FEMO, aldus Penalty woordgrappen.




Het is niet de club, maar de competitie die gewoon een hele grote stap terug is.
Qua historie en prijzen vind ik het geen stap terug maar op andere vlakken is het dat vaak wel. Het is nogal een verschil als je tegen de middenmotor Leicester speelt met de dubbele begroting van Ajax of tegen Sc Heerenveen met de begroting van 1 wisselspeler van Ajax? Ook niet goed voor de kijkcijfers lijkt me.

Vaak gebruiken spelers Ajax of PSV als springplank naar clubs als Tottenham(Alderweireld, Bergwijn) en Dortmund (Haller, Malen) of ze spelen er om af te bouwen (Tadic, Blind).
 
Denk dat als Bergwijn zijn oude vorm te pakken gaat krijgen als linkerspits, dat hij ook die positie in Oranje gaat pakken als basisspeler. Met het oog op het WK natuurlijk een verstandige beslissing.
 
Denk dat als Bergwijn zijn oude vorm te pakken gaat krijgen als linkerspits, dat hij ook die positie in Oranje gaat pakken als basisspeler. Met het oog op het WK natuurlijk een verstandige beslissing.
Hij heeft getekend voor 5 jaar. 1 oog gegooid op dit WK en en het andere zeker op het volgende WK. :cautious:
De invloed van Louis van Gaal is groot. En hij heeft advies gehad van Davy Klaassen en Daley Blind.

“Bij het Nederlands elftal hadden we het er al vaker over. Op vakantie kwam ik Davy Klaassen en Daley Blind tegen en toen vroegen ze ook of ik zou komen. Ik kreeg een heel warm welkom van iedereen,” zei de 24-jarige Bergwijn tegen Ajax TV.

Ja dan ga je natuurlijk overstag. Ogen weggooien en ziende blind worden. :zien: :cool: ;)
 
Hij heeft getekend voor 5 jaar. 1 oog gegooid op dit WK en en het andere zeker op het volgende WK. :cautious:
De invloed van Louis van Gaal is groot. En hij heeft advies gehad van Davy Klaassen en Daley Blind.

“Bij het Nederlands elftal hadden we het er al vaker over. Op vakantie kwam ik Davy Klaassen en Daley Blind tegen en toen vroegen ze ook of ik zou komen. Ik kreeg een heel warm welkom van iedereen,” zei de 24-jarige Bergwijn tegen Ajax TV.

Ja dan ga je natuurlijk overstag. Ogen weggooien en ziende blind worden. :zien: :cool: ;)
Tja. Een van de redenen dat Simons voor PSV koos was het positieve verhaal van Wijnaldum. Dat blijf je houden. En in Engeland was Bergwijn niet gegarandeerd van speeltijd, dat zal bij Ajax anders zijn.
 
Tja. Een van de redenen dat Simons voor PSV koos was het positieve verhaal van Wijnaldum. Dat blijf je houden. En in Engeland was Bergwijn niet gegarandeerd van speeltijd, dat zal bij Ajax anders zijn.
En daarna net als Haller weer een stap maken. Jongen kiest de juiste weg. Weet zeker dat hij ook naar PSV zou willen alleen is het geld er gewoon niet.
 
En daarna net als Haller weer een stap maken. Jongen kiest de juiste weg. Weet zeker dat hij ook naar PSV zou willen alleen is het geld er gewoon niet.
En de positie is gevuld. Gakpo en Bergwijn kan PSV zich niet veroorloven voor de positie al linksbuiten.
Gun Stevie het beste. 2 mislukte optredens tegen PSV, 2e plek in de positie en een fijn voetbaljaar.
 
Denk dat als Bergwijn zijn oude vorm te pakken gaat krijgen als linkerspits, dat hij ook die positie in Oranje gaat pakken als basisspeler. Met het oog op het WK natuurlijk een verstandige beslissing.

Van Gaal gaat toch niet met vleugelspelers spelen? Bergwijn zal dus voor de plek naast Memphis gaan.

Bergwijn is in mijn ogen overigens, meer dan bijvoorbeeld Gakpo, in staat om goed als rechtsbuiten te spelen. Toch een stukje veelzijdiger. Ik vond het ook redelijk stupide hoe Van Gaal een jaartje terug liep te roepen dat er geen geschikte buitenspelers rondliepen, wetende dat iemand als Bergwijn dit prima kan. Wat later ook bleek.
 
Bergwijn lijkt toch wel vooruitgegaan in Londen. Lijkt een stuk makkelijker te scoren dan in zijn PSV tijd.
Getraind op een heel ander niveau natuurlijk, en wanneer hij speelde was dat ook tegen een heel ander niveau. Dit is een geweldige deal voor Ajax geweest. Dat je het in de PL niet redt zegt natuurlijk niet altijd alles. Bergwijn zou makkelijk meekunnen bij een Sevilla, Villareal of zelfs Atletico in Spanje, een Milan of Inter in Italie of een Dortmund of Leipzig in Duitsland.
 
Ik was na zijn potjes in oranje al bang dat dit een hele goede transfer zou worden voor ze…toen zag je al dat hij een enorme ontwikkeling heeft doorgemaakt op de een of andere manier terwijl hij amper speelde in Londen…snap er nog steeds niets van…😒
 
Ik was na zijn potjes in oranje al bang dat dit een hele goede transfer zou worden voor ze…toen zag je al dat hij een enorme ontwikkeling heeft doorgemaakt op de een of andere manier terwijl hij amper speelde in Londen…snap er nog steeds niets van…😒
Hij is fysiek veel sterker geworden. Bergwijn was altijd al goed in kleine ruimtes, maar werd dan vaak wel fysiek weggezet. Dat hij minder scoorde kwam dan ook omdat hij het vaak van afstand probeerde. Nu kan hij dribbelen in kleine ruimtes EN tegenstanders van zich afhouden met zijn sterke fysiek en komt hij vaker in scoringspositie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan