Je eerste argument is nu juist precies datgene waartegen ik ageer; namelijk dat van die martkconforme bs. Ik stel juist dat we daar aan moeten ontstijgen net zoals ze bij Ajax en AZ doen. PSV handelt altijd netjes binnen de lijnen qua transfersommen, en dus is er te weinig gevraagd (marktconform) voor Propper, en ook voor Locadia.

Ook ga je, want dat doet jouw argument geen goed, voorbij aan het feit dat ik aanhaalde er een wezenlijk verschil is tussen een speler kopen van een subtopper zoals AZ, waar niks moet en alles mag als speler zijnde, of een speler kopen van een topclub, waar presteren een must is. Twee zeer verschillende omstandigheden, en die zijn ook een groot verschil in geld waard, indien de speler zich bewezen heeft op dat niveau, zoals het geval was bij Propper en Locadia. Als club zijnde loop je veel minder risico op het kopen van een flop door een speler te kopen van een topclub waar presteren een must is dan een speler te kopen van een club als AZ.

Leg je de verkoop van Alireza naast die van Depay dan blijft er dus nog meer dan voldoende over van het argument, en Alireza ging ook nog eens naar het nietszeggende BHA, terwijl Depay naar Manchester United ging, een topclub die zoals iedereen weet altijd veel en veel teveel betaalt voor iedere speler. Het bedrag dat voor Depay werd neergeteld is dan ineens helemaal niet zo bijzonder (lees, te weinig). Die Martial die v.Gaal haalde had bijvoorbeeld nog helemaal niets gepresteerd en daar werd al 49 miljoen voor neergelegd. Kun je wel zeggen, ja maar Franse competitie, maar lees goed, hij had nog helemaal niks gepresteerd. Hij werd gekocht op de belofte dat het iets zou worden. Dan gaat het argument van de Franse competitie niet op.

Argumenten zoals die van Weltmeister zijn ook de standaard dooddoeners, want het lukt het 'provinciale' AZ immers ook om zijn spelers voor grotere bedragen dan die van PSV te verkopen, en die hebben veel minder budget.

Ik begrijp dat de transfer van Jahanbakhsh je het gevoel geeft dat AZ zijn spelers beter weet te verkopen dan PSV maar deze conclusie is als je naar de cijfers kijkt niet correct. Als ik de transfers van AZ erbij pak van 2015 t/m heden dan zijn met de transfers van Vincent Janssen (22,1 miljoen), Alireza Jahanbakhsh (19,0 miljoen), Wout Weghorst (10.5 miljoen), Steven Berghuis (6.5 miljoen) en Nemanja Gudelj (6 miljoen) de grootste bedragen gemoeid. Als ik bij PSV de 5 hoogste uitgaande transferbedragen over dezelfde periode noteer kom ik op: Memphis Depay (34 miljoen), Georginio Wijnaldum (20 miljoen), Jürgen Locadia (17 miljoen), Davy Pröpper (13 miljoen) en Santiago Arias (11 miljoen). Als ik de totalen bij elkaar op tel (AZ: 64,1 miljoen en PSV: 95 miljoen) dan ontvangt PSV over deze transfers gemiddeld 48% meer dan AZ. Dan kijk ik alleen nog puur naar de cijfers en laten we buiten beschouwing dat zowel Jahanbakhsh als Janssen een topscorer titel hebben in de eredivisie en bij PSV in de lijst er zelfs nog een verdediger bij zit.

PS ik heb de bedragen van transfermarkt.nl aangehouden.
 
Ik begrijp dat de transfer van Jahanbakhsh je het gevoel geeft dat AZ zijn spelers beter weet te verkopen dan PSV maar deze conclusie is als je naar de cijfers kijkt niet correct. Als ik de transfers van AZ erbij pak van 2015 t/m heden dan zijn met de transfers van Vincent Janssen (22,1 miljoen), Alireza Jahanbakhsh (19,0 miljoen), Wout Weghorst (10.5 miljoen), Steven Berghuis (6.5 miljoen) en Nemanja Gudelj (6 miljoen) de grootste bedragen gemoeid. Als ik bij PSV de 5 hoogste uitgaande transferbedragen over dezelfde periode noteer kom ik op: Memphis Depay (34 miljoen), Georginio Wijnaldum (20 miljoen), Jürgen Locadia (17 miljoen), Davy Pröpper (13 miljoen) en Santiago Arias (11 miljoen). Als ik de totalen bij elkaar op tel (AZ: 64,1 miljoen en PSV: 95 miljoen) dan ontvangt PSV over deze transfers gemiddeld 48% meer dan AZ. Dan kijk ik alleen nog puur naar de cijfers en laten we buiten beschouwing dat zowel Jahanbakhsh als Janssen een topscorer titel hebben in de eredivisie en bij PSV in de lijst er zelfs nog een verdediger bij zit.

PS ik heb de bedragen van transfermarkt.nl aangehouden.
Maar je mag ook verwachten dat spelers van PSV veel meer opleveren dan die van AZ. Met name die top3 van AZ is erg sterk verkocht. Zij hebben die transfersommen volgens mij nog niet waargemaakt.
 
Maar je mag ook verwachten dat spelers van PSV veel meer opleveren dan die van AZ. Met name die top3 van AZ is erg sterk verkocht. Zij hebben die transfersommen volgens mij nog niet waargemaakt.
Niet per se. Met name de top 2 van AZ waren gewoon topscoorder en hadden op het moment van vertrek heel veel interesse. Dan gaan clubs tegen elkaar opbieden en komen er zulke rare bedragen uit. Een gemiddelde speler van PSV zal meer waard zijn dan die van AZ maar de uitzonderingen zullen blijven verbazen. (Bijv. een Gudmonsson levert toch nog 1,8 miljoen op voor PSV terwijl die nauwelijks in het eerste heeft gespeeld. Kan me niet voorstellen dat AZ een speler van het tweede elftal voor bijna 2 miljoen zou kunnen verkopen)

Bijvoorbeeld een Ajax kan ook meer vragen omdat ze meer hebben. PSV moet ook gewoon handelen wanneer ze een goed bedrag krijgen voor een speler want zo een speler kan morgen zijn been breken en niks meer waard zijn om even in heel extreme te denken (Maar zie een Jorgenson, daar boden ze ook een flink bedrag voor en die is nu een stuk minder waard). Ajax kan zulke risico's makkelijker nemen omdat ze meer geld op de bank hebben. Dus kunnen ze makkelijker bluffen t.o.v. andere clubs en hun eigen spelers. Daarnaast kunnen ze zo een Ziyech ook makkelijker een hoger loon geven om hem tevreden te houden.
 
Ik begrijp dat de transfer van Jahanbakhsh je het gevoel geeft dat AZ zijn spelers beter weet te verkopen dan PSV maar deze conclusie is als je naar de cijfers kijkt niet correct. Als ik de transfers van AZ erbij pak van 2015 t/m heden dan zijn met de transfers van Vincent Janssen (22,1 miljoen), Alireza Jahanbakhsh (19,0 miljoen), Wout Weghorst (10.5 miljoen), Steven Berghuis (6.5 miljoen) en Nemanja Gudelj (6 miljoen) de grootste bedragen gemoeid. Als ik bij PSV de 5 hoogste uitgaande transferbedragen over dezelfde periode noteer kom ik op: Memphis Depay (34 miljoen), Georginio Wijnaldum (20 miljoen), Jürgen Locadia (17 miljoen), Davy Pröpper (13 miljoen) en Santiago Arias (11 miljoen). Als ik de totalen bij elkaar op tel (AZ: 64,1 miljoen en PSV: 95 miljoen) dan ontvangt PSV over deze transfers gemiddeld 48% meer dan AZ. Dan kijk ik alleen nog puur naar de cijfers en laten we buiten beschouwing dat zowel Jahanbakhsh als Janssen een topscorer titel hebben in de eredivisie en bij PSV in de lijst er zelfs nog een verdediger bij zit.

PS ik heb de bedragen van transfermarkt.nl aangehouden.

Wij gaan het niet eens worden. Prima, gast...(Y)
 
Maar je mag ook verwachten dat spelers van PSV veel meer opleveren dan die van AZ. Met name die top3 van AZ is erg sterk verkocht. Zij hebben die transfersommen volgens mij nog niet waargemaakt.
Exact! Ik denk ook dat Ongezouten het ook relatief en in die context bedoelde. PSV betaalt ook zijn spelers veel beter dan AZ. Ook dat moet een rol spelen bij de verkoop. En PSV is de kampioen.
 
Wij gaan het niet eens worden. Prima, gast...(Y)
Jammer zo'n reactie. Je roept maar wat met AZ die meer voor z'n spelers ontvangt en als andere wel tijd nemen om naar de feiten te kijken voordat ze iets roepen doe je het af met zo'n reactie. Je kunt ook zeggen goh inderdaad niet verwacht van AZ, ik zat er inhoudelijk naast maar fijn dat je de tijd neemt om het voor me op te zoeken.(Y)
 
Exact! Ik denk ook dat Ongezouten het ook relatief en in die context bedoelde. PSV betaalt ook zijn spelers veel beter dan AZ. Ook dat moet een rol spelen bij de verkoop. En PSV is de kampioen.
Zoals ik schreef: 48% meer ontvangen wij dan AZ gemiddeld, dat is veel meer volgens mij ofniet dan? Het argument van ongezouten dat AZ ons voorbij streeft hierin is dus gewoon onzin.
 
Zoals ik schreef: 48% meer ontvangen wij dan AZ gemiddeld, dat is veel meer volgens mij ofniet dan? Het argument van ongezouten dat AZ ons voorbij streeft hierin is dus gewoon onzin.
Volgens mij volg je de strekking van het geposte niet helemaal: het gaat er niet om dat PSV bijv 50 miljoen in totaal ontving en AZ bijv 35 miljoen, maar om wat we per speler ontvangen als kampioen van NL en een ploeg met veel meer naam dan AZ. In principe moeten de grote clubs denken dat ze bij AZ de koopjes kunnen ophalen en bij Ajax en PSV de veel duurdere categorie. De praktijk laat zien dat wij een Pröpper die kampioen was geworden en in de CL had gespeeld en nog een meerjarig contract had, voor bijna 10 miljoen minder hebben verkocht dan een speler van AZ. En dat ze een nietsnut als Weghorst voor 11 miljoen verkopen, verklaart een hoop. PSV heeft de laatste jaren de boot erg gemist als het gaat om de verkoop van spelers. AZ daarentegen heeft daarin veel progressie gemaakt. Dat is denk ik het verhaal.
 
Volgens mij volg je de strekking van het geposte niet helemaal: het gaat er niet om dat PSV bijv 50 miljoen in totaal ontving en AZ bijv 35 miljoen, maar om wat we per speler ontvangen als kampioen van NL en een ploeg met veel meer naam dan AZ. In principe moeten de grote clubs denken dat ze bij AZ de koopjes kunnen ophalen en bij Ajax en PSV de veel duurdere categorie. De praktijk laat zien dat wij een Pröpper die kampioen was geworden en in de CL had gespeeld en nog een meerjarig contract had, voor bijna 10 miljoen minder hebben verkocht dan een speler van AZ. En dat ze een nietsnut als Weghorst voor 11 miljoen verkopen, verklaart een hoop. PSV heeft de laatste jaren de boot erg gemist als het gaat om de verkoop van spelers. AZ daarentegen heeft daarin veel progressie gemaakt. Dat is denk ik het verhaal.

Knap dat je het nog probeert...
 
Volgens mij volg je de strekking van het geposte niet helemaal: het gaat er niet om dat PSV bijv 50 miljoen in totaal ontving en AZ bijv 35 miljoen, maar om wat we per speler ontvangen als kampioen van NL en een ploeg met veel meer naam dan AZ. In principe moeten de grote clubs denken dat ze bij AZ de koopjes kunnen ophalen en bij Ajax en PSV de veel duurdere categorie. De praktijk laat zien dat wij een Pröpper die kampioen was geworden en in de CL had gespeeld en nog een meerjarig contract had, voor bijna 10 miljoen minder hebben verkocht dan een speler van AZ. En dat ze een nietsnut als Weghorst voor 11 miljoen verkopen, verklaart een hoop. PSV heeft de laatste jaren de boot erg gemist als het gaat om de verkoop van spelers. AZ daarentegen heeft daarin veel progressie gemaakt. Dat is denk ik het verhaal.

Ik begrijp heel goed wat dé strekking van het verhaal van jou en Ongezouten is maar ben het er gewoon niet mee eens omdat het niet op feiten gebaseerd is. "Nietsnut" Wout Weghorst, waarvoor AZ 11 miljoen heeft ontvangen, heeft in 124 wedstrijden 51 goals gemaakt. Dan kun je zeggen dat AZ meer voor zijn spelers ontvangt maar wij ontvingen voor Jurgen Locadia 16 miljoen die in 127 wedstrijden niet verder kwam dan 45 goals. Dan vergeten we even dat Wout Weghorst wel international is en Jurgen Locadia niet. Ik ben ook geen fan van Weghorst maar we moeten wel naar de feiten kijken. Pröpper verliet PSV daarnaast voor een bedrag dat dichter bij de 15 miljoen lag dan bij de 10 miljoen. (aldus Marcel Brands). Tevens was de transfer van Pröpper noodzakelijk door de vroege Europese uitschakeling en daarmee het tegenvallend bedrijfsresultaat wat hiermee gepaard ging afgelopen seizoen. Dan kun je zeggen ja AZ ontvangt 10 miljoen meer voor een speler... maar dit kun je absoluut niet vergelijken. Deze speler (Jahanbakshs) speelt op een andere positie, heeft aanzienlijk meer gescoord dan Pröpper, de onderhandelingspositie van zowel PSV toen (zwak) als AZ nu (sterk, goed bedrijfsresultaat) is veranderd, de marktomstandigheden zijn gewijzigd en er heeft een WK voetbal plaatsgevonden waar deze speler aan deel heeft genomen. Dat is dan appels met peren vergelijken. Ik ben persoonlijk tevens van mening gekeken naar de kwaliteiten van bijvoorbeeld een Locadia en Pröpper dat we zelfs goed geld hebben ontvangen voor twee beperkte voetballers. Natuurlijk weten wij nog niet de bedragen te vangen die Ajax op dit moment ontvangt maar ons met AZ vergelijken en dan ook nog beweren dat we het slechter doen wat transfers betreft is natuurlijk gewoon onzin.

Onder Reker hebben we sportief succesvolle jaren gehad maar uiteindelijk hebben we te weinig hiermee gedaan. De begroting kregen we zelfs met CL voetbal nauwelijks rond en aan de spelers waarmee we deze successen hebben behaald hebben we relatief te weinig verdiend. Dit met als resultaat een club vol schulden en zonder enig kapitaal. We hebben hier in principe de aansluiting met de rest van Europa al verloren. Tiny Sanders heeft 4 jaar lang moeten saneren en schrapen om de club er financieel weer boven op te krijgen en uiteraard is het dan lastig om spelers te behouden en tegen leuke bedragen nee te zeggen omdat hier financieel de ruimte gewoon niet voor was. Inmiddels zijn we 4 jaar verder onder Gerbrands en kunnen we stellen dat we aan de recente transfers (Arias; Pröpper; Locadia; Depay; Wijnaldum) goed hebben verdiend. De financien zien er stukken beter uit en ook wij, net als Ajax, zijn nu in de positie om nee te zeggen tegen bepaalde bedragen om zo wellicht ook een keer de hoofdprijs te gaan vangen (Lozano? Bergwijn?). Ik denk dat je alles in het perspectief moet zien en als ik kijk naar hoe we bezig zijn kan ik alleen maar een grote duim opsteken.
 
Ik begrijp heel goed wat dé strekking van het verhaal van jou en Ongezouten is maar ben het er gewoon niet mee eens omdat het niet op feiten gebaseerd is. "Nietsnut" Wout Weghorst, waarvoor AZ 11 miljoen heeft ontvangen, heeft in 124 wedstrijden 51 goals gemaakt. Dan kun je zeggen dat AZ meer voor zijn spelers ontvangt maar wij ontvingen voor Jurgen Locadia 16 miljoen die in 127 wedstrijden niet verder kwam dan 45 goals. Dan vergeten we even dat Wout Weghorst wel international is en Jurgen Locadia niet. Ik ben ook geen fan van Weghorst maar we moeten wel naar de feiten kijken. Pröpper verliet PSV daarnaast voor een bedrag dat dichter bij de 15 miljoen lag dan bij de 10 miljoen. (aldus Marcel Brands). Tevens was de transfer van Pröpper noodzakelijk door de vroege Europese uitschakeling en daarmee het tegenvallend bedrijfsresultaat wat hiermee gepaard ging afgelopen seizoen. Dan kun je zeggen ja AZ ontvangt 10 miljoen meer voor een speler... maar dit kun je absoluut niet vergelijken. Deze speler speelt op een andere positie speelt, heeft aanzienlijk meer gescoord, de onderhandelingspositie van zowel PSV toen (zwak) als AZ nu (sterk, goed bedrijfsresultaat) is veranderd, de marktomstandigheden zijn gewijzigd en er heeft een WK voetbal plaatsgevonden waar deze speler aan deel heeft genomen. Dat is appels met peren vergelijken. Ik ben persoonlijk tevens van mening gekeken naar de kwaliteiten van Locadia en Pröpper dat we zelfs goed geld hebben ontvangen voor twee beperkte voetballers. Natuurlijk weten wij nog niet de bedragen te vangen die Ajax op dit moment ontvangt maar ons met AZ vergelijken en dan ook nog beweren dat we het slechter doen wat transfers betreft is natuurlijk gewoon onzin.

Onder Reker hebben we sportief succesvolle jaren gehad maar uiteindelijk hebben we te weinig hiermee gedaan. De begroting kregen we zelfs met CL voetbal nauwelijks rond en aan de spelers waarmee we deze successen hebben behaald hebben we relatief te weinig verdiend. Dit met als resultaat een club vol schulden en zonder enig kapitaal. We hebben hier in principe de aansluiting met de rest van Europa al verloren. Tiny Sanders heeft 4 jaar lang moeten saneren en schrapen om de club er financieel weer boven op te krijgen en uiteraard is het dan lastig om spelers te behouden en tegen leuke bedragen nee te zeggen omdat hier financieel de ruimte gewoon niet voor was. Inmiddels zijn we 4 jaar verder onder Gerbrands en kunnen we stellen dat we aan de recente transfers (Arias; Pröpper; Locadia; Depay; Wijnaldum) goed hebben verdiend. De financien zien er stukken beter uit en ook wij, net als Ajax, zijn nu in de positie om nee te zeggen tegen bepaalde bedragen om zo wellicht ook een keer de hoofdprijs te gaan vangen (Lozano? Bergwijn?).
Prima, we zijn het niet eens en in mijn ogen ga je of voorbij aan wat er wordt gezegd of, ja sorry, volg je de strekking van het verhaal niet goed. Of ik volg jou niet zo goed.
 
Ach heb het huis vandaag alleen voor mezelf. Tijd zat dus:grin:

Prima, we zijn het niet eens en in mijn ogen ga je of voorbij aan wat er wordt gezegd of, ja sorry, volg je de strekking van het verhaal niet goed. Of ik volg jou niet zo goed.

Jammer, volgens mij reageer ik inhoudelijk namelijk precies op de argumenten die jij aandraagt. Had voor iemand met titel Forummer van het jaar 2015 die tijd zat heeft vandaag wel iets meer verwacht in deze.
 
Jammer, volgens mij reageer ik inhoudelijk namelijk precies op de argumenten die jij aandraagt. Had voor iemand met titel Forummer van het jaar 2015 die tijd zat heeft vandaag wel iets meer verwacht in deze.
Een iets minder pedante toon zou fijn zijn bij het voeren van een discussie. Je hoeft het niet altijd met elkaar eens te worden.
 
Jammer, volgens mij reageer ik inhoudelijk namelijk precies op de argumenten die jij aandraagt. Had voor iemand met titel Forummer van het jaar 2015 die tijd zat heeft vandaag wel iets meer verwacht in deze.
Ach zo een titel krijg je dan he, van de andere forummers ;)
Ik denk dat we het in essentie oneens zijn met elkaar. Daar waar je bijv vindt dat we goed geld hebben ontvangen voor Davy en Jurgen ben ik daar niet zo van overtuigd. Je hemelt bijv Weghorst op waardoor je die 11 miljoen als zijnde gerechtvaardigd verklaart terwijl ik hem een nietsnut vindt, nog veel beperkter dan Luuk en spelend voor de subtop van de Eredivisie, nooit van betekenis kunnen zijn in de topwedstrijden etc. En dan levert een verfijnde middenvelder als Pröpper die kampioen is geworden EN van PSV komt, 15 miljoen op. Dit terwijl Weghorst naar een competitie ging waar men niet snel grote bedragen betaalt daar waar Pröpper en Locadia naar een competitie gingen die van de gekkigheid niet weet hoe ze hun geld moeten uitgeven.... Naar dit soort factoren wil je niet kijken maar kom je met berekeningen van 40% meer geld ontvangen dan AZ... Laat ik duidelijk zijn: PSV moet 100% meer ontvangen dan AZ. Zij verkopen spelers die het 1 jaar goed doen in de kleine wedstrijden voor bedragen van boven de 20 miljoen. Vanuit dat perspectief bezien hebben we Gini en Memphis helemaal niet goed verkocht!

En voor de rest moet je je niet zo snel op je teen getrapt voelen als ik zeg “ach ik heb tijd zat”.... Anders kun je wel bezig blijven hier ;)
 
Ik begrijp heel goed wat dé strekking van het verhaal van jou en Ongezouten is maar ben het er gewoon niet mee eens omdat het niet op feiten gebaseerd is. "Nietsnut" Wout Weghorst, waarvoor AZ 11 miljoen heeft ontvangen, heeft in 124 wedstrijden 51 goals gemaakt. Dan kun je zeggen dat AZ meer voor zijn spelers ontvangt maar wij ontvingen voor Jurgen Locadia 16 miljoen die in 127 wedstrijden niet verder kwam dan 45 goals. Dan vergeten we even dat Wout Weghorst wel international is en Jurgen Locadia niet. Ik ben ook geen fan van Weghorst maar we moeten wel naar de feiten kijken. Pröpper verliet PSV daarnaast voor een bedrag dat dichter bij de 15 miljoen lag dan bij de 10 miljoen. (aldus Marcel Brands). Tevens was de transfer van Pröpper noodzakelijk door de vroege Europese uitschakeling en daarmee het tegenvallend bedrijfsresultaat wat hiermee gepaard ging afgelopen seizoen. Dan kun je zeggen ja AZ ontvangt 10 miljoen meer voor een speler... maar dit kun je absoluut niet vergelijken. Deze speler (Jahanbakshs) speelt op een andere positie, heeft aanzienlijk meer gescoord dan Pröpper, de onderhandelingspositie van zowel PSV toen (zwak) als AZ nu (sterk, goed bedrijfsresultaat) is veranderd, de marktomstandigheden zijn gewijzigd en er heeft een WK voetbal plaatsgevonden waar deze speler aan deel heeft genomen. Dat is dan appels met peren vergelijken. Ik ben persoonlijk tevens van mening gekeken naar de kwaliteiten van bijvoorbeeld een Locadia en Pröpper dat we zelfs goed geld hebben ontvangen voor twee beperkte voetballers. Natuurlijk weten wij nog niet de bedragen te vangen die Ajax op dit moment ontvangt maar ons met AZ vergelijken en dan ook nog beweren dat we het slechter doen wat transfers betreft is natuurlijk gewoon onzin.

Onder Reker hebben we sportief succesvolle jaren gehad maar uiteindelijk hebben we te weinig hiermee gedaan. De begroting kregen we zelfs met CL voetbal nauwelijks rond en aan de spelers waarmee we deze successen hebben behaald hebben we relatief te weinig verdiend. Dit met als resultaat een club vol schulden en zonder enig kapitaal. We hebben hier in principe de aansluiting met de rest van Europa al verloren. Tiny Sanders heeft 4 jaar lang moeten saneren en schrapen om de club er financieel weer boven op te krijgen en uiteraard is het dan lastig om spelers te behouden en tegen leuke bedragen nee te zeggen omdat hier financieel de ruimte gewoon niet voor was. Inmiddels zijn we 4 jaar verder onder Gerbrands en kunnen we stellen dat we aan de recente transfers (Arias; Pröpper; Locadia; Depay; Wijnaldum) goed hebben verdiend. De financien zien er stukken beter uit en ook wij, net als Ajax, zijn nu in de positie om nee te zeggen tegen bepaalde bedragen om zo wellicht ook een keer de hoofdprijs te gaan vangen (Lozano? Bergwijn?). Ik denk dat je alles in het perspectief moet zien en als ik kijk naar hoe we bezig zijn kan ik alleen maar een grote duim opsteken.

Als je dit soort dingen vindt, dan valt er ook lastig te discussiëren hè. En als je zo oppervlakkig naar je feiten kijkt kun je ook niet discussiëren. Dat Locadia ~150/50 staat is een gevolg van buitenspeler/spits zijn en blessures die hem voortdurend kwelde. Twee belangrijke punten waar je statistieken geen rekening mee houden.

Over Pröpper ga ik niet eens discussiëren. Als een sleutelspeler van ons succesjaar wordt gezien als 'beperkte speler' dan ben je niet goed wijs.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Volgens mij volg je de strekking van het geposte niet helemaal: het gaat er niet om dat PSV bijv 50 miljoen in totaal ontving en AZ bijv 35 miljoen, maar om wat we per speler ontvangen als kampioen van NL en een ploeg met veel meer naam dan AZ. In principe moeten de grote clubs denken dat ze bij AZ de koopjes kunnen ophalen en bij Ajax en PSV de veel duurdere categorie. De praktijk laat zien dat wij een Pröpper die kampioen was geworden en in de CL had gespeeld en nog een meerjarig contract had, voor bijna 10 miljoen minder hebben verkocht dan een speler van AZ. En dat ze een nietsnut als Weghorst voor 11 miljoen verkopen, verklaart een hoop. PSV heeft de laatste jaren de boot erg gemist als het gaat om de verkoop van spelers. AZ daarentegen heeft daarin veel progressie gemaakt. Dat is denk ik het verhaal.

Zulke dingen kun je alleen hard maken als je de contracten van de spelers kent. PSV haalt over het algemeen goede spelers, maar betaalt ook doorgaans niet de hoofdprijs. Op die manier zullen er wellicht allerlei clausules in de contracten van spelers zitten.
 
Ik denk dat we het in essentie oneens zijn met elkaar. Daar waar je bijv vindt dat we goed geld hebben ontvangen voor Davy en Jurgen ben ik daar niet zo van overtuigd.
Het ligt ook aan de contracten van de spelers, de afspraken, je geldkas en de huidige situatie. Ik vind dat je daar te makkelijk overheen kijkt bij deze twee spelers. Met name Propper kreeg een oke aanbieding, op het moment van dat bod zat PSV in een situatie dat ze geen Europees voetbal konden spelen, waardoor ze een goede transfer konden gebruiken. Dan kun je als club veel lager bieden dan wanneer een club geen speler hoeft te houden. Dat heeft invloed en scheelt gauw een paar miljoen. Daarnaast ligt ook aan interesse van andere clubs. Als er twee clubs aan het bieden zijn krijg je ook meer. Dit kan het geval geweest zijn bij Weghorst en niet bij Propper. Vaak weet je dat ook niet.

Ik vind eerlijk gezegd niet dat je zoveel moet kijken wat een AZ of een Ajax doet. Die zitten steeds in andere situaties. Je kunt niet eisen dat je 100 procent meer moet krijgen dan een AZ want dat is gewoon handelen op emotie en niet rationeel de zaken bekijken.

Ik ben het niet eens met 49eurodat Propper een beperkte voetballer is per se, vind Locadia iets zwakker voor de top maar dat ter zijde, maar we kunnen wel moeilijk doen dat we zo weinig krijgen voor onze spelers. Maar aan de andere kant als Locadia en Propper zo goed in de markt staan waarom was er dan geen club die een grote bedrag over had voor die twee? Kennelijk had de Europese (sub)top nog geen vertrouwen in deze spelers. Dan kan het gebeuren dat je met een minder bedrag genoegen moet nemen. Zeker gezien vervangers haalbaar waren met die bedragen.

Ps, Bij Locadia was het ook zo dat hij al rond was in de zomerstop met een premier league club maar op het laatste moment had PSV dat toch gecanceld. Wanneer er weer zo een kans is voor zo een jongen moet je ook wel mee denken als club. Maar PSV had pech dat zijn vervanger meteen gebleseerd raakte en dat nog steeds is..

pss, *edit*
je hemelt bijv Weghorst op waardoor je die 11 miljoen als zijnde gerechtvaardigd verklaart terwijl ik hem een nietsnut vindt, nog veel beperkter dan Luuk en spelend voor de subtop van de Eredivisie, nooit van betekenis kunnen zijn in de topwedstrijden etc.
Ik wilde even toevoegen. Ik ben ook geen fan van Weghorst en ik snap dat jij hem minder vind dan een Luuk. Maar zijn statistieken zijn niet slecht, hij is ook nog eens international en nu staat hij i.t.t. Locadia wel in de basis van zijn nieuwe club Wolfsburg. Dus ik vind de term nietsnut een beetje te makkelijk. Daar maak je Weghorst te snel een gefaalde speler mee en doe je net alsof je Locadia vergelijkt met een spits van het niveau Emmen. Weghorst en Locadia hebben andere kwaliteiten. Maar als (centrale) spits en goalgetter is Weghorst gewoon gelijkwaardig.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan