De boete moet in verhouding zijn qua schade, als John zijn #1 programma zo door hun verliest, kan de boete makkelijk in de miljoenen lopen voor de geleden schade en misgelopen inkomsten. In hun situatie is er geen normaal arbeidscontract wat je hebt op je kantoor, waar de gevolgen veel minder zijn als jij zo iets zou flikken.

Ik denk dat er geen rechter is die daarmee in zou stemmen. Een contract maakt je niet tot een lijfeigene. Je kunt Derksen niet verantwoordelijk stellen voor de business die De Mol rond het programma genereert, en er is altijd een risico dat een samenwerking ontploft. Dat is ondernemersrisico, en dat weet De Mol ook. Derksen zou er van af komen met een afkoopsom.
 
Zou het allemaal gewoon toneelspel hebben kunnen zijn?

Nou, ik denk dat er in het begin wel frustratie was - maar na al die jaren is dat natuurlijk snel weggeëbd. Kom op toch, zeg, het enige dat Derksen interesseert is blues en americana luisteren in Grollo, en Gijp kreeften kraken in The harbour club in Rotterdam. Verder beetje afgeven op wijven, flikkers en negers alsof het nog steeds 1974 is. Die maakt dit toch niks uit, joh.

Maar toen werd het al opgepakt door (sociale) media en ja, dan ga je het lekker uitmelken natuurlijk. Show kwijnde een beetje weg door corona... Heerlijk om het zo de zomer over te tillen..
 
Ik ben geen fan van de show, maar deze topic hangt zo langzamerhand aan elkaar van de complottheorieën en aannames. Het gaat inmiddels helemaal nergens meer over. De meest idiote aantijgingen worden geplaatst alsof het zo'n beetje bewezen en vaststaande feiten zijn.

Waar elders op het forum wordt gehecht aan matiging wanneer het gaat om aannames, lijkt die drang toch ergens tot uiting te moeten komen en dat is dan wanneer het gaat om Derksen. De man wordt verweten op de man te spelen en dat zal allemaal best, maar waar het om De Snor in kwestie gaat moet bijkans de voltallige forumselectie maar eens even goed in de spiegel kijken.

En dat is het laatste wat ik er over zeg. (Y) :bye:
 
Ik ben geen fan van de show, maar deze topic hangt zo langzamerhand aan elkaar van de complottheorieën en aannames. Het gaat inmiddels helemaal nergens meer over. De meest idiote aantijgingen worden geplaatst alsof het zo'n beetje bewezen en vaststaande feiten zijn.

Waar elders op het forum wordt gehecht aan matiging wanneer het gaat om aannames, lijkt die drang toch ergens tot uiting te moeten komen en dat is dan wanneer het gaat om Derksen. De man wordt verweten op de man te spelen en dat zal allemaal best, maar waar het om De Snor in kwestie gaat moet bijkans de voltallige forumselectie maar eens even goed in de spiegel kijken.

En dat is het laatste wat ik er over zeg. (Y) :bye:

Fair enough - ik voel me ook aangesproken, maar ik denk dat je best een punt hebt.

Derksen is trouwens een droplul.

:sneaky:
 
Ik ben geen fan van de show, maar deze topic hangt zo langzamerhand aan elkaar van de complottheorieën en aannames. Het gaat inmiddels helemaal nergens meer over. De meest idiote aantijgingen worden geplaatst alsof het zo'n beetje bewezen en vaststaande feiten zijn.

Waar elders op het forum wordt gehecht aan matiging wanneer het gaat om aannames, lijkt die drang toch ergens tot uiting te moeten komen en dat is dan wanneer het gaat om Derksen. De man wordt verweten op de man te spelen en dat zal allemaal best, maar waar het om De Snor in kwestie gaat moet bijkans de voltallige forumselectie maar eens even goed in de spiegel kijken.

En dat is het laatste wat ik er over zeg. (Y) :bye:
Je snijdt een goed punt aan Reem, eens! Ons forum is juist zo mooi omdat we ook elkaar dit soort spiegels kunnen voorhouden:)
Extreme figuren met extreme uitspraken lokken echter extreme reacties uit. Kijk naar een Akwasie die nu de tweets van 9 jaar geleden nog moet verwijderen... Derksen heeft veel geroepen altijd, 15 jaar lang en over alles en iedereen. Nu krijgt hij voor het eerst sinds 3 maanden wat reacties zoals hier lezen is, terug. Maar zoals gezegd ben ik het met je eens dat we ons forum niet moeten bevuilen met alles wat we zelf verafschuwen(Y)
 
En dan komen we op het woordje extreem uit, wat totale onzin is bij VI. Gedurfd direct met een grote mond ja, extreem nee.
Wanneer gaan we stuk of 8 dudes uit het cabaret ophangen? Want wat die allemaal riepen oeiiii👀👀
 
En dan komen we op het woordje extreem uit, wat totale onzin is bij VI. Gedurfd direct met een grote mond ja, extreem nee.
Wanneer gaan we stuk of 8 dudes uit het cabaret ophangen? Want wat die allemaal riepen oeiiii👀👀
Zij maken cabaret en Johan verschijnt in allerlei andere talkshows om de eerder geuite mening nog te verdedigen maar oh wee als het in je hoofd haalt om hem een keertje met gelijke munt te betalen... En even voor de duidelijkheid: ook zijn aanhang is extreem en liet zich behoorlijk kennen de laatste maanden!
 
Ik heb me regelmatig kostelijk vermaakt om VI.
Of deze farce nou voor de bühne, de show of voor de kijkcijfers was, boeit me nauwelijks. Ik vind het erg prettig dat niet iedereen op tv zich laat muilkorven. Ik vond de grap (die ik overigens niet grappig vond) waar het allemaal mee begon nauwelijks racistisch te noemen. Hij gaf een tik aan Akwasi. Had hij op kunnen wachten. Niet omdat hij zwart is. Niet omdat hij een mening heeft. Wel omdat hij ongenuanceerd dingen uitkraamt. Wat dat betreft lijken ze wel een beetje op elkaar. ;)
 
Ik ben geen fan van de show, maar deze topic hangt zo langzamerhand aan elkaar van de complottheorieën en aannames. Het gaat inmiddels helemaal nergens meer over. De meest idiote aantijgingen worden geplaatst alsof het zo'n beetje bewezen en vaststaande feiten zijn.

Waar elders op het forum wordt gehecht aan matiging wanneer het gaat om aannames, lijkt die drang toch ergens tot uiting te moeten komen en dat is dan wanneer het gaat om Derksen. De man wordt verweten op de man te spelen en dat zal allemaal best, maar waar het om De Snor in kwestie gaat moet bijkans de voltallige forumselectie maar eens even goed in de spiegel kijken.

En dat is het laatste wat ik er over zeg. (Y) :bye:

Als het gaat om uitmelken van conflicten, dan vind ik dat nauwelijks een aanname. De show hangt al vele jaren met veel plezier, in geuren en kleuren en het liefste zo lang als mogelijk de vuile was buiten, en andersom - zo is het ook weer - smullen (een bepaald soort) media daarvan. Dat het een effect heeft op de kijkcijfers is ook evident - zie vanavond.

Maar goed... Ik stap ook maar uit dit topic.
 
Zij maken cabaret en Johan verschijnt in allerlei andere talkshows om de eerder geuite mening nog te verdedigen maar oh wee als het in je hoofd haalt om hem een keertje met gelijke munt te betalen...

Grootste onzin ever, ik zal het je uitleggen met een voorbeeld waar ik voor Koning Johan speel en jij voor je zelf.

Johan: Die IPF is Iran uit gevlucht omdat die een homo is, hij werd daar bedreigd en kwam dus hier
IPF: Die hoort dat en reageert dan '' Derksen is een sukkel die maar wat lult, ik kwam als getrouwde man met kinderen uit Iran hier
Johan: Die hoort dat en reageert dan '' Tegen mij zei IPF dat die homo is en was maar goed, hij mag het ontkennen "

Johan vertelt iets, ander reageert en Johan verteld dan weer iets, voor dat laatste krijgt johan altijd shit over zich heen dat hij niet tegen kritiek kan als het over hem gaat :ROFL: Hij reageert op de reactie van de ander, die hij uitgelokt/veroorzaakt heeft en vult het aan of legt het nog eens uit. Dood normaal iets wat elk vent doet, maar als Johan het doet ow weeeee...
 
Grootste onzin ever, ik zal het je uitleggen met een voorbeeld waar ik voor Koning Johan speel en jij voor je zelf.

Johan: Die IPF is Iran uit gevlucht omdat die een homo is, hij werd daar bedreigd en kwam dus hier
IPF: Die hoort dat en reageert dan '' Derksen is een sukkel die maar wat lult, ik kwam als getrouwde man met kinderen uit Iran hier
Johan: Die hoort dat en reageert dan '' Tegen mij zei IPF dat die homo is en was maar goed, hij mag het ontkennen "

Johan vertelt iets, ander reageert en Johan verteld dan weer iets, voor dat laatste krijgt johan altijd shit over zich heen dat hij niet tegen kritiek kan als het over hem gaat :ROFL: Hij reageert op de reactie van de ander, die hij uitgelokt/veroorzaakt heeft en vult het aan of legt het nog eens uit. Dood normaal iets wat elk vent doet, maar als Johan het doet ow weeeee...

Waar we van mening verschillen, is dat het niet doodnormaal is om een discussie al met een leugen te beginnen. Ieder vent die jij doodnormaal vindt als 'ie dat doet is gewoon een onbeschofte, onopgevoede f*cing hufter. Het zijn dat soort eikels die heel twitter op z'n kop zetten met hun egocentrische, opruiende gelieg.


PS: toch nog even gereageerd.
 
Waar we van mening verschillen, is dat het niet doodnormaal is om een discussie al met een leugen te beginnen. Ieder vent die jij doodnormaal vindt als 'ie dat doet is gewoon een onbeschofte, onopgevoede f*cing hufter. Het zijn dat soort eikels die heel twitter op z'n kop zetten met hun egocentrische, opruiende gelieg.

Hoe kom je er bij dat hij met een leugen begint? Zijn uitspraken op TV waren zijn geen leugens, al kan ik als een leek het nooit bevestigen maar denk dat merendeel echt wel grotendeels of geheel waarheid is. Dat een Mart Smeets sommige dingen niet op TV wilt horen en in haat/paniek-modus schiet kan, maar betekent niet dat de discussie met een leugen begon.

Johan durft alles te zeggen, voor zich zelf en andere, dat is een dunne draad die iemand zomaar schade kan doen of aan het lachen maken, maar dat die het lef heeft om zo iets aan te kaarten is al iets uniek op de TV. Waar ieder maaar alles op safe en netjes manier doet, JD balanceert tussen gevaar en genialiteit :)
 
Waar we van mening verschillen, is dat het niet doodnormaal is om een discussie al met een leugen te beginnen. Ieder vent die jij doodnormaal vindt als 'ie dat doet is gewoon een onbeschofte, onopgevoede f*cing hufter. Het zijn dat soort eikels die heel twitter op z'n kop zetten met hun egocentrische, opruiende gelieg.


PS: toch nog even gereageerd.

facing?
 
Terug
Bovenaan Onderaan