met bijvoorbeeld Zoet of Mauro heeft verhuur echt geholpen. Nu wordt alles meteen maar bij de selectie gehaald..
 
je kan van onervaren jeugd dat fysiek ook nog niet volgroeid is meteen hardheid en mentaliteit verwachten. In de kkd zijn ze daar mee bezig, maar eigenlijk speelt jong psv ook nergens echt voor. Sommige spelers nu (baka, maar ook Vertessen bijvoorbeeld) moeten verhuurd worden. Zorgen dat ie wekelijks spelen. Met bijvoorbeeld Zoet of Mauro heeft verhuur echt geholpen. Nu wordt alles meteen maar bij de selectie gehaald..
Ik weet niet hoe dat met profs zit maar
sommige jongeren kunnen ook fel van zichzelf zijn en anderen lopen als volwassenen nog de kantjes er van af.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Voor verschillende beroepen moet je allerlei serieuze persoonlijkheidstests doen (bijv voor de pilotenopleiding) Ik zou als club daar best in willen investeren.
Tegenwoordig heb je al veel testen voor een heleboel opleidingen?

Hier zie je toevallig een oud scouting rapport over ene 17 jarige Ronaldo Lima ;). Ik weet niet wat ze nu doen maar er zat toen een beoordeling voor persoonlijkheid bij.

https://www.voetballoopbaan.nl/nieuws/scoutingsrapport-ronaldo-lima

 
Terug
Bovenaan Onderaan