Tv-technisch gezien is het een geweldige cliffhanger. Heeft ook dezelfde geloofwaardigheid als GTST of zo.
Daarbij hebben de mannen dezelfde denkbeelden als de hoofdrolspeler uit 'toen was geluk', alleen vergeten ze dat de wereld 70 jaar verder is.
 
Dus jij kan gewoon in mensen hun hoofd kijken en zien wat hun echte bedoelingen zijn? Of geloof je maar dat Derksen dit niet voor zijn bestwil doet? Ik citeer even het AD:

"Maar ik wilde geloofwaardig blijven en niet overkomen als een zakkenvuller. Daarom, en dat is een idee van mijn vrouw, schenk ik de helft van mijn salaris aan goede doelen"

Leg mij maar uit wat Derksen nou boven AliB plaatst in zijn intentie.

- Iemand die 300k doneert, ongeacht de reden, hoef je niet in zijn hoofd te kijken maar dien je automatisch een standbeeld voor te maken. Al doet die het 99% voor zijn eigen ego/fame nog steeds prima want die 300k maakt alles goed. En dan vergeleken worden met een droeftoeter als Ali die gratis roosjes uitdeelt en alleen 6 euro aan benzinekosten zelf had die dag.. puh puh :ROFL:

Had die gezegd van ik ga een concert geven in de bejaardenhuis, als afleiding voor de mensen daar. Kost het hem ook alleen maar 6 euro benzine maar is wat dragelijker idee. Je kan ook goede daden doen zonder dat het geld kost, maar dan moet je iets doen voor een ander en niet je eigen belang. Iets wat Ali niet kan want alles wat hij doet moet altijd om hem draaien.


Hè! Dat komt me ook bekend voor! Is dat niet de hele essentie van dat Toto segment bij VI? Geld krijgen van Toto om het dan uit te geven. En Toto die natuurlijk naam maakt door geld te doneren, ik bedoel als ze dat in stilte deden geloofde ik hun goede daad nog..

- Ga je nu serieus een sponsorship mixen met goede doelen/daden :ROFL: Die betalen dik om maar in beeld te komen, krijgen 1 verplicht moment van aandacht van 2 min wat opgevuld moet worden, dat doen ze dan leuk in de zin van een kennis/gokken wat hun core buisness is + vermakelijk voor tv + 3 verenigingen die wat kunnen winnen. Of had jij gewild dat de 3 gaan gokken voor zich zelf... nee dat staat leuk op tv dan :rolleyes:

En maar assumpties maken om je argument te bekrachtigen. Je hebt helemaal geen kijk wat AliB achter de schermen doet..

- Vast enorm veel, en het is ook geen naar ventje. Hij doet geen vlieg kwaad en is vriendelijk en grappig, maar ojeee als die de kans krijgt om op TV te komen en zich zelf te promoten dan grijpt die elke kans. Of die nou moet lullen over Corona, Aids, voetbal of uitstervende wilde bijen, Ali komt gelijk zijn ding doen en moment of fame pakken weer. Was het in begin schattig maar het werd al snel zwaar hinderlijk gewoon .

Is mijn mening*
Als andere wel van zijn paardenstaart kunnen genieten dan zeg ik have fun, je komt hem op 3 programma's tegen elk avond dus je hebt dan niks te klagen
 
Tsja, laat ik deze discussie maar eindigen met dat ik Derksen nog steeds een beetje hypocriet vind hierin. En jij ziet het gewoon anders. Ik zie dat hij de afgelopen maanden lekker veel aandacht heeft kunnen krijgen door zijn 'zogenaamde' ophef. Om dan weer terug te komen en vanwege de beeldvorming wilde hij bekend maken wat hij met een deel met zijn salaris doet. Voor iemand die AliB neersabelde weken geleden, is dit wel vreemd gedrag..
 
Je hebt duidelijk de afgelopen weken dus niet gevolgd.
In afgelopen weken riepen ze al dat het beste is om te kappen, donderdag werd definitief besloten te kappen, vrijdag werden ze verplicht door te gaan of ze willen of niet. Hij moet dus komen en hij moet die 600k krijgen, hij moet niet 300k weg geven maar kan ook zeggen ik ben er omdat het moet en ik krijg gewoon betaald. Niemand kan zeggen dat je het voor het geld doet terwijl je zelf wou kappen maar niet mocht.

Ik ben alleen benieuwd hoe het aan toe gaat in de shows, rat Gene zal blij zijn dat die er nog is, Gijp is altijd wel vrolijk dus die kan dat ook acteren als die het ook niet is, maar eindbaas Johan die er niet wilt zitten kan wel extra hinderlijk/leuk gaan worden :metal:
 
Je hebt duidelijk de afgelopen weken dus niet gevolgd.
In afgelopen weken riepen ze al dat het beste is om te kappen, donderdag werd definitief besloten te kappen, vrijdag werden ze verplicht door te gaan of ze willen of niet. Hij moet dus komen en hij moet die 600k krijgen, hij moet niet 300k weg geven maar kan ook zeggen ik ben er omdat het moet en ik krijg gewoon betaald. Niemand kan zeggen dat je het voor het geld doet terwijl je zelf wou kappen maar niet mocht.

Ik ben alleen benieuwd hoe het aan toe gaat in de shows, rat Gene zal blij zijn dat die er nog is, Gijp is altijd wel vrolijk dus die kan dat ook acteren als die het ook niet is, maar eindbaas Johan die er niet wilt zitten kan wel extra hinderlijk/leuk gaan worden :metal:

:unsure: Een soort Quagmire. :rolleyes: ;)
 
Wat een idioot idee dat je geen zakkenvuller meer zou zijn als je van 6 ton, die je krijgt voor een beetje kletsen, er 3 weggeeft. Alleen in een gehersenspoelde, neoliberale samenleving kan je daar mee wegkomen.
Aangezien hij dat zo nadrukkelijk in de media zegt, zou ik zeggen: hij geeft niks weg. Hij koopt er juist iets bij - een bepaald imago. Best handig, voor iemand die op het punt staat de politiek in te gaan. Dat hij daartoe die 3 ton wel kan missen, geeft alleen maar aan wat voor een krankzinnige, uit de hand gelopen grap VI eigenlijk is.

Maar er zal altijd wel weer publiek zijn voor zulk een narcistisch en ongeloofwaardig geklets.
 
Wat een idioot idee dat je geen zakkenvuller meer zou zijn als je van 6 ton, die je krijgt voor een beetje kletsen, er 3 weggeeft. Alleen in een gehersenspoelde, neoliberale samenleving kan je daar mee wegkomen.

Jij hebt nogal moeite met de salarisverhoudingen anno 2020, ik kan je leven nu nog zuurder maken door te zeggen dat wanneer VI trio stopt en 3 nieuwe beginnen in 2022, dat zij 700/800k gaan verdienen :ROFL:

That's life, leer er mee te leven en accepteer het, oneerlijk blijft het en een heeft geluk en ander niet. Als je hoort dat ronaldo 800 miljoen bij elkaar gesprokkeld heeft in zijn leven word je ook depressief, met een beetje voetbal en af en toe commercials.

Ik ken een gast hier die verdient 3100 euro netto nu, bij een soort van magazijnopslag groothandel voorbereider shizzle functie, grootste kneus ever die met moeite zijn VMBO gehaald heeft en niet verder kan tellen dan 23, liep daar stage op zijn 16de en is blijven hangen en is nu 32. Eerst verdiende die rond 2400/2500 en nu is die soort van teamleader en dus 3100. Hij doet geen fuck, krijgt een mail en zoekt stuk of 10/15 producten, doet ze in een doos en ze worden later opgehaald. Kind van 7 kan dit wek doen voor 98% minder salaris ook.

Andere leren en studeren en halen amper 3k per maand, deze sukkel lacht mij en menig ander uit zo. Oneerlijk ? Hell yes, maar that's life, die sukkel heeft geluk en blijft daar tot zijn dood, ik/wij moeten veel meer moeite doen om meer te verdienen of hem in te halen.

Ik zie je vaker storen aan financiële beloningen van andere, dat zijn uitzonderingen, talenten of gewoon fuckers met geluk in hun leven. Laat het gaan en accepteer het. Of ze Johan nu 6k 60k 600k of 1.6m geven per seizoen, interesseert me echt geen drol gewoon want ik heb er toch niks aan. Of ik nou blijf ben voor hem of het hem niet gun.
 
Jij hebt nogal moeite met de salarisverhoudingen anno 2020, ik kan je leven nu nog zuurder maken door te zeggen dat wanneer VI trio stopt en 3 nieuwe beginnen in 2022, dat zij 700/800k gaan verdienen :ROFL:

That's life, leer er mee te leven en accepteer het, oneerlijk blijft het en een heeft geluk en ander niet. Als je hoort dat ronaldo 800 miljoen bij elkaar gesprokkeld heeft in zijn leven word je ook depressief, met een beetje voetbal en af en toe commercials.

Ik ken een gast hier die verdient 3100 euro netto nu, bij een soort van magazijnopslag groothandel voorbereider shizzle functie, grootste kneus ever die met moeite zijn VMBO gehaald heeft en niet verder kan tellen dan 23, liep daar stage op zijn 16de en is blijven hangen en is nu 32. Eerst verdiende die rond 2400/2500 en nu is die soort van teamleader en dus 3100. Hij doet geen fuck, krijgt een mail en zoekt stuk of 10/15 producten, doet ze in een doos en ze worden later opgehaald. Kind van 7 kan dit wek doen voor 98% minder salaris ook.

Andere leren en studeren en halen amper 3k per maand, deze sukkel lacht mij en menig ander uit zo. Oneerlijk ? Hell yes, maar that's life, die sukkel heeft geluk en blijft daar tot zijn dood, ik/wij moeten veel meer moeite doen om meer te verdienen of hem in te halen.

Ik zie je vaker storen aan financiële beloningen van andere, dat zijn uitzonderingen, talenten of gewoon fuckers met geluk in hun leven. Laat het gaan en accepteer het. Of ze Johan nu 6k 60k 600k of 1.6m geven per seizoen, interesseert me echt geen drol gewoon want ik heb er toch niks aan. Of ik nou blijf ben voor hem of het hem niet gun.

Dat ik 6 ton voor een voetbalpraatprogramma onzin vind, zal nooit verdwijnen. Maar da's niet het belangrijkste punt. Wat ik pas echt idioot vind, is de gedachte dat Derksen een groots gebaar maakt door de helft weg te geven. Jij zelf weet heel goed dat de wereld cynisch in elkaar steekt. Prima, maar ga dan niet Derksen complimenteren. Wees dan consequent, en blijf cynisch.

Wat je wellicht aanspreekt, gezien je roots. Ik ken een Joegoslavische filosoof (Sloveen), Slavoj Zizek. Die heeft deze geweldige grap over een boer. Een geslaagde en machtige kerel zegt tegen die boer: ik wil seks met je vrouw, hier op de grond. En ik wil dat jij mijn ballen omhoog houdt opdat ze niet vies worden. De boer stemt in. Nadat de rijke man zijn lusten heeft gebotvierd op de arme boerin en vertrekt, zegt de boerin: hoe kon je daar nou mee instemmen? Wat ben jij voor een lafaard? Waarop de boer zegt: maar ik had juist hém tuk, want stiekem hield ik zijn ballen niet omhoog!

Dat lijkt mij wel een goede beeldspraak voor mensen die nu Derksen een held vinden omdat hij een ietsje van zijn kletsfortuin weggeeft. Ze hebben niet door hoe het systeem werkt. Ze begrijpen niet hoe vern@ukt ze eigenlijk zijn. Een kleine kruimel is vaak voldoende om tevreden te zijn. Wees dan consequent, en zeg: we worden andermaal vern@ukt.
 
Laatst bewerkt:
Linksom of rechtsom is voor iedereen 3 ton veel geld. Ook voor rijke mensen. Dus dat niet in je eigen zak stoppen, maar aan een ander geven, is een flink gebaar. Hij zal er geen sigaar minder om roken, maar toch.
 
Wat je wellicht aanspreekt, gezien je roots. Ik ken een Joegoslavische filosoof (Sloveen), Slavoj Zizek. Die heeft deze geweldige grap over een boer. Een geslaagde en machtige kerel zegt tegen die boer: ik wil seks met je vrouw, hier op de grond. En ik wil dat jij mijn ballen omhoog houdt opdat ze niet vies worden. De boer stemt in. Nadat de rijke man zijn lusten heeft gebotvierd op de arme boerin en vertrekt, zegt de boerin: hoe kon je daar nou mee instemmen? Wat ben jij voor een lafaard? Waarop de boer zegt: maar ik had juist hém tuk, want stiekem hield ik zijn ballen niet omhoog!

De machtige kerel heeft toch nog steeds gewonnen, hij heeft zijn zin gekregen, de daad weegt zwaarder als succes dan de kleine teleurstelling van vieze balletjes ? #KroatischeFilosoof-Q
 
De machtige kerel heeft toch nog steeds gewonnen, hij heeft zijn zin gekregen, de daad weegt zwaarder als succes dan de kleine teleurstelling van vieze balletjes ? #KroatischeFilosoof-Q

De machtige kerel heeft z'n zin gekregen - maar dat wil niet zeggen dat de boer het als een triomf moet zien dat hij zijn ballen niet omhoog heeft gehouden. Wees niet die boer!
 
Toch ook raar om als iemand 300k weggeeft daar weer commentaar op te hebben.. hij hoeft het niet te doen he.. wat zijn motief ook is.
Het effect van polarisatie, imo. Je kijkt eerst over wie het gaat, dan of die persoon in jouw "cluppie" zit. Daarna vind je het dus stom of goed, afhankelijk van het cluppie.
Als je eenmaal een kopstuk bent (of kop van jut), kun je enerzijds niks goeds doen, maar voor de andere lui niks fout. En precies dat is mijns inziens het grootste gevaar voor ons politieke klimaat.
 
Het effect van polarisatie, imo. Je kijkt eerst over wie het gaat, dan of die persoon in jouw "cluppie" zit. Daarna vind je het dus stom of goed, afhankelijk van het cluppie.
Als je eenmaal een kopstuk bent (of kop van jut), kun je enerzijds niks goeds doen, maar voor de andere lui niks fout. En precies dat is mijns inziens het grootste gevaar voor ons politieke klimaat.
Precies. En daarom is het dus niet per se goed omdat het Johan Derksen betreft.
 
Precies. En daarom is het dus niet per se goed omdat het Johan Derksen betreft.
Klopt. Maar ook niet per se fout of hypocriet of uit eigen belang. Als het eigen belang was zou hij die 300k houden lijkt me. of een kleiner deel geven.
Zijn imago is toch al dat hij een knorrende oude man is die overal wat van vindt en zegt wat hij denkt etc.
 
Als dit geen hypocrisie is wanneer je het naast zijn commentaar op AliB zet, dan weet ik niet wat hypocrisie is.
En dat is juist waar ik niet tegen kan, niet de grootte van zijn donatie of het melden ervan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan