Ook Hans Teeuwen heeft hier een mening over.
Teeuwen heeft een punt.
Hij mag een mening hierover hebben. Maar het punt wat hij aankaart is een sensatie argument: de bedrijven of instanties of een omroep: iedereen draagt eigen verantwoordelijkheid in de samenleving. Zij bepalen niet “ wat iemand wel of niet mag zeggen op tv maar distantiëren zich van iemand zijn aanpak en uitspraken. Hadden de bedrijven in de tweede Wereldoorlog dat maar gedaan...... Er zijn ook genoeg instanties en bedrijven in de VS die zich uitspreken tegen wat die gek allemaal roept daar. Waren er maar meer die dat deden.
 
Hij mag een mening hierover hebben. Maar het punt wat hij aankaart is een sensatie argument: de bedrijven of instanties of een omroep: iedereen draagt eigen verantwoordelijkheid in de samenleving. Zij bepalen niet “ wat iemand wel of niet mag zeggen op tv maar distantiëren zich van iemand zijn aanpak en uitspraken. Hadden de bedrijven in de tweede Wereldoorlog dat maar gedaan...... Er zijn ook genoeg instanties en bedrijven in de VS die zich uitspreken tegen wat die gek allemaal roept daar. Waren er maar meer die dat deden.
Als meer bedrijven in de VS dat moeten doen dan zijn het er toch niet genoeg?
 
Hij mag een mening hierover hebben. Maar het punt wat hij aankaart is een sensatie argument: de bedrijven of instanties of een omroep: iedereen draagt eigen verantwoordelijkheid in de samenleving. Zij bepalen niet “ wat iemand wel of niet mag zeggen op tv maar distantiëren zich van iemand zijn aanpak en uitspraken. Hadden de bedrijven in de tweede Wereldoorlog dat maar gedaan...... Er zijn ook genoeg instanties en bedrijven in de VS die zich uitspreken tegen wat die gek allemaal roept daar. Waren er maar meer die dat deden.

Het punt dat hij maakt: waarom zoveel ophef over ene Johan Derksen, die een flauwe grap maakt over Zwarte Piet en Akwasi?
Slaan we niet een beetje door met zijn allen? Is deze collectieve verontwaardiging van toegevoegde waarde voor de ( terechte) discussie?
 

Bijlagen

  • EanZm7HWkAEJXaZ.jpeg
    EanZm7HWkAEJXaZ.jpeg
    114,2 KB · Weergaven: 16
Het punt dat hij maakt: waarom zoveel ophef over ene Johan Derksen, die een flauwe grap maakt over Zwarte Piet en Akwasi?
Slaan we niet een beetje door met zijn allen? Is deze collectieve verontwaardiging van toegevoegde waarde voor de ( terechte) discussie?
Het antwoord is nee! We slaan niet door als het om Derksen gaat. Hij heeft zich structureel schuldig gemaakt aan racistische, homofobe en seksistische uitspraken onder het mom van satire. De man die Baudet openlijk steunde om er achter aan te zeggen dat hij ook “ veel last heeft gehad van de Marokkanen in Gouda”. De man die pleitte voor een Marokkanen stop bij de amateurs want ook als je wel meedoet in de samenleving, dan moet je meedoen zolang een Johan dat goed vindt. De man die Sylvana Simons, hoe erg ze ook is, een aap noemde maar ja ook dat is satire... Nee deze man moet een keer goed aangepakt worden. Je raakt hem echter alleen als je aan zijn muziek komt. Nou het goede nieuws is dat ook die zalen waar hij de oudjes van hem liet optreden, nu zich ook distantiëren van hem. Dat is geen selectieve verontwaardiging maar eindelijk iemand terug betalen met gelijke munt.
 
Het antwoord is nee! We slaan niet door als het om Derksen gaat. Hij heeft zich structureel schuldig gemaakt aan racistische, homofobe en seksistische uitspraken onder het mom van satire. De man die Baudet openlijk steunde om er achter aan te zeggen dat hij ook “ veel last heeft gehad van de Marokkanen in Gouda”. De man die pleitte voor een Marokkanen stop bij de amateurs want ook als je wel meedoet in de samenleving, dan moet je meedoen zolang een Johan dat goed vindt. De man die Sylvana Simons, hoe erg ze ook is, een aap noemde maar ja ook dat is satire... Nee deze man moet een keer goed aangepakt worden. Je raakt hem echter alleen als je aan zijn muziek komt. Nou het goede nieuws is dat ook die zalen waar hij de oudjes van hem liet optreden, nu zich ook distantiëren van hem. Dat is geen selectieve verontwaardiging maar eindelijk iemand terug betalen met gelijke munt.
T gaat hier idd niet om een los incident eerder een druppel die de emmer laat overlopen.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Dus deze discussie gaat niet meer over racisme, ons slavernijverleden, maar meer specifiek over Johan Derksen?

Als hij openlijk Baudet steunt ( wist ik niet) , dan is Derksen een foute meneer ja.
Maar er zijn nog heel veel andere foute meneren en mevrouwen.
En die hebben meer invloed dan deze bromsnor, en kunnen nu in de luwte verder met hun vernietigende werk.

Hoeveel potentiële stemmers heeft Baudet wel niet?
Dat is pas eng. Niet bromsnor.
 
Dus deze discussie gaat niet meer over racisme, ons slavernijverleden, maar meer specifiek over Johan Derksen?

Als hij openlijk Baudet steunt ( wist ik niet) , dan is Derksen een foute meneer ja.
Maar er zijn nog heel veel andere foute meneren en mevrouwen.
En die hebben meer invloed dan deze bromsnor, en kunnen nu in de luwte verder met hun vernietigende werk.

Hoeveel potentiële stemmers heeft Baudet wel niet?
Dat is pas eng. Niet bromsnor.
Ja eens hoor. Ik heb niets met een Akwasie maar ook niets met Derksen. Akwasie heeft zich echter voor het eerst schuldig gemaakt aan nare uitspraken daar waar Derksen dat tot norm heeft verheven. En over invloed gesproken: hij zit bij een programma die structureel bijna een miljoen kijkers heeft. Ik vind het erg dat zo’n programma alle grenzen mag overschrijden en dat dat als norm wordt gezien door velen.
Het gaat in deze discussies over de voortdurende rascistische en discriminerende uitspraken bij een programma die nu een keer aangepakt wordt. Nou nou erg is dat zeg.
 
Is er trouwens wel eens onderzoek gedaan naar hoe de verontwaardigde voetbalwereld hun miljoenen belegt?

Is dat alles conform een bepaalde ethische standaard?

Ik kan niet wachten op antwoorden.
 
Is er trouwens wel eens onderzoek gedaan naar hoe de verontwaardigde voetbalwereld hun miljoenen belegt?

Is dat alles conform een bepaalde ethische standaard?

Ik kan niet wachten op antwoorden.
Gemiddeld gezien wordt denk ik n flink deel van beleggingen niet geheel zuiver gedaan (tabak / oorlogsindustrie etc etc.) de kans dat voetballers / clubs en overige niet allemaal ethisch beleggen is daarmee sterk aanwezig.
Of dat bewust of onwetendheid (bv een speler die het door een 3e partij laat doen) is laat ik in het midden.
 
De moraalridders hebben er geen probleem mee om in Qatar te voetballen, kleding te dragen gemaakt in 'sweatshops', Mercedes Benz te rijden ( in ww2 verantwoordelijk voor tienduizenden doden ) .

En salaris te ontvangen van uiterst dubieuze afkomst. Sjeiken. Russiche oligarchen.

We leven in een vreemde wereld.
 
De moraalridders hebben er geen probleem mee om in Qatar te voetballen, kleding te dragen gemaakt in 'sweatshops', Mercedes Benz te rijden ( in ww2 verantwoordelijk voor tienduizenden doden ) .

En salaris te ontvangen van uiterst dubieuze afkomst. Sjeiken. Russiche oligarchen.

We leven in een vreemde wereld.

Klopt, maar veranderingen kun je niet op 100 fronten tegelijk starten. Een voor een aanpakken. Niks gaat ooit allemaal kloppen.
 
Ik snap dat.

Maar het komt wel allemaal weinig oprecht over.

Quote:

"Zolang je geld binnenbrengt en succesvol bent op het veld, zijn ze blij. Kijk naar Manchester City, dat in wezen eigendom is van de koninklijke familie van Abu Dhabi. Dat is een van de minst democratische landen ter wereld, waar mensenrechtenschendingen aan de orde van de dag zijn. Daar hoor je geen City-supporter over."




En dan losgaan op een bejaarde bromsnor......
 
Ik snap dat.

Maar het komt wel allemaal weinig oprecht over.

Quote:

"Zolang je geld binnenbrengt en succesvol bent op het veld, zijn ze blij. Kijk naar Manchester City, dat in wezen eigendom is van de koninklijke familie van Abu Dhabi. Dat is een van de minst democratische landen ter wereld, waar mensenrechtenschendingen aan de orde van de dag zijn. Daar hoor je geen City-supporter over."




En dan losgaan op een bejaarde bromsnor......
Hoor ook weinig tot geen city supporters over de bromsnor denk ik? Heeft ook te maken met je invloedssfeer. Als Nederlander kan je weinig veranderen in het eigenaarschap in Engeland, wel kan je aangeven dat je bepaalde geluiden op de NLse tv niet helemaal zuiver vind.
 
Nee, dat bedoel ik niet.

NL, en prominente voetballers voorop, kotsen Derksen uit. Iets met racisme, wat een schending van de mensenrechten is.


Maar diezelfde prominente voetballers hoor je niet als ze ( al dan niet direct) geld krijgen van een regime dat mensenrechten schendt.
( En dan is City slechts een voorbeeld. Het gaat om het grote plaatje. )

Ik zie of hoor Virgil van Dijk en Gini hier helemaal niets over zeggen.

En dan is Derksen als de Kop van Jut wel erg gemakkelijk en goedkoop.
 
Laatst bewerkt:
Nee, dat bedoel ik niet.

NL, en prominente voetballers voorop, kotsen Derksen uit. Iets met racisme, wat een schending van de mensenrechten is.

Maar diezelfde prominente voetballers hoor je niet als ze ( al dan niet direct) geld krijgen van een regime dat mensenrechten schendt.
Ik zie of hoor Virgil van Dijk en Gini hier helemaal niets over zeggen.

En dan is Derksen als de Kop van Jut wel erg gemakkelijk en goedkoop.
En welke speler uit NL speelt dan nu bij City dat hij zich daar over zou kunnen uitspreken. Daarbij, als ik zo ff kijk is het niet de koning zelf (die invloed heeft op beleid) die in de Abu Dhabi United Group zit.

Dat komt op mij over dat bernard jr iets sponsort en dat dat niet zou kunnen omdat het beleid van NL fout is. Net ff teveel stappen d'r tussen.
Wat dat betreft zouden ze zich beter kunnen uitspreken over het WK...
 
De moraalridders hebben er geen probleem mee om in Qatar te voetballen, kleding te dragen gemaakt in 'sweatshops', Mercedes Benz te rijden ( in ww2 verantwoordelijk voor tienduizenden doden ) .

En salaris te ontvangen van uiterst dubieuze afkomst. Sjeiken. Russiche oligarchen.

We leven in een vreemde wereld.

Mercedes is wel een heel slecht voorbeeld. Dat is WW2 gedoe waar ze allang afstand van hebben genomen. Ik zie ze de laatste tijd eigenlijk eel weinig mensen doden, jij?Mensen, (sommige), bedrijven groeien, ontwikkelen en nemen afstand van hun verleden.
 
Ik herhaal: ik heb niets met Johan Derksen. Ik kijk zijn programma's niet.
En hij steunt FvD. Bah.

Maar wat er nu gebeurt is vreemd.

Verander de wereld. En begin bij Johan Derksen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan