Over gewaardeerd met de goede prijs afscheid nemen het verlies van Chucky is lastiger op te vangen. Hopelijk kiest Robben voor ons. Samen met Malen,Gakpo en Piroe een prima bezetting.

Die ziet hoe dit PSV met de week beroerder word en steeds meer uit elkaar valt, terwijl het geld ook zeer gering is. Hij moet echt 7 bratwursten in zijn ogen hebben wil die hier willen komen
 
Ergens lach ik me ook dood als straks de duurste transfer ooit van Ajax bij ons vandaan is gekomen en dat ook nog eens een speler is die ze zelf ooit hebben weggestuurd. Het harde gelag van Ajax supporters die ons al jaren als dat nietszeggende provinicie clubje zien wat spelers voortbrengt die nooit bij het aller Ajax zullen spelen wordt even door het slijk gehaald.
 
Ik voel werkelijk niets voor een Bergwijn-transfer. Al die miljoenen die hij moet gaan kosten, zou ik - als je dan al zo graag een speler van PSV wilt overnemen - investeren in Ihattaren. Ik vraag me zelfs af of jullie er wel op achteruit zouden gaan als Gakpo volgend seizoen gewoon op zijn plek speelt. Iets zegt me dat Bergwijn heel gauw vergeten zal worden wanneer Gakpo basisspeler wordt.

Om me heen met wat Ajacieden gepraat en die vinden het ook veel te veel geld voor een speler van het kaliber Bergwijn. Ik zou tussen 20-25m de absolute max vinden, o.a. omdat ik uberhaupt vind dat Ajax niet nu al moet beginnen aan transfers van boven de 30m (tenzij het een wereldtalent uit Brazilie is oid, of een Ihattaren die ik erg hoog heb zitten), maar ook omdat ik in Stevie simpelweg niet meer zie dan een subtopper in spé. Categorie Q.Promes oid. Het lastige in dit verhaal is dat Bergwijn zelf heel graag schijnt te willen. Normaal heb ik niets met de "ik weet uit betrouwbare bron"-posts en daar probeer ik me zo veel mogelijk van te onthouden, maar in dit geval is dat gegeven bekend bij iemand uit mijn directe omgeving die dichtbij het vuur zit. Anyway, hoeft niemand ook te geloven verder.

Er zitten natuurlijk wat andere (wat mij betreft irrelevante) sentimenten aan vast, zoals het feit dat veel Ajacieden hem nog altijd zien als "onze" jeugdspeler. Laten we dat soort kinderachtige en zinloze discussies verder overigens niet op gang brengen svp; dat is niet waarom ik dit opbreng en ook zeker niet mijn gedachte/mening, maar puur om aan te geven dat de ratio onder sommige fans zoals meer dan eens ontbreekt. Of dat hij één van de beste maatjes van Donny is en "hoe mooi het wel niet zou zijn" als hij met rugnummer 34 gaat spelen volgend seizoen, gezien het alom bekende lot van zijn boezemvriend Appie. Whatever.

Enfin, als ik Marc zijn nummer had zou ik hem opbellen en zeggen dat hij dit nooit moet doen. En de argumenten die hier al voorbij zijn gekomen vind ik ook hout snijden: Ajax dicht zo ook het financiele gat. Hoeft van mij ook niet. Mijn onbereikbare wens is Ihattaren, zoals menig PSV'er wellicht had bij Frenkie. Alleen was de komst van Frenkie naar PSV destijds nog veel realistischer dan de komst van Mo. Helaas, maar dan zal ik als pure liefhebber van hem kunnen genieten wanneer hij over een aantal jaar schittert in Oranje samen met Frenkie en Donny/Gini op het middenveld. Kijk ik enorm naar uit.

Wel eens met TotalBB, dat we niet moeten zeuren over die nietszeggende "herenakkoorden". Laten we wel wezen, de grootste successen van PSV dateren nog altijd van het tijdperk waarin veel Ajacieden over kwamen en beviel volgens mij meer dan prima in Eindhoven. Daarnaast heb ik ook niemand horen zeuren toen Wijnaldum, hét jeugdexponent van Feyenoord destijds, de overstap naar Eindhoven maakte. Als de omstandigheden daar zijn, de juiste prijs wordt betaald en de speler dolgraag wil, dan zegt zo'n herenakkoord mij verder niets. (Maar nogmaals: de juiste prijs, significant boven de 30m, zal - mag ik vurig hopen - niet door Ajax worden betaald. Waanzin!)
Gakpo kan volgens mij prima de rol van Bergwijn bekleden en daarmee zijn positie invullen. Gakpo in de basis zou ik toejuichen. Bergwijn was de laatste wedstrijden niet constant in zijn prestaties. Cody heeft altijd akties in huis, geweldige voorzetten en ziet het spel. Bovendien gaat hij zelden, in tegenstelling tot Bergwijn, voor eigen succes, wanneer hij ziet dat een medespeler er positioneel beter voorstaat. Dat was zo in de PSV jeugd alsook in Jong PSV. Het is ook nog eens een jongen met een prima karakter.
 
Ergens lach ik me ook dood als straks de duurste transfer ooit van Ajax bij ons vandaan is gekomen en dat ook nog eens een speler is die ze zelf ooit hebben weggestuurd. Het harde gelag van Ajax supporters die ons al jaren als dat nietszeggende provinicie clubje zien wat spelers voortbrengt die nooit bij het aller Ajax zullen spelen wordt even door het slijk gehaald.
Zo is het. Eind jaren 70 hoor ik ene Cruijff zeggen dat het niets zou worden met dat provincieclubje uit het zuiden. Daar werd ik kwaad om, en ineens kreeg ik een gruwelijke haat tegen Ajax.Vervolgens rijgde PSV na het winnen van de UEFA Cup in 1978 vele successen achterelkaar.Met als absoluut hoogtepunt, het winnen van de voormalige Champions League, toen nog de Europa Cup 1 geheten, waar ik Godzijdank bij ben geweest, zowel thuis als uit was ik er alle wedstrijden bij, op Galatasaray uit na.. Die opmerking van hem was doorspekt met arrogantie en pure minachting voor PSV.
 
Laatst bewerkt:
Hmmm.......Bergwijn heeft onlangs een appartement in Amsterdam gekocht, vlakbij Schiphol. Een appartement van ca. 1 miljoen euro.....hij is Amsterdammer en wie weet heeft hij het gekocht voor wanneer hij even terugkeert naar Nederland, dicht in de buurt van zijn familie en vrienden, als hij in de zomer naar het buitenland vertrekt. Maar, ook hier zou het mij niks verbazen als het met voorbedachte rade gekocht is ivm zijn mogelijke overgang naar Ajax....time will tell....
 
Laatst bewerkt:
Zo is het. Eind jaren 70 hoor ik ene Cruijff zeggen dat het niets zou worden met dat provincieclubje uit het zuiden. Daar werd ik kwaad om, en ineens kreeg ik een gruwelijke haat tegen Ajax.Vervolgens rijgde PSV na het winnen van de UEFA Cup in 1978 vele successen achterelkaar.Met als absoluut hoogtepunt, het winnen van de voormalige Champions League, toen nog de Europa Cup 1 geheten, waar ik Godzijdank bij ben geweest, zowel thuis als uit was ik er alle wedstrijden bij, op Galatasaray uit na.. Die opmerking van hem was doorspekt met arrogantie en pure minachting voor PSV.

Heeft hij dat gezegd ja?
 
Hmmm.......Bergwijn heeft onlangs een appartement in Amsterdam gekocht, vlakbij Schiphol. Een appartement van ca. 1 miljoen euro.....hij is Amsterdammer en wie weet heeft hij het gekocht voor wanneer hij even terugkeert naar Nederland, dicht in de buurt van zijn familie en vrienden, als hij in de zomer naar het buitenland vertrekt. Maar, ook hier zou het mij niks verbazen als het met voorbedachte rade gekocht is ivm zijn mogelijke overgang naar Ajax....time will tell....
En Depay kocht wat in Rotterdam... en ging naar..... Engeland. Is ook gewoon een belegging voor die jongen. Daarbij, als hij straks in bv. Spanje speelt is het logischer om in Amsterdam een huis te hebben dan in Eindhoven, ivm familie, vrienden en bereisbaarheid.
 
En Depay kocht wat in Rotterdam... en ging naar..... Engeland. Is ook gewoon een belegging voor die jongen. Daarbij, als hij straks in bv. Spanje speelt is het logischer om in Amsterdam een huis te hebben dan in Eindhoven, ivm familie, vrienden en bereisbaarheid.
Ik heb niet ontkend dat hij dit appartement in Amsterdam gekocht heeft om dichter bij zijn familie te zijn, als hij tussentijds naar Nederland komt, wanneer hij in het buitenland voetbalt. Maar mocht hij in de zomer toch nog een contract tekenen bij Ajax, dan is achteraf deze koop toch met voorbedachte rade gebeurd....maar, de tijd zal dat binnen 2 maanden uitwijzen.
 
Ik heb niet ontkend dat hij dit appartement in Amsterdam gekocht heeft om dichter bij zijn familie te zijn, als hij tussentijds naar Nederland komt, wanneer hij in het buitenland voetbalt. Maar mocht hij in de zomer toch nog een contract tekenen bij Ajax, dan is achteraf deze koop toch met voorbedachte rade gebeurd....maar, de tijd zal dat binnen 2 maanden uitwijzen.
Als hij van de zomer naar het buitenland gaat ook. En als hij blijft ook ivm winstbejag.
 
Fijn te lezen dat het forum hier op zich niet meedoet met de flauwe drukte in de media. Nou ja, 'media', pulpkrantje (Telegraaf) en oudere verwarde medemens (Spaan).

Als Ajax de vraagprijs betaald (40+ mln), dan laat PSV Bergwijn gewoon gaan. PSV zal alleen geen water bij de wijn doen, waartoe het meer genegen zal zijn bij een verkoop naar buitenland (soepele opstelling als dank richting Bergwijn).
Maar het lijkt mij een puur hypothetisch verhaal. Ajax heeft het geld wel, maar ik geloof niet dat ze dat aan één speler uitgeven. Ik verwacht niet dat Ajax überhaupt meer dan 30 mln aan een speler uitgeeft.
Bovendien geldt het omgekeerde ook: met 40 mln maakt Ajax ook PSV kapitaalkrachtiger. En Ajax zal ook zien dat nou net op die positie PSV opvolging heeft, waardoor de sportieve 'klap' veel minder groot zal zijn. De morele klap is net wat PSV er van maakt, en m.i. is daarvan geen sprake.
 
Ik las van de week toevallig 'n stukje over Llorente. Die gaat misschien van Real naar Atletico. Die kost € 50 miljoen voor Atletico en voor buitenlandse clubs iets minder.

Kan me op zich dus ook wel voorstellen dat Ajax een premium betaalt als ze Bergwijn over willen nemen. Dat 'ie bijvoorbeeld € 35 miljoen kost voor een buitenlandse club en € 42 miljoen voor Ajax. Eventueel nog een doorverkooppercentage erop.

Elke speler heeft z'n prijs, ook Bergwijn en ook als 'ie naar Ajax gaat. In de media wordt gesproken over 50 of 60 miljoen euro weigeren. Persoonlijk zou ik dat onverantwoord vinden. Met Malen en Gakpo als opvolgers al in huis, kan 50 of 60 miljoen prima worden besteed aan 'n aantal goede spelers. Voor dat geld moet je toch 'n goede CV kunnen halen (of 2) en 'n middenvelder erbij?

Ben het eens met Malle Pietje dat dat helemaal geen morele tik hoeft te zijn. Persoonlijk zou ik denken van "ze hebben mooi wat teveel betaald voor 'n speler die ik vervang met iemand die hier al rondloopt en met dat geld kan ik de selectie in 2 of 3 linies versterken".

Hypothetisch allemaal. Er gaat niemand 50 miljoen euro betalen voor Bergwijn en Ajax zeker niet. Denk dat zelfs 40 miljoen euro al een lastig verhaal wordt. Daarvoor heeft Bergwijn internationaal en in de 2e seizoenshelft toch wat weinig laten zien.
 
Fijn te lezen dat het forum hier op zich niet meedoet met de flauwe drukte in de media. Nou ja, 'media', pulpkrantje (Telegraaf) en oudere verwarde medemens (Spaan).

Als Ajax de vraagprijs betaald (40+ mln), dan laat PSV Bergwijn gewoon gaan. PSV zal alleen geen water bij de wijn doen, waartoe het meer genegen zal zijn bij een verkoop naar buitenland (soepele opstelling als dank richting Bergwijn).
Maar het lijkt mij een puur hypothetisch verhaal. Ajax heeft het geld wel, maar ik geloof niet dat ze dat aan één speler uitgeven. Ik verwacht niet dat Ajax überhaupt meer dan 30 mln aan een speler uitgeeft.
Bovendien geldt het omgekeerde ook: met 40 mln maakt Ajax ook PSV kapitaalkrachtiger. En Ajax zal ook zien dat nou net op die positie PSV opvolging heeft, waardoor de sportieve 'klap' veel minder groot zal zijn. De morele klap is net wat PSV er van maakt, en m.i. is daarvan geen sprake.
Aan ajax 50 miljoen met 20% doorverkoop vragen, voor buitenlandse club 35 a 40 miljoen accepteren. Kan PSV een meer constante winger zoeken.
 
Ik las van de week toevallig 'n stukje over Llorente. Die gaat misschien van Real naar Atletico. Die kost € 50 miljoen voor Atletico en voor buitenlandse clubs iets minder.

Kan me op zich dus ook wel voorstellen dat Ajax een premium betaalt als ze Bergwijn over willen nemen. Dat 'ie bijvoorbeeld € 35 miljoen kost voor een buitenlandse club en € 42 miljoen voor Ajax. Eventueel nog een doorverkooppercentage erop.

Elke speler heeft z'n prijs, ook Bergwijn en ook als 'ie naar Ajax gaat. In de media wordt gesproken over 50 of 60 miljoen euro weigeren. Persoonlijk zou ik dat onverantwoord vinden. Met Malen en Gakpo als opvolgers al in huis, kan 50 of 60 miljoen prima worden besteed aan 'n aantal goede spelers. Voor dat geld moet je toch 'n goede CV kunnen halen (of 2) en 'n middenvelder erbij?

Ben het eens met Malle Pietje dat dat helemaal geen morele tik hoeft te zijn. Persoonlijk zou ik denken van "ze hebben mooi wat teveel betaald voor 'n speler die ik vervang met iemand die hier al rondloopt en met dat geld kan ik de selectie in 2 of 3 linies versterken".

Hypothetisch allemaal. Er gaat niemand 50 miljoen euro betalen voor Bergwijn en Ajax zeker niet. Denk dat zelfs 40 miljoen euro al een lastig verhaal wordt. Daarvoor heeft Bergwijn internationaal en in de 2e seizoenshelft toch wat weinig laten zien.
We gaan er allemaal maar vanuit dat Bergwijn verkocht moet gaan worden. Ik denk dat het voor Bergwijn z'n ontwikkeling veel beter is om nog minstens 1 en misschien wel 2 jaar bij PSV te blijven. Dan kan PSV toch gewoon zeggen tegen ajax: 60m anders blijft hij gewoon nog een jaartje. En als hij dat toch per se zelf weg wil, dan moet hij maar naar het buitenland. Ook daar, ik zou hem nooit voor 30m wegdoen, als er geen clubs bereid zijn minstens 40m te betalen, dan gaat hij volgend jaar maar, minder waard worden is niet zo'n heel groot risico.

En PSV krijgt z'n transfermiljoenen wel van Lozano, die wel toe is aan stapje hogerop.
 
Aan ajax 50 miljoen met 20% doorverkoop vragen, voor buitenlandse club 35 a 40 miljoen accepteren. Kan PSV een meer constante winger zoeken.
Een betere, meer constantere winger is voor PSV niet te krijgen. Als hij gaat, moet je de oplossing binnenshuis zoeken (Malen, Gakpo) en de miljoenen investeren in de verdediging/middenveld.
 
Vond je Bergwijn dit seizoen dan echt zo constant ? Heeft me geen enkele wedstrijd in de 2e seizoenshelft kunnen bekoren (alhoewel dat geldt voor 90% v/d selectie :)). Ben wel van mening dat we niet een heel seizoen kunnen teren op Gakpo. Maar die kan samen met Malen dat gat wel opvangen denk ik. Wanneer Ajax 35 biedt zou ik 20 - 30% doorverkooppercentage bedingen en 'm op de fiets naar Amsterdam brengen. Over 2 jaar loopt ie gratis de deur uit. Voor dat geld kun je dan evt. Til (box to box speler), en eindelijk eens een goeie CV kopen.
 
Een betere, meer constantere winger is voor PSV niet te krijgen. Als hij gaat, moet je de oplossing binnenshuis zoeken (Malen, Gakpo) en de miljoenen investeren in de verdediging/middenveld.
Nu hebben we een vervanger inderdaad. Maar over een seizoen moeten we wel iemand hebben.
Je moet goed scouten. Zat spelers onder de 15 miljoen die niet allemaal bij de grote, europese middenmoot en zelfs degratieclubs(bundes en Premier) kunnen spelen. Op andere posities zijn Tagliafico, Sanchez, Angelino bijvoorbeeld ook voor een prikkie gehaald.
 
We gaan er allemaal maar vanuit dat Bergwijn verkocht moet gaan worden. Ik denk dat het voor Bergwijn z'n ontwikkeling veel beter is om nog minstens 1 en misschien wel 2 jaar bij PSV te blijven. Dan kan PSV toch gewoon zeggen tegen ajax: 60m anders blijft hij gewoon nog een jaartje. En als hij dat toch per se zelf weg wil, dan moet hij maar naar het buitenland. Ook daar, ik zou hem nooit voor 30m wegdoen, als er geen clubs bereid zijn minstens 40m te betalen, dan gaat hij volgend jaar maar, minder waard worden is niet zo'n heel groot risico.

En PSV krijgt z'n transfermiljoenen wel van Lozano, die wel toe is aan stapje hogerop.
Eens over Bergwijn. Aangaande Lozano kijk ik daar anders tegenaan.
 
Eens over Bergwijn. Aangaande Lozano kijk ik daar anders tegenaan.
In welke zin? Dat hij ook nog niet toe is aan een stapje hogerop? Dat ben ik dan met je eens, alleen denk ik niet dat Lozano zich bij PSV nog veel gaat ontwikkelen, dan kunnen we er maar het beste nu afscheid van nemen en veel geld krijgen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan