Technisch Manager

Luuk laten gaan leek me ook niet meer dan fair. Mooie club voor hem en PSV houdt er nog een redelijke cent aan over. Ja had misschien 2 miljoen meer kunnen krijgen met langer wachten, maar dat had alleen maar meer onzekerheid en frustraties gegeven.
Nou verdedig ik John de Jong even, wie had dat gedacht.

Lozano ook max prijs waarschijnlijk. En laten we eerlijk zijn, het was ook geen speler in de categorie Robben, Nistelrooij, Kezman, Depay qua prestaties bij PSV. Erg inconsistent en zeker het laatste driekwart jaar een heel laag rendement.

Voor de rest helemaal mee eens met 1,2,3,4. En dat zijn zwaarwegende punten.

Gelukkig is dit nog maar zijn stageperiode en heeft hij nu een weekje vakantie in Turkije. Maar op 30 augustus gaat John nog even met de camper naar Groningen om daar een Jap op te halen. En dat zou zomaar punt 7 op het lijstje kunnen worden..
 
Ik begrijp niet dat JDJ zich nu, 10 dagen voor sluiting transfers,richt op aanvallers: Mitroglu en waarschijnlijk Jahanbaksh . Er is grote behoefte aan een ervaren en creatieve aanvallende middenvelder. En daarnaast is onze verdediging behoorlijk matig te noemen. Er moet een ervaren CV bijkomen en al die backs die gehaald zijn als opvolgers voor Angelino, deugen niet, waardoor al wekenlang Sadilek op die plek in de basis staat en we weten allemaal dat Sadilek als back absoluut geen succes is gebleken. Waarom investeert JDJ niet in de achterhoede en op het middenveld...? We hebben nog maar 10 dagen....JDJ, !!
 
Ik begrijp niet dat JDJ zich nu, 10 dagen voor sluiting transfers,richt op aanvallers: Mitroglu en waarschijnlijk Jahanbaksh . Er is grote behoefte aan een ervaren en creatieve aanvallende middenvelder.
:up:Dit dus. Hoop dat JDJ meeleest.
 
Liever een scorende box 2 box rechtsbenige middenvelder.
Maar Mikasa, dat gaat helemaal niet.

Bij PSV staat namelijk enkel van Ginkel op dit lijstje. Deze is momenteel geblesseerd dus zodoende speelt Rosario daar nu en mag Afellay proberen om zijn rentree te maken. We weten allemaal dat zodra van Ginkel weer beschikbaar is, het getouwtrek rondom zijn komst weer gaat beginnen toch? ;)
 
Maar Mikasa, dat gaat helemaal niet.

Bij PSV staat namelijk enkel van Ginkel op dit lijstje. Deze is momenteel geblesseerd dus zodoende speelt Rosario daar nu en mag Afellay proberen om zijn rentree te maken. We weten allemaal dat zodra van Ginkel weer beschikbaar is, het getouwtrek rondom zijn komst weer gaat beginnen toch? ;)
Mocht Afellay fit geraken hoop ik toch echt dat hij Gutierrez laat staan, en dat Rosario back-up wordt voor Afellay.
Of zou hij, met zijn zéér beperkt taktisch vernuft, na afname van zijn band,Rosario laten staan?
Ik zie hem er zomaar voor aan.
 
Mocht Afellay fit geraken hoop ik toch echt dat hij Gutierrez laat staan, en dat Rosario back-up wordt voor Afellay.
Of zou hij, met zijn zéér beperkt taktisch vernuft, na afname van zijn band,Rosario laten staan?
Ik zie hem er zomaar voor aan.
Marks wikken en wegen is ondoorgrondelijk...
 
Het ED meld dat John de jong nog 1 speler wil aantrekken deze transfer window.

Het zal dus wel een 10 gaan worden, toch zou een fatsoenlijke verdedigende middenvelder niet mis staan. Koopmeiners zou ik halen en nu Ramselaar ook weg is kan men nog altijd een transfervrije 10 kopen of huren.
Als je die 2 posities goed versterkt kan je zo maar kampioen worden.
Gisteren lukte niks, door een paar bevliegingen na rust verbloemde de 2e helft de slechte eerste helft.
 
Ik hoop dat ze Guardado inzetten om een goed woordje te doen bij Betis en Lainez voor een verhuurperiode.
 
We zijn bijna op het eind van de transferperiode. Korte conclusie van mijn mening over de Jong:
1. Zijn grootste fout is dat alles veel te laat rond gekomen is. De ploeg had veel eerder klaar moeten zijn voor de competitie en de CL. Dit is een goot falen van de Jong
2. Op het eerste gezicht lijkt de selectie best aardig. Grootste probleem is het middenveld
3. Het verkopen van overbodige en bestaande spelers is best redelijk. Als hij in staat blijkt om nog enkele overbodige spelers te verkopen ben ik tevreden op dit vlak.
4. Goed verhuur beleid. Grote talenten zijn verhuurt waardoor we kunnen zien wat ze werkelijk waard zijn en ze komen met meer ervaring terug in Eindhoven

Voor een onervaren technisch directeur heeft hij het redelijk gedaan, maar pas aan het eind van de transferperiode kunnen we stellen of hij het goed of slecht heeft gedaan. Voor mij hangt dat voornamelijk af of we een versterking op het middenveld bij gaan krijgen. We hebben gewoonweg nog een goede speler nodig daar (type van Ginkel). Als hij de Lozano miljoenen aanwend om een dergelijke speler (van een goed niveau) te halen dan zie ik het seizoen positief in en vind ik dat de Jong het redelijk goed gedaan heeft. Alles is te laat, maar ben redelijk tevreden als hij dat nog rond krijgt. Als deze speler niet komt, vind ik dat hij een kleine onvoldoende krijgt.
 
Hij is niet onervaren: heeft 10 jaar lang rondgelopen hier waarvan de laatste 5 jaar met Brands. Volgens Gerbrands is hij juist om die reden gekozen voor deze functie.
Dat te laat anticiperen op het vertrek van Schwaab, het niet kunnen inzien dat een creatieve middenvelder nodig was (dat kon je vorig seizoen al zien..), het halen van twee backs die niet inzetbaar waren enz heeft ons de plaatsing in de CL gekost. Dat is 40 miljoen! minder aan de inkomsten. Tegelijk werd een zeer dure speler gehaald terwijl op die plek nog niemand was vertrokken. En nu op het einde is men toch op zoek naar een creatieve middenvelder: de clubs die verkopen weten dat je met een deadline zit en gaan hoge bedragen vragen.
Nee het mislopen van de CL was een enorme blunder en geheel te danken aan het technische beleid. Een fout die ik persoonlijk niet zo snel zal vergeten.
 
We zijn bijna op het eind van de transferperiode. Korte conclusie van mijn mening over de Jong:
1. Zijn grootste fout is dat alles veel te laat rond gekomen is. De ploeg had veel eerder klaar moeten zijn voor de competitie en de CL. Dit is een goot falen van de Jong
2. Op het eerste gezicht lijkt de selectie best aardig. Grootste probleem is het middenveld
3. Het verkopen van overbodige en bestaande spelers is best redelijk. Als hij in staat blijkt om nog enkele overbodige spelers te verkopen ben ik tevreden op dit vlak.
4. Goed verhuur beleid. Grote talenten zijn verhuurt waardoor we kunnen zien wat ze werkelijk waard zijn en ze komen met meer ervaring terug in Eindhoven

Voor een onervaren technisch directeur heeft hij het redelijk gedaan, maar pas aan het eind van de transferperiode kunnen we stellen of hij het goed of slecht heeft gedaan. Voor mij hangt dat voornamelijk af of we een versterking op het middenveld bij gaan krijgen. We hebben gewoonweg nog een goede speler nodig daar (type van Ginkel). Als hij de Lozano miljoenen aanwend om een dergelijke speler (van een goed niveau) te halen dan zie ik het seizoen positief in en vind ik dat de Jong het redelijk goed gedaan heeft. Alles is te laat, maar ben redelijk tevreden als hij dat nog rond krijgt. Als deze speler niet komt, vind ik dat hij een kleine onvoldoende krijgt.
Ik vind dat je nog een puntje vergeet. Hij heeft 8 aankopen gedaan, waarvan er maar 1 direct wat toevoegt aan PSV en die dus in de basis staat. De andere 7 zijn wellicht aardig en nuttig (Mitroglou, Schwaab) of geheel overbodig.
 
Ik vind dat je nog een puntje vergeet. Hij heeft 8 aankopen gedaan, waarvan er maar 1 direct wat toevoegt aan PSV en die dus in de basis staat. De andere 7 zijn wellicht aardig en nuttig (Mitroglou, Schwaab) of geheel overbodig

Die ene is dan Baumgartl? En Bruma dan?
T.z.t. kunnen we Boscagli misschien wel aan dat lijstje toevoegen, want Sadilek is toch een soort lapmiddel.
 
Die ene is dan Baumgartl? En Bruma dan?
T.z.t. kunnen we Boscagli misschien wel aan dat lijstje toevoegen, want Sadilek is toch een soort lapmiddel.
Bruma is natuurliojk wel goed genoeg, maar compleet overbodig, en zit de doorstroom van talent in de weg, en gaat ervoor zorgen dat we voor Bergwijn 10-20m minder krijgen volgend jaar.
 
Ik vind dat je nog een puntje vergeet. Hij heeft 8 aankopen gedaan, waarvan er maar 1 direct wat toevoegt aan PSV en die dus in de basis staat. De andere 7 zijn wellicht aardig en nuttig (Mitroglou, Schwaab) of geheel overbodig.
Ben ik niet met je eens. Daarnaast kan het heel logisch zijn dat je iemand voor de breedte haalt als er een duidelijk gat is in de samenstelling van een elftal. Waarom zou het slecht zijn als hij een back-up haalt? Laten we eerlijk zijn: als hij geen back-up had gehaald was dat veel ernstiger geweest en had hij veel kritiek gekregen. Hij lijkt het dan nooit goed te kunnen doen.

Verder zijn meer spelers dan 1 gekomen voor de basis.
 
Ben ik niet met je eens. Daarnaast kan het heel logisch zijn dat je iemand voor de breedte haalt als er een duidelijk gat is in de samenstelling van een elftal. Waarom zou het slecht zijn als hij een back-up haalt? Laten we eerlijk zijn: als hij geen back-up had gehaald was dat veel ernstiger geweest en had hij veel kritiek gekregen. Hij lijkt het dan nooit goed te kunnen doen.

Verder zijn meer spelers dan 1 gekomen voor de basis.
Er is er tot nu toe maar 1 die ook daadwerkelijk inde basis speelt. De rest is ziek, zwak, misselijk of niet goed genoeg. En die ene was er nog niet toen we ons moesten kwalificeren voor de CL, financieel gezien de meest belangrijke wedstrijd van het seizoen. Nee, ik ben niet zo heel blij met de inkopen.
 
Er is er tot nu toe maar 1 die ook daadwerkelijk inde basis speelt. De rest is ziek, zwak, misselijk of niet goed genoeg. En die ene was er nog niet toen we ons moesten kwalificeren voor de CL, financieel gezien de meest belangrijke wedstrijd van het seizoen. Nee, ik ben niet zo heel blij met de inkopen.
Ik heb eerder al aangegeven dat de Jong een Gigantische fout heeft begaan qua timing van de aankopen. Iets dat er toe geleid heeft dat PSV de CL misliep.

Nu moeten we ons richten op de competitie, en is de ploeg goed genoeg o die te winnen. Ik denk dat als er een goede middenvelder bijkomt we dat kunnen.
 
Nog steeds hoop ik naast een creatieve aanvallende middenvelder ook een versterking in de achterhoede te krijgen...wie is backup voor Dumfries..?? Boscagli en Lato ...daar heb ik nog steeds mijn twijfels over. En met Schwaab hebben we wel een redelijke CV gehaald, maar ik ben daar niet helemaal tevreden over...zowel Viergever, Baumgartl als Schwaab zijn niet opbouwend van achteren en dat vertraagt het spel van PSV enorm.
 
Terug
Bovenaan Onderaan