Stijn Schaars (M)

Zucht, ik doe het wel ff in Jip en Janneke taal.
22 spelers die op zijn minst boven het algemeen-gemiddeld niveau van eredivisie uitkomen, dus nee geen ManU suppersterren, maar spelers die hoog zitten voor Nederlandse begrippen en niveau, waar PSV een bruggetje is naar grotere clubs. Een schaars is gewoon simpel en onopvallend persoon, kan prima mee draaien bij de overige clubs maar voor de top 3 voegt hij niks toe.
Zeker nooit geen Jip en Janneke gelezen, probeer het anders een in Boris en Brankica taal ?
 
Zucht, ik doe het wel ff in Jip en Janneke taal.
22 spelers die op zijn minst boven het algemeen-gemiddeld niveau van eredivisie uitkomen, dus nee geen ManU suppersterren, maar spelers die hoog zitten voor Nederlandse begrippen en niveau, waar PSV een bruggetje is naar grotere clubs. Een schaars is gewoon simpel en onopvallend persoon, kan prima mee draaien bij de overige clubs maar voor de top 3 voegt hij niks toe.

Dat is prima voor de 11 spelers die spelen, maar denk je echt dat de 11 spelers van boven het algemeen-gemiddeld niveau van eredivisie een plaatsje op de bank/tribune van PSV ambitieren?
 
Dat is prima voor de 11 spelers die spelen, maar denk je echt dat de 11 spelers van boven het algemeen-gemiddeld niveau van eredivisie een plaatsje op de bank/tribune van PSV ambitieren?

Ja ok, 15 moet je gewoon bovengemiddeld hebben, overige mogen best bruikbaar en nuttig zijn. Een heel selectie is wat teveel van het goede, maar basis 11 en 4 goede vervangers op belangrijkste plekken is iets wat zoo hoort te zijn, ook bij PSV en ajaks in de mickey mouse league.
 
Daar heeft Quagmire toch gewoon een punt? Schaars lijkt mij ergens op de grens van die 15 te zitten.
 
Daar heeft Quagmire toch gewoon een punt? Schaars lijkt mij ergens op de grens van die 15 te zitten.
Maar dan hoef je een speler toch niet de grond in te boren.
Je hebt een selectie van 22 (?) man nodig tegenwoordig. Dus nummertje 15 heb je ook nodig, en daar is Schaars toch een hele goede voor.
Juist is het belangrijk om ook gemotiveerde spelers op de bank te hebben.
 
Als Guardado niet uit de hoge hoed was getoverd was Schaars gewoon basisspeler geweest. En terecht.

Maar dan was PSV een stuk minder geweest. Hendrix staat trouwens hoger dan Schaars in de pikorde. Goede speler Schaars, maar niet het niveau, dat PSV voor de basis (of 1e 15) nastreeft.
 
Mooie club voor hem. Goede jongen met een goede mentaliteit en heel positief in de groep. Wens hem veel succes en een mooie afsluiting van zijn carrière.

Helemaal mee eens.
Hopelijk speelt hij bij Heerenveen de beste wedstrijden tegen Ajax en heeft hij tegen PSV een offday. :D
 
Helemaal mee eens.
Hopelijk speelt hij bij Heerenveen de beste wedstrijden tegen Ajax en heeft hij tegen PSV een offday. :D

Over het algemeen is het met hveen net andersom.. Dus dat zal een mooie verandering zijn!

Maar mooie club om nog te spelen voor Schaars. Speler met een goede mentaliteit, nooit geklaagd. Helaas kwam hij wel wat te kort voor onze basis, maar een prima speler om erbij te hebben gehad voor de breedte.
 
Laatst bewerkt:
Het is inderdaad een mooie club om zijn carrière mee af te sluiten. Hij heeft zijn ervaring overgebracht op de groep en gaf het goede voorbeeld, qua mentaliteit. Ik hoop dat hij nog een paar prachtige jaren heeft.
Dat gezegd hebbende, moeten we wel eerlijk zijn dat hij niet goed genoeg was voor PSV.
 
Het is inderdaad een mooie club om zijn carrière mee af te sluiten. Hij heeft zijn ervaring overgebracht op de groep en gaf het goede voorbeeld, qua mentaliteit. Ik hoop dat hij nog een paar prachtige jaren heeft.
Dat gezegd hebbende, moeten we wel eerlijk zijn dat hij niet goed genoeg was voor PSV.

Als Guardado niet uit de hoge hoed was getoverd was Schaars gewoon basisspeler geweest. En terecht.

Schaars was in zijn eerste seizoen een top-aankoop. Overgenomen voor 8 ton bleek hij het middenveld volledig te controleren. Hij hield de boel draaiedende en zorgde voor rust en een goede opbouw. Naast hem spelers als Maher (niet in vorm), Wijnaldum (draaide ook nog niet zoals hij in zijn laatste jaren bij PSV balde), Toivonen (die eigen op de stafbank zat vanwege contractsoap) en verder Hiljemark, van Ooijen en Vloet als jonkies die zich nog moesten bewijzen (en te licht waren in mijn optiek). Jorrit was volgens mij meestal in Jong PSV te vinden en werd toendertijd nog als CV gezien en gebruikt. Tel erbij op dat Van Bommel, Strootman, Lens, Mertens, Pieters en Hutchinson van de basisspelers van het seizoen ervoor vertrokken waren.. De ervaren schaars, die sterk speelde, was zeker een hele goede.

Ik hield mijn hart vast toen hij vlak voor de winterstop geblesseerd raakte. PSV ook, en Ruiz en Park werden in alle ijl op dure huurcontracten aangetrokken in de winter. Zijn tweede jaar heeft hij nagenoeg geheel gemist (werd Guardado gehuurd), in ronde 32 maakte Schaars zijn eredivisie rentree. Vervolgens, in 2015-2016 waren inmiddels spelers als Guardado en Hendriks op zijn positie hem voorbij gestreefd. Niet raar dat hij op het tweede plan raakte maar hem bestempelen als niet goed genoeg voor PSV gaat me te ver. Ik heb hem te weinig zien spelen om goed te kunnen inschatten in hoeverre hij na zijn blessure (en met de rijpende leeftijd) aan kwaliteit heeft ingeboet - maar kijk ernaar uit hem weer te zien spelen bij Heerenveen.

Een echte goede gast met een zeer sterke instelling en goed overzicht. Meer spelers die zoals Schaars 100% voor team-belang gaan zijn juist hard nodig bij een topclub als PSV om de balans te bewaren. Een Ijsland heeft (net als PSV vorig seizoen in de CL) bewezen dat teamgeest zeer belangrijk is - dit is moeilijk uit te drukken in transferwaarde maar zorgt erwel voor dat andere spelers zich goed ontwikkelen en daarmee voor mooie bedragen kunnen overstappen. Kortom, sportief, financieel en kwalitatief was Schaars een toevoeging maar ik snap zijn keuze om te willen gaan en hulde dat PSV hem hier volledig in begrijpt. Ik wens hem het allerbeste en mijn waardering voor hem en wat hij voor PSV heeft betekend is groot.
 
Laatst bewerkt:
Hij bleek het middenveld volledig te controleren? Die herinnering heb ik niet. Wat ik me vooral herinner is de misser tegen Excelsior, waardoor we onverdiend punten verspeelden. Dat draag ik hem overigens niet na. Hij had destijds nul wedstrijdritme, dus dan liggen dergelijke fouten op de loer. Neemt niet weg dat dat wél iets is wat is blijven hangen. Wedstrijden waarin hij heerste op het middenveld heb ik zo niet paraat. Die zullen er ongetwijfeld zijn hoor, maar gemiddeld genomen is hij -voor mij persoonlijk- gewogen en te licht bevonden.
 
Hij bleek het middenveld volledig te controleren? Die herinnering heb ik niet. Wat ik me vooral herinner is de misser tegen Excelsior, waardoor we onverdiend punten verspeelden. Dat draag ik hem overigens niet na. Hij had destijds nul wedstrijdritme, dus dan liggen dergelijke fouten op de loer. Neemt niet weg dat dat wél iets is wat is blijven hangen. Wedstrijden waarin hij heerste op het middenveld heb ik zo niet paraat. Die zullen er ongetwijfeld zijn hoor, maar gemiddeld genomen is hij -voor mij persoonlijk- gewogen en te licht bevonden.

Ik heb dat ook blijkbaar ergens weggestopt, die wedstrijden waarin hij heerste.... Goede gast hoor, maar voor de basis komt hij te kort. Hij is ook erg blessuregevoelig. Als je Robben heet dan wordt het je vergeven, oke niet door Bacchus maar wel door mij:p:D
 
Ik heb dat ook blijkbaar ergens weggestopt, die wedstrijden waarin hij heerste.... Goede gast hoor, maar voor de basis komt hij te kort. Hij is ook erg blessuregevoelig. Als je Robben heet dan wordt het je vergeven, oke niet door Bacchus maar wel door mij:p:D
Dat die nuance wel even duidelijk is. :p :D
 
Granted!
Ik zag het ook helemaal niet zitten in 'm. Maar, óf hij heeft veel bijgeleerd, óf mijn geheugen mbt zijn spel blijkt niet te kloppen. Ik sluit beiden niet uit, waarbij optie, wellicht nog meer voor de hand ligt.
Dat gezegd hebbende; ik neem mijn kritiek met graagte terug en ik ben blij verrast met zijn spel. Tot op heden beter dan Bommel en Stroot, vorig seizoen.

FF een citaatje uit de oude doos om je geheugen op te frissen. Zo rond pagina 26 was zijn bloei hier in het topic.
N goede start had ie wel. Maar inderdaad is de meerderheid dit allang vergeten na twee jaar nauwelijks gespeeld te hebben.
Maar goed zijn blessuresgevoeligheid + leeftijd + restwaarde + wens om weer basis te staan + het feit dat we betere controlerende middenvelders hebben maakt het denk ik voor beide partijen (PSV en Schaars zelf) een mooi moment om afscheid te nemen. Hem enkel zien als opvulling en iemand die weinig heeft toegevoegd in zijn (gehele) PSV-tijd gaat me echter te ver. Was een toppert die helaas teveel pech heeft gehad, maar een goede leider en - wat mij betreft - van boven-algemeen-gemiddeld eredivisieniveau. Hopelijk gaat hij dat met meer speeltijd opnieuw laten zien bij zijn nieuwe club en heeft hij een mooi slot aan zijn loopbaan.
 
Laatst bewerkt:
FF een citaatje uit de oude doos om je geheugen op te frissen. Zo rond pagina 26 was zijn bloei hier in het topic.
N goede start had ie wel. Maar inderdaad is de meerderheid dit allang vergeten na twee jaar nauwelijks gespeeld te hebben.
Maar goed zijn blessuresgevoeligheid + leeftijd + restwaarde + wens om weer basis te staan + het feit dat we betere controlerende middenvelders hebben maakt het denk ik voor beide partijen (PSV en Schaars zelf) een mooi moment om afscheid te nemen. Hem enkel zien als opvulling en iemand die weinig heeft toegevoegd in zijn (gehele) PSV-tijd gaat me echter te ver. Was een toppert die helaas teveel pech heeft gehad, maar een goede leider en - wat mij betreft - van boven-algemeen-gemiddeld eredivisieniveau. Hopelijk gaat hij dat met meer speeltijd opnieuw laten zien bij zijn nieuwe club en heeft hij een mooi slot aan zijn loopbaan.
Leuk om te lezen. Dank! Opvallend dat dat inderdaad niet was blijven hangen. Wat in mijn voordeel pleit, is dat dat inmiddels drie jaar geleden is én dat de positieve berichten waar je aan refereert van augustus 2013 zijn. Direct in het begin van het seizoen. Daarna volgde een blessure en vervolgens was het vanaf januari vooral een neergaande lijn.
Zonder in een welles / nietes-discussie verzeild te willen raken, denk ik dat er in het geval van Schaars eerder sprake was van een korte opleving, dan van een heerser op het middenveld, gedurende een lange periode.
Hij heeft in augustus goed gespeeld -en had inderdaad zijn piek op één pagina op het forum- en vervolgens werd het minder. Wat mij betreft dus inderdaad terecht te licht bevonden. Zelfs Isaksson konden we twee keer op een goede wedstrijd betrappen. :D
 
Leuk om te lezen. Dank! Opvallend dat dat inderdaad niet was blijven hangen. Wat in mijn voordeel pleit, is dat dat inmiddels drie jaar geleden is én dat de positieve berichten waar je aan refereert van augustus 2013 zijn. Direct in het begin van het seizoen. Daarna volgde een blessure en vervolgens was het vanaf januari vooral een neergaande lijn.
Zonder in een welles / nietes-discussie verzeild te willen raken, denk ik dat er in het geval van Schaars eerder sprake was van een korte opleving, dan van een heerser op het middenveld, gedurende een lange periode.
Hij heeft in augustus goed gespeeld -en had inderdaad zijn piek op één pagina op het forum- en vervolgens werd het minder. Wat mij betreft dus inderdaad terecht te licht bevonden. Zelfs Iasksson konden we twee keer op een goede wedstrijd betrappen. :D

Nietus!
 
Terug
Bovenaan Onderaan