Spelers PSV O17 t/m O9

Als je beweert dat ze ouder zijn dan hun leeftijdskalender het aangeeft, dan moet je gaan uitzoeken waar ze geboren zijn: ik kan mij niet voorstellen dat je in NL of België een valse geboorteakte kan verkrijgen.....
 
De achterste donkere jongens staan dus niet eens op een stoel, dat bedoel ik al :ROFL:
De spits had meer rimpels op zijn gezicht dan mijn opa, en die 2 schelen dan zogenaamd 60 jaar.

Als die -17 zijn dan is dat zeer opmerkelijk.
 
Als je beweert dat ze ouder zijn dan hun kalenderleeftijd aangeeft, dan moet je gaan uitzoeken waar ze geboren zijn: ik kan mij niet voorstellen dat je in NL of België een valse geboorteakte kan verkrijgen.....

Aha op die fiets, dan snap ik hem
 
De achterste donkere jongens staan dus niet eens op een stoel, dat bedoel ik al :ROFL:
De spits had meer rimpels op zijn gezicht dan mijn opa, en die 2 schelen dan zogenaamd 60 jaar.

Als die -17 zijn dan is dat zeer opmerkelijk.
Wat is je punt eigenlijk? Dat het oneerlijk is? Nou wees maar gerust: de lengte en je spieren spelen tot je 18e in je voordeel, dus alleen in de jeugd. Daarna wordt je technisch maar ook soms lichamelijk ingehaald door de rest. Voorbeelden zat van Afrikaanse spelers die het allemaal na hun 18-19e niet meer hebben gered, omdat de rest meer voetbaltalent heeft en zich meer gaat ontwikkelen, ook fysiek, waardoor het fysieke voordeel van zulke spelers teniet wordt gedaan.
Bovendien zie ik bij deze spelers bekende namen van de broertjes en zonen van de bekende voetballers: Fosu Menzah. Reiziger, Musampa enz.
 
Toch bijzonder:
- O17 Kampioen
- O19 bijna Kampioen
- Jong PSV 4e eerste divisie (met Ajax op 1 met heel veel eerste selectiespelers)
- PSV 1 Kampioen

Je ziet dat PSV echt een duidelijk en gestructureerd beleid aan het voeren is.
 
Toch bijzonder:
- O17 Kampioen
- O19 bijna Kampioen
- Jong PSV 4e eerste divisie (met Ajax op 1 met heel veel eerste selectiespelers)
- PSV 1 Kampioen

Je ziet dat PSV echt een duidelijk en gestructureerd beleid aan het voeren is.
Resultaten kunnen veel verbloemen. Is het team heel sterk of zitten er grote talenten in, die later doorbreken in PSV1?
 
Resultaten kunnen veel verbloemen. Is het team heel sterk of zitten er grote talenten in, die later doorbreken in PSV1?
Het belangrijkste doel van jeugdteams is het aanleveren van spelers voor PSV 1. En resultaten in de jeugd zijn geen garantie voor de individuele kwaliteiten van de spelers. Allemaal waar.

Echter, het is ook waar dat PSV zelden de winst pakt in deze categorieen. Het feit dat PSV nu wel goede resultaten heeft zegt wel degelijk iets over het verhoogde niveau van de opleiding. O19 wordt voor de eerste keer kampioen, O17 wordt voor de 4e keer kampioen in 16 jaar (2e keer in de afgelopen 10 jaar) en Jong PSV speelt tegen volwassen mannen/profs en doet het heel aardig.

Dus ik zie het als iets positiefs, relativeren kan daarna wel
 
DbkbmcpW0AAhcBD.jpg


Proficiat mannen !!! :CHEER:
 
Toch bijzonder:
- O17 Kampioen
- O19 bijna Kampioen
- Jong PSV 4e eerste divisie (met Ajax op 1 met heel veel eerste selectiespelers)
- PSV 1 Kampioen

Je ziet dat PSV echt een duidelijk en gestructureerd beleid aan het voeren is.
Wat zie je hier van terug bij het Eerste elftal? Als jongens als Malen, Lammers en Gudmundsson al bijna geen kansen krijgen.... Ik denk dat een aantal getalenteerde spelers van -19 en -17 snel vertrekt hier en ik kan ze geen ongelijk geven. En wij als supporters zijn hier net zo debit aan: Als Lammers of Malen 2 slechte wedstrijden spelen in het Eerste, wat overigens niet vaak voorkomt daar ze geen kansen krijgen, dan wordt al gelijk gesproken over verhuren en het niveau niet aankunnen etc. Dat is altijd al zo geweest bij PSV. Want als het aan velen had gelegen, dan hadden Zoet, Locadia, Hendrix en zelfs Bergwijn allang vertrokken moeten zijn.
 
Sekou Sidibe, dat is een jongen die ik heel ver zie komen. Uitstekende buitenspeler met een uitstekende linkerpoot. Maakte ergens vorige week, nog een fantastische goal.

Snel, fysiek sterk, en moeilijk van de bal te krijgen.
En met oog voor z'n medespelers, dat is ook wel eens lekker voor het team
 
Terug
Bovenaan Onderaan