Sturm Graz - PSV | Donderdag 30 september | Eindstand 1-4

Status
Je kunt niet meer reageren.
Hoezo functioneert geen spits in dit systeem?
Zo bijzonder uniek is dit 4-2-3-1 niet volgens mij?
Klopt, gaat meer om hoe Schmidt wil spelen dus de speelwijze/tactiek. Dat je als echte spits te weinig aanvoer krijgt. Zahavi mist natuurlijk veel maar positioneert zich ook niet top in de 16 idem dito voor Vini. Vraag me dan af of dat echt aan de spelers zelf ligt of aan speelwijze/tactiek.
 
Ligt wat mij betreft een beetje aan de context. Hij had in dit geval ook kunnen kiezen voor een linkje naar Stichting Korrelatie. Maar persoonlijk vind ik dit nogal meevallen. Hij maakt (de problematiek rond) suïcide niet belachelijk of zo?

"Zelfmoord is wel het laatste wat ik doe.", vrij naar Finkers. Daar lagen we toch ook niet wakker van?
Er zit wat mij betreft een verschil tussen wat een cabaretier over zichzelf zegt en iets wat als reactie op een ander geplaatst wordt. Gaan we het ongetwijfeld niet over eens worden, is niet erg.
 
Klopt, gaat meer om hoe Schmidt wil spelen dus de speelwijze/tactiek. Dat je als echte spits te weinig aanvoer krijgt. Zahavi mist natuurlijk veel maar positioneert zich ook niet top in de 16 idem dito voor Vini. Vraag me dan af of dat echt aan de spelers zelf ligt of aan speelwijze/tactiek.

We hebben de spitsen van dienst mijns inziens net iets teveel kansen zien missen (o.a. benfica en gisteren) en goals zien maken (Zahavi heeft er stiekem toch al wel n aantal in liggen dit seizoen) om te kunnen spreken over te weinig aanvoer.

Niet zeggende dat t niet beter zou kunnen overigens. Wat de backs aanvoeren blijft povertjes. Gelukkig Max weer wat actiever gezien daarin de laatste 2 wedstrijden.

Probleem zit m, vind ik, meer in het afmaken van kansen dan in het creëren van kansen.
 
We hebben de spitsen van dienst mijns inziens net iets teveel kansen zien missen (o.a. benfica en gisteren) en goals zien maken (Zahavi heeft er stiekem toch al wel n aantal in liggen dit seizoen) om te kunnen spreken over te weinig aanvoer.

Niet zeggende dat t niet beter zou kunnen overigens. Wat de backs aanvoeren blijft povertjes. Gelukkig Max weer wat actiever gezien daarin de laatste 2 wedstrijden.

Probleem zit m, vind ik, meer in het afmaken van kansen dan in het creëren van kansen.
Ben het zeker met je eens hoor dat de spitsen niet scherp zijn en veel missen. Tegen Willem II bijvoorbeeld heb ik echt kritisch de hele eerste helft na Zahavi gekeken en toen viel het me op dat die zich zo slecht positioneert (of kan positioneren in het systeem). Moet je voor de grap maar is een helft op de spits van PSV letten in een wedstrijd, daar wordt je niet vrolijk van.
 
Heb m’n vader nog een paar keer echt zien lachen toen we vlak voor zijn dood harde grappen maakten over zijn naderende crematie.
Scheelt wellicht dat hij vrede had met de situatie, maar ik geloof wel echt in de kracht van humor. Vooral ook als alles even heel serieus, donker en eng wordt.
 
Heb m’n vader nog een paar keer echt zien lachen toen we vlak voor zijn dood harde grappen maakten over zijn naderende crematie.
Scheelt wellicht dat hij vrede had met de situatie, maar ik geloof wel echt in de kracht van humor. Vooral ook als alles even heel serieus, donker en eng wordt.
Nou op mijn werk kregen we een aantal teambuilding sessies waarbij werd gezegd dat we moeten oppassen met de cynische humor en daarbij werd een cynische grap van mij als voorbeeld genomen 😐🙄 Nou ja, lang verhaal kort maken: ik was het daar niet mee eens en dat hebben ze op een cynische manier geweten :sneaky::grin:
Ps: misschien is dit iets voor de chat bedenk ik me nu.
 
Nou op mijn werk kregen we een aantal teambuilding sessies waarbij werd gezegd dat we moeten oppassen met de cynische humor en daarbij werd een cynische grap van mij als voorbeeld genomen 😐🙄 Nou ja, lang verhaal kort maken: ik was het daar niet mee eens en dat hebben ze op een cynische manier geweten :sneaky::grin:
Ps: misschien is dit iets voor de chat bedenk ik me nu.
Cynisme is ook meer een hellend vlak dan sarcasme en ironie, denk ik. Een beetje hard is niet altijd negatief. En dat is geen uitspraak van mevrouw Weltmeister.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Die Vaccinatius geval, kwam er in de 65ste minuut binnen ofzo, in een close-up van hem na een sprintje in de 75ste minuut zag je hem hijgen als een paard :rolleyes: Ruk met voetballen en geen conditie dus :confused:
 
Die Vaccinatius geval, kwam er in de 65ste minuut binnen ofzo, in een close-up van hem na een sprintje in de 75ste minuut zag je hem hijgen als een paard :rolleyes: Ruk met voetballen en geen conditie dus :confused:
Misschien heb je gelijk. Maar dat gevoel had ik totaal niet.
 
We hebben de spitsen van dienst mijns inziens net iets teveel kansen zien missen (o.a. benfica en gisteren) en goals zien maken (Zahavi heeft er stiekem toch al wel n aantal in liggen dit seizoen) om te kunnen spreken over te weinig aanvoer.

Niet zeggende dat t niet beter zou kunnen overigens. Wat de backs aanvoeren blijft povertjes. Gelukkig Max weer wat actiever gezien daarin de laatste 2 wedstrijden.

Probleem zit m, vind ik, meer in het afmaken van kansen dan in het creëren van kansen.
Misschien moet de spits ook wat meer in de spits blijven staan, zodat men ook een voorzet kan geven. Als Zahavi, Götze en Sangaré wat hoger staan, dan wordt het allemaal wat aanvallender en sneller. In plaats van dat Sangaré terugzakt tussen de centrale verdedigers, Götze naast Van Ginkel en Zahavi tussen Gakpo/Doan in.
 
Misschien heb je gelijk. Maar dat gevoel had ik totaal niet.
Speelt nog een beetje onwennig. Die kans die hij krijg, die overigens wel goed gepakt werd, had ie gewoon kei hard het dak van het doel in moeten rammen. Daar zie je dat ie wat wedstrijd ritme mist, maar voor de rest een prima stand in voor Zahavi, weet zeker als die jongen gaat scoren het er allemaal wat soepeler en sneller uit gaat zien.
 
We hebben de spitsen van dienst mijns inziens net iets teveel kansen zien missen (o.a. benfica en gisteren) en goals zien maken (Zahavi heeft er stiekem toch al wel n aantal in liggen dit seizoen) om te kunnen spreken over te weinig aanvoer.

Niet zeggende dat t niet beter zou kunnen overigens. Wat de backs aanvoeren blijft povertjes. Gelukkig Max weer wat actiever gezien daarin de laatste 2 wedstrijden.

Probleem zit m, vind ik, meer in het afmaken van kansen dan in het creëren van kansen.
Even wat statistieken die jouw gevoel ook onderbouwen:


In de Europa League hebben we bijvoorbeeld 2 spelers in de top 3 van kansen creëren!
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan