Geen zin in, verandert mijn mening toch niet. Het is graag voor Nederland of niet.
Maar je gaat wel lekker een kaartje kopen voor Ajax waarme je direct meebetaalt aan het economisch gewin van spelers als Ziyech, Labyad enz terwijl zij gekozen hebben voor Marokko. Dat
Om die buitenlanders want die werken niet en pikken onze banen in :ROFL:
En onze vrouwen niet te vergeten! :lying:
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Wat hij bedoeld te zeggen is, als je als ' geboren Nederlander ' de keus voor Marokko maakt, dat je dan never nooit meer mag zeggen dat je een Nederlander bent verder. Je bent een Marokkaan woonochtend in Nederland, je hebt je keus gemaakt toch
 
Wat hij bedoeld te zeggen is, als je als ' geboren Nederlander ' de keus voor Marokko maakt, dat je dan never nooit meer mag zeggen dat je een Nederlander bent verder. Je bent een Marokkaan woonochtend in Nederland, je hebt je keus gemaakt toch
Gelul.
 

Waarom? In Nederland geboren zijn met Marokkaanse roorts is prima, of je wilt of niet dat is iets wat onveranderbaar is aan hun hoofd en neus. Maar de keus die je er na maakt bepaalt dan toch wat je echt bent of wilt zijn. Nederlander met Marokkaanse roorts of Marokkaan met Marokkaanse roots.

Of je bent een Nederlandse Marokkaan, die kiest voor Marokko maar als die zin heeft is die gewoon een Nederlander weer omdat die hier 18 jaar zit en 94% Nederlander is, maar toch kiest voor die 6%.. je kan dit zo draaien als je zelf wilt steeds
 
Waarom? In Nederland geboren zijn met Marokkaanse roorts is prima, of je wilt of niet dat is iets wat onveranderbaar is aan hun hoofd en neus. Maar de keus die je er na maakt bepaalt dan toch wat je echt bent of wilt zijn. Nederlander met Marokkaanse roorts of Marokkaan met Marokkaanse roots.

Of je bent een Nederlandse Marokkaan, die kiest voor Marokko maar als die zin heeft is die gewoon een Nederlander weer omdat die hier 18 jaar zit en 94% Nederlander is, maar toch kiest voor die 6%.. je kan dit zo draaien als je zelf wilt steeds

Tsja ... Dat zegt de koning van het draaien. :D :lmao:
 
Waarom? In Nederland geboren zijn met Marokkaanse roorts is prima, of je wilt of niet dat is iets wat onveranderbaar is aan hun hoofd en neus. Maar de keus die je er na maakt bepaalt dan toch wat je echt bent of wilt zijn. Nederlander met Marokkaanse roorts of Marokkaan met Marokkaanse roots.

Of je bent een Nederlandse Marokkaan, die kiest voor Marokko maar als die zin heeft is die gewoon een Nederlander weer omdat die hier 18 jaar zit en 94% Nederlander is, maar toch kiest voor die 6%.. je kan dit zo draaien als je zelf wilt steeds
Ten eerste wordt niet iedere Marokkaanse voetballer door Oranje geschikt bevonden en worden die dus niet uitgenodigd. Hoe zit het dan met hen? Met een Idrissi of Amrabat? Ook landverraders of als we ze niet nodig hebben, dan mag dat allemaal wel?? Snap je hoe hypocriet het allemaal is? Ik gaf als voorbeeld hoe de VI over Özil sprak: ja die koos voor Duitsland omdat het beter was voor zijn carierre... wanneer is men eigenlijk tevreden? Het is dus nooit goed en je wordt dus altijd en hoe dan ook anders behandeld en onder een vergrootglas gezet.
En als laatste is het zo dat hoe je je voelt niet in percentages uit te drukken is. Dat moet jij toch beter weten zou ik zeggen. Je praat hier vaak met een bepaalde verliefdheid over Kroatië. Wat doe jij hier dan, profiteur;)
 
Mijn mening is dat je in principe altijd het land moet kiezen waar je geboren bent of het land waar je van je 8 tot 18 woonachtig bent.
Tenzij je oorlogsvluchtenling bent die met zijn ouders gevlucht is na zijn 8e, die zou moeten kunnen kiezen tussen vaderland of opvangland.

Alle banden met landen van boven de vader en de moeder zouden niet meegeteld moeten worden.
Dus niet van mijn overgrootvader is geboren in Zweden dus dat is mijn keuze want dat voelt zo lekker als iemand toevallig niet de capaciteiten heeft oranje te halen. Of iemand kiest voor Spanje omdat daar meer kans is om er wereldkampioen te worden maar heeft verder geen banden met het land behalve dat zijn familie er in 1910 uit emigreerde.

Nee dan heb je gewoon pech.
 
En als laatste is het zo dat hoe je je voelt niet in percentages uit te drukken is. Dat moet jij toch beter weten zou ik zeggen. Je praat hier vaak met een bepaalde verliefdheid over Kroatië. Wat doe jij hier dan, profiteur;)

Ik zit 30 jaar in NL, dus tuurlijk ben ik meer een Nederlander dan Kroaat, als ik op me 18de moest kiezen voor wie ik zou uitkomen dan zou ik me gezonde verstand gebruiken ipv bullshit als roots-only. Ben ik een keeper en heeft NL al 4 goede die nog 15 jaar mee kunnen dan zijn me kansen klein, heeft Kroatie maar 1 goede dan maak ik daar meer kans. Carrière zou ik zakelijk aanpakken ipv roots-only bullshit.

En wat je ook kiest het is beide fout, bij 50/50 keuzes heb je dus altijd 50% wat ontevreden of teleurgesteld is. Of invoeren dat waar je geboren bent dat dat het is. Genoeg landen die vals spelen en spelers binnenhalen en papieren geven puur om posities te vullen die ze missen, dus nationaliteit verhaaltje is laatste 20 jaar sowieso iets verneukt.
 
Wat een hypocriet volk toch ook bij de VI: Ihattaren heeft de morele verplichting om voor Oranje te kiezen. Oké tot zo ver zeg ik, das een mening en met een iets andere bewoording kan ik het er ook mee eens zijn. Maar dan tegelijk over Özil: die heeft alleen voor Duitsland gekozen omdat het beter was voor zijn carrière. Nee als je de heren toch tegemoet komt, dan is het nog steeds niet goed. Ik kan mij heel goed voorstellen dat de nieuwe generatie migranten voor het land van herkomst kiest! Het is toch nooit goed. En dit soort programma’s hebben ook nog eens een grote achterban en kijkers die deze hypocriete zakkenvullers na-apen. Bah!

Dus de mening van Gijp en Derksen is verschillend en daarom is het programma hypocriet?
 
Dus de mening van Gijp en Derksen is verschillend en daarom is het programma hypocriet?
Dat zegt ie niet? Gaat erom dat die jongens t nooit goed kunnen doen, Mo moet voor NL kiezen anders is t een profiteur, Özil kiest voor Duitsland maar dan denkt meneer weer alleen maar aan zijn eigen carrière. Om er een Oudhollands gezegde tegenaan te gooien, als men de hond wil slaan vindt men licht de stok.
Ipv te janken over loyaliteit zouden de heren eens moeten terugkijken hoe zij de laatste 10 jaar over Marokkanen hebben gepraat in het programma en of dat een positieve negatieve of geen invloed heeft op hoe thuis de gemiddelde Marokkaan zich hier voelt.
 
Dus de mening van Gijp en Derksen is verschillend en daarom is het programma hypocriet?
Volgens mij heb ik dat niet gezegd.
In mijn post heb ik uitgelegd waarom ik dat vind.
En ik vind ze wel vaker hypocriet. Derksen verkoopt zijn moeder nog voor wat extra centjes en verdient 5 ton per jaar om over de kutscheetjes van Linda de Mol te grappen maar heeft kritiek op de grachtengordel.. Zelf verschijnt hij in zoveel programma’s maar wanneer iemand anders twee keer bij Jinek heeft gezeten, dan is die publiciteitsgeil.

En nu komt meneer die tijdens zijn eindredacteurschao van zijn blad de afspraak had met Johan Cruijff om niets negatiefs over hem te schrijven ( dus zijn journalistieke verplichting verloochend), een 17 jarige jongen er op wijzen dat ie een morele verplichting heeft tav Nederland.
Nee, Theo Hidemma promoten in je programma, dat is pas nakomen van je morele verplichting.
 
Volgens mij heb ik dat niet gezegd.
In mijn post heb ik uitgelegd waarom ik dat vind.
En ik vind ze wel vaker hypocriet. Derksen verkoopt zijn moeder nog voor wat extra centjes en verdient 5 ton per jaar om over de kutscheetjes van Linda de Mol te grappen maar heeft kritiek op de grachtengordel.. Zelf verschijnt hij in zoveel programma’s maar wanneer iemand anders twee keer bij Jinek heeft gezeten, dan is die publiciteitsgeil.

En nu komt meneer die tijdens zijn eindredacteurschao van zijn blad de afspraak had met Johan Cruijff om niets negatiefs over hem te schrijven ( dus zijn journalistieke verplichting verloochend), een 17 jarige jongen er op wijzen dat ie een morele verplichting heeft tav Nederland.
Nee, Theo Hidemma promoten in je programma, dat is pas nakomen van je morele verplichting.
Ik denk dat mensen die zich afvragen of Johan D hypocriet is uberhaupt de betekenis van dat woord kennen...
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Terug
Bovenaan Onderaan