Hij moet kiezen wat hij wil natuurlijk maar ik begrijp persoonlijk niets van al die spelers die hier geboren en getogen zijn die onder druk van de hele familie voor Marokko kiezen. Waarom wonen die mensen überhaupt hier als Marokko zo geweldig is??? Ga dan gewoon lekker terug als je er zo enthousiast van wordt. En dat geldt wat mij betreft voor alle buitenlanders die hun eigen land hier zitten op te hemelen maar wel hier willen blijven. Dat is niet te rijmen. Of zou het iets economisch zijn? :eek::zwijgen:

Ja, want Nederlanders in den vreemde laten ook gelijk hun eigen cultuur vallen.
Beetje kansloze post dit.
 
Hij moet kiezen wat hij wil natuurlijk maar ik begrijp persoonlijk niets van al die spelers die hier geboren en getogen zijn die onder druk van de hele familie voor Marokko kiezen. Waarom wonen die mensen überhaupt hier als Marokko zo geweldig is??? Ga dan gewoon lekker terug als je er zo enthousiast van wordt. En dat geldt wat mij betreft voor alle buitenlanders die hun eigen land hier zitten op te hemelen maar wel hier willen blijven. Dat is niet te rijmen. Of zou het iets economisch zijn? :eek::zwijgen:

Belachlijk dat Lonzano hier was en Guti hier nu zit, allemaal gelukzoekers! Waarom gaan ze niet terug naar Mexico? TRUMP BUILD THE WALL ON THE OCEAN!!!

Wat een onzin. Veel voetballers voetballen in het buitenland. En niet alleen voetballers. Er zitten ook veel forummers op dit forum die in het buitenland wonen en werken, terwijl ze zich waarschijnlijk gewoon Nederlands voelen. Dat is toch niet erg?
 
Belachlijk dat Lonzano hier was en Guti hier nu zit, allemaal gelukzoekers! Waarom gaan ze niet terug naar Mexico? TRUMP BUILD THE WALL ON THE OCEAN!!!

Wat een onzin. Veel voetballers voetballen in het buitenland. En niet alleen voetballers. Er zitten ook veel forummers op dit forum die in het buitenland wonen en werken, terwijl ze zich waarschijnlijk gewoon Nederlands voelen. Dat is toch niet erg?

Advocaat van de duivel dan toch; dat is natuurlijk niet het punt wat ze maken. Er is een verschil tussen Marokkanen die in Nederland voetballen en Marokkaanse Nederlanders. Ihattaren is, denk ik, het laatste. En dat is de discussie waar het hier om gaat.

Lozano is een broodvoetballer die voor zijn vak is geëmigreerd, maar gewoon Mexicaan is. Groot verschil met de "situatie" met Marokkaanse Nederlanders.
 
Advocaat van de duivel dan toch; dat is natuurlijk niet het punt wat ze maken. Er is een verschil tussen Marokkanen die in Nederland voetballen en Marokkaanse Nederlanders. Ihattaren is, denk ik, het laatste. En dat is de discussie waar het hier om gaat.

Lozano is een broodvoetballer die voor zijn vak is geëmigreerd, maar gewoon Mexicaan is. Groot verschil met de "situatie" met Marokkaanse Nederlanders.

Dat maakt het nog veel erger. Een buitenlander mag dus hier wel komen wonen werken en voetballen, maar een Nederlandse buitenlander moet maar ophoepelen omdat hij toevallig ook binding heeft met een ander land en mag hier niet voetballen?
 
Dat maakt het nog veel erger. Een buitenlander mag dus hier wel komen wonen werken en voetballen, maar een Nederlandse buitenlander moet maar ophoepelen omdat hij toevallig ook binding heeft met een ander land en mag hier niet voetballen?

Het gaat in deze de tegenstanders van dit fenomeen, de te moeten maken keuze met je dubbele paspoort, natuurlijk eigenlijk helemaal niet om de voetballer. Dan maak je het spelletje voetbal immers veel te belangrijk. "Profiteur" kwam hier voorbij. Waarom? Omdat een jongen die woont, werkt en belastingen betaalt in Nederland ervoor kiest om een ander land te vertegenwoordigen waar, laten we eerlijk zijn, de kansen op sportief succes kleiner zijn? Waar hij geen enkel financieel voordeel van heeft, zover mij bekend? Let's not kid ourselves.

Dit is, in de meeste gevallen, gewoon een voortvloeisel uit de discussie rondom de Marokkaanse Nederlanders in het algemeen. Dat ze niet willen integreren. Uitkeringstrekkers. Profiteurs. Dat geneuzel dus. Bij die enkele andere waar het daar niet om gaat, is het euvel dus dat ze het spelletje voetbal veel te belangrijk maken en eigenlijk willen eisen dat die goeie voetballer voor Nederland kiest, want dan winnen we misschien meer.

Echter, zoals Hoetierick terecht aangeeft, de situatie met het dubbele paspoort bestaat nu eenmaal en er zijn voetballers die vervolgens niet voor Nederland kiezen. "Get over it".
 
Dat zegt ie niet? Gaat erom dat die jongens t nooit goed kunnen doen, Mo moet voor NL kiezen anders is t een profiteur, Özil kiest voor Duitsland maar dan denkt meneer weer alleen maar aan zijn eigen carrière. Om er een Oudhollands gezegde tegenaan te gooien, als men de hond wil slaan vindt men licht de stok.
Ipv te janken over loyaliteit zouden de heren eens moeten terugkijken hoe zij de laatste 10 jaar over Marokkanen hebben gepraat in het programma en of dat een positieve negatieve of geen invloed heeft op hoe thuis de gemiddelde Marokkaan zich hier voelt.

Hij zegt dat er hypocriet volk zit bij VI terwijl het letterlijk een 'discussie' was tussen twee mensen met een andere mening. Gijp vond dat Ozil beter voor Duitsland had kunnen kiezen omdat hij het daar veel beter naar zijn zin lijkt te hebben, dezelfde mening als zo'n beetje iedereen in dit topic. Alleen Johan vond dat Ozil op basis van zijn 'morele verplichting' voor Duitsland moest kiezen. Hier valt voor mij weinig hypocrisie in te bespeuren.

Volgens mij heb ik dat niet gezegd.
In mijn post heb ik uitgelegd waarom ik dat vind.
En ik vind ze wel vaker hypocriet. Derksen verkoopt zijn moeder nog voor wat extra centjes en verdient 5 ton per jaar om over de kutscheetjes van Linda de Mol te grappen maar heeft kritiek op de grachtengordel.. Zelf verschijnt hij in zoveel programma’s maar wanneer iemand anders twee keer bij Jinek heeft gezeten, dan is die publiciteitsgeil.

En nu komt meneer die tijdens zijn eindredacteurschao van zijn blad de afspraak had met Johan Cruijff om niets negatiefs over hem te schrijven ( dus zijn journalistieke verplichting verloochend), een 17 jarige jongen er op wijzen dat ie een morele verplichting heeft tav Nederland.
Nee, Theo Hidemma promoten in je programma, dat is pas nakomen van je morele verplichting.

Niet dat ik Derksen an sich geen hypocriete oude man vind, maar in deze discussie vind ik hem weinig hypocrisie te verwijten, ondanks dat ik je uitleg heb gelezen.
 
Ik herhaal het hier nog maar eens. Economisch belang en binding met je achtergrond, famile, land van oorsprong zijn twee verschillende dingen die tegelijk bestaan in mensen. Het economisch belang (in dit geval voor zowel Nederland als de immigrant) en de emotie voor je geboortegrond of voorouderlijke afkomst. Die bestaan gewoon naast elkaar. Een afweging die in zichzelf voor iedereen moeilijk is.

Hoe idioot ben je als je roept dat een 17 jarige jongen die een jou onwelgevallige keuze maakt, zijn paspoort moet afpakken en "terugsturen". Terug? Van Nederland terug naar Nederland? Laat staan op 10, 11 jarige leeftijd wanneer ze in vertegenwoordigende elftallen komen.
Een 10. 11 of 17 jarige inwoner van Nederland terugsturen naar het land van zijn ouders. Het is een grof schandaal dat iemand dat uberhaupt durft te roepen.
 
Dus Nederland was toen wel goed genoeg en nu niet? Profiteren dus?
Deze vraag is helemaal niet aan de orde omdat het namelijk de ouders (of zelfs de ouders vd ouders) en niet de spelers zelf de keuze hebben gemaakt om 60 jaar geleden naar Nederland te verhuizen en hierbij een 2e nationaliteit aan te nemen.

Een Ihatharen of bijvoorbeeld een Ziyech bestonden toen nog niet eens dus zij hebben nooit zelf voor Nederland gekozen "omdat het toen wel goed genoeg zou zijn". Dit waren ouders die op zoek waren naar wat het beste was op dat moment voor de opvoeding en het geluk van hun kinderen. En geef ze eens ongelijk.

Of ik het er mee eens ben dat deze mannen (mogelijk) voor Marokko kiezen is een tweede maar het is helaas de politiek die dit toe laat vanwege het dubbele paspoort. Daar kunnen we dan met zn allen zielig over gaan doen, ze uitmaken voor profiteurs (terwijl hun voorouders het vuile werk hier hebben gedaan waar jou en mijn ouders zich te goed voor voelden) maar bedenk dan wel even daarnaast dat Nederland zonder o.a. spelers uit Suriname überhaupt nooit meer meedoet op het wereldtoneel.
 
Ja, want Nederlanders in den vreemde laten ook gelijk hun eigen cultuur vallen.
Beetje kansloze post dit.

Niks kansloos aan of je leest niet goed. Ik heb het over mensen die hier geboren en getogen zijn. Niet mensen die naar het buitenland verhuizen oid. Goed lezen dus. Niks kansloos aan en niks racistisch ook voor degenen die dat weer denken.
Blijkbaar mag je nog steeds niet zeggen dat Turken, Marokkanen etc die hier geboren zijn en als mafkezen al toeterend door de stad rijden met een Turkse of Marokkaanse of wat voor buitenlandse vlag dan ook, maar terug moeten verhuizen. Blijkbaar ben je dan weer kansloos. So be it! Persoonlijk vind ik dat enorm kansloos.
 
Belachlijk dat Lonzano hier was en Guti hier nu zit, allemaal gelukzoekers! Waarom gaan ze niet terug naar Mexico? TRUMP BUILD THE WALL ON THE OCEAN!!!

Wat een onzin. Veel voetballers voetballen in het buitenland. En niet alleen voetballers. Er zitten ook veel forummers op dit forum die in het buitenland wonen en werken, terwijl ze zich waarschijnlijk gewoon Nederlands voelen. Dat is toch niet erg?

Beter lezen en niet meteen zo dom reageren alsjeblieft
 
Niks kansloos aan of je leest niet goed. Ik heb het over mensen die hier geboren en getogen zijn. Niet mensen die naar het buitenland verhuizen oid. Goed lezen dus. Niks kansloos aan en niks racistisch ook voor degenen die dat weer denken.
Blijkbaar mag je nog steeds niet zeggen dat Turken, Marokkanen etc die hier geboren zijn en als mafkezen al toeterend door de stad rijden met een Turkse of Marokkaanse of wat voor buitenlandse vlag dan ook, maar terug moeten verhuizen. Blijkbaar ben je dan weer kansloos. So be it! Persoonlijk vind ik dat enorm kansloos.
Heb jij enig idee hoe Nederlanders in Brazilië of Canada zijn? Bouwen daar windmolens om zich thuis te voelen. Je ergens mee verbonden voelen is logisch, integreren in een nieuw land kost vele generaties en hoe groter de groep is hoe slechter het gaat omdat het wij gevoel blijft.
 
Niks kansloos aan of je leest niet goed. Ik heb het over mensen die hier geboren en getogen zijn. Niet mensen die naar het buitenland verhuizen oid. Goed lezen dus. Niks kansloos aan en niks racistisch ook voor degenen die dat weer denken.
Blijkbaar mag je nog steeds niet zeggen dat Turken, Marokkanen etc die hier geboren zijn en als mafkezen al toeterend door de stad rijden met een Turkse of Marokkaanse of wat voor buitenlandse vlag dan ook, maar terug moeten verhuizen. Blijkbaar ben je dan weer kansloos. So be it! Persoonlijk vind ik dat enorm kansloos.
Dan ben je inderdaad enorm kansloos. Omdat je 0 inlevingsvermogen laat zien, 0 historische kennis, 0 economische kennis, 0 culturele kennis, 0 psychologiche kennis. Moet ik nog even doorgaan?
 
Heb jij enig idee hoe Nederlanders in Brazilië of Canada zijn? Bouwen daar windmolens om zich thuis te voelen. Je ergens mee verbonden voelen is logisch, integreren in een nieuw land kost vele generaties en hoe groter de groep is hoe slechter het gaat omdat het wij gevoel blijft.

Ik heb daar wel een idee van ja... uit ervaring. Staat volledig los van hetgeen ik zei overigens.
 
Dan ben je inderdaad enorm kansloos. Omdat je 0 inlevingsvermogen laat zien, 0 historische kennis, 0 economische kennis, 0 culturele kennis, 0 psychologiche kennis. Moet ik nog even doorgaan?

Ja, tuurlijk joh, jij hebt de kennis in pacht. Onzinnige opmerking wat mij betreft. Jij snapt blijkbaar ook mijn redenatie niet. Ik vind hetzelfde gelden voor ‘Nederlanders’ die in het buitenland geboren zijn. Genoeg voorbeelden van sporters en mensen die gewoon voor dat land kiezen dan. Maar goed, die hebben ook geen historisch besef als het aan jou ligt dus. Slaap lekker verder ;)
 
Niks kansloos aan of je leest niet goed. Ik heb het over mensen die hier geboren en getogen zijn. Niet mensen die naar het buitenland verhuizen oid. Goed lezen dus. Niks kansloos aan en niks racistisch ook voor degenen die dat weer denken.
Blijkbaar mag je nog steeds niet zeggen dat Turken, Marokkanen etc die hier geboren zijn en als mafkezen al toeterend door de stad rijden met een Turkse of Marokkaanse of wat voor buitenlandse vlag dan ook, maar terug moeten verhuizen. Blijkbaar ben je dan weer kansloos. So be it! Persoonlijk vind ik dat enorm kansloos.
Als PSVer mag je zeker ook geen kampioenschap vieren als je in Amsterdam woont? Mag ik wel bami goreng eten ondanks dat ik geen Chinees paspoort heb? In een wereld die als maar globaliseert kun je mensen niet verbieden om hun geloof, cultuur of afkomst te verloochenen. Dat je dit denkt is 1 maart uitspreken?!
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Als PSVer mag je zeker ook geen kampioenschap vieren als je in Amsterdam woont? Mag ik wel bami goreng eten ondanks dat ik geen Chinees paspoort heb?

Echt, reageer dan gewoon niet als je niet snapt hoe mijn post bedoeld was. Eet nog wat bami, van mij mag het. Een andere mening hebben schijnt door sommigen hier moeilijk te accepteren. Of goed lezen wat ik bedoel...PUNT!
 
Terug
Bovenaan Onderaan