Dus Nederland was toen wel goed genoeg en nu niet? Profiteren dus?

Je hoeft toch niet je afkomst te verloochenen omdat je in een ander land woont?
Maar laten we een ander mooi voorbeeld nemen:
Er was eens een Nederlandse voetballer die naar een buitenlandse club ging. Daar was hij een soort god. Zijn zoon werd ook in dat land geboren, had dus 2 nationaliteiten. Ook zijn zoon speelde voor diezelfde club, en kon kiezen tussen het Spaanse elftal en het Nederlands elftal.
Die jongen koos voor het elftal van het land van afkomst, niet voor zijn “nieuw” land.
Da’s dan ook een profiteur in jouw ogen, toch?
Die familie Cruyff toch......
 
Volgens mij werkt hij netjes voor de centjes en betaalt hij belasting. Door omstandigheden kan hij kiezen en daar is hij vrij in.
“Profiteur” is dan ook klinklare onzin.
Had dat al proberen uit te leggen. Voetbalopleiding is grotendeels een commerciële aangelegenheid, kortom het hele profiteursgeroep geeft vooral iets aan over hoe goed de roepers daarvan hun heimat kennen.
 
Waarom blijft Ihattaren dan hier als het hem blijkbaar niet bevalt? Marokko is toch beter voor hem. Ga daar dan ook wonen. Stel dat de zoon van Schone later moet kiezen tussen Denemarken en Nederland moet hij ook voor Nederland kiezen. Meer dan normaal.

Ze moeten helemaal niets. Ze hebben een vrije keuze. Ze mogen zelf bepalen wat ze met hun leven doen. Als anderen in dit forum mogen bepalen waar jij gaat wonen woon je waarschijnlijk op de Noordpool. ;)
 
Dan zijn paspoort afnemen!! En sinds wanneer heeft Cruyff bij Feyenoord gespeeld. Je bent lekker op de hoogte weer eens.
Je bent wel hardleers he? Paspoort afnemen KAN niet.
En als je niet weet dat Cruijff voor Feyenoord heeft gespeeld uit de rancune tegen Ajax en dat hij samen met Gullit toen Feyenoord kampioen heeft gemaakt, dan heb je ook op voetbalgebied geen geschiedenisles gehad.
 
Ik zit 30 jaar in NL, dus tuurlijk ben ik meer een Nederlander dan Kroaat, als ik op me 18de moest kiezen voor wie ik zou uitkomen dan zou ik me gezonde verstand gebruiken ipv bullshit als roots-only. Ben ik een keeper en heeft NL al 4 goede die nog 15 jaar mee kunnen dan zijn me kansen klein, heeft Kroatie maar 1 goede dan maak ik daar meer kans. Carrière zou ik zakelijk aanpakken ipv roots-only bullshit.

En wat je ook kiest het is beide fout, bij 50/50 keuzes heb je dus altijd 50% wat ontevreden of teleurgesteld is. Of invoeren dat waar je geboren bent dat dat het is. Genoeg landen die vals spelen en spelers binnenhalen en papieren geven puur om posities te vullen die ze missen, dus nationaliteit verhaaltje is laatste 20 jaar sowieso iets verneukt.
Ik dacht toch echt dat je in Kroatië woonde,
Ach, who cares...;)
 
Waarom blijft Ihattaren dan hier als het hem blijkbaar niet bevalt? Marokko is toch beter voor hem. Ga daar dan ook wonen. Stel dat de zoon van Schone later moet kiezen tussen Denemarken en Nederland moet hij ook voor Nederland kiezen. Meer dan normaal.

Dus Onana, Marin, Tadic, Mazraoui, Ziyech, Tagliafico, Martinez en Dest zijn allemaal profiteurs en moeten maar terug naar hun eigen land?
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Nee jo ik ben een profiteur in Nederland, met 2 paspoorten, 2 rijbewijzen en 2 huizen, wel een profiteur die dagelijks om 04:10 moet opstaan om het allemaal te verdienen en dan te kunnen profiteren, x2 :alien:
Veel overeenkomsten tussen jou en de Marokkaanse profvoetballers dus;)
 
Veel overeenkomsten tussen jou en de Marokkaanse profvoetballers dus;)

Gelukkig niet zeg, wij zijn meer op de legale zaken en voetbal gericht, en hun op de nachtelijke dingen uitspoken, wij zijn letterlijk en figuurlijk een verschil van dag en nacht :ROFL:
 
Je hoeft toch niet je afkomst te verloochenen omdat je in een ander land woont?
Maar laten we een ander mooi voorbeeld nemen:
Er was eens een Nederlandse voetballer die naar een buitenlandse club ging. Daar was hij een soort god. Zijn zoon werd ook in dat land geboren, had dus 2 nationaliteiten. Ook zijn zoon speelde voor diezelfde club, en kon kiezen tussen het Spaanse elftal en het Nederlands elftal.
Die jongen koos voor het elftal van het land van afkomst, niet voor zijn “nieuw” land.
Da’s dan ook een profiteur in jouw ogen, toch?
Die familie Cruyff toch......

Heeft die desbetreffende zoon in zijn jeugd dan in de vertegenwoordige elftallen van Spanje gevoetbald?
 
Dan zijn paspoort afnemen!! En sinds wanneer heeft Cruyff bij Feyenoord gespeeld. Je bent lekker op de hoogte weer eens.

Denk aan je bloeddruk en verkwist niet zoveel hartslagen. Op een gegeven moment is je bloeddruk 0 en zijn je hartslagen op. Maak je niet zo druk man.

De grote Cruijfff heeft Feyenoord kampioen gemaakt. :p:ROFL: Als je over Cruijff praat is het Johan en anders zeg je Jordi Cruijff. ;)

Je veroordeelt een 17 jarige jongen al, voordat hij een keuze gemaakt heeft. :FP:
Laat die jongen zelf zijn keuze maken en denk niet dat jij de opperrechter in eigen persoon bent die zomaar paspoorten kan afnemen. :rolleyes:
 
Juist dit soort gasten staan straks het harst te juichen indien Mo uiteindelijk wel gewoon voor Nederland kiest en ons tijdens het WK 2026 ons naar de wereldtitel schiet. Dan vergeet die even, dat hij tot liefst 4x aan toe heeft geroepen dat zijn paspoort eigenlijk ingenomen had moeten worden... (Niet te vergeten dat dit daarnaast ook niet kan!)
 
Laatst bewerkt:
Hij moet kiezen wat hij wil natuurlijk maar ik begrijp persoonlijk niets van al die spelers die hier geboren en getogen zijn die onder druk van de hele familie voor Marokko kiezen. Waarom wonen die mensen überhaupt hier als Marokko zo geweldig is??? Ga dan gewoon lekker terug als je er zo enthousiast van wordt. En dat geldt wat mij betreft voor alle buitenlanders die hun eigen land hier zitten op te hemelen maar wel hier willen blijven. Dat is niet te rijmen. Of zou het iets economisch zijn? :eek::zwijgen:
 
Terug
Bovenaan Onderaan