Technisch Manager

Deze speler past wel binnen het profiel van JdJ. Om bij PSV te mogen ballen moet je aan 1 van de volgende voorwaarden voldoen:

- Compleet uitgerangeerd bij een topclub, of
- De beste speler van een Eredivisie club uit het rechterrijtje, of
- Onbekende Mexicaan

Als je binnen een van deze categorieen valt, telt ome John wel ff 10 miljoen voor je neer en geeft ome Mark je een vaste plek op zijn reservebank.
 
Ik heb heel weinig met John de Jong, vind het vanaf dag 1 al niets dat een stagiair de club op voetbaltechnisch gebied leidt. Maar hoe ik PSV de laatste maanden zie spelen kan ik toch niet alleen op het bord van de Jong leggen.

Er lijkt totaal geen idee in het spel te zitten. Een middenveld lijken we niet te hebben (die zijn vooral druk om de backs te helpen overigens) en we creëren bijna letterlijk geen kansen. Malen heeft veel verbloemd, maar het spel is wel bedroevend.

Je hebt een trainer die gewoon niet van systeem wijzigt, ook al gebeurt er niets. Gooi deze hoop ellende aub eens volledig om. Ga 5-3-2 spelen of 4-4-2 en zorg ervoor dat er gewoon weer gevoetbald wordt. Het is nu vooral ren-je-rot en op hoop van zege.

Tuurlijk de aankopen zijn bagger, maar met deze spelers moeten we toch wel van laagvliegers als Haugesund, LASK, Sparta, Utrecht, Twente en AZ kunnen winnen?

Wat ik hiermee vooral wil aangeven dat het de Jong en van Bommel solidair naar elkaar moeten zijn en samen het schip dienen te verlaten voordat we net zo hard gaan zinken als Feyenoord. Misschien Gerbrands ook als eindverantwoordelijke voor deze chaos.

We hebben de grootste winnaars van zakelijk Nederland als sponsoren met Jumbo, VDL, ASML, HTC en Philips, die kan je toch niet laten associëren met wat er nu op het veld staat?
Ook waar. Hoe je het ook went of keert, PSV heeft een betere selectie dan Willem II, Vitesse of Sparta. Maar die teams lijken wel veel beter op elkaar ingespeeld dan PSV.
 
Ook waar. Hoe je het ook went of keert, PSV heeft een betere selectie dan Willem II, Vitesse of Sparta. Maar die teams lijken wel veel beter op elkaar ingespeeld dan PSV.
Op papier wel ja, maar als de coach/trainer (leraar) weinig uit de leerlingen haalt, klassikaal en frontaal les blijft geven, geen variaties binnen de les toepast en geen andere vormen van didactiek hanteert (tactiek en strategie), dan kan Mark van mijn part de selectie van Bayern Munchen voor zijn neus hebben staan, maar maakt hij die club geen kampioen....Kortom: JDJ heeft weliswaar ontzettend slecht geinvesteerd in de selectie en vooral middelmaat gehaald, maar desondanks zou een goeie trainer met deze selectie aantrekkelijker, aanvallender, gedurfder, gevarieerder en vooral enthousiaster voetbal moeten laten zien op het veld, zowel tegen Ajax en AZ als tegen Lask, Sparta en Utrecht. Conclusie: Mark is momenteel een matige trainer/coach, die eerst flink wat ervaring elders moet opdoen, alvorens hij over pakweg 6-7 jaar het wederom mag gaan proberen bj PSV...
 
Klopt, maar de spelers die deze zomer gekomen zijn, overtuigen nog niet.

1. Baumgartl -> redelijke speler, maar 10 miljoen is te veel en wordt nu gepasseerd door de backup
2. Boscagli -> te licht
3. Toni Lato -> kan blijkbaar niks
4. Afellay -> maanden later nog niet fit
5. Bruma -> recordaankoop, maar overstijgt het niveau van jeugdspeler niet. Soms aardig zoals tegen Basel, maar vaak niks zoals gisteren
6. Mitro -> kan niet meer dan 20 minuten spelen
7. Doan -> veel geld voor een Groningenspeler, maar laten we deze jongen nog even het voordeel van de twijfel geven
8. Schwaab -> terug als backup, dat is ok
9. Ruiter -> als 3e keeper prima, maar had dat niet een van de jeugdkeepers kunnen zijn?

Vergeet ik nog iemand?

Klopt maar dat is mede te danken aan het mislopen van het kampioenschap dus CL voetbal.
Dan ben je gewoon minder aantrekkelijk. Als wij vorig jaar de titel niet hadden weggegeven had Alvarez nu gewoon in Eindhoven gespeeld en had je de linksback uit een heel andere vijver kunnen halen.

Had dit elftal Alvarez en en een fatsoenlijke linksback gehad waren de problemen een stuk minder geweest en had bijvoorbeeld Baumgartl veel minder hooi op de vork gehad tijden wedstrijden en was hij waarschijnlijk een topaankoop geweest.
 
Klopt maar dat is mede te danken aan het mislopen van het kampioenschap dus CL voetbal.
Dan ben je gewoon minder aantrekkelijk. Als wij vorig jaar de titel niet hadden weggegeven had Alvarez nu gewoon in Eindhoven gespeeld en had je de linksback uit een heel andere vijver kunnen halen.

Had dit elftal Alvarez en en een fatsoenlijke linksback gehad waren de problemen een stuk minder geweest en had bijvoorbeeld Baumgartl veel minder hooi op de vork gehad tijden wedstrijden en was hij waarschijnlijk een topaankoop geweest.
En daarom ga je gewoon 10 miljoen neerleggen voor meneer Eenvoudig en Net niet?? Dan houd je toch gewoon Obispo die nu gewoon zijn wedstrijdjes speelt bij Vitesse?
En het is natuurlijk onzin om te stellen dat Alvarez niet kwam omdat we geen kampioen werden. PSV wist al vanaf maart-april dat Schwaab weg zou gaan. Dan ga je meteen de speler die je al sinds een jaar volgde, Alvarez, alvast vastleggen. Destijds was Ajax totaal nog niet in beeld. En Alvarez zijn vader heeft vaak genoeg gezegd dat in Mexico maar 1 NLse club met stip de voorkeur verdient van alle spelers die naar NL willen komen, en dat is PSV. Ajax kwam pas ergens in juni-juli in beeld. Voor die tijd waren zij met andere namen bezig. Een Tagliafico kwam naar Ajax toen ze al jaren nog geen kampioen waren geworden en dat geldt ook voor Sanchez of Ziyech of Onana. Als je daadkrachtig bent en niet treuzelt, dan komen de spelers gewoon wel. Bovendien wisten spelers dat PSV de voorronde CL ging spelen en nog alle kansen had. Nee, JdJ heeft volledig gefaald. 35 miljoen uitgegeven en geen 1 speler heeft PSV beter gemaakt. Dat is gewoon schandalig van Toon Gerbrands en de RvC die dit alles hebben toegelaten.
 
Klopt maar dat is mede te danken aan het mislopen van het kampioenschap dus CL voetbal.
Dan ben je gewoon minder aantrekkelijk. Als wij vorig jaar de titel niet hadden weggegeven had Alvarez nu gewoon in Eindhoven gespeeld en had je de linksback uit een heel andere vijver kunnen halen.

Had dit elftal Alvarez en en een fatsoenlijke linksback gehad waren de problemen een stuk minder geweest en had bijvoorbeeld Baumgartl veel minder hooi op de vork gehad tijden wedstrijden en was hij waarschijnlijk een topaankoop geweest.
Als Alvarez gekocht was, was Baumgartl nooit gehaald
 
En wederom ontspringt JDJ de dans na de zoveelste deceptie....vrijwel alle kritiek richt zich op Mark, omdat hij eindverantwoordelijke is, maar degene die er een puinhoop van gemaakt heeft door zo slecht en ondoordacht te kopen, die wordt door velen “met rust gelaten”....ik zeg : JDJ als eerste eruit schoppen, nog in de maand november...daarna een nieuwe TD zoeken en aanstellen die in de winterstop wat aankopen doet in de achterhoede en op het middenveld, sodat er na de winterstop veel meer balans komt in de huidige selectie...JDJ, snel je koffers pakken, graag !!
 
  • Leuk
Reactions: IPF
En wederom ontspringt JDJ de dans na de zoveelste deceptie....vrijwel alle kritiek richt zich op Mark, omdat hij eindverantwoordelijke is, maar degene die er een puinhoop van gemaakt heeft door zo slecht en ondoordacht te kopen, die wordt door velen “met rust gelaten”....ik zeg : JDJ als eerste eruit schoppen, nog in de maand november...daarna een nieuwe TD zoeken en aanstellen die in de winterstop wat aankopen doet in de achterhoede en op het middenveld, sodat er na de winterstop veel meer balans komt in de huidige selectie...JDJ, snel je koffers pakken, graag !!

Nah vooruit, ik ben toch op zoek naar ander werk. Hopelijk heeft Toon goeie opleidingsmogelijkheden.
 
Nah vooruit, ik ben toch op zoek naar ander werk. Hopelijk heeft Toon goeie opleidingsmogelijkheden.

Hij zoekt nog een typist voor zijn nieuwe boek: "Kampioenen worden niet geboren, maar gemaakt door goed beleid," een boek dat in maart volgend jaar uit moet gaan komen, zo rond het kampioenschap van Ajax.
 
Deze speler past wel binnen het profiel van JdJ. Om bij PSV te mogen ballen moet je aan 1 van de volgende voorwaarden voldoen:

- Compleet uitgerangeerd bij een topclub, of
- De beste speler van een Eredivisie club uit het rechterrijtje, of
- Onbekende Mexicaan

Als je binnen een van deze categorieen valt, telt ome John wel ff 10 miljoen voor je neer en geeft ome Mark je een vaste plek op zijn reservebank.

:D een AZ verleden helpt ook.
 
Ik zie de naam Obispo vallen, kunnen we die niet gewoon terughalen? In het kader van, bouwen aan de toekomst.

Of iemand moet me kunnen overtuigen dat die op dit moment door de mand valt bij Vitesse, ik zie hem namelijk amper spelen.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Piroe ontwikkeld zich ook lekker bij Sparta.......ipv Bruma had ik graag hem laten groeien en hadden we een spits gehad
Mauro en Piroe vallen in de categorie 'geen PSV-niveau' en spelen (Piroe speelt niet eens) vooral bij andere clubs om er mogelijk financieel nog wat aan over te houden na dit seizoen. Verwacht aub niets van die twee.
 
Mauro en Piroe vallen in de categorie 'geen PSV-niveau' en spelen (Piroe speelt niet eens) vooral bij andere clubs om er mogelijk financieel nog wat aan over te houden na dit seizoen. Verwacht aub niets van die twee.

Inderdaad. Mauro speelt leuk bij Heracles, maar ik vraag me af of zijn niveau echt veel hoger is dan Heracles of ergens in de subtop.
 
Johnny mag trots zijn op zijn transfers: de beste spelers die bij PSV het verschil maken zijn de eigen jeugd spelers. Die 35 miljoen heeft hij gebruikt voor de aanvulling. Geld zat ten slotte.
 
Terug
Bovenaan Onderaan