Technisch Manager

Ik mis in je analyse je kritische kijk op de tactiek gisteren avond en de verkeerde wissels voor de verkeerde posities etc. Schmidt is tactisch afgetroefd.
Eens, Schmidt heeft gewoon een onvoldoende deze wedstrijd. Vraag me af of andere factoren (waaronder zenuwen) niet bepalender waren dat de tactiek niet werkte. Want opzich speelde PSV beter en creëerde een aantal 100% kansen.
Dus niet alleen het elftal is opzij gezet maar ook de trainer.
Ja eens zowel het elftal als de trainer is verantwoordelijk.
Hij had dit scenario niet in zijn boekje staan en kon daar niet mee omgaan. Alles wat hij deed pakte verkeerd uit.
Lastig om te zeggen alles. Je speelt beter tegen een goede ploeg en creëert kansen. Met sommige andere tactieken hadden we ook 0-2 achter kunnen staan tegen Benfica. Maar eens dat dit niet de meest optimale tactiek is geweest vanavond.
Dat Zahavi die kans mist is aan hem en aan JdJ te wijten ( geen goede spits of vervanger) maar dat je spelers als Bruma of Thomas er in gooit en de echte voetballers als Van Ginkel, Boscagli en Noni er uit haalt is gewoon tactisch een blunder eerste klas!
Opzich ging hij toen meer aanvallend spelen. Om toch voor de counter optepassen wissel je dan Boscali voor Obispo. Dit kon ik nog wel snappen. Ook de wissel van Bruma snapte ik nog wel. Die jongen heeft 2x gescoord en nog wat assists. Als het de huidige elf niet lukt dan lukt een andere speler het misschien wel.

Van Ginkel en Madueke vond ik namelijk ook niet lekker in de wedstrijd zitten.
Hij haalde de onvoorspelbaarheid en opbouwend vermogen uit de ploeg en Benfica kreeg waar ze op hadden gewacht.
Ja opzich moesten de spelers wel iets anders doen dan het balletje in de zestien gooien en hoopen dat een speler het duel won tegen zo een ervaren verdediging. Tegelijk weet ik ook niet of dit de intentie van Schmidt was. Want die zei juist dat ze voetballend moesten scoren. Dat probeerde ze niet meer de laatste minuten (ook een Gakpo niet, die wel heel goed speelde).
Nee Schmidt is voor mij een 2e Peter Bosz en zal ook nooit een prijs pakken. Dit soort trainers kunnen alleen op 1 manier werken en kunnen daarom nooit de trainer zijn van een topclub.
Wel kampioen geworden en beker gepakt met Salzburg, in china een beker gepakt en met PSV de jc schaal (prijs is een prijs). Dus wat dat betreft heeft hij in ieder geval meer prijzen gepakt dan Bosz :p

Ik vind trouwens wel dat Schmidt zijn werkwijze heeft aangepast tov vorig seizoen.

Ik snap je kritiek. Ook zeker terecht. Wat heel belangrijk word is de reactie van het elftal tegen Groningen. Blijven ze in dit dipje zitten. Dan gaat PSV het lastig krijgen en worden ze geen kampioen denk ik. Gaat het elftal er staan om te bewijzen dat ze wel kunnen scoren en spelen ze Groningen met 5 - 0 van de mat. Dan kan dit elftal zeker een gooi doen naar het kampioenschap.

Ben heel benieuwd hoe deze selectie er mentaal voor staat. Want qua voetbal en resultaten was het zo slecht niet eens wat PSV dit seizoen liet zien.
 
Heeft PSV nog scouts aangezien JdJ alleen maar bezig is met spelers die onder Cocu gespeeld hebben? Zo ja...worden die alleen gebruikt om jeugdspelers te halen? Welk netwerk heeft JdJ voor het eerste? Op dit moment houden spelers als Viergever..Bruma...Thomas en Mauro ook gewoon de ontwikkeling tegen van de jeugd. Je kan mij niet vertellen dat er niemand minstens gelijkwaardig is in Jong PSV....anders is het wel erg droevig gesteld. Wegwezen met dit C garnituur en schuif dan de jeugd maar door. Of..... maak gebruik van je netwerk en duurbetaalde scouts als die er uberhaupt zijn.
Dit jaar haalde JDJ Ramalho, Drommel en Mwene (3 spelers die niets maken hebben met Cocu) en haalde hij Van Ginkel (eigenlijk vorig jaar al) en Propper (Voor bijna niks). Dat je contact houd met topspelers (Van Ginkel, Propper, LDJ en Arias) vind ik niet zo gek en juist erg goed!

Vorig jaar haalde hij alleen van Ginkel en 7 spelers die niets met Cocu te maken hadden. In zijn slechste transferjaar (Bruma, Baumgartl etc) haalde hij volgensmij ook geen connecties tov Cocu. Dus je claim is ongegrond :unsure:

Ginkel is de enige die z'n mond opentrekt. En openbaar op TV, hulde. Daar hebben we er meer van nodig, de grote spelers moeten de macht pakken en Schmidt corrigeren. Als hij dat niet wil, is daar het beproefde voortijdig ontslag.
Van Ginkel vind ik echt een held en van mij mag het kritiek ook zeker.

Tegelijk denk ik wel. Je staat 70 min op het veld, als je gescoord had dan was die wissel helemaal niet nodig. Volgensmij creëerde van Ginkel 1 grote kans. Dus weet je, ergens denk ik dan ook wel. Leuk dat je kritiek hebt maar je hebt 70 min de tijd om de wedstrijd te beslissen. Als je dat dan niet doet dan is het ook de trainers goed recht om iets nieuws/anders te proberen.
 
Dit jaar haalde JDJ Ramalho, Drommel en Mwene (3 spelers die niets maken hebben met Cocu) en haalde hij Van Ginkel (eigenlijk vorig jaar al) en Propper (Voor bijna niks). Dat je contact houd met topspelers (Van Ginkel, Propper, LDJ en Arias) vind ik niet zo gek en juist erg goed!

Vorig jaar haalde hij alleen van Ginkel en 7 spelers die niets met Cocu te maken hadden. In zijn slechste transferjaar (Bruma, Baumgartl etc) haalde hij volgensmij ook geen connecties tov Cocu. Dus je claim is ongegrond :unsure:


Van Ginkel vind ik echt een held en van mij mag het kritiek ook zeker.

Tegelijk denk ik wel. Je staat 70 min op het veld, als je gescoord had dan was die wissel helemaal niet nodig. Volgensmij creëerde van Ginkel 1 grote kans. Dus weet je, ergens denk ik dan ook wel. Leuk dat je kritiek hebt maar je hebt 70 min de tijd om de wedstrijd te beslissen. Als je dat dan niet doet dan is het ook de trainers goed recht om iets nieuws/anders te proberen.
Ginkel sprak niet over z'n eigen wissel, maar over de ploegentactiek. Inderdaad, hij zei, als het na 70 inuten nog niet gelukt is, moet je iets anders gaan proberen, en niet met mindere spelres dezelfde tactiek, die niet werkt, uit proberen te voeren. En daar had hij helemaal gelijk in.
 
Ginkel sprak niet over z'n eigen wissel, maar over de ploegentactiek. Inderdaad, hij zei, als het na 70 inuten nog niet gelukt is, moet je iets anders gaan proberen, en niet met mindere spelres dezelfde tactiek, die niet werkt, uit proberen te voeren. En daar had hij helemaal gelijk in.

Je bent op dreef 👍
 
De 60 minuten ‘man meer’ van gisteren kunnen worden opgenomen in het curriculum ‘coach betaald voetbal’ bij de voorbeelden ‘hoe het niet moet’.

Was klassiek: de eerste minuten na de rode kaart is de tegenstander van de leg en krijgt PSV mogelijkheden, maar bijt niet door.

Vervolgens - en zeker na de rust - staat de verdedigende organisatie van Benfica weer. PSV maakt de fout alle ruimte die het krijgt dicht te lopen richting de 16 van Benfica, waardoor het veld klein wordt, het eenvoudig verdedigen is en de overtalsituatie niet leidt tot een vrije speler met ruimte om iets te doen. Was eenvoudig verdedigen in een kleine strook 16 tot 35 meter van het doel.

Kun je nog winnen, zoals we bijna deden, maar dat is dan niet op basis van doordacht spel.

(en dan bewaren we de wissels voor een volgende les 😊)
 
Laatst bewerkt:
Dit jaar haalde JDJ Ramalho, Drommel en Mwene (3 spelers die niets maken hebben met Cocu) en haalde hij Van Ginkel (eigenlijk vorig jaar al) en Propper (Voor bijna niks). Dat je contact houd met topspelers (Van Ginkel, Propper, LDJ en Arias) vind ik niet zo gek en juist erg goed!

Vorig jaar haalde hij alleen van Ginkel en 7 spelers die niets met Cocu te maken hadden. In zijn slechste transferjaar (Bruma, Baumgartl etc) haalde hij volgensmij ook geen connecties tov Cocu. Dus je claim is ongegrond :unsure:


Van Ginkel vind ik echt een held en van mij mag het kritiek ook zeker.

Tegelijk denk ik wel. Je staat 70 min op het veld, als je gescoord had dan was die wissel helemaal niet nodig. Volgensmij creëerde van Ginkel 1 grote kans. Dus weet je, ergens denk ik dan ook wel. Leuk dat je kritiek hebt maar je hebt 70 min de tijd om de wedstrijd te beslissen. Als je dat dan niet doet dan is het ook de trainers goed recht om iets nieuws/anders te proberen.
Ongegrond of niet...Propper...Van Ginkel...en nu namen als Arias en L de Jong... allemaal 3 a 4 jaar ouder en dan zie je net als Propper dat als je ze nodig hebt...ze blessuregevoelig zijn en niet inzetbaar. De rest komt uit de koker Schmidt of Brands. Als we ons een topclub willen vinden MOET de lat hoger! Ramalho? Absoluut een topaankoop maar ook uit de koker Schmidt. Mijn vraag....heeft PSV scouts of een netwerk voor het eerste elftal? Kennelijk niet of Schmidt heeft een dubbelfunctie want ik zie het niet terug. En als we uberhaupt een topper hebben dan gaat die voor een te laag weg omdat we altijd zo graag mee willen werken aan een transfer.
 
Ginkel sprak niet over z'n eigen wissel, maar over de ploegentactiek. Inderdaad, hij zei, als het na 70 inuten nog niet gelukt is, moet je iets anders gaan proberen, en niet met mindere spelres dezelfde tactiek, die niet werkt, uit proberen te voeren. En daar had hij helemaal gelijk in.
overschot van gelijk zelfs
en het is geen schande tegen dit Benfica te sneuvelen alleen de wanneer waarop mag toch in vraag gesteld worden
 
Teleurstellende wedstrijd, maar zag het al aankomen na die rode kaart. Clubs als Benfica hanteren dat spelletje meer dan prima. Je zag het een paar jaar geleden ook met Ajax tegen Getafe. Ze halen steeds het ritme uit de wedstrijd en staan gewoon goed gegroepeerd te verdedigen. Het is gewoon super lastig om daar doorheen te voetballen. Met een Luuk de Jong kun je die ballen nog hoog de 16 in jagen maar zo'n type hebben we niet dus dan moet het met snelle combinaties door het midden en dat lukte ons gister gewoonweg niet. Of je moet geluk hebben met een afstandschot/vrije trap. Maar ondanks dat waren de wissels natuurlijk bar slecht. Met die 3 gelijktijdige wissels haalde Schmidt meteen de angel uit zijn ploeg. Dan moet je hopen op een moment dat het balletje goed valt maar die viel niet.
Op naar de Europa League en het kampioenschap.
 
Maar niet iedereen kan ze goedkoop ophalen
Heb hem even hierheen verplaatst Kira
Klopt, en ik vind Propper, van Ginkel en als ze komen Arias en Ldj echt goede spelers daar niet van. Maar hoe goedkoop je ze ook haalt je gaat ze nooit meer verkopen voor dat bedrag (behalve van Ginkel natuurlijk). Gaat mij dr meer om dat ik vind dat Jdj vrij matig scout weer en dr goed mee wegkomt en dat ik ook gewoon nieuwe spelers wil zien bij PSV
Overzicht transfers sinds schmidt

Schmidt (althans ga dr vanuit dat ze via hem komen niet zeker:
Gotze, Max, Mvogo, Zahavi, Müller, Ramalho, Mwene & Fein (beide weet ik niet of het van Schmidt uitkomt maar denk van wel.

Oude bekende: van Ginkel, Propper en wellicht dan nog Ldj en Arias

Jdj: Drommel & Sangare

en eerdere transfers van jdj voor Schmidt: Boscagli, bruma, Baumgartl, doan, Mitroglou, Lato, ruiter, Afellay

Moet ik er wel bij zeggen dat je nooit zeker weet welke van Schmidt komen en welke niet. Wil jdj ook helemaal niet afkraken en hij doet soms echt wel goede dingen maar dit rijtje is echt gewoon gênant als technisch directeur zijnde.
 
Heb hem even hierheen verplaatst Kira
Goeie!
Klopt, en ik vind Propper, van Ginkel en als ze komen Arias en Ldj echt goede spelers daar niet van. Maar hoe goedkoop je ze ook haalt je gaat ze nooit meer verkopen voor dat bedrag (behalve van Ginkel natuurlijk). Gaat mij dr meer om dat ik vind dat Jdj vrij matig scout weer en dr goed mee wegkomt en dat ik ook gewoon nieuwe spelers wil zien bij PSV
Overzicht transfers sinds schmidt

Schmidt (althans ga dr vanuit dat ze via hem komen niet zeker:
Gotze, Max, Mvogo, Zahavi, Müller, Ramalho, Mwene & Fein (beide weet ik niet of het van Schmidt uitkomt maar denk van wel.
Ja lastig. Een Fein bijv stelde Schmidt nooit op. Dus of Schmidt hem dan graag wilde hebben is lastig. Niet iedere duitser is direct eentje uit de koker van Schmidt.

Ik denk dat het een combi is. Deze spelers kwamen makkelijker naar PSV door Schmidt. Maar ik denk wel dat het een gezamenlijk besluit is. De transfersom en onderhandelen is door JDJ gedaan wat goed is gedaan. Want al die speler zijn marktconform gehaald.
Oude bekende: van Ginkel, Propper en wellicht dan nog Ldj en Arias
Ja buitenkansje. Ik snap dat het voor de scouting niet positief is maar Propper en Van Ginkel had ik (bijna) altijd gehaald voor die bedragen.

LDJ en Arias ligt er aan of ze ook daadwerkelijk gehaald worden. LDJ gehaald voor 1-2 miljoen of gratis is gewoon altijd goed eigenlijk. Denk niet dat het lukt maar dat dacht ik ook bij Propper (dacht die kost minstens 5 mil).
Jdj: Drommel & Sangare
Dit vind ik dusver goede aankopen.
en eerdere transfers van jdj voor Schmidt: Boscagli, bruma, Baumgartl, doan, Mitroglou, Lato, ruiter, Afellay
Ja dit is beschamend. Hoewel, ruiter als derde doelman niks mis mee is, Doan heeft nog kans (geen horror aankoop lijkt me) en Boscali was eigenlijk heel goed.
Moet ik er wel bij zeggen dat je nooit zeker weet welke van Schmidt komen en welke niet. Wil jdj ook helemaal niet afkraken en hij doet soms echt wel goede dingen maar dit rijtje is echt gewoon gênant als technisch directeur zijnde.
Nee ik snap je wel. Zijn eerste seizoen was slecht. Scoutingstechnisch rest de vraag, wie kwam er mee. Kwam de scouting ermee en hielp Schmidt of gaf Schmidt een lijstje aan scouting
 
Goeie!

Ja lastig. Een Fein bijv stelde Schmidt nooit op. Dus of Schmidt hem dan graag wilde hebben is lastig. Niet iedere duitser is direct eentje uit de koker van Schmidt.

Ik denk dat het een combi is. Deze spelers kwamen makkelijker naar PSV door Schmidt. Maar ik denk wel dat het een gezamenlijk besluit is. De transfersom en onderhandelen is door JDJ gedaan wat goed is gedaan. Want al die speler zijn marktconform gehaald.

Ja buitenkansje. Ik snap dat het voor de scouting niet positief is maar Propper en Van Ginkel had ik (bijna) altijd gehaald voor die bedragen.

LDJ en Arias ligt er aan of ze ook daadwerkelijk gehaald worden. LDJ gehaald voor 1-2 miljoen of gratis is gewoon altijd goed eigenlijk. Denk niet dat het lukt maar dat dacht ik ook bij Propper (dacht die kost minstens 5 mil).

Dit vind ik dusver goede aankopen.

Ja dit is beschamend. Hoewel, ruiter als derde doelman niks mis mee is, Doan heeft nog kans (geen horror aankoop lijkt me) en Boscali was eigenlijk heel goed.

Nee ik snap je wel. Zijn eerste seizoen was slecht. Scoutingstechnisch rest de vraag, wie kwam er mee. Kwam de scouting ermee en hielp Schmidt of gaf Schmidt een lijstje aan scouting
Lastig verhaal inderdaad en ik zette Fein maar bij Schmidt neer omdat ik jdj ook niet teveel wou afkraken😂
We gaan het zien de komende paar dagen hopen dat die ons kan verassen !
 
PSV mist een spits..Zahavi speelt te wisselvallig en in grote belangrijke wedstrijden is hij onzichtbaar. Zelf ben ik geen voorstander van een terugkeer van Luuk. Maar mocht JDJ toch voor Luuk kiezen, dan heb ik daar vrede mee.
 
Hopelijk heeft JdJ ook gekeken vandaag en weet hij dat wij een goede rechtsback en een spits nodig hebben. Deze selectie is gewoon te dun, zelfs op het middenveld. Hoe kun je nou Denzel en Malen verkopen maar geen vervangers voor twee internationals halen?
 
John kan beter TD van jong PSV worden. Tijd voor een TD voor PSV 1. Gaan zonder echte rechtsback het seizoen in. Teze rcv, Mwene lb en Sambo geblesseerd.
 
John kan beter TD van jong PSV worden. Tijd voor een TD voor PSV 1. Gaan zonder echte rechtsback het seizoen in. Teze rcv, Mwene lb en Sambo geblesseerd.
Ik denk dat mijn optimistisch gewoon is bedoeld om de pessimisten een klein beetje op te heffen 😋

Jdj heeft een prima transferwiddow gedaan. In de breedte niet perfect en een middenvelder is/was nog welkom. Maar er staat wel een,oprecht, een leuk team!
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Ben flink teleurgesteld aangaande de vervanging van Dumfries. En het ogenschijnlijk ontbreken van een goede concurrent voor Max, maar wie weet komt Oppergärd er snel aan. Verder wel happy dat er vroeg gehandeld werd voor een aantal andere cruciale posities. Nu nog wat handtekeningen onder contractverlengingen krijgen. En duimen dat we de ballastspelers nog kwijt raken aan landen waar de deadline nog niet vanavond is.
 
Cody met een jaarsalaris van €450.000 kan echt niet! Moet gelijk worden verlengd vind ik. Hij krijgt nog minder dan Mauro en Doan laat staan al die anderen die boven de 1 miljoen verdienen.
Als hij er zelf gelukkig mee is. Zie ik het probleem niet eigenlijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan