O, wacht even....Over de invloed van het programma hoor je me niet, hè? Daar ben ik me zeer bewust van. Dat is ook de (enige) reden waarom ik het een discussie waard vind - en volgens mij ook de (enige) reden waarom dit relletje zo groot als 'verraad' is uitgemeten
.Derksen is allang symbool geworden van zelfgenoegzaam, wit (mannelijk) Nederland, dat het gewoon niet kan uitstaan dat de tijden zijn veranderd, en het ervaart wat andere bevolkingsgroepen al decennia lang ervaren: dat ze op hun woorden moeten passen. Dat was toch niet de bedoeling? Ik kon toch zeggen wat ik wilde? Lekker met Wimpie Siuurbier naar de hoeren is goed, Memphis met een gek hoedje is fout - dat vat het wereldbeeld wel aardig samen. Vanuit dat perspectief snap ik natuurlijk heel goed dat het gedrag van Genee als verraad wordt gezien. Verrader van.een privilege. Opeens verandert hij van rol - of zelfs partij. Maar wat daarbij wordt vergeten, is dat niemand expliciet heeft gemaakt dat er partijen zijn, of dat er regels waren. Dat hoefde ook nooit - want in hun almacht was dat voor Derksen en Gijp volstrekt vanzelfsprekend. De regels waren wat hen het beste uitkomt. Alleen: zo vanzelfsprekend was, en is, dat helemaal niet. De tijden veranderen, er is geen enkele reden om aan te nemen dat een programma, of presentator, niet mee zouden veranderen. Dat ontkennen, is precies wat ik drama noem.

Ik denk dat ik snap welk punt je probeert te maken, maar de crux blijft ‘m dan wel zitten in de vraag of er inderdaad geen spelregels en/of partijen waren. Jij en ik kunnen als buitenstaanders terecht stellen dat dat naar buiten toe in elk geval nooit expliciet is gemaakt, maar dat blijft - aangezien we dus buitenstaanders zijn - slechts speculatie.

Wat is het meest waarschijnlijk? Als buitenstaander observeer ik in elk geval dat ze al vijftien jaar lang een programma maken en dat tot een ongekend “succes” hebben gebracht. Daar hebben ze in verschillende vormen erkenning voor gekregen. Dat hebben ze samen gevierd en daar hebben ze samen van geprofiteerd. Ik durf ook te stellen dat de oplettende kijker heeft kunnen aanschouwen hoe ze, door schade en schande, naar elkaar toe zijn gegroeid. “Je bent een irritant mannetje - een pedante presentator, maar wel een verdomd goede presentator én ónze presentator.” Teksten van soortgelijke strekking zijn door JD de afgelopen jaren steeds vaker uitgesproken. Laat ik het zo zeggen: in de ogen van veel trouwe kijkers zijn ze de afgelopen jaren steeds meer een echt team gaan vormen. Of dat nu strikt zakelijk was of niet. (NB: Genee had het in die laatste uitzending zelfs over het feit dat ze inmiddels “familie” zijn geworden!)

Wanneer bovenstaande van de buitenkant al te observeren is, hoe waarschijnlijk is het dan dat ze intern nul “spelregels” of “partijen” hadden en dat het al die jaren lang een soort “free for all” is geweest? Mij lijkt het in elk geval hoogst onwaarschijnlijk. Vandaar dat ik me meer dan jij kan vinden in het woord “verraad“. En wie van ons gelijk heeft, blijft speculatie. Simpelweg omdat geen van ons met zekerheid kan zeggen hoe de vork in de steel zit.
 
Laatst bewerkt:
Of dat nu strikt zakelijk was of niet. (NB: Genee had het in die laatste uitzending zelfs over het feit dat ze inmiddels “familie” zijn geworden!)
Als je mensen uitnodigt voor je bruiloft, moet je ze inmiddels wel mogen. Lijkt mij...
 
Mwoah, ik denk dat er heel wat ongewenste schoonmoeders op bruiloften zijn uitgenodigd. :grin:
Soms kom je ergens gewoon niet zo makkelijk onderuit.
Zijn er daadwerkelijk zoveel mensen die een hekel aan hun schoonmoeder hebben?

Anyways. Soms is het lastij, maar uiteindelijk bepaal je zelf wie er op je feestje komt.
 
Als je mensen uitnodigt voor je bruiloft, moet je ze inmiddels wel mogen. Lijkt mij...

Je kan het ook uit beleefdheid doen, enkele uitzonderingen. De issue tussen hun is geen kwestie van leven en dood, dus paar uur normaal doen op een bruiloft moet lukken voor alle 3 al ben je geen bff's. De pleuris in de media zou pas uitbreken als Gijp hun niet uitnodigde
 
Je kan het ook uit beleefdheid doen, enkele uitzonderingen. De issue tussen hun is geen kwestie van leven en dood, dus paar uur normaal doen op een bruiloft moet lukken voor alle 3 al ben je geen bff's. De pleuris in de media zou pas uitbreken als Gijp hun niet uitnodigde
Ach. Altijd overal schijt aan, maar dan niet durven mensen niet uit te nodigen?
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Ach. Altijd overal schijt aan, maar dan niet durven mensen niet uit te nodigen?

Als jij niet iemand uitnodigt waar je 14 jaar vrij close mee bent, wekelijks + hele weken in hotels zelfs, en het dan niet doet op je bruiloft na een 'incidentje' dan ben je de grootste ja.. voel een extreem scheldwoord maar zelf in :ROFL:

Ik ben ook een koppige hater en sukkel vaak, maar ik zou het ook hebben gedaan. Al is het ff paar uur normaal doen en niet over werk praten
 
“Ik zeg tegen mijn vrouw: of ik er zin in heb of niet, ik moet er weer gaan zitten, want ik kan geen kant op”, vervolgt Derksen. “Mijn vrouw zat de krant te lezen. Er staan van die ingezonden brieven in, waarin je als zakkenvuller weggezet wordt. Zij zei: nou, dan geven we het geld toch weg? Toen ben ik zo dom geweest om dat tegen het AD te zeggen. Dat is een fout geweest, want je moet er nooit mee koketteren.”

Derksen besluit: “Als je dat weggeeft, moet je dat weggeven en je bek houden. En schijt aan iedereen hebben.”

Puntje voor Johan.
 
Jaja, hij is een beetje dom geweest. Het floepte er zomaar, helemaal per ongeluk, uit. En die gemene journalist van het AD schrijft het nog op ook!
Dat kan je Johan toch niet kwalijk nemen, hoe zou hij moeten weten hoe de wereld van journalisten werkt :rolleyes:
 
Wij en Feyenoord waren nog nooit eerder zo snel afgeschreven :ROFL:
Dat ajaks kampioen word is haast een zekerheidje, hoe hij bij AZ komt is mij een raadsel


81d56ee9002380878b391e4e49b0251e.png
 
Gelet op het afgelopen seizoen denk ik dat het geen onlogisch scenario is.
Dat AZ vorig jaar een heel goed jaar heeft gehad, hoeft niet te betekenen dat zij weer een heel jaar gaan pieken. Transferwindow moet nog op gang komen en ook AZ gaat hier last van ondervinden. Daarnaast is vorig jaar echt niet het maximale uit onze spelersgroep gehaald. Met twee gerichte aankopen ben je gewoon weer een goede kanshebber voor de titel. Ik geloof niet in nog zo'n jaar voor AZ.
 
Dat AZ vorig jaar een heel goed jaar heeft gehad, hoeft niet te betekenen dat zij weer een heel jaar gaan pieken. Transferwindow moet nog op gang komen en ook AZ gaat hier last van ondervinden. Daarnaast is vorig jaar echt niet het maximale uit onze spelersgroep gehaald. Met twee gerichte aankopen ben je gewoon weer een goede kanshebber voor de titel. Ik geloof niet in nog zo'n jaar voor AZ.

Ik deel je hoop.
 
Terug
Bovenaan Onderaan