Sturm Graz - PSV | Donderdag 30 september | Eindstand 1-4

Status
Je kunt niet meer reageren.
Diezelfde inspanning kun je beter gewoon stoppen in kampioen worden, want dan verdien je al het drievoudige zonder een wedstrijd te hebben gespeeld en je kunt spelers makkelijker behouden die het seizoen erop in de CL net zo goed “meer waard kunnen worden”…

😑
Het is natuurlijk geen of-of verhaal hè. Ik denk dat Ajax met het halen van de finale EL heel wat los maakte in Europa, omdat NL maar een klein landje is en het daarom niet echt voor te stellen is dat een club uit de Eredivisie de finale van de EL of later de halve finale van de CL bereikt. Dat geeft energie, trots en een bepaalde dynamiek zowel in de groep zelf als er buiten. Juist toen kwamen verhalen over de jonge jongens als de Ligt en Frenkie enz naar buiten. Mede om die reden werden ze ook goed verkocht. Zo’n Dolberg die reserve was bij Ajax, is na het behalen van die finale gewoon voor 20 miljoen verkocht. Bovendien geeft winnen in Europees verband ook veel energie en zorgt voor een team gevoel wat ten goede komt van de resultaten in de competitie. Ik vind dat je je beste teams moet opstellen en ik geloof niet in die onzin van vermoeidheid. In Engeland spelen ze 70 wedstrijden per jaar en in Spanje 60 per jaar. Het is ook niet zo dat de clubs in Engeland elke week met 11 nieuwe spelers spelen, hooguit 2 teams (Chelsea en City/United) die het zich kunnen permitteren om 3-4 spelers rust te geven. Maar ook zij gaan volle bak in Europees verband en denken op dat moment niet aan het kampioenschap. Je aanzien zorgt voor aantrekkingskracht en voor PSV is dat juist belangrijk. Die spelers die juist een tussenstap willen maken, kiezen dan voor PSV en niet direct voor een grotere Europese club.
 
Wat een gelul. Zowel Ajax als PSV hebben hun goede en slechte perioden in Europa gehad. Kwestie van hoever je wilt terugkijken.
En als ik jou was zou ik eerder het verdienmodel van de CL bedanken voor de punten die Ajax zo genereus haalt ten faveure van PSV. Door dat grote geld kan Ajax steeds kampioen worden en dus in de CL blijven uitkomen, nog meer geld bij elkaar harken, nog verder afstand nemen tot in het oneindige.
Dat klopt maar de uefa bepaalt de punten over de laatste 5 jaar. resultaten uit t verleden bieden geen garantie voor de toekomst. Ik haal 95 er ook niet bij. Dus beter gaan jullie ook punten pakken. Is t niet voor Nederland dan voor Psv. Anders wordt je straks 1e en ga je als nummer 4 de CL in en zijn de tegenstanders weer te zwaar.
 
Dat klopt maar de uefa bepaalt de punten over de laatste 5 jaar. resultaten uit t verleden bieden geen garantie voor de toekomst. Ik haal 95 er ook niet bij. Dus beter gaan jullie ook punten pakken. Is t niet voor Nederland dan voor Psv. Anders wordt je straks 1e en ga je als nummer 4 de CL in en zijn de tegenstanders weer te zwaar.
Ik hoef niet zo nodig Europa in. Heb liever de kneuterige Hollandse competitie zonder CL en EL deelnemers. De charme van internationaal voetbal is door de UEFFA kapot gemaakt. Nationaal voetbal begint nu ook af te brokkelen.
 
Ik verwacht een overwinning. Tegen Feyenoord was het slecht en verloren we. Go Ahead was slecht en wonnen we. Willem II was goed en verloren we. Dus nu wordt goed en winnen we.
 
Ach maakt niet zoveel meer uit, seizoen is al te grabbel gegooid. Sturm Graz of Real Madrid scheelt niks toch en de EL winnen we toch niet. De komende competitiewedstrijden Sparta en PEC win je daarna naar de Arena krijg je een pak op je broek en staan we op 7 punten, zo voorspelbaar. Ik had zo gehoopt dat het anders zou zijn dit seizoen maar het is zoals het is.
 
Ach maakt niet zoveel meer uit, seizoen is al te grabbel gegooid. Sturm Graz of Real Madrid scheelt niks toch en de EL winnen we toch niet. De komende competitiewedstrijden Sparta en PEC win je daarna naar de Arena krijg je een pak op je broek en staan we op 7 punten, zo voorspelbaar. Ik had zo gehoopt dat het anders zou zijn dit seizoen maar het is zoals het is.
Met zo'n glazen bol had je bij aanvang van het seizoen wel beter moeten weten..
 
Laten lopen deze pot. Alle waterdragers er in zodat onze sterren in de competitie WEL volle bak kunnen gaan tegen Sparta. Weg ermee met die Europa league.. gaat ons alleen maar punten kosten in de competitie.
Het wordt hoogtijd voor een reality check onder de PSV-supporters, want voor mijn gevoel is het neerkijken op de EL misplaatst en stamt het voort uit een periode waarin we regelmatig de kwartfinales haalden, maar we eigenlijk onze neus voor op haalden, omdat we succes wilden in de CL. Daar was toen iets voor te zeggen. Nu is het totaal misplaatst. Kijk maar eens hoe we hebben gepresteerd dit millennium internationaal.

Eerste decennium: EL 2e ronde (1x), EL 1/8 finale (1x), EL 1/4 finale (3x), CL 1/8 finale (1x), CL 1/4 finale (1x), CL 1/2 finale (1x)

Dan het tweede decennium: EL 2e ronde (2x), EL 1/8 finale (1x), EL 1/4 (2x), CL 1/8 finale (1x). Hierbij moet worden opgemerkt dat vooral in de eerste helft van het decennium de meest Europese succesjes geboekt werden.

Het wordt in mijn ogen een hele opgave om ons in de komende jaren te plaatsen voor de EL nu er ook ConfL is. Monaco en Sociedad zijn normaal gesproken te sterk voor ons. Als je verwachtingen meedoen in de CL zijn, maar je bent supporter van een club waarvoor EL eigenlijk een maatje te groot is, dan staan je nog veel teleurstellingen te wachten.
 
Wat een gezeik met dat laten lopen. Psv hoort elke wedstrijd die spelen te winnen, die instelling moeten ze hebben en heb in als supporter ook! Europees voetbal ik gewoon leuk. Ongeacht cl of EL. Ik ga weer met plezier beginnen aan de wedstrijd en hoop(en verwacht) ook met plezier de wedstrijd de eindigen
 
Niet overdrijven hoor. Kijk naar het verschil in clubranking:
Dortmund (13)
Besiktas (29)
Sporting (32)

Monaco (40)
Sociedad (78 en dat komt omdat ze de gemiddelde ranking van Spanje hebben gekregen, puur op clubcoëfficiënt staan ze misschien net in de top 100)
Sturm Graz (158 en ook zij hebben een gemiddelde ranking)

Besiktas mist inderdaad een hoop spelers nu, maar Sporting dacht ik 'maar' 2 of 3. Ajax miste daarentegen ook Stekelenburg en Klaassen.

Interessant om clubranking te gebruiken. Iets wat goed weergeeft over de afgelopen vijf jaar mbt Europese prestaties. Toch vind ik het een lastige graadmeter.
Zo heeft Besiktas vijf jaar geleden een goed jaar gehad maar daarna stukken minder. Dan is het lastig om te zeggen dat dit een tegenstander met de waarde 29. Terwijl een Sociadad en Monaco een aantal jaar niet hebben meegedaan en dus geen Europese punten hebben gepakt. Dus hierdoor een erge achterstand.

Als ik het vergelijk met de transfermarkt waardes*. Kom ik uit op het volgende:
Dordmund waarde: 565,9
Besiktas: 127,05
Sporting: 198,2

Monaco: 350,90
Sociedad: 377
Sturm Graz: 29,5

Hierin zie je dat het 'moeilijker' 2de worden is in de Europa league poule dan in de Champions league poule. Maar de derde plek is in principe weer makkelijker te vatten in de Europa league.
Als je de transferwaardes van de clubs (PSV en Ajax) erbij haalt. Dan zou Ajax tweede moeten worden en PSV derde.

Mijn mening is:
Ajax heeft een relatief 'makkelijke' CHL poule. PSV heeft een relatief 'moeilijke' Europa league.
Maar voor beide niet makkelijk en ook in beide gevallen gewoon een prestatie als ze doorgaan.


*Ook transferwaardes zijn geen precieze kwaliteit indicator. Daarvoor zou je eigenlijke van elke club een analyse moeten maken van de afgelopen 2 jaar.
 
Het wordt hoogtijd voor een reality check onder de PSV-supporters, want voor mijn gevoel is het neerkijken op de EL misplaatst en stamt het voort uit een periode waarin we regelmatig de kwartfinales haalden, maar we eigenlijk onze neus voor op haalden, omdat we succes wilden in de CL. Daar was toen iets voor te zeggen. Nu is het totaal misplaatst. Kijk maar eens hoe we hebben gepresteerd dit millennium internationaal.

Eerste decennium: EL 2e ronde (1x), EL 1/8 finale (1x), EL 1/4 finale (3x), CL 1/8 finale (1x), CL 1/4 finale (1x), CL 1/2 finale (1x)

Dan het tweede decennium: EL 2e ronde (2x), EL 1/8 finale (1x), EL 1/4 (2x), CL 1/8 finale (1x). Hierbij moet worden opgemerkt dat vooral in de eerste helft van het decennium de meest Europese succesjes geboekt werden.

Het wordt in mijn ogen een hele opgave om ons in de komende jaren te plaatsen voor de EL nu er ook ConfL is. Monaco en Sociedad zijn normaal gesproken te sterk voor ons. Als je verwachtingen meedoen in de CL zijn, maar je bent supporter van een club waarvoor EL eigenlijk een maatje te groot is, dan staan je nog veel teleurstellingen te wachten.
Ok Ok dan maar volle bak gaan in de EL en kijken wat het met de resultaten an sich doet in de competitie. Het gaat mij, zoals eerder aangegeven, erom dat PSV NU niet in de fase zit waar men volle bak EL én op de competitie kunnen gaan. Iedereen valt letterlijk om! Wil ik dat PSV ook succes heeft in de EL... JA! Denk ik dat dat op de manier zoals het nu gaat kan? NEE!! Ik was enorm enthousiast na de eerste 8 wedstrijden. Maar de afgelopen paar weken is toch wel erg duidelijk geworden dat PSV dit gewoon niet vol kan houden. Daarom heb ik liever de focus op de competitie. Met deze mening hang ik volgens de ene supporter de Schmidt filosofie aan en voor de ander is het een misplaatste gedachte en voor de Duivendrechters is het helemaal not done. Ik bekijk het realistisch... Op dit moment zitten we in ...wederom... de hoek waar de klappen vallen. Speel dan in de EL met de Thomasjes en Vertessens van deze wereld en zorg ervoor dat je in ieder geval in de competitie geen uitgebluste topspelers hebt. Het was allemaal hartstikke leuk en spannend tegen die Spanjaarden maar de realiteit is toch echt wel dat de topper erna kansloos verloren is. Wel balbezit maar niet meer de kracht en finesse om die pot binnen te halen. On Topic- Graz- PSV- 1-1 en vermoeid zondag tegen Sparta.
 
Het wordt hoogtijd voor een reality check onder de PSV-supporters, want voor mijn gevoel is het neerkijken op de EL misplaatst en stamt het voort uit een periode waarin we regelmatig de kwartfinales haalden, maar we eigenlijk onze neus voor op haalden, omdat we succes wilden in de CL. Daar was toen iets voor te zeggen. Nu is het totaal misplaatst. Kijk maar eens hoe we hebben gepresteerd dit millennium internationaal.

Eerste decennium: EL 2e ronde (1x), EL 1/8 finale (1x), EL 1/4 finale (3x), CL 1/8 finale (1x), CL 1/4 finale (1x), CL 1/2 finale (1x)

Dan het tweede decennium: EL 2e ronde (2x), EL 1/8 finale (1x), EL 1/4 (2x), CL 1/8 finale (1x). Hierbij moet worden opgemerkt dat vooral in de eerste helft van het decennium de meest Europese succesjes geboekt werden.

Het wordt in mijn ogen een hele opgave om ons in de komende jaren te plaatsen voor de EL nu er ook ConfL is. Monaco en Sociedad zijn normaal gesproken te sterk voor ons. Als je verwachtingen meedoen in de CL zijn, maar je bent supporter van een club waarvoor EL eigenlijk een maatje te groot is, dan staan je nog veel teleurstellingen te wachten.
Amen, well spoken, geldt overigens ook voor Ajax. Zie ons ook niet zo 1.2,3 de EL winnen laat sta aan de cL
 
Wat een gezeik met dat laten lopen. Psv hoort elke wedstrijd die spelen te winnen, die instelling moeten ze hebben en heb in als supporter ook! Europees voetbal ik gewoon leuk. Ongeacht cl of EL. Ik ga weer met plezier beginnen aan de wedstrijd en hoop(en verwacht) ook met plezier de wedstrijd de eindigen
Zo hoort het.
 
1 - 4 tegen een naïef Sturm Graz dat vol op de aanval gaat omdat ze denken ons wel even te kunnen pakken nu.

Ik zie mensen 4 - 1 nederlaag voorspellen.. We spelen 2 - 2 gelijk in een wedstrijd die we hadden moeten winnen bij de #24 op de EuroClubIndex. We moeten nu tegen de #138 en dan zouden we er met 4 - 1 afgaan? Hou op hoor..
 
Laatst bewerkt:
1 - 4 tegen een naïef Sturm Graz dat vol op de aanval gaat omdat ze denken ons wel even te kunnen pakken nu.

Ik zie mensen 4 - 1 nederlaag voorspellen.. We spelen 2 - 2 gelijk in een wedstrijd die we hadden moeten winnen bij de #24 op de EuroClubIndex. We moeten nu tegen de #138 en dan zouden we er met 4 - 1 afgaan? Hou op hoor..
Precies..!
Ps, waar staat Willem2 eigenlijk op de EuroClubIndex?
Grapje, gaan met die hotdogs. Gewoon winnen en vertrouwen hervinden.
 
Ok Ok dan maar volle bak gaan in de EL en kijken wat het met de resultaten an sich doet in de competitie. Het gaat mij, zoals eerder aangegeven, erom dat PSV NU niet in de fase zit waar men volle bak EL én op de competitie kunnen gaan. Iedereen valt letterlijk om! Wil ik dat PSV ook succes heeft in de EL... JA! Denk ik dat dat op de manier zoals het nu gaat kan? NEE!! Ik was enorm enthousiast na de eerste 8 wedstrijden. Maar de afgelopen paar weken is toch wel erg duidelijk geworden dat PSV dit gewoon niet vol kan houden. Daarom heb ik liever de focus op de competitie. Met deze mening hang ik volgens de ene supporter de Schmidt filosofie aan en voor de ander is het een misplaatste gedachte en voor de Duivendrechters is het helemaal not done. Ik bekijk het realistisch... Op dit moment zitten we in ...wederom... de hoek waar de klappen vallen. Speel dan in de EL met de Thomasjes en Vertessens van deze wereld en zorg ervoor dat je in ieder geval in de competitie geen uitgebluste topspelers hebt. Het was allemaal hartstikke leuk en spannend tegen die Spanjaarden maar de realiteit is toch echt wel dat de topper erna kansloos verloren is. Wel balbezit maar niet meer de kracht en finesse om die pot binnen te halen. On Topic- Graz- PSV- 1-1 en vermoeid zondag tegen Sparta.
Absoluut iets voor te zeggen wat jij stelt. Maar kan mij ook herinneren dat niemand uberhaupt warm liep voor de EL, ongeacht blessures etc.
 
Amen, well spoken, geldt overigens ook voor Ajax. Zie ons ook niet zo 1.2,3 de EL winnen laat sta aan de cL
Ajax heeft o.a. de halve finale CL gehaald en de finale EL. Daar kunnen wij vooralsnog alleen van dromen. Dus de vergelijking gaat niet op voor Ajax. Jullie mogen terecht pissed zijn als jullie bijv derde worden in de CL en na de winter door moeten in de EL. Wij mogen onze zegeningen tellen als we een ronde door bekeren in de EL. Dat zijn gewoon de harde feiten.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan