Technisch Manager

Heb begrepen dat De Jong er in de winterstop ervaring bij wil halen.

Hopelijk trekken de Kerkhofjes hun kicksen weer aan. Dan is het lek wel boven.

Angelino en Guardado terughalen mag anders ook wel.
Angelino kun je afstrepen, zie berichtgeving. Guardado heeft z’n contract verlengd gisteren.
 
Die John de Jong blijft ook akelig op de achtergrond. Nu moet ik een statement van Gerbrands lezen met daarin meer cliché's dan in een nummer van Frans Bauer. Marcel Brands was in ieder geval aanwezig, liet zich in de media gelden.

Het oogt allemaal zó zwak bij John de Jong.

Misschien moeten we wel blij zijn dat Mark Van Bommel door zijn eigenwijze houding de rampen van aankopen maar zeer beperkt ruimte geeft in het basisteam...
 
Ik las ergens dat Feyenoord in navolging van AZ en FC Utrecht het zogenaamde "moneyball" principe volgt m.b.t. het aantrekken van nieuwe spelers. Misschien een idee voor het nieuwe Feyenoord (PSV) om zich daar ook maar op te gaan richten, nu dat JdJ bijna al het geld verprutst heeft aan brandhout, daarmee een tweede Rekerperiode heeft ingeluid, en PSV hierdoor binnenkort zal moeten gaan concurreren met subtoppers.
 
Scouting is waanzinnig elke gek kon voorspellen dat Bruma en Romero met hun statistieken nooit goed kon aflopen, of wel voor een paar belanghebbende en hun bankaccount:unsure:
JDJ opzouten aub.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Berghuis en Stengs waren duidelijk beter en aankoop financieel het zelfde plaatje. Bommel wilde Berghuis' en kreeg Bruma ja JDJ goed werk:mad:
 
Ik las ergens dat Feyenoord in navolging van AZ en FC Utrecht het zogenaamde "moneyball" principe volgt m.b.t. het aantrekken van nieuwe spelers. Misschien een idee voor het nieuwe Feyenoord (PSV) om zich daar ook maar op te gaan richten, nu dat JdJ bijna al het geld verprutst heeft aan brandhout, daarmee een tweede Rekerperiode heeft ingeluid, en PSV hierdoor binnenkort zal moeten gaan concurreren met subtoppers.
Moneyball vereist een zeer diepgaande kennis van statistiek en wat werkelijk bijdraagt aan de effectiviteit van een voetbalelftal. Ik denk dat er hooguit 3 mensen in NL rondlopen die het intellect en kennis hebben om dat voor een voetbalclub in te vullen. En ik denk dat die 3 personen op dit moment gewoon lekker ergens aandelen zitten te verhandelen of zo.

Daarnaast is het een stuk beter toe te passen op een sport als honkbal dan op voetbal.
 
Moneyball vereist een zeer diepgaande kennis van statistiek en wat werkelijk bijdraagt aan de effectiviteit van een voetbalelftal. Ik denk dat er hooguit 3 mensen in NL rondlopen die het intellect en kennis hebben om dat voor een voetbalclub in te vullen. En ik denk dat die 3 personen op dit moment gewoon lekker ergens aandelen zitten te verhandelen of zo.

Daarnaast is het een stuk beter toe te passen op een sport als honkbal dan op voetbal.
Die Deense (?) ploeg die dit toepaste heeft ook de CL nog niet gewonnen.
 
Moneyball vereist een zeer diepgaande kennis van statistiek en wat werkelijk bijdraagt aan de effectiviteit van een voetbalelftal. Ik denk dat er hooguit 3 mensen in NL rondlopen die het intellect en kennis hebben om dat voor een voetbalclub in te vullen. En ik denk dat die 3 personen op dit moment gewoon lekker ergens aandelen zitten te verhandelen of zo.

Daarnaast is het een stuk beter toe te passen op een sport als honkbal dan op voetbal.
Precies. In het honkbal ben je als slagman niet afhankelijk van je medespelers. Als je als spits niet goed wordt aangespeeld scoor je niet.
 
Precies. In het honkbal ben je als slagman niet afhankelijk van je medespelers. Als je als spits niet goed wordt aangespeeld scoor je niet.
Een gemiddeld MLB-team heeft een Analytics department met 10 medewerkers die full time de meest uiteenlopende en gedetailleerde data analyseren van een paar duizend spelers. Dat ligt ongeveer 15 niveaus hoger dan wat Utrecht en AZ proberen te doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan