Studio Voetbal / Voetbal Inside / FOX Sports Eredivisie

Der Jaufe

Bondscoach
Ach, vanochtend een stukkie over Johan D in het AD. Heeft Turkije een kutland genoemd.. Kennelijk waren de kijkcijfers weer laag en moest er iets controversieels geroepen worden.

arne

Routinier
Ach, vanochtend een stukkie over Johan D in het AD. Heeft Turkije een kutland genoemd.. Kennelijk waren de kijkcijfers weer laag en moest er iets controversieels geroepen worden.
Wat betreft mensen rechten is het ook geen fijn land. Kun je wat lelijke woorden kiezen om het te zeggen, maar dat maakt het niet minder waar.

Be The Ball

Aanvoerder
Wat betreft mensen rechten is het ook geen fijn land. Kun je wat lelijke woorden kiezen om het te zeggen, maar dat maakt het niet minder waar.
Of het nu wel of geen fijn land is, is niet eens relevant. Het gaat om de toonzetting. Daarnaast ontbreekt bij Derksen altijd de onderbouwde nuance.
Spectakel eerst, normen en waarden zijn secundair.

Je kunt het over verloedering van de maatschappij hebben, maar het begint bij de mensen die bijna dagelijks op tv zijn.

arne

Routinier
Of het nu wel of geen fijn land is, is niet eens relevant. Het gaat om de toonzetting. Daarnaast ontbreekt bij Derksen altijd de onderbouwde nuance.
Spectakel eerst, normen en waarden zijn secundair.

Je kunt het over verloedering van de maatschappij hebben, maar het begint bij de mensen die bijna dagelijks op tv zijn.
Helaas ben ik het daar volledig met je eens. De manier waarop is hufterig en onnodig.

Wat niet weg neemt dat we tegenwoordig overgevoelig zijn geworden over een negatieve waarheid over bepaalde zaken/landen. De waarheid zeggen over bepaalde landen wordt direct weggezet als racistisch of "dat kun je niet maken". Als hij Amerika had weggezet als kut land had niemand dat een probleem gevonden.

Voetbalvisie

Invaller
Ach, allereerst heeft van der Gijp natuurlijk volledig gelijk dat het vergelijk met Ajax continue best wel eens zou mogen stoppen.

Het meest schokkende aan het filmpje is echter het einde, waar Johan Derksen de volgende zin uit zijn strot weet te krijgen:

"Maar nu met Janssen en Van der Vaart is het programma wel een stukje leuker om te kijken -mee eens, ondanks dat de meningen van deze twee nagenoeg niet serieus te nemen zijn- en daarnaast helaas vind die dat zelf ook, vind ik deze presentator erg goed".

Johan Derksen noemt Tom Egbers letterlijk een goede presentator...

robpsv11

Grammatifaler
Helaas ben ik het daar volledig met je eens. De manier waarop is hufterig en onnodig.

Wat niet weg neemt dat we tegenwoordig overgevoelig zijn geworden over een negatieve waarheid over bepaalde zaken/landen. De waarheid zeggen over bepaalde landen wordt direct weggezet als racistisch of "dat kun je niet maken". Als hij Amerika had weggezet als kut land had niemand dat een probleem gevonden.
Tuurlijk. Iedereen is net zo selectief in zijn gezeik richting mensen. Als Johan had gezegd dat de PVV en FVD kut is, dan had die groep die hem nu veroordeelt 'ja-knikkend' op de bank gezeten en was het een held geweest. Dat is nu eenmaal waar de mensheid erg goed in is, dingen beoordelen tot waar het ze uitkomt. Wat voor PSV kan, kan voor Ajax misschien niet. En zo gaat dat ook andersom. Daar is iedereen schuldig aan.

En daarnaast zijn we ook een zacht gekookte eitjes maatschappij geworden.

Mikasa

Forummer van het Jaar 2014

En had dan getwitterd dat Derksen een kutanalist is. Een doodsbedreiging is toch wat anders. En dan waarschijnlijk ook nog door mensen, die in Nederland genieten van het feit dat je hier dus een doodsbedreiging op internet kunt zetten. En dan niet door meneer Erdogan in de gevangenis gegooid wordt.

IPF

Forummer van het jaar 2015
Wat een hypocriet volk toch ook bij de VI: Ihattaren heeft de morele verplichting om voor Oranje te kiezen. Oké tot zo ver zeg ik, das een mening en met een iets andere bewoording kan ik het er ook mee eens zijn. Maar dan tegelijk over Özil: die heeft alleen voor Duitsland gekozen omdat het beter was voor zijn carrière. Nee als je de heren toch tegemoet komt, dan is het nog steeds niet goed. Ik kan mij heel goed voorstellen dat de nieuwe generatie migranten voor het land van herkomst kiest! Het is toch nooit goed. En dit soort programma’s hebben ook nog eens een grote achterban en kijkers die deze hypocriete zakkenvullers na-apen. Bah!

Der Jaufe

Bondscoach
Wat een hypocriet volk toch ook bij de VI: Ihattaren heeft de morele verplichting om voor Oranje te kiezen. Oké tot zo ver zeg ik, das een mening en met een iets andere bewoording kan ik het er ook mee eens zijn. Maar dan tegelijk over Özil: die heeft alleen voor Duitsland gekozen omdat het beter was voor zijn carrière. Nee als je de heren toch tegemoet komt, dan is het nog steeds niet goed. Ik kan mij heel goed voorstellen dat de nieuwe generatie migranten voor het land van herkomst kiest! Het is toch nooit goed. En dit soort programma’s hebben ook nog eens een grote achterban en kijkers die deze hypocriete zakkenvullers na-apen. Bah!
Met enige regelmaat schaam ik mij over de wijze waarop een deel van de Nederlanders hun medelanders bejegent.
Ik zou het mooi vinden als Mo voor Oranje kiest, goede voetballers kunnen we altijd gebruiken. Als hij kiest voor Marokko dan is dat zijn goed recht.
Nederlanders die daar over zeiken moeten eens kijken welke ronselpraktijken de Nederlandse curlingbond gebruikt in Canada..

Der Jaufe

Bondscoach
Lekker profiteren van alles in Nederland en vervolgens doodleuk voor een ander land kiezen. Zeer ondankbaar. Dan ook zijn Nederlandse paspoort afnemen. Zelfde mening had ik overigens logischerwijs ook bij Ziyech.
De maatschappij waar een politicus roept of we minder Marokkanen willen bijval krijgt. De maatschappij waar je als Marokkaan afstand moet doen van een mafkees die in Nice met een truck op personen inrijdt. De maatschappij waar je als Marokkaan al met 1-0 achter staat als je solliciteert voor een baan of stage... Ja logisch dat je daaraan loyaal moet zijn.

49euro

Ballenjongen
Lekker profiteren van alles in Nederland en vervolgens doodleuk voor een ander land kiezen. Zeer ondankbaar. Dan ook zijn Nederlandse paspoort afnemen. Zelfde mening had ik overigens logischerwijs ook bij Ziyech.
Xavi Simons heeft ook nog nauwelijks een voet op Nederlandse bodem gezet. Toch vinden we met z'n allen dat hij tot het Nederlands Elftal moet behoren. Zo werkt het nou eenmaal als je een dubbel paspoort hebt.

psverinamsterdam

Basisspeler
Heb jij die mening ook over expats die Nederland verlaten en gaan werken (en belasting betalen) in het buitenland? Er een dubbel paspoort op nahouden en vrolijk terugkeren als het zo uitkomt?

Natuurlijk hebben dit soort jongens vaak een band met het land van hun voorouders. En je kunt niet van ze verwachten dat ze op 10 jarige leeftijd gaan heen en weer vliegen om in de jeugdelftallen van Marokka of willekeurig elk ander land te gaan spelen.

psverinamsterdam

Basisspeler
Waarom is zijn familie naar Nederland gekomen als ze meer affiniteit en gevoel hebben bij Marokko?
Heel simpel. Nederland zocht werknemers in sectoren waar er hier niet voldoende werknemers te vinden waren. Dit bleek voor o.a. Marokkanen en Turken een verbetering tov de economische mogelijkheden in hun eigen land. Het mes snijdt aan twee kanten. Beide partijen hadden er voordeel bij. Nederland werkte van harte mee om deze nieuwe werknemers binnen te halen.

Bovenaan Onderaan