Ja dat hoor ik iedereen roepen, maar is dat nu echt het probleem? Dat gaat me veel te kort door de bocht en dat lost niet alles op. We hebben maar 3 keer minder gescoord dan koploper Vitesse en 4 keer minder dan nr. 2 Ajax!!
Zij staan inmiddels wel 7, respectievelijk 5 punten boven ons. We staan op de ranglijst tussen nr. 7 Feyenoord en nr. 9 Heerenveen in (doen het dus ook niet zo best) en zij hebben toch vaker gescoord dan PSV. Vorig seizoen maakten we veruit de meeste doelpunten, maar eindigden we met de hakken over de sloot als 2e in de eindstand (gelijk in punten met nr. 3 Feyenoord maar dus dankzij die doelpunten boven hen).

Doelpunten scoren, zegt m.i. dus niet zo heel veel. Verdedigend klopt het ook voor geen reet! Dat ligt niet alleen aan onze matige verdedigers. Dat komt omdat ze het vaak ook alleen moeten doen. Verdedigen begint op de plek waar je balverlies lijdt. Dus als Depay zich weer eens vastloopt of Locadia schiet tegen een verdediger aan, Schaars of Maher tikken de bal naar 'een verkeerde kleur', dan begint op dat punt de verdediging. Goede voetballers jagen meteen weer door en gaan niet eerst een 'rouwperiode' inlassen maar hebben dan vaak de bal al weer terug in de ploeg, nog voordat die via de tegenstander in de buurt van de 16 is en bij je eigen verdedigers.

Ons probleem is m.i. toch nog steeds een mentaliteitskwestie: "Oeps, ik verspeel de bal. Oh jee, nu moet iemand anders hem maar weer terugpakken want ik moet dit eerst even verwerken en ik ben aanvaller dus moet ook even uitrusten voor mijn volgende actie als mijn medespelers tenminste die bal weer een keer afpakken en aan mij geven." Slappe hap gewoon en zij moeten daarop gecoacht worden en ik pleit voor 'een' André Wetzel, Frans Adelaar of Ton du Chatinier bij de technische staf die de jongens eens even echt gaat leren wat een teamsport betekent.

Dan kan iedereen zeggen dat we de meest talentvolle selectie hebben, maar talent alleen is niet genoeg, toch? Dat maakt ze nog geen goede voetballers of een goed team. Die groei zie ik elders wel, misschien met minder talentvolle spelers, maar zij gaan vooruit en zijn misschien dan toch betere voetballers en/of een beter team. Dat kneden van de talenten tot goede voetballers en het smeden van een goed team, dat is vakmanschap en daar kunnen we winst boeken door de technische staf te versterken.

Heel veel van dit betoog wil ik onderschrijven.
Vooral die dravertjes die blijven hangen als de tegenstander uitbreekt, zijn hieraan schuldig.
Niet eens ben ik het met de conclusie dat de staf het verwijt moet krijgen, want die kunnen uit matige voetballers geen toppers tevoorschijn toveren.
En het scorend vermogen is wel ons grootste probleem.
Door op de juiste momenten je kansen te benutten verzwak je de tegenstander die dan niet het gevoel krijgt dat er iets te halen valt.

Waar ligt dat aan, die voorspelbaarheid, die traagheid in die ineffectiviteit?

Aan de matige mannetjes die zichzelf overschatten, geen respect tonen voor mensen die de voetbalhersens hebben die bij hen ontbreken en die qua talent misschien ooit nog iets kunnen bereiken, als ze gauw hun eigendunk en groot ego vervangen door teamspirit (wat is dat ,coach?),winnaarsmentaliteit (wat is dat ,coach?) voetbalinzicht (moet ik dan echt om me heen gaan kijken ,coach?).

Sterkte Philip.
 
Vond het een prima aflevering van SV, maar wat mij betreft sloeg Ronald de boer een beetje door met zijn opmerking over dat die rode kaart van die Herenveen speler geen rood was.
Dat vond ik echt absurd.
Dat was gewoon 200% rood, en dat zag iedereen aan tafel behalve Ronald.
Dat met Schaars was inderdaad niets, en daarin was Jack niet objectief.
Maar verder vond ik het een prima aflevering.

Bij Fox vonden ze het ook geen rode kaart. Daarin is Ronald de Boer dus niet alleen.
 
Juist. Ik denk persoonlijk dat je dit PSV een beetje kan vergelijken met het Feyenoord 2010/2011 versie 2.0. Komt wel goed met PSV.

Ik hoop dan wel dat we aan het eind van het seizoen in de top-5 eindigen....dat zijn we op z'n minst verplicht aan onze stand !
 
Bij Fox vonden ze het ook geen rode kaart. Daarin is Ronald de Boer dus niet alleen.

Even I have my doubts.;)

Is dat dezelfde Vos die volgens van Hanegem redelijk Amsterdamse roots heeft ??

Zijn er dan veel andere roots actief bij FOX,NOS etc?

Het was een heel onbehouwen actie, maar ik twijfel zelf ook moet ik eerlijk zeggen.

Mijn post nr 2 hierboven gaat dan ook niet over de tackle of rode kaart, maar om hoe de "opinieerende" media er na afloop mee omgingen.
Was het niet van den Berg van Heerenveen geweest maar Mark vam Bommel of Ola Toivonen van Ajax concurrent PSV, dan zou Gozubuyuk niet voor de camera geroepen zijn omdat de NOS commentator al tijdens het verslag om donkerpaars geschreeuwd zou hebben en na afloop de arbiter geprezen en de PSV schurk doorgezaagd zou hebben.
Desnoods ,als met Lens die aan een shirtje trekt, tot in het NOS Jeugdjournaal toe.
Zo werkt opinievorming.
 
Op dit moment is het gebrek aan scorend vermogen het meest fataal.
Hoe zwak onze zwakste schakel, de linksback ook is, fataal is slechts het gegeven dat je je kansen niet benut.
Dus prioriteit nummer een is -en daar ben ik het een keertje met van Raay oneens , is niet het middenveld of de backs.
Arias en Hendrix of Tamata, kunnen gesteund door het redelijke duo Bruma/Rekik het onheil achterin van vorig jaar voorkomen.
En als eventueel Maher eventueel het niveau niet aan blijkt te kunnen, zijn er nog mogelijkheden met Park, Wijnaldum-jawel maar niet op 10;)- en van Ooijen.
Het probleem is dat we niet scoren. Met buitenspelers die het woord "zijlijn" en het woord "voorzet" niet kennen, is er een probleem, dat Narsing -en hopelijk ooit nog Depay kunnen oplossen.
Maar een scorende spits is onontbeerlijk.
Ik hoor hier Demouge noemen voor het va-banque.Maar dan moeten onze jongetjes eerst leren wat dat precies betekent.Want dan mag je geen stap meer zetten met de bal, maar moet je hem steeds de 16 inpompen. Oei, wat is dat nu weer, va banque? Moeilijk woord, coach.
Ik noem zelf geen namen. Wel een type spits. Een Kezman. Een van der Kuylen. Iemand die de bal er gewoon inschiet. Met kracht, tussen de palen, op de juiste plaats, desnoods gewoon het intikkertje verzilverend. Geen poespas met eindeloos postbode spelen of combinerend in de goal willen belanden.
Als we zo'n type hadden gehad in de dramatisch verlopen wedstrijden tot nu toe, hadden we heel veel punten gehaald.
Want als je zelf een paar keer scoort tijdens je overwicht, kantelt een wedstrijd niet meer in je nadeel.
Iemand die scoort zou de enige aankoop moeten zijn in de winterstop. Een die betaalbaar is-mag best een paar miljoen kosten- en goed genoeg voor de Eredivisie van nu.
En dat is toch al gauw het geval .

Ben het voor de verandering eens helemaal met je eens. Maar.... een type Kezman of vd Kuylen is helaas niet te koop voor PSV. Het is ben ik bang een type demouge (oude ervaren spits van de tweede/derde garnituur voor als het niet loopt). Of we daar nu veel geld voor moeten gaan neerleggen, ik weet het niet. Zou denk ik beter gewoon verdre gaan met Locadia en Matavz.
 
Doelpunten scoren, zegt m.i. dus niet zo heel veel. Verdedigend klopt het ook voor geen reet! Dat ligt niet alleen aan onze matige verdedigers. Dat komt omdat ze het vaak ook alleen moeten doen. Verdedigen begint op de plek waar je balverlies lijdt. Dus als Depay zich weer eens vastloopt of Locadia schiet tegen een verdediger aan, Schaars of Maher tikken de bal naar 'een verkeerde kleur', dan begint op dat punt de verdediging. Goede voetballers jagen meteen weer door en gaan niet eerst een 'rouwperiode' inlassen maar hebben dan vaak de bal al weer terug in de ploeg, nog voordat die via de tegenstander in de buurt van de 16 is en bij je eigen verdedigers.

Ons probleem is m.i. toch nog steeds een mentaliteitskwestie: "Oeps, ik verspeel de bal. Oh jee, nu moet iemand anders hem maar weer terugpakken want ik moet dit eerst even verwerken en ik ben aanvaller dus moet ook even uitrusten voor mijn volgende actie als mijn medespelers tenminste die bal weer een keer afpakken en aan mij geven." Slappe hap gewoon en zij moeten daarop gecoacht worden en ik pleit voor 'een' André Wetzel, Frans Adelaar of Ton du Chatinier bij de technische staf die de jongens eens even echt gaat leren wat een teamsport betekent.

Dan kan iedereen zeggen dat we de meest talentvolle selectie hebben, maar talent alleen is niet genoeg, toch? Dat maakt ze nog geen goede voetballers of een goed team. Die groei zie ik elders wel, misschien met minder talentvolle spelers, maar zij gaan vooruit en zijn misschien dan toch betere voetballers en/of een beter team. Dat kneden van de talenten tot goede voetballers en het smeden van een goed team, dat is vakmanschap en daar kunnen we winst boeken door de technische staf te versterken.

Helemaal mee eens (muv de toevoegingen aan de technische staf). Als je eerlijk bent spelen we verdedgend gewoon met 9 tegen 11 omdat Maher en Toivonen niet genoeg doen of aan alibi verdedigen doen.
 
[knip]

Jan van Halst laat het probleem nog eens mooi zien.
http://foxsports.nl/video/173026-piero-toivonen-maakt-een-boswandeling.html
Probleem breedte? Vooral probleem geen lopende mensen!!!! En tja, ik kan er ook niks aan doen, maar man en paard spreekt ook weer voor zich!

Wow wat pijnlijk.. Het is een beetje Toivonen bashen, dat hoeft van mij niet want er zullen vast ook momenten te vinden zijn geweest waarin anderen het veld niet goed breed hielden, de ruimten niet indoken of even wandelden (want, uitgeput na een sprint of zo) maar pijnlijk is het wel.. Gini, we missen je. Die kan dat als geen ander, die ruimtes in... En of de bal er dan naartoe gaat of niet, het is wat van Halst zegt; je creeërt in ieder geval een gevoel van chaos & urgentie bij de tegenstander.. Die wordt gedwongen te kiezen.
 
Dit is dus precies de spijker op zijn kop en er is ook duidelijk op de beelden te zien wie de grote dissonant hierin is. Bij aanvang van de competitie en voorronde CL viel het juist op dat er zo veel beweging was bij PSV en toen stond het wel goed. En wie speelde er toen niet mee???? Juist ja!! Dus moet er nu echt gekozen worden voor spelers die wel willen werken voor hun geld en niet anderhalf uur lang naar nootjes lopen te zoeken met hun kop naar beneden. Wanneer gaan Cocu zijn ogen nou eens echt open en grijpt hij keihard in. Accepteer nou gewoon dat verlies en laat de spelvreugde terugkeren.

Dat filmpje licht er nu dan Toivonen uit, maar dit gevoel heerst bij mij al een heel poosje over de hele aanval van PSV; niemand die de ruimtes induikt, totaal geen beweging of creativiteit waar te nemen, dus ja dan kom je vanzelfsprekend ook nooit in een kansrijke positie en wordt je beperkt tot kansloze pogingen vanuit de tweede lijn.

Ik heb het al zo vaak gezegd: voetbal hoeft niet moeilijk te zijn, duikt er een speler met een sprint een gat in, geef die bal dan ook gewoon eens een keer in plaats van weer een tikkie breed te doen. Dat balbezit geneuzel, daar wordt niemand bang van.

Het heeft totaal geen effect als je domineert tot aan de 16 van de tegenstander en dan weer wordt gedwongen een tikkie terug of breed te geven of een afstandsschot te wagen. Met zo'n aanpak ga je de gok aan dat je met die 1 a 2 keer dat je met dat suffe getik wel door de verdediging heenkomt tot scoren komt, en dat doet PSV niet. Dan hou je dus enkel voor de statistieken die 75% procent balbezit over, maar sta je aan het einde van de wedstrijd met lege handen.
 
Wat heeft die Co toch altijd weer een fantastische kijk op. Wat die man zegt klopt telkens opnieuw. En eigenlijk gelooft hij echt in het materiaal van psv en vindt hij dat psv verweg de beste kwaliteiten in de selectie heeft. Ook dat Bruma en Rekik nu door de mand lijken te vallen veegde hij met een zeer goede analyse zo van tafel. Zo een iemand had Cocu echt nodig gehad naast zich.....
 
Wat heeft die Co toch altijd weer een fantastische kijk op. Wat die man zegt klopt telkens opnieuw. En eigenlijk gelooft hij echt in het materiaal van psv en vindt hij dat psv verweg de beste kwaliteiten in de selectie heeft. Ook dat Bruma en Rekik nu door de mand lijken te vallen veegde hij met een zeer goede analyse zo van tafel. Zo een iemand had Cocu echt nodig gehad naast zich.....

Zo iemand heeft PSV nodig als ....coach !
 
Wat een jankzender dat WNL over die ADO fans en die Ajaciedjes zijn weer heilig..
Hebben ze wel met meer en Valentijntje komt er ook soms nog eens :braak:
 
Het is de afgelopen tijd helaas erg roerig rond PSV, zowel binnen de lijnen maar ook in de bestuurskamers.

De afgelopen weken werden de bevindingen van het forum besproken. Vrij snel werd duidelijk dat het doel wat voorgestaan werd: de rust en het goede gevoel weer terug brengen; totaal voorbij geschoten werd.

Sanders belegde een persconferentie en ipv rust kwam er alleen maar meer onrust en onvrede.
In diverse discussies die daar over liepen is het lekken aan de orde geweest en al wat daar mee samenhing.
Ja, Sanders had dat in moeten calculeren. En ja, Sanders is daar volstrekt verkeerd mee omgesprongen.

ECHTER: van de leden van het forum had enige integriteit en loyaliteit verwacht mogen worden. Maar vooral mocht verondersteld worden dat die mensen allemaal het beste met de club voor hebben.
Welnu, intussen kunnen daar toch ernstige vraagtekens bijgezet worden vwb de rol van onze mol, Ronald Waterreus.
Mij is een aantal keren gevraagd waarom ik hem als zodanig noem; nou, vind hier je antwoord
http://nos.nl/artikel/581521-als-coc...iding-mee.html

Als je je eigen werk terug brengt tot de kwalificatie "flutrapportje"
"Er wordt een persconferentie belegd als er een of ander flutrapportje wordt gepresenteerd",

En nu ook heel openlijk aan de stoelpoten van de direktie gaat zagen, dan ben je een achterbakse viezerik. Kan er geen andere kwalificatie aan hangen tot mijn spijt.

Als keeper had hij binnen de selectie al een hele lugubere rol. Reden voor Hiddink hem toen heel onverwacht te laten gaan. Intussen is het voor mij ook duidelijk dat hij nu, met dubbele agenda. de club eerder in de problemen helpt dan ze er uit probeert te helpen.
Waterreus, wat ben je nou eigenlijk van plan?​
 
Het is de afgelopen tijd helaas erg roerig rond PSV, zowel binnen de lijnen maar ook in de bestuurskamers.

De afgelopen weken werden de bevindingen van het forum besproken. Vrij snel werd duidelijk dat het doel wat voorgestaan werd: de rust en het goede gevoel weer terug brengen; totaal voorbij geschoten werd.

Sanders belegde een persconferentie en ipv rust kwam er alleen maar meer onrust en onvrede.
In diverse discussies die daar over liepen is het lekken aan de orde geweest en al wat daar mee samenhing.
Ja, Sanders had dat in moeten calculeren. En ja, Sanders is daar volstrekt verkeerd mee omgesprongen.

ECHTER: van de leden van het forum had enige integriteit en loyaliteit verwacht mogen worden. Maar vooral mocht verondersteld worden dat die mensen allemaal het beste met de club voor hebben.
Welnu, intussen kunnen daar toch ernstige vraagtekens bijgezet worden vwb de rol van onze mol, Ronald Waterreus.
Mij is een aantal keren gevraagd waarom ik hem als zodanig noem; nou, vind hier je antwoord
http://nos.nl/artikel/581521-als-coc...iding-mee.html

Als je je eigen werk terug brengt tot de kwalificatie "flutrapportje"
"Er wordt een persconferentie belegd als er een of ander flutrapportje wordt gepresenteerd",

En nu ook heel openlijk aan de stoelpoten van de direktie gaat zagen, dan ben je een achterbakse viezerik. Kan er geen andere kwalificatie aan hangen tot mijn spijt.

Als keeper had hij binnen de selectie al een hele lugubere rol. Reden voor Hiddink hem toen heel onverwacht te laten gaan. Intussen is het voor mij ook duidelijk dat hij nu, met dubbele agenda. de club eerder in de problemen helpt dan ze er uit probeert te helpen.
Waterreus, wat ben je nou eigenlijk van plan?​

Vroeger had ik echt een zwak voor Waterreus. Hij was nooit de beste keeper, maar wel een winnaar die zich elke keer weer terugknokte in de basis. Daar moet je respect voor hebben (en daar kan de huidige lichting nog wat van leren, maar dat terzijde). Maar ik vind wel dat je gelijk hebt dat hij de club meer kwaad doet dan goed, met zijn geklets. Ook al denk ik óók dat hij het met de beste bedoelingen doet. Hij meent echt dat wat hij zegt het beste is voor de club.
 
Zo iemand heeft PSV nodig als ....coach !

Klopt, maar zodra hier de namen van Adriaanse en van Gaal genoemd werden in het verleden dan was er zoveel commentaar op omdat deze personen niet bij de PSV cultuur zouden passen. Nu zit er dus een trio wat wel die zogenaamde clubcultuur van haver tot gort kent maar we staan op de 10e plaats op de ranglijst. Gooi verdomme die knuppel maar eens in het hoenderhok om iedereen wakker te schudden die denkt op de goede manier bezig te zijn.
Ik vond overigens de uitzending van SV gisteren weer redelijk objectief, enkel dat fossiel van Mulder moet er tussenuit.
Vanavond zal het ook wel weer lang leve de lol zijn bij VI, Gijp kan weer goedkoop scoren door iedereen met de grond gelijk te maken.
 
Klopt, maar zodra hier de namen van Adriaanse en van Gaal genoemd werden in het verleden dan was er zoveel commentaar op omdat deze personen niet bij de PSV cultuur zouden passen. Nu zit er dus een trio wat wel die zogenaamde clubcultuur van haver tot gort kent maar we staan op de 10e plaats op de ranglijst. Gooi verdomme die knuppel maar eens in het hoenderhok om iedereen wakker te schudden die denkt op de goede manier bezig te zijn.
Ik vond overigens de uitzending van SV gisteren weer redelijk objectief, enkel dat fossiel van Mulder moet er tussenuit.
Vanavond zal het ook wel weer lang leve de lol zijn bij VI, Gijp kan weer goedkoop scoren door iedereen met de grond gelijk te maken.

Adriaanse kan ik wel mee leven, maar van Gaal als coach, nee dat gaat me echt te ver.......
 
Klopt, maar zodra hier de namen van Adriaanse en van Gaal genoemd werden in het verleden dan was er zoveel commentaar op omdat deze personen niet bij de PSV cultuur zouden passen. Nu zit er dus een trio wat wel die zogenaamde clubcultuur van haver tot gort kent maar we staan op de 10e plaats op de ranglijst. Gooi verdomme die knuppel maar eens in het hoenderhok om iedereen wakker te schudden die denkt op de goede manier bezig te zijn.
Ik vond overigens de uitzending van SV gisteren weer redelijk objectief, enkel dat fossiel van Mulder moet er tussenuit.
Vanavond zal het ook wel weer lang leve de lol zijn bij VI, Gijp kan weer goedkoop scoren door iedereen met de grond gelijk te maken.

Helemaal mee eens....en wat Mulder betreft .....opzouten met die Ajax-adept !
 
Terug
Bovenaan Onderaan