Helemaal eens, muv Max verstapen, dat is geen sport. En hij wint zelden, en dat komt niet doordat hiji niet goed in racen is, maar doordat hij een mindere auto heeft dan Mercedes en Ferrari. Geen sport dus..

De Graafschap heeft minder financiële middelen en als gevolg daarvan een mindere selectie dan PSV en Ajax en wint daarom zelden. Voetbal is geen sport... :unsure:;P


Precies. Je kan pas van sport spreken als de omstandigheden voor een ieder gelijk is.

Aangezien de financiële middelen ook onder omstandigheden vallen is voetbal dan ook maar geen sport :geek:
 
De Graafschap heeft minder financiële middelen en als gevolg daarvan een mindere selectie dan PSV en Ajax en wint daarom zelden. Voetbal is geen sport... :unsure:;P




Aangezien de financiële middelen ook onder omstandigheden vallen is voetbal dan ook maar geen sport :geek:
Doelde meer op de randvoorwaarden. Een bal is een bal en de doelen zijn net zo groot ?
 
En als er een fysieke component is: dus schaken, dammen, auto en motor racen, darts, biljart etc zijn allemaal geen sporten, in mijn ogen.

Eens. Ook al ben ik groot fan van Herlings en heb ik hem samen met Mathieu van der Poel (op het PSV elftal na) waarschijnlijk het vaakst gezien dit jaar; zijn verkiezing (net als die van Max vorig jaar) is raar. En als darten meetelt, dan mag ik mij, als nr 51 van het WK Sudoku en en 58 van het WK Puzzelen vorig jaar ook topsporter noemen :giggle: Sportpersoonlijkheid van het jaar zouden eventueel wel voor Verstappen en Herlings kunnen gelden. Volgens mij gaat het in Groot-Brittannië daar ook om.
 
De Graafschap heeft minder financiële middelen en als gevolg daarvan een mindere selectie dan PSV en Ajax en wint daarom zelden. Voetbal is geen sport... :unsure:;P




Aangezien de financiële middelen ook onder omstandigheden vallen is voetbal dan ook maar geen sport :geek:
In jouw redenering bestaat sport niet, dat gaat me wat ver ?
 
Nou, ik nam eigenlijk jullie beredenering en paste deze toe op voetbal.
Mijn punt was dat een sport waarbij de prestatie voor het grootste gedeelte afhangt van het materiaal is voor mij geen sport. Bijvoorbeeld als PSV met een normale bal mocht spelen en De Graafschap met een strandbal. Dat is F1 en voor mij dus geen sport
 
Mijn punt was dat een sport waarbij de prestatie voor het grootste gedeelte afhangt van het materiaal is voor mij geen sport. Bijvoorbeeld als PSV met een normale bal mocht spelen en De Graafschap met een strandbal. Dat is F1 en voor mij dus geen sport

Voetbal is ook voor het grootste gedeelte afhankelijk van materiaal, namelijk spelersmateriaal, dus ik vind de vergelijking best toepasselijk. De clubs met het meeste geld zijn altijd bovenin te vinden; hetzelfde geldt voor de F1; de teams met het meeste geld zijn altijd bovenin te vinden en teams met minder geld winnen nooit.
 
Voetbal is ook voor het grootste gedeelte afhankelijk van materiaal, namelijk spelersmateriaal, dus ik vind de vergelijking best toepasselijk. De clubs met het meeste geld zijn altijd bovenin te vinden; hetzelfde geldt voor de F1; de teams met het meeste geld zijn altijd bovenin te vinden en teams met minder geld winnen nooit.
Spelersmateriaal is geen materiaal dat je kan vergelijken met een auto. Voetbalclubs met veel geld winnen omdat ze betere sporters in kunnen huren, F1 teams met veel geld winnen omdat ze beter materiaal kunnen kopen, die winnen zelfs met een middelmatige coureur
 
Spelersmateriaal is geen materiaal dat je kan vergelijken met een auto. Voetbalclubs met veel geld winnen omdat ze betere sporters in kunnen huren, F1 teams met veel geld winnen omdat ze beter materiaal kunnen kopen, die winnen zelfs met een middelmatige coureur

Het is meer dan alleen maar materiaal. Een middelmatige coureur wint ook nauwelijks iets, ook al heeft hij het beste materiaal onder zijn kont. Kijk maar naar Bottas. Maar het principe dat geld bepaalt wie wint blijft ook in de F1 geldig.
 
En als er een fysieke component is: dus schaken, dammen, auto en motor racen, darts, biljart etc zijn allemaal geen sporten, in mijn ogen.
Volgens mij verliest een coureur een paar liter per wedstrijd en moet je fysiek echt prima in orde zijn om de belastingen te kunnen opnemen. Dan is 100 meter sprinten heel wat minder inspannend.
En uiteindelijk zijn de Nederlandse schaatsers ook zo goed omdat dit ongeveer het enige land is met fatsoenlijke faciliteiten...
Maar uiteindelijk is een WK motocross natuurlijk heel wat uitzonderlijker dan schaatsmedaille nummer 564.
 
Heb geen vreemde opmerking gehoord. PSV wint 50 van de 50 volgende wedstrijden van Emmen als ze zo spelen (terecht), Lozano is te veel met zichzelf bezig (terecht) en Lozano is nog niet toe aan de absolute top (terecht). En PSV heeft ook geweldige talenten zoals gezegd werd. Is toch allemaal waar?

Johan Derksen maakt zich wel volstrekt belachelijk als hij praat over Gözübüyük en de Penalty die niet gegeven werd.
Wat een clown. :clown:
 
Keek gisteren weer eens een stukje. Ergens tegen het einde van de uitzending ging het over Lozano. De blik van Derksen sprak boekdelen toen hij Gijp gelijk gaf.
Bijna het schuim op zijn mond.
Het is een hetze.
Sneu.

Zag een scene tegen Emmen dat 3 spelers Rosario ‘professioneel, maar onregelementair’ wilden afstoppen. Lukte ze niet.
Dat soort clips zou ik graag terug willen zien op zo’n analyse-avond.
 
Keek gisteren weer eens een stukje. Ergens tegen het einde van de uitzending ging het over Lozano. De blik van Derksen sprak boekdelen toen hij Gijp gelijk gaf.
Bijna het schuim op zijn mond.
Het is een hetze.
Sneu.

Zag een scene tegen Emmen dat 3 spelers Rosario ‘professioneel, maar onregelementair’ wilden afstoppen. Lukte ze niet.
Dat soort clips zou ik graag terug willen zien op zo’n analyse-avond.
Kijk niet. Dit is geen programma dat uitgebreide voetbalanalyses doet. Het is een meningen show over voetbal en alles wat verder actueel is. Het is gemaakt om te shockeren en te lachen. Het is niet PC. Het meest duidelijk: het is een commercieel programma dat er is om advertenties te verkopen. Hoe meer publiciteit, hoe meer reclames er verkocht kunnen worden. De ruzies/controverses zij allemaal van te voren uitgedacht, om zoveel mogelijk aandacht te genereren, negatieve aandacht is ook aandacht, ik denk zelfs vaak nog lucratiever dan positieve..

Dat allemaal gezegd hebbende, ik vind het schitterende tv en heb al meer dan 10 jaar geen aflevering gemist. Maar neem het alsjeblieft niet al te serieus. Ik vermoed dat Derksen prive toe zal geven dat op z'n minst de helft van wat hij uitkraamt onzin is, waar hij niet achterstaat. Maar ja een half miljoen per jaar (voorzichtige schatting?) maakt veel goed.
 
Kijk niet. Dit is geen programma dat uitgebreide voetbalanalyses doet. Het is een meningen show over voetbal en alles wat verder actueel is. Het is gemaakt om te shockeren en te lachen. Het is niet PC. Het meest duidelijk: het is een commercieel programma dat er is om advertenties te verkopen. Hoe meer publiciteit, hoe meer reclames er verkocht kunnen worden. De ruzies/controverses zij allemaal van te voren uitgedacht, om zoveel mogelijk aandacht te genereren, negatieve aandacht is ook aandacht, ik denk zelfs vaak nog lucratiever dan positieve..

Dat allemaal gezegd hebbende, ik vind het schitterende tv en heb al meer dan 10 jaar geen aflevering gemist. Maar neem het alsjeblieft niet al te serieus. Ik vermoed dat Derksen prive toe zal geven dat op z'n minst de helft van wat hij uitkraamt onzin is, waar hij niet achterstaat. Maar ja een half miljoen per jaar (voorzichtige schatting?) maakt veel goed.
Wat dat betreft zijn de heren net zulke commercie-prostituees als de gemiddelde vlogger..
 
Terug
Bovenaan Onderaan