Ik zat een stukje VI te luisteren waar ze het hadden over een onderzoek over huidskleur en trainers/managers of andere rollen. Apart dat de verschillen helaas zo groot zijn, Seedorf heeft dus een punt en kunnen ze dit niet gewoon aanpassen?
Tja, ik zie weinig vrouwen bij de stratenmaker, komt dit door discriminatie of doordat er vanuit 1 groep minder mensen op dit soort werk soliciteren? Voor trainers is er pas een punt als er een disbalans is tussen huidskleur trainers versus huidskleur van hen die de opleiding afronden.

Zie overigens Reiziger tzt wel een stap verder maken, gewoon een goede coach voor zover ik kan zien
 
Sommige groepen zijn te dol op de racismekaart, dat zal niet snel veranderen ook. Neem je ze niet aan = racisme, geef je ze kans en ze falen zelf = racisme, flikken ze iets en worden ze ontslagen = racisme, alles wat negatief voor hun uitpakt is altijd racisme :sick: Seedorf prutser heeft toch 3-4 clubjes gehad? Dan waren ze allemaal zeker racistisch ja.. Rukker moet in de spiegel kijken ipv te janken op tv :) Niemand word ontslagen als die het goed doet, of je nou wit zwart of paars bent,
 
Sommige groepen zijn te dol op de racismekaart, dat zal niet snel veranderen ook. Neem je ze niet aan = racisme, geef je ze kans en ze falen zelf = racisme, flikken ze iets en worden ze ontslagen = racisme, alles wat negatief voor hun uitpakt is altijd racisme :sick: Seedorf prutser heeft toch 3-4 clubjes gehad? Dan waren ze allemaal zeker racistisch ja.. Rukker moet in de spiegel kijken ipv te janken op tv :) Niemand word ontslagen als die het goed doet, of je nou wit zwart of paars bent,
Seedorf kan je niet echt een prutser noemen:
Clarence Seedorf

Veel zilverwerkDe prijzenkast van Seedorf​


Champions League-winnaar:
1995 (met Ajax), 1998 (met Real Madrid), 2003 (met AC Milan), 2007 (met AC Milan)
WK voor clubs:
1998 (met Real Madrid), 2007 (met AC Milan)
Europese Super Cup:
2003, 2007 (met AC Milan)
Kampioen van Nederland:
1994, 1995 (met Ajax)
KNVB-beker:
1993 (met Ajax)
Nederlandse Super Cup:
1993, 1994 (met Ajax)
Kampioen van Spanje:
1997 (met Real Madrid)
Spaanse Super Cup:
1997 (met Real Madrid)
Kampioen van Italië:
2004, 2011 (met AC Milan)
Italiaanse beker:
2003 (met AC Milan)
Italiaanse Super Cup:
2004, 2011 (met AC Milan)
Campeonato Carioca:
2013 (met Botafogo)
Nederlands elftal:
87 interlands, 11 treffers
Deelname aan EK 1996 (kwartfinale), WK 1998 (vierde), EK 2000 (halve finale), EK 2004 (halve finale)
 
Seedorf kan je niet echt een prutser noemen:
Clarence Seedorf

Veel zilverwerkDe prijzenkast van Seedorf​


Champions League-winnaar:
1995 (met Ajax), 1998 (met Real Madrid), 2003 (met AC Milan), 2007 (met AC Milan)
WK voor clubs:
1998 (met Real Madrid), 2007 (met AC Milan)
Europese Super Cup:
2003, 2007 (met AC Milan)
Kampioen van Nederland:
1994, 1995 (met Ajax)
KNVB-beker:
1993 (met Ajax)
Nederlandse Super Cup:
1993, 1994 (met Ajax)
Kampioen van Spanje:
1997 (met Real Madrid)
Spaanse Super Cup:
1997 (met Real Madrid)
Kampioen van Italië:
2004, 2011 (met AC Milan)
Italiaanse beker:
2003 (met AC Milan)
Italiaanse Super Cup:
2004, 2011 (met AC Milan)
Campeonato Carioca:
2013 (met Botafogo)
Nederlands elftal:
87 interlands, 11 treffers
Deelname aan EK 1996 (kwartfinale), WK 1998 (vierde), EK 2000 (halve finale), EK 2004 (halve finale)
Een zilverprutser 🤔
 
Seedorf kan je niet echt een prutser noemen:
Clarence Seedorf

Veel zilverwerkDe prijzenkast van Seedorf​


Champions League-winnaar:
1995 (met Ajax), 1998 (met Real Madrid), 2003 (met AC Milan), 2007 (met AC Milan)
WK voor clubs:
1998 (met Real Madrid), 2007 (met AC Milan)
Europese Super Cup:
2003, 2007 (met AC Milan)
Kampioen van Nederland:
1994, 1995 (met Ajax)
KNVB-beker:
1993 (met Ajax)
Nederlandse Super Cup:
1993, 1994 (met Ajax)
Kampioen van Spanje:
1997 (met Real Madrid)
Spaanse Super Cup:
1997 (met Real Madrid)
Kampioen van Italië:
2004, 2011 (met AC Milan)
Italiaanse beker:
2003 (met AC Milan)
Italiaanse Super Cup:
2004, 2011 (met AC Milan)
Campeonato Carioca:
2013 (met Botafogo)
Nederlands elftal:
87 interlands, 11 treffers
Deelname aan EK 1996 (kwartfinale), WK 1998 (vierde), EK 2000 (halve finale), EK 2004 (halve finale)
Seedorf was een echt een hele goede voetballer.

Als trainer wil het (nog niet) lukken. Stond achtste met Milan en kon daardoor geen Europees voetbal meer halen. Bij de 3 andere clubs ging het ook niet. https://nos.nl/artikel/2293829-trainerscarriere-seedorf-zit-vooralsnog-op-doodlopende-weg
Tja, ik zie weinig vrouwen bij de stratenmaker, komt dit door discriminatie of doordat er vanuit 1 groep minder mensen op dit soort werk soliciteren? Voor trainers is er pas een punt als er een disbalans is tussen huidskleur trainers versus huidskleur van hen die de opleiding afronden.

Zie overigens Reiziger tzt wel een stap verder maken, gewoon een goede coach voor zover ik kan zien
Als ik eerlijk ben vind ik het stuk over stratenmaker toch een andere discussie.
Maar waardoor zijn er weinig trainers? Kun je het niet stimuleren om meer trainers de cursus te laten doen, gaan slagen of iets anders regelen waardoor er meer diversiteit komt op dat gebied?
 
Seedorf was een echt een hele goede voetballer.

Als trainer wil het (nog niet) lukken. Stond achtste met Milan en kon daardoor geen Europees voetbal meer halen. Bij de 3 andere clubs ging het ook niet. https://nos.nl/artikel/2293829-trainerscarriere-seedorf-zit-vooralsnog-op-doodlopende-weg

Als ik eerlijk ben vind ik het stuk over stratenmaker toch een andere discussie.
Maar waardoor zijn er weinig trainers? Kun je het niet stimuleren om meer trainers de cursus te laten doen, gaan slagen of iets anders regelen waardoor er meer diversiteit komt op dat gebied?
Die stratenmaker is niet een andere discussie. Als er op de opleiding stratenmaker 10 mannen en 1 vrouw zitten dan is het niet vreemd dat het in de praktijk zo is dat het niet 50/50 man vrouw is.
Als bij de cursus coach betaald voetbal de verdeling blank / niet blank 10 om 1 is dan is het ook niet vreemd dat het in de praktijk niet 50/50 is.

Als die verdeling 10 om 1 is, dan is dat zo, zie geen enkele reden om de ene groep te stimuleren om vaker die cursus te doen, opgelegde diversiteit is geen diversiteit maar het zoeken naar een excuusallochtoon om je quota te halen.
 
Seedorf was een echt een hele goede voetballer.

Als trainer wil het (nog niet) lukken. Stond achtste met Milan en kon daardoor geen Europees voetbal meer halen. Bij de 3 andere clubs ging het ook niet. https://nos.nl/artikel/2293829-trainerscarriere-seedorf-zit-vooralsnog-op-doodlopende-weg

Als ik eerlijk ben vind ik het stuk over stratenmaker toch een andere discussie.
Maar waardoor zijn er weinig trainers? Kun je het niet stimuleren om meer trainers de cursus te laten doen, gaan slagen of iets anders regelen waardoor er meer diversiteit komt op dat gebied?
Waarom zou er meer diversiteit moeten zijn? Ook maar meer blanken in het nationale team van Frankrijk zetten? Op dit niveau krijgen donkere mensen echt wel genoeg kansen. Dat de kansen op de normale arbeidsmarkt niet gelijk zijn is iedereen het wel over eens.
 
ff google aangeslingerd,
Lijstje van 2015:
  • Francois Gesthuizen (DFS)
  • Gert Peter de Gunst (PEC Zwolle)
  • Sipke Hulshoff (Al-Arabi)
  • Wim Jonk (Ajax)
  • Tieme Klompe (sc Heerenveen)
  • Rob Maas (Vitesse)
  • Frank Peereboom (Ajax)
  • Robin Pronk (FC Utrecht)
  • Reinier Robbemond (FC Oss)
  • Remond Strijbosch (Helmond Sport)

Lijstje van 2016:
  • Jurgen Dirkx (PSV)
  • Ekrem Kahya (ADO Den Haag)
  • Bert Konterman (foto, FC Twente)
  • Gerard de Nooijer (FC Dordrecht)
  • Mark Schenning (UNA)
  • Rick de Rooij (Helmond Sport)
  • Klaas Wels (FC Oss, RKSV Nemelaer)
  • Damien Hertog (Feyenoord)
Rijtjes klinken mij vrij wit in de oren, als de vijver waarin je vist vol witvis zit dan is het niet vreemd dat je geen karper vangt.
 
ff google aangeslingerd,
Lijstje van 2015:
  • Francois Gesthuizen (DFS)
  • Gert Peter de Gunst (PEC Zwolle)
  • Sipke Hulshoff (Al-Arabi)
  • Wim Jonk (Ajax)
  • Tieme Klompe (sc Heerenveen)
  • Rob Maas (Vitesse)
  • Frank Peereboom (Ajax)
  • Robin Pronk (FC Utrecht)
  • Reinier Robbemond (FC Oss)
  • Remond Strijbosch (Helmond Sport)

Lijstje van 2016:
  • Jurgen Dirkx (PSV)
  • Ekrem Kahya (ADO Den Haag)
  • Bert Konterman (foto, FC Twente)
  • Gerard de Nooijer (FC Dordrecht)
  • Mark Schenning (UNA)
  • Rick de Rooij (Helmond Sport)
  • Klaas Wels (FC Oss, RKSV Nemelaer)
  • Damien Hertog (Feyenoord)
Rijtjes klinken mij vrij wit in de oren, als de vijver waarin je vist vol witvis zit dan is het niet vreemd dat je geen karper vangt.
Kan je hier ook huidskleur, sexuele geaardheid, religie, afkomst, opleiding, beroep ouders, wel/geen profvoetballer en BMI bij zetten...
En waarom zijn het allemaal mannen:xp:
 
Die stratenmaker is niet een andere discussie. Als er op de opleiding stratenmaker 10 mannen en 1 vrouw zitten dan is het niet vreemd dat het in de praktijk zo is dat het niet 50/50 man vrouw is.
Als bij de cursus coach betaald voetbal de verdeling blank / niet blank 10 om 1 is dan is het ook niet vreemd dat het in de praktijk niet 50/50 is.
Ik weet het niet hoor want ligt dat met stratenmaker niet anders?ik denk bijvoorbeeld aan dingen als nature, nurture?
Als die verdeling 10 om 1 is, dan is dat zo, zie geen enkele reden om de ene groep te stimuleren om vaker die cursus te doen, opgelegde diversiteit is geen diversiteit maar het zoeken naar een excuusallochtoon om je quota te halen.
Dat woord in je slotzin kende ik niet maar ik vind het niet netjes klinken.

Ik ben gewoon benieuwd waardoor het komt dat er zoveel verschil in aantallen is.
 
Ik weet het niet hoor want ligt dat met stratenmaker niet anders?ik denk bijvoorbeeld aan dingen als nature, nurture?
Het gaat beide om het gegeven dat het aanbod gewoonweg niet gelijk verdeeld is tussen beide groepen.
Dat woord in je slotzin kende ik niet maar ik vind het niet netjes klinken.
Mag je vinden, is een vaker gebruikte term


Ik ben gewoon benieuwd waardoor het komt dat er zoveel verschil in aantallen is.
Dat is dus al deels zichtbaar in de opleiding, dan is het vooral de vraag waarom een deel die opleiding niet gaat doen.
 
Ik zat net bij de bushalte op me telefoon, rijdt de buschauffeur gewoon door. Dat ik niet oplette en mijn hand uitstak vergeten we ff, Seedorf en 98% van zijn soortgenoten typen nu RACISME 😡😡😡😡🤮
 
Ik zat net bij de bushalte op me telefoon, rijdt de buschauffeur gewoon door. Dat ik niet oplette en mijn hand uitstak vergeten we ff, Seedorf en 98% van zijn soortgenoten typen nu RACISME 😡😡😡😡🤮

Tja, racisme komt nou eenmaal nog te vaak voor. Dat krijgen mensen mee van anderen en/of maken ze zelf mee. Zoiets wezenlijks dringt tot je door en vergeet je niet; daardoor word je wantrouwend. Hier op het forum roepen genoeg mensen bij het minste of geringste dat een scheidsrechter tegen PSV is. En dat berust vaak minder op waargebeurde ervaringen dan racisme.
 
Terug
Bovenaan Onderaan