Ik word zo misselijk van de nieuwe messias van het Nederlands, want zeg ik mondiale voetbal Frenkie de Jong. En daar kan die jongen zelf niet eens wat aan doen. :braak::braak::braak:
 
Ik word zo misselijk van de nieuwe messias van het Nederlands, want zeg ik mondiale voetbal Frenkie de Jong. En daar kan die jongen zelf niet eens wat aan doen. :braak::braak::braak:
Dat is nog het ergste. Volgens mij is het een doodnuchtere en vriendelijke kerel.
 
Ik word er ook gek van. Want zo goed is die nou toch ook weer niet? Begrijp me niet verkeerd ik vind het een goede speler en misschien volg ik te weinig Ajax. Maar qua Ajax maak ik het meest zorgen om Ziyech en de Ligt. Als die in de winterstop vertrekken en ze halen er niks voor terug dan denk ik toch wel even mooi nieuws. Als alleen de Jong vertrekt dan snap ik dat ze daar zwakker van worden maar volgensmij minder dan die twee die ik hier boven noem. En Ziyech vind ik geen Europese top, en de Ligt moet nog groeien om dat eventueel te halen. Dus tuurlijk de Jong is een talent maar het lijkt me toch allemaal wel wat overdreven wat er nu geroepen word.
 
Ik heb het ook lang niet begrepen, maar toen ik hem een paar wedstrijden (op het middenveld) zag spelen herkende ik het wel. Hij heeft iets unieks. Die sierlijkheid, balcontrole en techniek, maar vooral de altijd doelmatige dribbels waarmee hij niet zoals Ibi in zijn tijd bij ons gewoon lekker dribbelde, maar ruimte creëert voor zichzelf of anderen.

Dat we nu al hele elftallen om hem heen moeten bouwen is natuurlijk onzin, maar dat is structureel wat er gebeurt als er een groot talent bij Ajax speelt, die overdreven ophemeling. Denk niet dat we daar ooit vanaf komen.
 
Zit naar Studio Voetbal te kijken. Voor het eerst dit seizoen.
Pfffff, vermoeiende lui, zeg. Zou er zelf zo tussen kunnen gaan zitten.
 
Ik word er ook gek van. Want zo goed is die nou toch ook weer niet? Begrijp me niet verkeerd ik vind het een goede speler en misschien volg ik te weinig Ajax. Maar qua Ajax maak ik het meest zorgen om Ziyech en de Ligt. Als die in de winterstop vertrekken en ze halen er niks voor terug dan denk ik toch wel even mooi nieuws. Als alleen de Jong vertrekt dan snap ik dat ze daar zwakker van worden maar volgensmij minder dan die twee die ik hier boven noem. En Ziyech vind ik geen Europese top, en de Ligt moet nog groeien om dat eventueel te halen. Dus tuurlijk de Jong is een talent maar het lijkt me toch allemaal wel wat overdreven wat er nu geroepen word.
Ik zeg je dit: Frenkie gaat uiteindelijk kwa club veel hoger eindigen dan Ziyech of hij moet veel blessures of zo krijgen... Het is meer dan terecht dat hij als de verlosser op het middenveld wordt gezien. Door zijn spel komt er ongelofelijk veel ruimte vrij voor anderen en kan een speler als Wijnaldum bijv zijn kwaliteiten benutten. Ik zou niet weten over welk ander talent meer geschreven zou moeten worden dan over Frenkie de Jong (of De Ligt)?? Als je op je 21e al zoveel invloed hebt op het veldspel van Oranje, dan is het logisch dat men niet uitgepraat raakt over je. En boven alles is hij ook gewoon een beschaafde en realistische jongen. Dat vinden mensen ook fijn aan hem..
En volgens mij staat iedereen ook nu ineens op de banken voor Rosario, ook helemaal uit het niets ineens overal ter sprake en debuterend in Oranje. Dat vinden wij volgens mij ook niet zo erg?
 
Ik zeg je dit: Frenkie gaat uiteindelijk kwa club veel hoger eindigen dan Ziyech of hij moet veel blessures of zo krijgen... Het is meer dan terecht dat hij als de verlosser op het middenveld wordt gezien. Door zijn spel komt er ongelofelijk veel ruimte vrij voor anderen en kan een speler als Wijnaldum bijv zijn kwaliteiten benutten. Ik zou niet weten over welk ander talent meer geschreven zou moeten worden dan over Frenkie de Jong (of De Ligt)?? Als je op je 21e al zoveel invloed hebt op het veldspel van Oranje, dan is het logisch dat men niet uitgepraat raakt over je. En boven alles is hij ook gewoon een beschaafde en realistische jongen. Dat vinden mensen ook fijn aan hem..
En volgens mij staat iedereen ook nu ineens op de banken voor Rosario, ook helemaal uit het niets ineens overal ter sprake en debuterend in Oranje. Dat vinden wij volgens mij ook niet zo erg?
Ik denk ook dat hij hoger gaat eindigen dan Ziyech. Ben ook eens dat De Jong potentieel is een goed talent is. Maar ik vind het ook wel een beetje overdreven. Bijvoorbeeld De Ligt vind ik nog bepalender, en die is nog jonger. Dit heb ik met De Jong minder. Als ik spelers mocht kiezen die nu bij Ajax vertrekken waar geen vervangers voor komen dan staat De Jong nog niet in de top 3. Maar dat is mij mening. De Jong heeft bijvoorbeeld minder eredivisie optredens achter zijn naam staan als De Ligt. En die is 2 jaar jonger. Laat hem nog eerst maar een aantal eredivisie wedstrijden spelen (en europees) voordat we hem al de verlosser noemer. Ik zie hem (nog) niet mee komen in de absolute top. Een subtop Europees zou beter bij hem passen op dit moment.

Maar, nogmaals ik vind hem zeker een talent en ik denk ook zeker dat hij ver kan komen. Maar ik vind het wel een beetje overdreven door de media af en toe. Dat hij beschaafd en realistisch is dat is leuk voor hem. Daarvoor heb ik niet genoeg interviews gezien en maakt me ook weinig uit eigenlijk.

Over Rosario. Ik vind het leuk om te horen dat hij stappen maakt, net zoals De Jong (Die wel verder is), maar ik vind het af en toe ook te ver gaan met Rosario. In mijn optiek was hij wel vrij vroeg geselecteerd. Als het aan mij was had hij nog een paar eredivisie duels mogen spelen. Dus ja, overdreven ophemeling hoeft ook niet bij Rosario van mij.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Ik denk ook dat hij hoger gaat eindigen dan Ziyech. Ben ook eens dat De Jong potentieel is een goed talent is. Maar ik vind het ook wel een beetje overdreven. Bijvoorbeeld De Ligt vind ik nog bepalender, en die is nog jonger. Dit heb ik met De Jong minder. Als ik spelers mocht kiezen die nu bij Ajax vertrekken waar geen vervangers voor komen dan staat De Jong nog niet in de top 3. Maar dat is mij mening. De Jong heeft bijvoorbeeld minder eredivisie optredens achter zijn naam staan als De Ligt. En die is 2 jaar jonger. Laat hem nog eerst maar een aantal eredivisie wedstrijden spelen (en europees) voordat we hem al de verlosser noemer. Ik zie hem (nog) niet mee komen in de absolute top. Een subtop Europees zou beter bij hem passen op dit moment.

Maar, nogmaals ik vind hem zeker een talent en ik denk ook zeker dat hij ver kan komen. Maar ik vind het wel een beetje overdreven door de media af en toe. Dat hij beschaafd en realistisch is dat is leuk voor hem. Daarvoor heb ik niet genoeg interviews gezien en maakt me ook weinig uit eigenlijk.

Over Rosario. Ik vind het leuk om te horen dat hij stappen maakt, net zoals De Jong (Die wel verder is), maar ik vind het af en toe ook te ver gaan met Rosario. In mijn optiek was hij wel vrij vroeg geselecteerd. Als het aan mij was had hij nog een paar eredivisie duels mogen spelen. Dus ja, overdreven ophemeling hoeft ook niet bij Rosario van mij.
Ja daar heb je ook wel gelijk in. Ik denk ook dat het allemaal komt omdat we jaren lang het moesten hebben van met alle respect talenten als Locadia, El Ghazi of Bruma. Men snakt naar echte talenten.
 
Johan was ook weer hélemaal de weg kwijt met zijn mening over Lozano (de meest grote matennaaier die er rondloopt) en Sanne Wevers (die maar eens genomen moest worden door iemand met een Harley Davidson).
 
Johan was ook weer hélemaal de weg kwijt met zijn mening over Lozano (de meest grote matennaaier die er rondloopt) en Sanne Wevers (die maar eens genomen moest worden door iemand met een Harley Davidson).

Hahaha, een Nederlander die een Mexicaan een matennaaier noemt.
En intussen is hij Robben en Suarez vergeten? In Mexico Robben nog niet in ieder geval.

Je zou een compilatie kunnen maken van de 39 kaarten tegen Lozano en turven hoeveel matennaai-kaarten erbij zitten.
Ik weet het niet zeker, maar ik vermoed dat Derksen zijn ongelijk zal moeten erkennen. En eigenlijk weet hij dat ook wel, het is gewoon een uitspraak van iemand die hoopt dat PSV ook eens een keertje verliest in de competitie (en de publieke opinie wil beïnvloeden).


(Ik zie een iets te vadsige kolossale motorrijder voor me. Sanne Wevers draait hem er met haar dijbeenspieren gewoon af)
 
Laatst bewerkt:
Johan was ook weer hélemaal de weg kwijt met zijn mening over Lozano (de meest grote matennaaier die er rondloopt) en Sanne Wevers (die maar eens genomen moest worden door iemand met een Harley Davidson).

Hij slaat weer eens volledig door en de plank behoorlijk mis. Hij heeft steeds vaker van die buien dat er geen zinnig woord uitkomt.
Ook hoe hij steeds Bas Nijhuis in zijn hol kruipt is tenenkrommend.

http://www.soccernews.nl/news/510079/psvfans-furieus-op-vi-wat-een-lul-van-een-vent

http://www.soccernews.nl/news/50469...t-van-derksen-begint-echt-vervelend-te-worden
https://www.voetbalflash.nl/news/30...-spugen-johan-derksen-uit-dit-is-ongelooflijk

521278f245c9c-johan462.gif


fa335a6f5b_1506685808_2jQiJ.gif
 
Laatst bewerkt:
Johan probeert om niet als de ouwe lul aan tafel over te komen. Dus haalt hij René en anderen rechts in met vieze grappen en harde uitspraken... Snap niet dat iemand die alles produceert behalve fatsoen, ineens over het fatsoen en normen praat als hij het over de Marokkanen heeft. De jochies van 15 keihard aanpakken maar zelf sympathie tonen voor Thierry Baudet of zelf alle fatsoensnormen overschrijden met van Gaal te vergelijken met Hitler en ook nog eens een Hitler groet doen... Aan welke normen en waarden moeten die jochies zich aanpassen? Aan die van de Veronica Insight?? Ik dacht het niet!
Dat alles laat echter onverlet dat Lozano te veel aan theater doet op het veld en hij daarmee moet echt oppassen. Op een gegeven moment wordt je een Suarez 2.0 en krijg je nog eens een gele of rode kaart voor schwalbes die misschien helemaal geen schwalbes zijn. Hij hoeft niet bij elke ogenschijnlijk harde overtreding zo kermend gaan liggen op de grond. Daar houd ik persoonlijk niet van en hij heeft dat ook niet nodig.
 
Er zijn daadwerkelijk mensen die Derksen serieus nemen als voetbalanalist?
Voetbalkantinepraat waar een camera op staat, niets meer en niets minder.
 
Terug
Bovenaan Onderaan