Op Promes zullen ze geen winst meer maken aangezien niemand bereid zal zijn om meer dan 18 miljoen neer te leggen voor hem. Bergwijn heeft 2x zoveel talent als Peomes en die zal Ajax straks gewoon voor 60-70 miljoen gaan verkopen. Zij maken immers geen afspraken met spelers en nemen geen clausules op in de contracten. Buiten dat is Promes geen basisspeler en zijn status zal eerder dalen dan stijgen in Oranje nu hij het niet heeft gered bij de subtop van Europa. Bij Bergwijn gaat men uit van de veronderstelling dat er nog veel rek zit in zijn ontwikkeling. Promes zit allang aan zijn plafond.

Ajax zit in een positie dat ze geen winst hoeven te maken op een speler. Als de investering verantwoord is vinden ze het al best. Ze kunnen zelfs een bepaald risico nemen.
 
Op Promes zullen ze geen winst meer maken aangezien niemand bereid zal zijn om meer dan 18 miljoen neer te leggen voor hem. Bergwijn heeft 2x zoveel talent als Peomes en die zal Ajax straks gewoon voor 60-70 miljoen gaan verkopen. Zij maken immers geen afspraken met spelers en nemen geen clausules op in de contracten. Buiten dat is Promes geen basisspeler en zijn status zal eerder dalen dan stijgen in Oranje nu hij het niet heeft gered bij de subtop van Europa. Bij Bergwijn gaat men uit van de veronderstelling dat er nog veel rek zit in zijn ontwikkeling. Promes zit allang aan zijn plafond.

Ik denk dat je gelijk hebt. Aan de andere kant zijn de tijden ook wel enigszins veranderd, wanneer ik verneem dat een Chinese club bijvoorbeeld 35m op Tadic heeft geboden. Ik dacht in eerste instantie dat een speler zoals Tadic gewoon bij Ajax zou afsluiten ofzo, en die is nog drie jaar ouder dan Promes. Atletico schijnt ook verregaande interesse hebben in Blind (bron: Televaag) en Ajax vraagt nu 40m voor hem. Zou het erg jammer vinden als één van die twee vertrekt.

Daarnaast zou je kunnen beredeneren dat beide spelers hun transfersom inclusief salarissen al lang en breed hebben terugverdiend.

Toch dicht ik Promes niet dezelfde kwaliteiten toe en denk ik dat hij een prima speler kan zijn voor ons, maar idd niet eentje die na twee jaar nog even 40m kan opbrengen.
 
Op Promes zullen ze geen winst meer maken aangezien niemand bereid zal zijn om meer dan 18 miljoen neer te leggen voor hem. Bergwijn heeft 2x zoveel talent als Peomes en die zal Ajax straks gewoon voor 60-70 miljoen gaan verkopen. Zij maken immers geen afspraken met spelers en nemen geen clausules op in de contracten. Buiten dat is Promes geen basisspeler en zijn status zal eerder dalen dan stijgen in Oranje nu hij het niet heeft gered bij de subtop van Europa. Bij Bergwijn gaat men uit van de veronderstelling dat er nog veel rek zit in zijn ontwikkeling. Promes zit allang aan zijn plafond.

Ik vind ook dat Bergwijn veel meer potentie heeft dan Promes en veel meer moet opleveren. Alleen transferwaardes zijn dagkoersen en de tweede seizoenshelft heeft transferwaarde Bergwijn niet goed gedaan. Dat geldt eigenlijk ook voor Lozano. Zien hun daarom liever nog minimaal een seizoenshelft bij PSV spelen om de waarde op te schroeven en de talenten meer tijd te gunnen om stokje straks over te nemen.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Op Promes zullen ze geen winst meer maken aangezien niemand bereid zal zijn om meer dan 18 miljoen neer te leggen voor hem. Bergwijn heeft 2x zoveel talent als Peomes en die zal Ajax straks gewoon voor 60-70 miljoen gaan verkopen. Zij maken immers geen afspraken met spelers en nemen geen clausules op in de contracten. Buiten dat is Promes geen basisspeler en zijn status zal eerder dalen dan stijgen in Oranje nu hij het niet heeft gered bij de subtop van Europa. Bij Bergwijn gaat men uit van de veronderstelling dat er nog veel rek zit in zijn ontwikkeling. Promes zit allang aan zijn plafond.
Waarom denk je dat? Ondanks zijn leeftijd gaan ze echt wel cashen, na een goed seizoen van hem met 20+ goals.
 
Ajax gaat geen 30 miljoen aan 1 speler betalen. Dat is de no-way!
Wat een onzin, dat willen ze prima betalen. Ik wil je niet uit je droom helpen, maar Ajax heeft vorig jaar een enorme stunt gemaakt internationaal. Gevolg; ze hebben enorme naamsbekendheid gekregen en enorme bedragen aan transfers en andere inkomsten (tv gelden, CL bonussen, sponsors) verdiend. Bovendien zijn door die successen spelers als Bergwijn opeens bereid Ajax te verruilen voor PSV en zijn spelers van een hoger kaliber (duurdere spelers) geïnteresseerd om voor ajax te voetballen.

Denk helaas niet dat ajax zo dom is om van de huidige populariteit gebruik te maken en al die miljoenen op de bank te zetten. De gevolgen van een mislukt seizoen voor Ajax volgend jaar heeft direct tot gevolg dat de selectie minder waard wordt, minder sponsors interesse hebben en betere spelers minder snel naar Ajax zullen komen. Leuk dan al die miljoenen van afgelopen seizoen op de bank om weer spelers van het kaliber Labyrat te moeten kopen.
 
Ja het is een aanname, maar als Bergwijn zelf graag wil (niet ondenkbaar, want heeft deur alles behalve dichtgegooid) dan heb je als club toch het nakijken. En dan is het: of nu die -broodnodige - 20-25 Mio pakken. Of een ontevreden speler die z'n tijd uit gaat zitten en dus never nooit meer dat bedrag gaat opleveren.

Met zo'n onprofessionele houding zou hij ook zijn eigen ruiten ingooien. Immers, wie zegt belangstellende clubs dan dat hij niet precies hetzelfde zou gaan doen daar als hij weg wil? Kortom, Bergwijn kan als een klein kind gaan lopen morren, maar op het einde van de dag moet hij gewoon zijn werk doen waar hij dik voor betaald wordt. Het is in zijn eigen belang om zich zo goed mogelijk te profileren op het veld. Leuk als Bergwijn graag zou willen dus, maar als belangstellende partijen niet aan het bedrag kunnen voldoen dat PSV voor ogen heeft, heeft Bergwijn gewoon pech en mag hij lekker verder bij PSV.
 
Weet ik zo net niet. Als PSV Bergwijn niet wil laten gaan, en hij wil graag weg, dan zou het zomaar zijn beslag kunnen gaan krijgen. Het zou een kutstreek van jewelste zijn, maar daar zie ik de bescheiden, aardige Bergwijn niet voor aan. Maar een ieder weet wat een gigantisch salaris voor hem in het vooruitzicht bij mensen kan losmaken.
 
Als doemdenker; Malen gaat niet tekenen als bergwijn blijft en gaat dan straks naar Ajax zonder dat het PSV wat oplevert. Kan bijna niet anders, ze bieden hem al maanden een flink verbeterd contract maar hij lijkt niet te willen verlengen zolang hij niet stijgt in de rangorde..

Aangezien ik net Django Unchained gezien heb afgelopen weekend; Bergwijn is Eskimo Joe en Malen is de Brunhilde.. met John de Jong als monsieur Candy. :unsure: Dan neem ik de rol van Samuel L. Jackson maar op me om het duistere plot tijdig te doorzien.
 
Laatst bewerkt:
Als doemdenker; Malen gaat niet tekenen als bergwijn blijft en gaat dan straks naar Ajax zonder dat het PSV wat oplevert. Kan bijna niet anders, ze bieden hem al maanden een flink verbeterd contract maar hij lijkt niet te willen verlengen zolang hij niet stijgt in de rangorde..
TJa, dat zou ook nog kunnen.
 
Ajaks in nuchtere toestand gaat echt niet meer dan 20/25m geven. Psv is toch een zinkend en blut schip dus die happen wel op het eind als er geen andere concrete club komt.

Maar ajaks zit soms ook aan drugs of erger, dus een gekke 35m zie ik ook wel gebeuren, om nog meer zout ons wond te strooien.
 
Wat een onzin, dat willen ze prima betalen. Ik wil je niet uit je droom helpen, maar Ajax heeft vorig jaar een enorme stunt gemaakt internationaal. Gevolg; ze hebben enorme naamsbekendheid gekregen en enorme bedragen aan transfers en andere inkomsten (tv gelden, CL bonussen, sponsors) verdiend. Bovendien zijn door die successen spelers als Bergwijn opeens bereid Ajax te verruilen voor PSV en zijn spelers van een hoger kaliber (duurdere spelers) geïnteresseerd om voor ajax te voetballen.

Denk helaas niet dat ajax zo dom is om van de huidige populariteit gebruik te maken en al die miljoenen op de bank te zetten. De gevolgen van een mislukt seizoen voor Ajax volgend jaar heeft direct tot gevolg dat de selectie minder waard wordt, minder sponsors interesse hebben en betere spelers minder snel naar Ajax zullen komen. Leuk dan al die miljoenen van afgelopen seizoen op de bank om weer spelers van het kaliber Labyrat te moeten kopen.

Ja ze hebben het goed gedaan maar ze gaan echt niet 30M+ voor 1 speler neer tikken. Lijkt me dat ze dat eerder investeren over de gehele linie van 15-20M per speler.
En dat is geen droom :maniac: en zo ja wel dan lach ik me helemaal stuk omdat ze dan automatisch de concurrent versterken.
 
*complottheoriemodusaan*

Wat nu als PSV en Bergwijn samen onder een hoedje spelen voor wat betreft de Amsterdamse interesse in Steven.

Dat zowel John de Jong alsmede Mark van Bommel met Bergwijn hebben gesproken en hebben gezegd:

"Stevie, die interesse van Ajax komt ons eigenlijk wel enorm goed uit. We weten beide dat je niet richting Amsterdam kunt/gaat vertrekken, dus laten we het als volgt doen: Jij houdt de deur naar Amsterdam wagenwijd open, en zoals logisch is, dient Ajax ons meer te betalen dan andere ploegen. Zodra wij een bod vanuit Amsterdam hebben ontvangen, dat hoger is dan normaliter voor jou het geval was, mogen jij en jouw zaakwaarnemer met alle buitenlandse ploegen onderhandelen voor exact datzelfde bod". Comprende?

Bergwijn: "Ja sure Mark, thanks voor de mooie jaren en de transfer naar het buitenland!"

*complottheoriemodusuit*

Ik zou het jammer vinden als Bergwijn naar Ajax zal vetrekken, zou het ook vanuit zijn kant niet begrijpen eerlijk gezegd. Je gaat als je bij PSV weggaat, toch niet nog 1 of 2 jaar tegen met alle respect, PEC Zwolle, Excelsior en FC Emmen voetballen. Ga dan lekker naar het buitenland om iedere twee weken een wedstrijd te spelen op hoger niveau. Neem lekker een voorbeeld aan Virgil van Dijk of Georginio Wijnaldum indien de topclubs (nog) niet om je staan te springen. Die komen later wel, indien hij zijn koppie erbij kan houden...

Dat gekus op dat logo van hem is zou bij een daadwerkelijk vertrekt naar Ajax ook wel zum kotzen zijn natuurlijk. :braak:

Een voorbeeld nemen aan Wijnaldum? Jij bedoelt dat hij van de ene top 3 club naar de andere moet gaan voordat hij naar het buitenland vertrekt?
 
Een voorbeeld nemen aan Wijnaldum? Jij bedoelt dat hij van de ene top 3 club naar de andere moet gaan voordat hij naar het buitenland vertrekt?

Nee, Wijnaldum besefte toen der tijd al dondersgoed dat er in Nederland al in geen jaren sprake meer is van een top-3 maar van een top-2. Buiten PSV en Ajax is er in Nederland niets meer te behalen.

Indien de topclubs voor Bergwijn dus nog niet in de rij staan, doet hij er goed aan om een stap naar het buitenland te maken, richting een minder grote club, ervaring en speeltijd op doen op een hoger niveau, om later alsnog een stap naar de top te maken.
 
Ik geloof niet dat PSV van plan is Bergwijn aan Ajax te verkopen. Gaan al maanden geruchten dat de Spurs en ook andere clubs hem willen hebben, met meerdere "geintereseerde" clubs is de positie van PSV en Bergwijn alleen maar sterker. Beide kunnen meer geld vragen.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Nee, Wijnaldum besefte toen der tijd al dondersgoed dat er in Nederland al in geen jaren sprake meer is van een top-3 maar van een top-2. Buiten PSV en Ajax is er in Nederland niets meer te behalen.

Indien de topclubs voor Bergwijn dus nog niet in de rij staan, doet hij er goed aan om een stap naar het buitenland te maken, richting een minder grote club, ervaring en speeltijd op doen op een hoger niveau, om later alsnog een stap naar de top te maken.
Zo kun je altijd recht praten wat krom is. Feyenoord is in de jaren daarna diverse malen boven PSV geeindigd.
Ik (als Ajacied) snap overigens niet erg goed waarom veel mensen denken dat dit niet door zou gaan. Ajax barst van het geld en Bergwijn wil gewoon. Of ik er zelf vrolijk van wordt is een tweede maar dat deze deal doorgaat is gewoon voor 95% zeker.
 
Terug
Bovenaan Onderaan