Spelers PSV O17 t/m O9

Jij gaat weer te gemakkelijk voorbij aan dat Marokko een derde wereldland is. Niet voor niets heerst al tijden onrust in het rifgebied. Mensen daar eisen basisvoorzieningen zoals fatsoenlijke ziekenhuizen en scholen. Denk je nou echt dat er budget is om een moderne sportinfrastructuur op te zetten in Marokko. Heeft niks te maken met laksheid. Het is gewoon pure armoede

En dan stelt Marokko zich kandidaat om het WK te organiseren. De gekte voorbij. :maniac:
 
En dan stelt Marokko zich kandidaat om het WK te organiseren. De gekte voorbij. :maniac:

Opportunisme is ook een kenmerk van een derdewereldland. Er wordt gezegd dat hierdoor juist infrastructuur en voorzieningen boost zou geven maar per saldo maak je als land dikke velies en is het alleen de FIFA die er op vooruit gaat
 
Jij gaat weer te gemakkelijk voorbij aan dat Marokko een derde wereldland is. Niet voor niets heerst al tijden onrust in het rifgebied. Mensen daar eisen basisvoorzieningen zoals fatsoenlijke ziekenhuizen en scholen. Denk je nou echt dat er budget is om een moderne sportinfrastructuur op te zetten in Marokko. Heeft niks te maken met laksheid. Het is gewoon pure armoede
Budget moet je vrijmaken, wat een onzin retro. Zo kun je alles recht praten wat krom is. Marokko heeft genoeg geld alleen heeft het een corrupte en fiscaal gezien verderfelijk systeem waarin de prioriteiten niet worden gesteld ten faveure van de gewone man. Dat hoef ik jou toch niet uit te leggen hoop ik? Bovendien is er kennelijk wel genoeg geld voor de koning en zijn familie en vrienden EN voor het organiseren van een WK......
En zelfs de armoede geldt wat mij betreft niet als argument: de hele wereld zit vol met arme landen. De helft van de landen die meedoen aan een WK is arm. Maar ik heb niet gezien dat 90% van hun spelers een dubbele nationaliteit hebben. Wat ik al zei: als je zo doorgaat, dan komt er sowieso nooit meer een sport infrastructuur, academies en opleidingen. Je wacht immers af hoeveel de van oorsprong Marokkaanse kinderen elders worden opgeleid. Dat is voor Marokko zelf helemaal niet goed. Daarom begrijp ik ook helemaal niets van het loftrompet richting die luie bond dat ze zogenaamd professioneler zijn geworden. Ja, professioneler in nog minder te doen in het land maar wachten op andermans producten.
 

Leuk om te zien, ben benieuwd of hij ook eenzelfde stap kan maken als Ihattaren. Hij komt hier in ieder geval over als een verstandige jongen. Iemand die hem vaker in actie heeft gezien?
 
Opportunisme is ook een kenmerk van een derdewereldland. Er wordt gezegd dat hierdoor juist infrastructuur en voorzieningen boost zou geven maar per saldo maak je als land dikke velies en is het alleen de FIFA die er op vooruit gaat

Zelfde met Brazilië en Zuid-Afrika zeg maar. Enorme bergen geld worden in die stadions gepompt, en na het WK is er geen geld en animo meer voor en rotten ze weer weg en de FIFA neemt het geld weer mee. Soort van circus principe. Er wordt ergens een tent opgezet, dan wordt er een evenement gehouden, het circus vertrekt weer en de rommel blijft achter.


Leuk om te zien, ben benieuwd of hij ook eenzelfde stap kan maken als Ihattaren. Hij komt hier in ieder geval over als een verstandige jongen. Iemand die hem vaker in actie heeft gezien?

Had het filmpje ook gezien. Als we op de naam af mogen gaan zit het wel goed iig. Madueke is wel een sterke naam. Die actie vanaf 4:04 is echt heerlijk iig. Hopelijk wordt ie snel overgeheveld naar het eerste.
 
Las dat PSV twee Belgische spelers heeft gehaald voor de 017:
- Johan Bakayoko (aanvaller van Anderlecht)
Fedde Leysen Linksback van Leuven)

Geen idee of deze spelers goed zijn, maar beide jeugd internationals.
 
Las dat PSV twee Belgische spelers heeft gehaald voor de 017:
- Johan Bakayoko (aanvaller van Anderlecht)
Fedde Leysen Linksback van Leuven)

Geen idee of deze spelers goed zijn, maar beide jeugd internationals.

Puur op basis van naam zeg ik, Bakayoko is alweer vertrokken voordat ie een minuut heeft gemaakt in het eerste, en Leysen gaat het niet maken :sneaky:
 
Noem mij maar 1 Belgisch talent uit de psv opleiding die het hier heeft gemaakt? 0! Een beschamend resultaat van 25 jaar scouting in België.
Rigo is ook jeugdinternational, wat zegt dat allemaal?
PSV heeft al sinds 25 jaar zitten vissen in de tweederangs vijvers van België. De echte talenten van hen gingen vroeger naar Ajax of zaten of zitten bij Anderlecht, Genk of gaan tegenwoordig ook naar Chelsea of United.
 
Noem mij maar 1 Belgisch talent uit de psv opleiding die het hier heeft gemaakt? 0! Een beschamend resultaat van 25 jaar scouting in België.
Rigo is ook jeugdinternational, wat zegt dat allemaal?
PSV heeft al sinds 25 jaar zitten vissen in de tweederangs vijvers van België. De echte talenten van hen gingen vroeger naar Ajax of zaten of zitten bij Anderlecht, Genk of gaan tegenwoordig ook naar Chelsea of United.
Het is inderdaad erg genoeg om te moeten concluderen dat Bakkali dan misschien nog het meest "geslaagd" is...

Toch ben ik ervan overtuigd dat met de juiste aandacht, PSV veel meer uit Belgie kan halen dan dat het momenteel doet. Er loopt enorm veel talent in Belgie rond, PSV moet hier op de juiste manier op inspringen zeker indien men nog meer uit de jeugdopleiding wil halen zoals men pretendeerd...

Goed Bakayoko dus:

6860.jpg


Naam in thuisland: Saint-Cyr Johan Bakayoko
Geboortedatum: 20 apr. 2003
Leeftijd: 16
Nationaliteit:
19.png
België
Positie: Aanval - Linksbuiten
Actuele club: PSV Onder 17
In het team sinds: 1 jul. 2019
Social Media: Instagram

Afgelopen jaren maar liefst 3x van Club gewisseld. Kwam allereerst uit de jeugdopleiding van Club Brugge om vervolgens de overstap te maken naar KV Mechelen. Van wat ik weet van Bakayoko staat hij in Belgie goed aangeschreven en te boek als een grote belofte voor de toekomst. Tevens even een bron gezocht die dit onderstrepen. (Bron) (Bron)

Lang heeft Anderlecht dus niet kunnen genieten van Bakayoko, gezien hij reeds een jaar na aankomst bij de Paars-Witte alweer een transfer maakt naar PSV Eindhoven.

Fedde Leysen ken ik persoonlijk wat minder goed. Een grote linksback, goed postuur dat wel. Daarnaast voornamelijk erg sober. Betwijfel of hij daadwerkelijk van PSV materiaal zou kunnen worden, echter een degelijk jong talent opleiden voor op een van de backposities zou de basis bij iedere opleiding moeten zijn. Een back MOET je zelf kunnen opleiden in mijn optiek. Hier zijn profiel:

https://ismantwerp.be/assets/files/fedde-leysen.png

Geboortedatum: 9 jul. 2003
Leeftijd: 16
Lengte: 1,87 m
Nationaliteit:
19.png
België
Positie: Verdediging - Linkervleugelverdediger
Actuele club: PSV Onder 17
In het team sinds: 1 jul. 2019
Contract tot: 30.06.2020
Social media: Instagram
 
Laatst bewerkt:
Niet dat er zo ongelooflijk veel Nederlandse spelers successen zijn geworden uit onze jeugdopleiding, dat is ook pas de laatste jaren. Lijkt mij gewoon een goede zaak dat we jeugdinternationals halen, maar goed je kan ook meer tweederangs Nederlandse talenten halen aangezien de beste bij Ajax en Feyenoord spelen.
 
Niet dat er zo ongelooflijk veel Nederlandse spelers successen zijn geworden uit onze jeugdopleiding, dat is ook pas de laatste jaren. Lijkt mij gewoon een goede zaak dat we jeugdinternationals halen, maar goed je kan ook meer tweederangs Nederlandse talenten halen aangezien de beste bij Ajax en Feyenoord spelen.
Is dat zo? Volgens mij speelden/spelen Gakpo, Ihattaren en Malen toch echt bij PSV. En daarvoor hebben Bergwijn, Locadia, Zoet of Memphis hun debuut gemaakt en doorgebroken bij PSV. En ik het niet eens hebben over jongens als Hendrix en Rosario. Scouten van goede talenten in NL heeft ons iig 300% meer gebracht dan scouten in België.
 
Is dat zo? Volgens mij speelden/spelen Gakpo, Ihattaren en Malen toch echt bij PSV. En daarvoor hebben Bergwijn, Locadia, Zoet of Memphis hun debuut gemaakt en doorgebroken bij PSV. En ik het niet eens hebben over jongens als Hendrix en Rosario. Scouten van goede talenten in NL heeft ons iig 300% meer gebracht dan scouten in België.

Dat zeg ik toch, de laatste jaren. De laatste paar jaar zitten er ook weinig Belgische spelers in de hogere elftallen, die zijn weer van een generatie ervoor (bijvoorbeeld Wuytens en Ojo) en hoeveel van onze Nederlandse talenten zijn in die periode geslaagd? In ieder geval zijn we op dit moment niet de hofleverancier van de Nederlandse jeugdelftallen (1 PSV-speler bij het O-17-team dat Europees kampioen werd) dus dan vind ik het redelijk om te zeggen dat de beste Nederlandse talenten bij Ajax en Feyenoord spelen. Dan zou het dus heel onverstandig zijn om niet een paar kilometer over de grens te kijken of er Belgische talenten zijn die graag voor PSV willen spelen.

Overigens zou ik Locadia, Rosario en Malen ook niet als succesverhalen van onze jeugdopleiding bestempelen, maar goed.
 
Laatst bewerkt:
Bakkali had het wel kunnen maken als zijn mentaliteit wat geschikter geweest zou zijn. Op Gakpo en Hendrix na komt overigens geen enkele van de genoemde namen van "onder de rivieren".

Ajax heeft toen met Vertonghen, Alderweireld en Vermaelen toch wel wat geschikte spelers overgenomen van GBA. De Mul was ook geen slechte, maar had pech met blessures.

Ik vind het prima om ook in België te scouten.
 
Noni Madueke, pas naar jong PSV gekomen om Aboukhlal's gat op te vullen, nu ook al mee naar Cyprus met PSV1. Samen met Catic overigens. Betwijfel of ze ook in de selectie gaan zitten, maar het zegt wel wat denk ik toch?
 
Noni Madueke, pas naar jong PSV gekomen om Aboukhlal's gat op te vullen, nu ook al mee naar Cyprus met PSV1. Samen met Catic overigens. Betwijfel of ze ook in de selectie gaan zitten, maar het zegt wel wat denk ik toch?
Is een mooi signaal naar die jongens, maar gezien de hoeveelheid spelers in de voorste linie een beetje een vals signaal?
 
Is een mooi signaal naar die jongens, maar gezien de hoeveelheid spelers in de voorste linie een beetje een vals signaal?
Beetje wel, want ik neem aan dat Doan en Bruma in ieder geval niet mee zijn. Het zelfde geldt natuurlijk voor middenvelders Pereiro, Afellay en Thomas. Maar goed, voor die jongens geldt dat ze in ieder geval in beeld zijn. En zeker Madueke is nog erg jong.
 
Ene Jimenez heeft zijn contract verlengd. Kenners die hem hebben zien voetballen? Schijnt dat ie PSV heeft gekozen boven de geïnteresseerde clubs uit Spanje en Italië.
Hij speelt allang in de jeugd van PSV las ik. Colombiaanse vader en NLse moeder. Speelt ie voor de jeugdelftallen van Oranje of Colombia?
 
Ene Jimenez heeft zijn contract verlengd. Kenners die hem hebben zien voetballen? Schijnt dat ie PSV heeft gekozen boven de geïnteresseerde clubs uit Spanje en Italië.
Hij speelt allang in de jeugd van PSV las ik. Colombiaanse vader en NLse moeder. Speelt ie voor de jeugdelftallen van Oranje of Colombia?

Volgens transfermarkt heeft Mylian Jimenez 5 apps voor Oranje o16.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Terug
Bovenaan Onderaan